Paskaduunien merkitys

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
iti
Alkuperäinen kirjoittaja j':
Alkuperäinen kirjoittaja itikka:
Tungenpa mukaan tähänkin ketjuun. Vastaukseni on, että ei ole. Senkin ajan voi käyttää oman alan opintoihin. Siis jos vanhemmat ovat halukkaita todella kustantamaan/talous sallii.

Ei ole mitään järkeä hajoilla paskaduuneissa, jotka eivät tue opintoja tai tulevaa työllistymistäämillään tavalla. Kyllä ne työpaikat saadaan ihan muilla meriiteilla nykypäivänä. Se merkitsee, millainen persoona olet, miten ilmaiset itseäsi, mitä olet opiskellut ja miten ne opinnot on hoidettu. Ja tietty omaan alaan liittyvät työharjoittelut.

Voihan joku toki kokea oman päänsä sisällä paskaduunien olleen kasvattava kokemus, mutta ei sillä muille/työnantajalle ole mitään väliä.
tää on ihan puppua....
Perustelisitko hieman, kiitos?

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen mitä mä olen huomannut, vastavalmistuneet ilman alan työkokemusta on ihan opetettavaa porukkaa vielä töissä. Vaikka niistä paskaduuneista kokemusta omaavilla on ihan erilainen kokonaiskuva ja näkemys duunista.
Eli näiden "paskaduunien" hyöty on loppujen lopuksi paljon merkittävämpi mitä luullaan? Ne auttavat varsinaisessa oman alan työssä sitten aikanaan?
Monissa tilanteissa kyllä.
Kuten itse aiemmassa sanoinkin että esim. asiakspalvelukokemuksesta ei liene haittaa minkään alan tehtävissä.
Myös työmoraali tulee tutuksi vaikka sitten siivoustyötä tehdessä.
Kyllä asiakaspalvelu on varmasti tärkeää monilla aloilla. Työmoraalipointtia en niinkään allekirjoita, mutta se on ehkä enemmän tulevien tai juuri työikään tulevien sukupolvien ongelma. Kyllä itselleni työ tarkoittaa aina sitä, että se tehdään 100%;sti, olipa se mitä tahansa, jos siihen kerta mukaan on lähdetty.
 
juu just
Alkuperäinen kirjoittaja TERVEYS:
Alkuperäinen kirjoittaja juu just:
mua ärsyttää jo tää alotus, siis että jtn pidetään paskaduunina. MIKÄÄN TYÖ EI OO TURHAA! Minusta kaikkien pitäisi joutua tekemään myös suoritustason työtä jotta osaisi arvostaa sitä. Yksissä juhlissa rikkaiden vanhempien akateemisesti kouluttautuva tytär arvosteli suureen ääneen omaa ammattiani joka on hänen mielestään paskaduuni. Ihmetteli kuka säälittävä rassukka joutuu sellasta tekemään ja ketä kiinnostaa sellasta työtä ylipäänsä tehdä.

Johan näissä lakoissakin on yhdessä sun toisessa nähty että duuni kun duuni, silloin nää hienohelmat on ongelmissa kun paskaduunilaiset lakkoilee....
Mielummin teen paskaduunia, kuin tylsänä kotona popsin masennuslääkkeitä! Olen ollut ns. rikkaassa perheessä siivoamassa ja kaikki lapset popsivat niitä, iältään 14-25. Kaikki asuvat kotona, eikä mitään tarvinnut tehdä. Vieläkin teen toisinaan siivoustöitä, sekä keittiötöitä. Olen ylpeä tekemästäni paskaduunista!
hyvä asenne!! peesaan täysin!!!
 
