Paskana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarkko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen sen koulukunnan edustaja, joka pitää paidan puhtaana ja housut jalassa, joten tällaisiin spekulatiivisiin pohdintoihin suhtaudun karvain mielin. Ihmiset, jotka eivät tunne toisiaan eivätkä tiedä toistensa elämänolosuhteista yhtään mitään esittävät kyynisiä, ""asiantuntevia"" kommentteja hämmentyneelle ja rakastuneelle miehelle. Kylvävät epäilyä - ehkä aiheetonta. Toistan; syytön on kunnes syylliseksi pitävästi todetaan.

Jarkko päättää mitä elämältään haluaa. Hänelle toivon kirkasta ajattelua ja selkeätä päätöksentekokykyä. Katsele Jarkko yli näiden juttujen ja selvitä mitä elämältäsi haluat. Rakasta tätä tyttöä ja luota häneen. Hän on sinulle täydellinen. Hylkäisitkö hänet, jos hän vammautuisi, menettäsi kauneutensa, ei voisi saada lapsia, sairastuisi pysyvästi, pettäsi sinut muuten kuin seksuaalisesti, alkoholisoituisi jne. mitä tahansa muuta kuin väitettyä exän kanssa touhuamista?

Hei,mikäs tilanne on nyt? Itse kaverin petturuuden kokeneena neuvoisin kysymään kaverilta,mitä todisteita hänellä on ja miten asia on hänen mielestään. Onko siis yrittänyt iskeä...Ja vielä jos vaivaa,ottaisin selvää tytön exältä,onko asioissa perää? Saman taxin voi jakaa,tuleehan se halvemmaksi. Mutta,EI,se EI tarkoita sitä vielä että seksiä olisi harrastettu...Ja ovatko tyttösi ja exäsi liikkuneet vain kahdestaan vaiko suuremmalla porukalla. Itse aikoinani olin niin sokea,että kuuntelin valheita pari kuukautta ennen kuin tajusin missä mennään.Välit exään ja kaveriin ovat ikuisesti poikki. Mutta,mieti asioita ennen kuin teet ratkaisuja,siksikin ettei tulevaisuudessa menneisyyden haamut ala kummitella.....

noin kolkyt vuotta sitten eräs mieheni silloinen ""ystävä"" teki meille tuollaisen tempun. Onnekseen ja onnekseni mieheni uskoi minua eikä tätä omituista ""ystäväänsä"".
Tällä kaverilla oli motiivina satunnaisen ryyppykaverin ja dokaamistensa maksajan menettäminen.
Tyyppi soitti esim. miehelleni armeijaan ja väitti minun kulkevan kaupungilla vieraiden miesten kanssa jne. ihan pimeitä juttuja.

Etkö voisi kutsua kaveriasi teille keskustelemaan asiasta kolmestaan. Siinä tilanteessa valehtelijan pokka voi pettää. Ja voihan olla niin, että kaikki mitä ystäväsi kertoo, on totta - mutta viatonta. Eli luulottelu on saanut suhteen aikaan.

joo, esim. se vieraiden miesten kanssa kaupungilla kulkeminen osottautui meillä pikkuveljen kanssa ostoksilla käymiseksi jne.

Itse en ikinä olisi uskonut ennekuin sen koin, millaisia ""juoruakkoja"" ja miten mustasukkaisia kavereistaan jotkut miehet ja naiset myöskin ovat. ...ja miten pahansuopia yllättävän monet ovat.

Minusta on ihan turhaa setviä tuota tuon enenpää, kenelle siitä mitään hyötyä on, että kaveri joutuisi tunnustamaan typeryytensä? Vihamiehen siitä ihan taatusti ainakin saisi lopuksi-ikää.

Jos kerran haluatte olla yhdessä ja suhteenne toimii, niin miksi ihmeessä tuota asiaa pitäisi enää vatvoa?

Satutat siinä itseäsi aivan yhtälailla kuin tyttöystävääsi ja tätä kaveriasikin ja olette kaikki kohta ilman toisianne.

Tässä iässä jo tietää, että tuttavia tulee ja menee, mutta ystäviä on harvassa eli niistä kannattaa pitää kiinni.

Rakastat tyttöystävääsi melko paljon.. Niinkin paljon että annat hänen pompotella itseäsi. Tarkoitan siis että hänellä on sinuun vaikutusvaltaa ja sinä sokeudut siitä kaikesta kauneudesta. Oletko kysynyt häneltä mitä hän olisi mieltä jos eroasitte? Onko hän pelästynyt tällaista vaihtoehtoa ja sitten vannonut että olet ainoa mies hänen maailmassaan jota voisi rakastaa eikä voisi ikinä murskaavansa tämän sydäntä(koska varmasti olet osoittanut tälle että todellakin rakastat tyttöäs) ja plaaplaa..? Jos hän ei ole ollut läheskään moksiskaan kysymyksestä pitäisikö miettiä että ehkä hän on tehnyt jotakin törkeää selkäsi takana.. Vuosi on meinaa aika piiiitkä aika.
Miten voit täysin luottaa tyttöystävääsi vaikka jatkaisitte suhdettanne jos nyttenkin epäilet häntä. Ulkoinen kauneus helposti sokaistuttaa. Millaista tyyppiä hän on muuten luonteeltaan..? Sosiaalinen? rauhallinen? kaikkien mieleen? millaisia asioita hän arvostaa? Tällaisia kysymyksiä voit itseksesi miettiä ja yhdistää niitä tapahtuneeseen, voisiko hänestä todellakin olla tekemään moista väryyttä sinua kohtaan? Tosin, vaikea sanoa tuostakaan melkeimpä.. Sanotaanhan että esim hiljaisempikin tyyppi omaa täysin vastakkaisen piirteen vaikkapa baarissa, on puhelias ja räväkkä ym.. meistä on joistakin yksilöistä moneksi.. hmph. Vaikeita nämä tällaiset.
Toivottavasti saat tsempattua itsesi ja ratkaistua ongelmasi. Meidän muiden vähän vaikea avittaa kun emme tunne tyttöäsi taikka kaikkia yksityiskohtia teidän kahden yhteisestä taipaleestanne. Kauan olette seurustelleet muuten?

