PAS tammi-helmikuussa

Temmpiä Ellastiinalle piinailuun. Miulla on nyt parina päivänä ollu ajoittain pientä mahakipua. Taitaa ne menkat siellä kurkkia. Tai sit ei. Sehän tässä onkin, ku ei noista oireista voi mitään sanoa. Aattelin kestää ja testata vasta keskiviikkona. Kuusi vuotta ollaan lasta yritetty, niin ei se enää parista päivästä kiinni oo. Tänään kyllä ostin toisen testin, jos vaikka eka testi menee pieleen. Pitää vissiin hakee tänä keväänä opiskelemaan. Enköhän sit tulis raskaaks, ku ois opinnot ihan alkuvaiheessa, se ois sitä kohtalonivaa.
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF..........3.2.09............pp 11
Firefox(OYS)......................1.PAS/2.IVF........4.2.09.............pp 10
Viinirypäle..........................1.PAS................4.2.09.............pp 10
kolmisin (OYS)...................1.PAS..................10.2.09..........pp 4
Kukka-75..........................3.PAS/2.IVF-ICSI...10.2.09..........pp 4
Poloinen............................1.PAS/1.IVF..........10.2.09..........pp 4
Kentia...............................1.PAS/1.IVF..........vko 5..............
Nippe81............................1.PAS/1.IVF............vko 8.............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF.............vko 8 ............
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI........vko 8-9...........
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)....vko 9...............
Junnu (TAYS).....................1.PAS/3.ICSI(+).......vko 9............
Pupuvaimo........................1.PAS/1.IVF............???..................
Hipkukka (TYKS)................3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08.............................3.PAS/1.IVF............???..................
Retuli82............................1.PAS/2.IVF............???...................
Pohtijatar.........................1.PAS/1.IVF............???....................
Sani-Sani..........................1.PAS/1.IVF............???...................
Vanha...............................2.PAS/1.IVF............???..................
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF ............???..................
Tao74 (TAYS)...................2.PAS/2.IVF............???..................
Merilintu..........................2.PAS/1.IVF............???..................



[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]

Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF (keskenmeno rv6+4 :'( )
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF :flower: :flower: :flower:
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+) :flower: :flower: :flower:
Ellastiina (TAYS)..............1.PAS/1.IVF :flower: :flower: :flower:
[align=center]
[/align]

Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF :hug:
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF :hug:
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF :hug:
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF(+) :hug:
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+) :hug:
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF :hug:

[align=center]
[/align]


Alkio(t) ei selvinnyt sulatuksesta :'(

Tahoma.........................1.PAS/1.IVF :'(

Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :'(

Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF :'(


[/quote]

 
Saimme mukavan "ystävänpäivälahjan" -- jos kaikki menee hyvin lahjamme saapuu lokakuussa perhettämme rikastuttamaan. Tein siis testin ja tuli vahva plussa (pp12). Tietysti mietityttää, onko mukana yksi vai kaksi nyt sitten. Toivottavasti jaksaa/jaksavat kyydissä tuonne lokakuulle asti!
 
Sitrus; Sulle kovasti peukkuja pitelen ja toivon plussan vahavistumista!! Varovasti jo onnittelenki.. Saa näile minun kiriotuksile nauraa/hymmyillä, hyvä vain että jotaki piristystä on näitten asioitten keskelä =) kiriakielelä kiriottaminen vain on minusta niin vastenmielistä ja sitä saa töisä tehä ihan tarpeeksi.
Juu, onha me nyt alotettu pas:a kohti kulukeminen ja ma oliski sitten ultra. Tieten sen siirronki pitäs sitten kohta olla, mutta mutta.. On jotenki epätoellinen olo. Lääkkeitä syön ja elelen niitten tuomien vaivojen kans, ultraan ja mahollisseen siirtoon meneminen ei kuitenkaan tunnu ajankohtaselta tai lähitulevaisuuesa tapahtuvalta. Viime aikoina on ollu vähä rankkaa näihin lapsettommuutteen liittyvien juttujen kans ja olenki alakanu vakavasti miettimmään hoitojen lopettamista tai piiiiiiiiitkäle tauole laittamista.. Vahavempana ajatuksena on hoitojen lopettaminen. Tämän vuoksi en ole näiläkkään sivuila kovin tihiästi käyny. Vaikeintahan hoitojen lopettamisesa on se, että sitten joskus sitä kuiten jossittellee, että oliskoha lopputulos eri jos ois hoitoja jatkanu.. Mutta nyt on alakanu niin p*leesti tympäsemmään tämä kuuen vuen tauko oman elämän elämisesä! Kaikki pyörii aina vain hoitojen ympärilä ja se pistää v*ttammaan!!!! Kaikesa tekemisesä ja asioitten suunnittelusa on mukana se ajatus, että mitä jos sittenki tulen kuitenki raskaaksi.. Noh, tämä ajatusprosessi on vielä keskeneräne ja aikaa tämän läpikäymisseen varmasti mennee vielä. Ja sen tiän, että tämän ja seuraavan siirron tulen kuitenki vielä tekemmään jos sulatuksen jäläkeen vielä siirrettävvää olis.. Sen jäläkeinen hoitojen jatkaminen vain on enemmän ku epävarmaa..

