Paskaduunien merkitys

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä olen aina palkannut sen, jolla on jotain kokemusta työn tekemisestä. Olipa ne alalta tai ei. En halua opettaa ketään työntekoon :D Joskus olen palkannut kultalusikkalapsen töihin. Oli fiksu, koulutus oli hyvä ja hyvin arvosanoin, osasi esiintyä ja olla ihmisten kanssa. Ja opinpa samalla, että elokuussa on jotkut purjehduskisat, jotka kestävät pitkään ja hevonen pitää viedä kauas hyvälle eläinlääkärille, jos se sairastuu. Aika hankalaa vaan näin työnantajan näkökulmasta, vaikkei palkkaa tarvitsekaan maksaa omilta menoilta.
 
kk
No itse olen ollut Hesburgerilla 4vuotta.
Työhön hakiessa kaverilleni sanottiin, ettei häntä oteta työkokemusken puutteen takia.
Ja mulle sanottiin että jos kerta Hesellä jaksaa ahertaa niin tuskin muualla valittaa, ja sain työpaikan, vaikka kaverillani oli koulusta parempi arvosana. Eli on hyötyä tottakai. Siinähän ne näkee sen kestävyyden!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen mitä mä olen huomannut, vastavalmistuneet ilman alan työkokemusta on ihan opetettavaa porukkaa vielä töissä. Vaikka niistä paskaduuneista kokemusta omaavilla on ihan erilainen kokonaiskuva ja näkemys duunista.
Ei oman alan homma olekaan mitään paskaduunia. Tuskin mulla on mitään kokonaiskuvaa oman alani töistä pian valmistuvana siitä huolimatta, että koko opiskeluajan olen painanut ns. paskaduuneja, kun en ole onnistunut päiväksikään oman alan töihin pääsemään. En usko että mulle tulee olemaan mitään hyötyä tästä työnteosta, päinvastoin, se on vaan viivästyttänyt valmistumistani, taloudellisista syistä oli kuitenkin pakko. En tiedä, pitäiskö jättää tuo työkokemus pois cv:stä kokonaan.
 
iina
Miten toimisitte itse tilanteessa, jossa kädessä on vaikkapa maisterin paperit, mutta työkokemusta ei yhtään mistään koskaan? Miltä tasolta töitä olisi lähdettävä hakemaan, jotta edes jossain vaiheessa työuraa koulutusta vastaavia hommia voisi saada? Varmaankin heti alkuvaiheessa turha haaveilla kovinkaan korkeista titteleistä...
 
ei mitään jyrkkää näkemystä tähän
Itse olen tehnyt töitä kesäisin siitä lähtien kun täytin 15v. Mm. selkä on nyt paskana luultavasti pitkälti tämän takia.
Minusta se, että tekee erilaisia juttuja, antaa virtaa. Eli jonkin verran voisi olla kiva olla töissä vaikka opiskelee. Mutta itse siis esim. en 15-kesäisenä pitänyt yhtään lomaa ja oli raskasta aloittaa lukio syksyllä.
Itse aion tukea lapsiani läpi elämän. Se että ihminen on täysin yksin maailmassa ilman tietoa siitä että joku auttaa jos apua tarvitsee, ei jalosta ihmistä. Tekee ennemminkin katkeraksi ja helposti itsetunnon kanssa vaikeaa kun ei koskaan saa apua mistään.
 
lisään
Lisäksi nuorten työntekijöiden kohtelu on nykyää todella ala-arvoista. jopa wc-käynnit on määrätty esim. etä saa kerran käydä. Todella nöyryyttävää työnteko monella alalla.

sen vuoksi itse yritän ennemmin kuluttaa vähemmän kuin tehdä paljon työtä, koska pääasiassa orjatyötä on tarjolla. työtä ilman kunnollista palkka tai ihmisarvoista kohtelua.
 

Yhteistyössä