itikka
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Avaudu toki lisää.
No tossa toisessa ketjussa jo kirjoitin, että esim it-alalla on järkevämpää tehdä erilaisia softia ja polttaa niitä rompulle tulevaa työpaikkaa/työharjoittelupaikkaa varten kuin paistella Hesessä hampurilaisia. Tunne useitakin nörttipoikia, jotka ovat saaneet it-alan hommia pelkällä harrastaneisuusosaamisellaan. Jo ennenkuin ovat lähteneet edes alaa opiskelemaan. Vakinaistamisen ehtona joillain on ollut, että alan tutkintokin pitäisi jossain vaiheessa suorittaa. Mä itse sain vakipaikan jo pari vuotta ennen valmistumistani. It-alla on siis oleellista, mitä it-alan juttuja osaat, ei se, miten hyviä hampurilaisia osaat paistaa.
Iso peesi tälle. Nyt kun oli siis kysymys tulevaan alaan liittymättömistä hanttihommista.
 
vieras
Lakimies joka on alkuaikoina tehnyt asiakaspalveluhommia on vahvemmilla kuin kokematon. Koska eri alan hommissakin oppii siihen työelämään, perusasioihin ja työnantaja huomaa että on valmis sopeutumaan eri tilanteisiin.

Rikkaruohon kitkentä it-alalla on sit ihan eri asia ;)
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja iti:
Alkuperäinen kirjoittaja j':
Alkuperäinen kirjoittaja itikka:
Tungenpa mukaan tähänkin ketjuun. Vastaukseni on, että ei ole. Senkin ajan voi käyttää oman alan opintoihin. Siis jos vanhemmat ovat halukkaita todella kustantamaan/talous sallii.

Ei ole mitään järkeä hajoilla paskaduuneissa, jotka eivät tue opintoja tai tulevaa työllistymistäämillään tavalla. Kyllä ne työpaikat saadaan ihan muilla meriiteilla nykypäivänä. Se merkitsee, millainen persoona olet, miten ilmaiset itseäsi, mitä olet opiskellut ja miten ne opinnot on hoidettu. Ja tietty omaan alaan liittyvät työharjoittelut.

Voihan joku toki kokea oman päänsä sisällä paskaduunien olleen kasvattava kokemus, mutta ei sillä muille/työnantajalle ole mitään väliä.
tää on ihan puppua....
Perustelisitko hieman, kiitos?
niin siis juurikin siksi että ensinnäkin kertoo aika paljon ihmisestä joka ei oo saanut oman alan töitä, että tekee edes jtn!

samoin se yleinen työmoraali mistä Istafra jo mainitsikin... näkee että tämä on valmis tekemään työtä, mitä vaan...

ja usein näille paremmissa duuneissa olevillekin olis ollut ruohojuuritason asikakspalvelukokemus hyväksi, niin on nenän vartta katsovaa porukkaa.

vieläkö lisää kaipaat?

ja luepa kommentteja niin on muutkin olleet samaa mieltä.
 
vierash
"Ei ole mitään järkeä hajoilla paskaduuneissa, jotka eivät tue opintoja tai tulevaa työllistymistäämillään tavalla. Kyllä ne työpaikat saadaan ihan muilla meriiteilla nykypäivänä. Se merkitsee, millainen persoona olet, miten ilmaiset itseäsi, mitä olet opiskellut ja miten ne opinnot on hoidettu. Ja tietty omaan alaan liittyvät työharjoittelut. "

Minulle ei työhönottajana edes yleensä pääse esittäytymään, jos ei ole minkäänlaista työkokemusta, vaikka olisi kuinka hyvät paperit. Ainakin tähän saakka on ollut varaa valita.
 