Terveisin neiti

Mikään tilanne ei oikeuta pettämään toista, jos rakastaa ja on lupautunut suhteesen.
Mutta sinuna miettisin miten kaverisi on yksityiskohtia myöten keksinyt muka moisen jutun. saattaa tietysti olla, että omistat tunnevammaisen kaverin, joka keinolla millä hyvänsä yrittää saada teidän välit poikki.
Tee selväksi tyttöystävällesi, että jos nyt onkin tapahtunut jotain, niin IKINÄ enää ei sama toistu.Sikäli mikäli pystyt hänen kanssa jatkamaan.
Mutta jos nyt katsot pettämisen sormien läpi saat varautua tekemään se toistamiseen.Sinä tunnet kuitenkin läheisesi parhaiten ja tiedät miten toimia.
Älä ole kuitenkaan liian lepsu, satutat sillä vain itseäsi ja toinen naureskelee sinun kustannuksella.

""Ei kai syyttömän tarvitse pelkän epäilyn perusteella erikseen todistella olevansa syytön. Eikös se ole ""syyttäjän"" asia näyttää pitävästi epäillyn syyllisyys. ""

Todellisessa elämässä vallitsee hieman eri säännöt kuin Itä-Suomen hovioikeudessa.

ai jaa, minä kyllä naureskelen aina pettäjille, ne ressukathan ne ei tiedä mitä haluaisivat ja sekoavat aina lopulta valheisiinsa - mahtaa olla mukavaa elämää...?
Mitä ihmeen naurettavaa olisi ihmisessä joka rakastaa ja haluaa luottaa kumppaniinsa?
Eikö tuolla sinun tyylilläsi ole aika yksinäistä elellä? Kukaanhan ei ole täysin virheetön, ratkaisut on tehtävä tämän hetkisten faktojen pohjalta.

Kyllä pettämisasioissa lähdetään siitä liikkeelle, että epäilty on velvollinen todistamaan syyttömyytensä. Sen ei ole vaikeaa jos on syytön. Vaikeusaste nousee sitä mukaa, kun hankkii itsensä tilanteisiin joita on vaikea selittää uskottavasti. Esim. joku ""kaverin sohvalle nukahdin"" tai ""siellä oli isoja kirppuja jotka puri kaulan mustelmille""

Tämähän perustuu siihen, että haluaa tarjota kumppanilleen turvallisen olon, johon tällä on jopa oikeus.

Olisin hyvin varuillani jos vaimoni sanoisi että mitä hänen menot tms.minulle kuuluu.

minä en todistelsi syyttömyyttäni kenellekkään joka minua syyttä syyttää, pelkkä vainoharhaisen epäily ei todellakaan riittäisi eikä ihan äkkiä huhupuheetkaan.
Noissa syyttämisissä kannattaa olla aika varovainen, minä en montaa päivää sellaista miestä katselisi, joka tulisi minulle jotain potaskaa pettämisistä suoltamaan.
En petä, enkä tule pettämään vaikka hauskaa joskus ilman miestäni pitäisinkin. Ja kyllähän sen tietää, että juoruämmät kehittelee mistä hyvänsä mitä hyvänsä, jos mies ne uskoo ennemmin kuin minua niin seinässä on viisi hirttä poikki painua niitten juoruämmien helmoihin.

Kiva huomata vieläkin tulee kommentteja ja neuvoja. Uskon että tilanne on ratkennut joten en taida enää kyllä kaivata niitä.

Tilanne on se että täyttä varmuutta en kuvioon saanut vaikka yritin kaveria vielä tentata. Mutta mietin mikä oikeastaan on tärkeää tässä elämässä ja päätin jatkaa tyttökaverini kanssa. Oli jotain käynyt tai ei. Tämä oli oikeastaan lopulta helppo päätös!

Nyt kaikki onkin mennyt tosi kivasti ja olemme ehkä rakastuneempia kuin ikinä. Kaveriin olen pitänyt etäisyyttä, tämän olen luvanut tyttökaverillekin. Hän oli erittäin tuohtunut kaverin käytöksestä. Ja onhan se niin ettei voi heitellä tällaisia syytöksiä ja kuvitella että kaikki jatkuisi kuin ennenkin.

Hyvää jatkoa kaikille elleille ja miksei palstan eetuillekin taitaa meitäkin olla täällä aika monta!

Kuka odottaa vuoden toista vaikka miten rakastaa. Kyllä sinä aikana halut hyrrää aivan varmasti yhdellä sun toisella. Siis vuosi poissa...Sinä aikana tapahtunut ois ehkä parasta unohtaa. Vaikka olisi naimisissakin ei kyllä vuoden poissaoloa kestä.

Eikös kenen tahansa seksuaalisen aktiivisuuden ja uskollisuuden välillä ole jonkinnäköinen aasinsiltamainen yhteys, oli sitten mies tai nainen? Ei kai sellainen mieskään petä, joka ei pettämisestä kiihotu? Minuakin kiinnostaisi se viinankäytön ja pettämisen välisen yhteyden selvittäminen, ja myös tieteellisiä lähdeviitteitä näihin molempiin väittämiin, kiitos =)

Yhteistyössä