Plussatuulia kuiten kaikile piinailijoile ja siirtoon menevile!
 
Mahtava juttu, Ellastiina! :flower: Ehkäpä molemmat ovat kiinnittyneet, kun jo nyt sait vahvat viivat? Lämpimät onnittelut!

Viinirypäleelle mielenrauhaa piinailuun. :saint: Eihän parin päivän viivyttely juuri merkkaa monen vuoden hartaan toivomisen jälkeen. Toivotaan positiivisia uutisia sinullekin.

Kipsu: Mikäs sinun tilanteesi on? Onko kuukkarit alkaneet vai vieläkö pieni toivonkipinä elää? Tsemppiä!

nippe: Voimia pohdintojen kanssa. :hug: Itsekin olen monesti miettinyt, miten paljon lapsettomuus elämään vaikuttaa. Lomamatkojen, ainakin pidemmän tähtäimen, suunnittelukin lähtee ajatuksesta "entä jos olenkin silloin raskaana" tai "silloin saattaa hoidoissa olla kriittinen vaihe menossa". Eikö olisi hienoa, jos voisi vain päättää, että lähtee ensi tammikuussa vaikkapa Amazonille soutelemaan? :p Entä onko nämä hoidot kaiken vaivan arvoisia? Olisipa se kristallipallo... Päätösten tekeminen on vaikeaa, kun on aina se "jospa sittenkin"-näkökulma, mutta omien ja kumppanin voimien mukaanhan täytyy toimia. Jaksamista teille.

Niin, se tämän aamuisen testin tulos. Negahan se. Enpä taida enää apteekin omiin luottaa. Kiitos kuitenkin kaikille myötäelämisestä. :heart: Maanantaina soittelen klinikalle ja kyselen jatkosta. Mulle pettymyksen kestäminen on helpompaa, kun on jotain mitä odottaa ja suunnitella. Adoptiolomakkeitakin jo alettiin miehen kanssa täytellä. Nyt täytyy vain suunnata katse tulevaan ja nauttia siitä, mitä on.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!
 
Voi, voi Sitrus, tosi ikävää. Mutta Ellastiinalle, kauhian suuret onnittelut! Pikkasen alko kutkuttelemaan, pitäiskö miunkin testata vähän etukäteen. Mut toisaalta oon päättänyt kestää keskiviikkoon, tahdonvoimaa peliin.

Nippe: Niinhän se on, miunkin elämä on ollu kuus vuotta tyhjäkäynnillä, ei oo tullu vaihdettua alaa ja lähettyä opiskelemaan. Jos nyt ei tärppää, sit kyl haen kouluun. Ei tässä muukaan auta. Toisaalta haluun yrittää vielä pitkään, ainakin niin pitkään ku rahat riittää tai lääkäri käskee lopettamaan, en halua vanhana kiikkustuolissa jossitella.

Mukavaa Ystävänpäivää! :heart:
 
Sitrus: Voi ei! Olen pahoillani! Kyllä sulla jotain kiinnittymisyritystä kuitenkin on ollut siellä.