vv
Ainakin mun alalla alan työkokemus on ainoa millä on merkitystä ja toisena sillä miten nopeasti on valmistunut. Normaalitilanteessa, ne ei juurikaan vaikuta palkkaamiseen (se on työnantajalle aivan sama jos olet ollut siivoojana tai lastenhoitajana jos haet insinöörintöitä), mutta se että opinnot venyy kun on tehnyt niin paljon töitä jotka ei alaan mitenkään liity, on työantajalle pitkä miinus, kun osoittaa, ettei ala oikeasti ole se mikä kiinnostaa. Omalla alallani on myös pari esimerkkiä siitä, että äitiysloman jälkeen on oltu pari vuotta toisella alalla (vaikka syy olisi ollutkin se, ettei oman alan hommia ole saanut), eikä sen jälkeen ole enää kelvannut koulutusta vastaaviin töihin, kun on jo tippunut kelkasta.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja vierash:
"Ei ole mitään järkeä hajoilla paskaduuneissa, jotka eivät tue opintoja tai tulevaa työllistymistäämillään tavalla. Kyllä ne työpaikat saadaan ihan muilla meriiteilla nykypäivänä. Se merkitsee, millainen persoona olet, miten ilmaiset itseäsi, mitä olet opiskellut ja miten ne opinnot on hoidettu. Ja tietty omaan alaan liittyvät työharjoittelut. "

Minulle ei työhönottajana edes yleensä pääse esittäytymään, jos ei ole minkäänlaista työkokemusta, vaikka olisi kuinka hyvät paperit. Ainakin tähän saakka on ollut varaa valita.
kukkaset sulle!
 
vieras
Tarkoitatko työntekoa samaan aikaan opiskelujen kanssa vai ainoastaan kesäisin, esim. 3 kk.

Itse rahoitin opintoni lainalla, kesätöillä ja opintorahalla.

Yhden syyslukukauden työskentelin puolipäväisesti opintoihin liittyvissä päivähommissa ja omat luento- ja harjoitustyöt menivät aika sekaisin, en jatkanut enää keväällä kuten oli suunnitellut.
 
vieras
Iso peesi tälle. Nyt kun oli siis kysymys tulevaan alaan liittymättömistä hanttihommista.
Mieluummin mä palkkaan jotain tehneen kuin kotona lusmunneen vastavalmistuneen töihin. Näkee että tekee mieluummin JOTAIN kun olettaa muiden maksavan kulunsa.
 
r
Alkuperäinen kirjoittaja juu just:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minusta paskaduuneja ei oikeastaan edes ole. Kaikilla shakkipelin nappuloilla tässä elämän pelissä on oma merkityksensä. Kaikesta oppii jotakin uutta.
just näin.

lisäksi CV:ssä kannattaa mainita nämä "paskaduunit" koska ainakin mun ystävälle sanottiin että kiva nähdä ettet ole vaan hillunut kotona kun et saanut alan hommia. Niin ja mitä nuorempana on töitä tehnyt, siitä jo näkee vähän ihmisen tapaa toimia, ahkeruutta, tms...


Mulle merkitsisi myös paljon se, että työnhakija on tehnyt töitä, vaikka ei oman alansa olisikaan. Arveluttaisi ottaa töisin henkilö joka on elänyt vanhempiensa siivellä, ja ylipäänsä asenne muita aloja kohtaan tollainen...

Tietenkään en sitä saisi selville, ellei sitä suoraan kerrottaisi, mutta pointti oli siis se, että jos "lorvija" ja duunari haksiivat samaa paikkaa, niin duunari voittaisi mennen tullen. Kyllä toisaalta sen eron huomaa ihmisestä, kumpi ei ole valmis likaamaan käsiään ja kumpi on valmis näkemään asioiden eteen vähän vaivaakin. :)
 
itikka
Alkuperäinen kirjoittaja juu just:
Alkuperäinen kirjoittaja TERVEYS:
Alkuperäinen kirjoittaja juu just:
mua ärsyttää jo tää alotus, siis että jtn pidetään paskaduunina. MIKÄÄN TYÖ EI OO TURHAA! Minusta kaikkien pitäisi joutua tekemään myös suoritustason työtä jotta osaisi arvostaa sitä. Yksissä juhlissa rikkaiden vanhempien akateemisesti kouluttautuva tytär arvosteli suureen ääneen omaa ammattiani joka on hänen mielestään paskaduuni. Ihmetteli kuka säälittävä rassukka joutuu sellasta tekemään ja ketä kiinnostaa sellasta työtä ylipäänsä tehdä.

Johan näissä lakoissakin on yhdessä sun toisessa nähty että duuni kun duuni, silloin nää hienohelmat on ongelmissa kun paskaduunilaiset lakkoilee....
Mielummin teen paskaduunia, kuin tylsänä kotona popsin masennuslääkkeitä! Olen ollut ns. rikkaassa perheessä siivoamassa ja kaikki lapset popsivat niitä, iältään 14-25. Kaikki asuvat kotona, eikä mitään tarvinnut tehdä. Vieläkin teen toisinaan siivoustöitä, sekä keittiötöitä. Olen ylpeä tekemästäni paskaduunista!
hyvä asenne!! peesaan täysin!!!
Ai että vaihtoehdot ovat tylsyys ja masennuslääkkeet ja alaan liittymättömät hanttihommat? Aika yksioikoiselta kuulostaa. Eiköhän se riipu ihan henkilöstäkin. Joku voi jopa osata keksiä järkevää tekemistä ihan itse, vaikka ei tarvitse paskaduuneja tehdäkään. Toiselle ne paskaduunit voivat sitten olla edellytys sille, ettei jää kotiin makaamaan ja ahdistumaan. On tietysti sääli, jos ei osaa itse kehitellä mitään tekemistä paskaduunien tilalle, joka veisi omaa elämää ja opintoja eteen päin. Itsestähän se olemisen mielekkyys on kiinni.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieluummin mä palkkaan jotain tehneen kuin kotona lusmunneen vastavalmistuneen töihin. Näkee että tekee mieluummin JOTAIN kun olettaa muiden maksavan kulunsa.
No sinä teet noin. Jotkut taas palkkaavat jopa ennen valmistumista henkilöitä, joilla on osaamista ko alan töistä. It-ala on siitä hyvä, että osaamista voi hankkia ilman työpaikkaakin. Ja mitä tulee Hesestä saatuun asiakaspalvelukokemukseen, niin lähes kaikki tuntemani ohjelmointigurut ovat varsin epäsosiaalisia ja viihtyvät parhaiten yksin, nenä kiinni näytössä. Selviytyvät kyllä palavereista ja välttämättömistä ryhmätöistä, mutta eivät ole tarvinneet mansikanpoimintaa tai hampurilaisten paistamista siihen.

 
vieras
Omakohtainen kokemukseni on se, että ns. paskaduunien suurin hyöty rahan lisäksi oli itsenäistyminen ja vastuunotto. Oli paljon mukavampi käydä baareissa ja shoppailemassa omalla rahalla kuin äidin rahalla. Samalla opin pitämään kahta palloa ilmassa samaan aikaan ja organisoimaan elämääni työn ja opiskelun muodostamissa raameissa. Tästä on ollut hyötyä projektiluontoisessa työssäni näin aikuisiällä. Toki asiakaspalvelussa harjaantui myös vuorovaikutustaidot, joita tarvitsen nykyisessä opettajan ammatissani. Varsinaiseen työllistymiseeni opiskeluaikaisista hanttihommista ei ole ollut hyötyä. Olen maininnut ne ceeveessä vain geneerisenä lauseena "Useita osa-aikaisia asiakaspalvelutöitä opintojen ohessa vuosina XXXX-XXXX", eikä kukaan työnantaja ole koskaan kiinnittänyt niihin mitään huomiota.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieluummin mä palkkaan jotain tehneen kuin kotona lusmunneen vastavalmistuneen töihin. Näkee että tekee mieluummin JOTAIN kun olettaa muiden maksavan kulunsa.
No sinä teet noin. Jotkut taas palkkaavat jopa ennen valmistumista henkilöitä, joilla on osaamista ko alan töistä. It-ala on siitä hyvä, että osaamista voi hankkia ilman työpaikkaakin. Ja mitä tulee Hesestä saatuun asiakaspalvelukokemukseen, niin lähes kaikki tuntemani ohjelmointigurut ovat varsin epäsosiaalisia ja viihtyvät parhaiten yksin, nenä kiinni näytössä. Selviytyvät kyllä palavereista ja välttämättömistä ryhmätöistä, mutta eivät ole tarvinneet mansikanpoimintaa tai hampurilaisten paistamista siihen.
Keittis hei, teit jo it-alan osalta sen selväksi. Kun vielä muistat että iso osa työntekijöistä on muilla kuin it-alalla ;)
 