Viinirypäle
: Mä rohkaistuin tekemään testin aikaisemmin kuin pp14, koska blastot kiinnittyvät aikaisemmin. Huomasin lääkäristä, että hän meinasi ensin sanoa aikaisemman testipäivän, mutta veti sitten takaisin ja sanoi tuon pp14. Ja jotenkin on ollut selkeämmät "raskausfiilikset" kuin mitä syksyisestä, joka päättyikin sitten keskenmenoon. Silloinhan tein testin myös etukäteen ja itkin pari päivää negaa, joka sitten pp14 olikin heikko plussa. Päätin, että en toisten testaile aikaisemmin, mutta blastojen varhaisen kiinnittymisen ansiosta sitten rohkaistuin... Ja sitten tietysti nämä oireet, joita on ollut. Tällä kertaa mä jotenkin osasin odottaa plussaa. Saas nähdä onko tämä nyt sitten kaksosraskautta.
 
Hyvää ystävänpäivää :heart:

Ellastiina onnea onnea onnea vaan, punainen viiva ja perunamaa :flower:

Sitrus: tosi kurjaa, enpä olisi uskonut, että voi tuollaisen hämyn tehdä jo toistamiseen :hug:

Meikkiksen kuukkelit tuli tosiaan jo eilen hirveellä kivulla, tänään mukaan tuli mojova päänsärky :/ No, saipahan juoda pitkästä aikaa parit punaviinilasit illalla... olisko se pääkipu sitten siitä peruja. Sama se, nyt laitan ihan tavallisia pullia uuniin, ehkäpä se mahapullakin vielä joskus uuniin asti pääsee.
 
Viinirypäle: Luulen, että tämä blasto juttu on nyt aika uutta kokeilua ainakin TAYS:lla. Viime syksynä kun oli IVF niin vain ilmoittivat, että tekevät tämmöistä kokeilua ja että alkioitamme viljellään pidempään ennen pakastamista. Itseäni se tietysi hämmensi, sillä meillä oli top-alkioita muistaakseni kuusi, joista yksi silloin siirrettiin ja vain kaksi viidestä selvisi tuosta pidemmälle viljelystä. Silloin harmitti se, että alkioita ei jäänyt kuin yhteen PAS:iin, koska olivat pakastettunakin samaan olkeen. Toisaalta olen nyt miettinyt sitä, että ehkä tuo pidemmälle viljely erotti "jyvät akanoista". Elinkelpoisemmat selvisivät. Ne kolme, jos olisivatkin selvineet sulatuksesta, eivät kuitenkaan olisi selvinneet kohdussa. Toivottavasti tämä raskaus nyt saisin sitten jatkua hyvissä merkeissä tuonne lokakuulle asti... Vielä on monta piinahetkeä ennen sitä.

Kipsu: Voimia sulle päänsäryn potemiseen! Eiköhän sen mahapullankin vuoro taas tule!
 
Minä nyt synkennän listaa. Testasin perjantaina negan. Joten nyt odotellaan että menkat alkaisi ja katsotaan mihin voimat riittää. Arvasin että testi näytti väärin. Olisi heti pitänyt testata toisella testillä. En enää ikinä osta testejä jotka tehdään virtsasta. Tästä lähin verikokeesta.. jos enää hoitoja jatkamme.
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF..........3.2.09............pp 12
Firefox(OYS)......................1.PAS/2.IVF........4.2.09.............pp 11
Viinirypäle..........................1.PAS................4.2.09.............pp 12
kolmisin (OYS)...................1.PAS..................10.2.09..........pp 5
Kukka-75..........................3.PAS/2.IVF-ICSI...10.2.09..........pp 5
Poloinen............................1.PAS/1.IVF..........10.2.09..........pp 5
Kentia...............................1.PAS/1.IVF..........vko 5..............
Nippe81............................1.PAS/1.IVF............vko 8.............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF.............vko 8 ............
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI........vko 8-9...........
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)....vko 9...............
Junnu (TAYS).....................1.PAS/3.ICSI(+).......vko 9............
Pupuvaimo........................1.PAS/1.IVF............???..................
Hipkukka (TYKS)................3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08.............................3.PAS/1.IVF............???..................
Retuli82............................1.PAS/2.IVF............???...................
Pohtijatar.........................1.PAS/1.IVF............???....................
Sani-Sani..........................1.PAS/1.IVF............???...................
Vanha...............................2.PAS/1.IVF............???..................
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF ............???..................
Tao74 (TAYS)...................2.PAS/2.IVF............???..................
Merilintu..........................2.PAS/1.IVF............???..................