vierash
Tällä hetkellä IT-alallakin on ihanan paljon työnhakijoita ja potentiaalisia paikanvaihtajia :)
Pitää olla todella hyvä, jos saa olla nykypäivän tiimityöskentelykulttuurissa hirveän antisosiaalinen.
 
itikka
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja iti:
Alkuperäinen kirjoittaja j':
Alkuperäinen kirjoittaja itikka:
Tungenpa mukaan tähänkin ketjuun. Vastaukseni on, että ei ole. Senkin ajan voi käyttää oman alan opintoihin. Siis jos vanhemmat ovat halukkaita todella kustantamaan/talous sallii.

Ei ole mitään järkeä hajoilla paskaduuneissa, jotka eivät tue opintoja tai tulevaa työllistymistäämillään tavalla. Kyllä ne työpaikat saadaan ihan muilla meriiteilla nykypäivänä. Se merkitsee, millainen persoona olet, miten ilmaiset itseäsi, mitä olet opiskellut ja miten ne opinnot on hoidettu. Ja tietty omaan alaan liittyvät työharjoittelut.

Voihan joku toki kokea oman päänsä sisällä paskaduunien olleen kasvattava kokemus, mutta ei sillä muille/työnantajalle ole mitään väliä.
tää on ihan puppua....
Perustelisitko hieman, kiitos?
niin siis juurikin siksi että ensinnäkin kertoo aika paljon ihmisestä joka ei oo saanut oman alan töitä, että tekee edes jtn!

samoin se yleinen työmoraali mistä Istafra jo mainitsikin... näkee että tämä on valmis tekemään työtä, mitä vaan...

ja usein näille paremmissa duuneissa olevillekin olis ollut ruohojuuritason asikakspalvelukokemus hyväksi, niin on nenän vartta katsovaa porukkaa.

vieläkö lisää kaipaat?

ja luepa kommentteja niin on muutkin olleet samaa mieltä.
Mielestäni enemmän kertoo kuitenkin se, että on vaikka tehnyt kesät niitä oman alan opintoja viedäkseen elämäänsä eteen päin kuin alaan täysin liittymätöntä hanttihommaa. Ei se auta työnhaussa pätkän vertaa, että oletko käyttänyt kesäsi siivoamiseen, jos haet vaikka sovellusasiantuntijan paikkaa. Oman alan harjoittelulla on toki väliä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja itikka:
Alkuperäinen kirjoittaja juu just:
Alkuperäinen kirjoittaja TERVEYS:
Alkuperäinen kirjoittaja juu just:
mua ärsyttää jo tää alotus, siis että jtn pidetään paskaduunina. MIKÄÄN TYÖ EI OO TURHAA! Minusta kaikkien pitäisi joutua tekemään myös suoritustason työtä jotta osaisi arvostaa sitä. Yksissä juhlissa rikkaiden vanhempien akateemisesti kouluttautuva tytär arvosteli suureen ääneen omaa ammattiani joka on hänen mielestään paskaduuni. Ihmetteli kuka säälittävä rassukka joutuu sellasta tekemään ja ketä kiinnostaa sellasta työtä ylipäänsä tehdä.

Johan näissä lakoissakin on yhdessä sun toisessa nähty että duuni kun duuni, silloin nää hienohelmat on ongelmissa kun paskaduunilaiset lakkoilee....
Mielummin teen paskaduunia, kuin tylsänä kotona popsin masennuslääkkeitä! Olen ollut ns. rikkaassa perheessä siivoamassa ja kaikki lapset popsivat niitä, iältään 14-25. Kaikki asuvat kotona, eikä mitään tarvinnut tehdä. Vieläkin teen toisinaan siivoustöitä, sekä keittiötöitä. Olen ylpeä tekemästäni paskaduunista!
hyvä asenne!! peesaan täysin!!!
Ai että vaihtoehdot ovat tylsyys ja masennuslääkkeet ja alaan liittymättömät hanttihommat? Aika yksioikoiselta kuulostaa. Eiköhän se riipu ihan henkilöstäkin. Joku voi jopa osata keksiä järkevää tekemistä ihan itse, vaikka ei tarvitse paskaduuneja tehdäkään. Toiselle ne paskaduunit voivat sitten olla edellytys sille, ettei jää kotiin makaamaan ja ahdistumaan. On tietysti sääli, jos ei osaa itse kehitellä mitään tekemistä paskaduunien tilalle, joka veisi omaa elämää ja opintoja eteen päin. Itsestähän se olemisen mielekkyys on kiinni.
Koulutukseni on laitoshuoltaja ja laivakokki. Siivoustöitä tein jo ennen valmistumistani, joten liittyy kyllä alaan. Esimerkkiperheessä vanhemmat antoivat nuorisolle rahaa, eikä heidän tarvinnut tehdä mitään. Telkkaria kattoivat, bilettivät jne. Nyt vanhin lapsi on saanut lapsen tehtyä, en tiedä asuuko vielä kotona.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja itikka:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja iti:
Alkuperäinen kirjoittaja j':
Alkuperäinen kirjoittaja itikka:
Tungenpa mukaan tähänkin ketjuun. Vastaukseni on, että ei ole. Senkin ajan voi käyttää oman alan opintoihin. Siis jos vanhemmat ovat halukkaita todella kustantamaan/talous sallii.

Ei ole mitään järkeä hajoilla paskaduuneissa, jotka eivät tue opintoja tai tulevaa työllistymistäämillään tavalla. Kyllä ne työpaikat saadaan ihan muilla meriiteilla nykypäivänä. Se merkitsee, millainen persoona olet, miten ilmaiset itseäsi, mitä olet opiskellut ja miten ne opinnot on hoidettu. Ja tietty omaan alaan liittyvät työharjoittelut.

Voihan joku toki kokea oman päänsä sisällä paskaduunien olleen kasvattava kokemus, mutta ei sillä muille/työnantajalle ole mitään väliä.
tää on ihan puppua....
Perustelisitko hieman, kiitos?
niin siis juurikin siksi että ensinnäkin kertoo aika paljon ihmisestä joka ei oo saanut oman alan töitä, että tekee edes jtn!

samoin se yleinen työmoraali mistä Istafra jo mainitsikin... näkee että tämä on valmis tekemään työtä, mitä vaan...

ja usein näille paremmissa duuneissa olevillekin olis ollut ruohojuuritason asikakspalvelukokemus hyväksi, niin on nenän vartta katsovaa porukkaa.

vieläkö lisää kaipaat?

ja luepa kommentteja niin on muutkin olleet samaa mieltä.
Mielestäni enemmän kertoo kuitenkin se, että on vaikka tehnyt kesät niitä oman alan opintoja viedäkseen elämäänsä eteen päin kuin alaan täysin liittymätöntä hanttihommaa. Ei se auta työnhaussa pätkän vertaa, että oletko käyttänyt kesäsi siivoamiseen, jos haet vaikka sovellusasiantuntijan paikkaa. Oman alan harjoittelulla on toki väliä.
mutta jos täälläkin kerrotaan mitä työhaastattelussa on sanottu niin miksi väität edelleen ettei auta pätkän vertaa? ongelmia luetunymmärtämisessä?
 

Yhteistyössä