[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]

Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF (keskenmeno rv6+4 :'( )
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+) :flower: :flower: :flower:
Ellastiina (TAYS)..............1.PAS/1.IVF :flower: :flower: :flower:
[align=center]
[/align]

Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF :hug:
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF :hug:
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF :hug:
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF(+) :hug:
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+) :hug:
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF (haamuilu) :hug:
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF (haamuilu) :hug:

[align=center]
[/align]


Alkio(t) ei selvinnyt sulatuksesta :'(

Tahoma.........................1.PAS/1.IVF :'(

Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :'(

Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF :'(

 
Mä olen vähän miettinyt tätä ketjumme heikkoa plussasaalista. Voisiko lamalla olla asian kanssa tekemistä? Yleinen huoli ja ahdistus on lisääntynyt, vaikka se ei omalle kohdalle jyrkästi osuisikaan. Hierojani kertoi, että enemmän ihmiset ovat alkaneet puhua unettomuudesta jne. Myös raskauteenhan stressi vaikuttaa (esim. syyskuun 11. tapahtumien jälkeen keskenmenoja esiintyi huomattavasti enemmän hedelmöityshoidoissa olleilla naisilla New Yorkissa). Mä olin syksyllä punktiossa sinä päivänä, kun Kauhajoella ammuskeltiin. Kyllä mua syksyllä ahdisti maailmanmeno ja se, millaiseen maailmaan sitä lapsia ollaan hankkimassa. Mietin tosi paljon sitä, että olenko mä oikeasti valmis kestämään kaiken sen surun myös mitä äitiyteen saattaa liittyä ja myös sen menetyksen pelon. Kun vuosi sitten aloitimme hoidoissa ja seurailin IVF -pinoja, mulle on jäänyt mieleen, että viime toukokuun IVF/PAS pinosta plussasi 75%. Ihan huikea luku. En tiedä -- onko kevät kuitenkin otollisempaa aikaa raskautua... Haluan vain sanoa, että älkää lannistuko! Sitä ei tiedä, mitä kevät tuo mukanaan...
 
Voi ei Kainni. Koita jaksaa, älä luovuta.

Mut mie sen kestä tätä piinailua. Eilen pienikin kävely hengästytti. Eihän miulla mikään huippukunto oo, mut eipä oo ennen tuolta tuntunut. Tätini kertoi joskus, et hää ihmetteli, mikä häntä hengästyttää ennen ku selvis et hää on raskaana. Kuvittelenkohan. Mahassa ei kipua, mut outo tunne, johtuukohan jännityksestä. Lämpö oli eilen 0,5 astetta tavallista korkeampi, mut olin käynyt saunassa muutamaa tuntia ennen mittausta, eli ei siihenkään voi luottaa.

Viime yö meni sängyssä pyöriessä ja näitä miettiessä. En montaa tuntia nukkunut. Nyt miua vaivaa kauheesti, et jos siellä masussa joku on, niin teenkö sille hallaa tolla vähäisellä unella ja miettimisellä. Ja eiku stressaa entistä enemmän. Kai on pakko testata jo huomenna...
 
Todella suuret pahoittelut Kainnille ja Sitrukselle :'( Yrittäkää kuitenkin jaksaa sitkeesti eteenpäin vaikka nyt se hankalalta tuntuukin! Häpeillen :ashamed: kuitenkin pakko kysyä, että millä testeillä te testailitte? Mietin vaan omalta kohdaltani asiaa, kun TAYSista ei laiteta verikokeisiin ja ilman lähetettä ei voi mennä... Itse olen nyt testannut apteekin omalla ja rfsu:n testeillä ja kumpikin näytti plussaa. Jotenkin vaan enemmän luottas siihen verikokeeseen...

Niin ja Ellastiinalle onnittelut plussasta :flower: Millä testillä sä teit?
 
Heip,

Paaaljon paljon onnea Ellastiina :heart: :flower: :heart: Toivon sydämestäni, että masuasukki pitää kovasti kiinni ja pysyy matkassa loppuun asti. b:)d

Pahoitteluni teille Sitrus ja kainni :hug: Toivon, että teidänkin aikanne koittaa vielä :heart:

Voimia piinailijoille ja paljon plussatuulia +++++++++++++ :whistle:
 

Yhteistyössä