PAS tammi-helmikuussa

Täällä olikin monta "vanhaa" tuttua!! :)
Tänään päätettiin lääkärini kanssa että meille tulee PAS helmikuussa, joten ängen itseni tänne! Me ollaan Ava klinikalla Tampereella hoidos ja toisen IVF/ICSIn 1.PAS ois nyt tiedos. Tuoresiirrosta raskuduin, mutta pikkuisen sydän oli lakannut lyömästä rv 10, joten se päättyi lääkkeelliseen tyhjennykseen juuri ennen joulua. Keskenmeno oli raskas, mutta ihmeen nopeasti kuitenkin pääsin sen yli. Huomenna menen vielä HCG-verikokeeseen ja jos arvo on alle 10 saan aloitta Terolutit heti ja PASsi sitten niistä menkoista.
Olin itse ajatellut että nyt aloitettaisiin 3.ICSI koska pakkasessa oleva alkio on huonointa laatua (tuoresiirron alkio oli pikkasen parempi) enkä olisi halunnut sillä yrittää PASia. Mutta lääkärini suositteli kuitenkin että yritetään tuolla pakkasessa olevalla alkiolla ensin, meinasi ettei keskenmenoni johtunut alkion huonosta laadusta..
 
Olen ollut laiska kirjoittelemaan, mutta työt on vieneet kaiken energian :$... Puolikuntoisena sielläkin pitkään, vasta nyt tuntuu, että fysiikka alkaa olla kohdillaan...

Tahoma Voi hemmetti. :hug: Voin vain kuvitella ketutuksen määrää. :headwall: Tuo on se pahin, mitä tässä vaiheessa voi sattua. Tuota pelkään tapahtuvaksi omallekin kohdalle. Äärettömän pessimistinen olo... :headwall:

Mutta Tao74 sinulle toivotan samaan hengenvetoon isosti onnea, että lopputulos olisi onnellinen =) :heart: Mutta on se kyttääminen vaan hermoa raastavaa aikaa! :eek:

Ellastiina Kirjoitit olevasi tosi kärttyinen. Mä huomasin itsessäni saman eilen. Oikein ihmettelin mikä on, kun edellisenä päivänä oli ihan eri mielialat! Oliskohan se tosiaankin hormonien jylläämistä?! Jotenkin se voi niihin liittyä. ;)

marakatti ja Lion32 Teillä on hienot limikset :xmas: Minulla zumeista huolimatta kasvattelu on ollut työlästä. Eilen mittauksen tulos oli 9 mm. ja kierto on jo pitkällä! Mahdollinen siirto olisi torstaina... Mahdollinen siksi, että oon niin kamalan pessimistinen vaikka tiedän, ettei se mitään hyödytä maalailla piruja seinille. Teille molemmille toivon sydämestäni sulatuksen onnistumista, kuten kaikille muillekin! :heart: Marakatti kun tuota toivoit, että saisit ajatukset muualle, niin eikös työ aika hyvin sen tee. Itse olen ollut kiitollinen, että työ on pakottanut ajatukset pois Passista, koska muuten murehtisin ja vatvoisin asioita nupissani 24 h. :LOL:

Maricce Tervetuloa :heart: Sun tuntemukset kuulostavat kovin tutuilta. Pettymykset, romahdukset, iso toivo. Kaikki ne on tuttuja kaikille meille täällä. :ashamed: Surullisen tuttuja! Jotenkin tuntuu, että usko on suurimmalla koetuksella juuri näissä PASseissa. Ehkä se johtuu osittain siitä, ettei Passin eteen tarvitse juuri konkreettista vaivaa nähdä. Jos ei limiksen uutteraa kasvattelua oteta huomioon :xmas: Tuntuu siis siltä, niin kuin ei asian eteen tekisi ollenkaan töitä. Ivf:sähän sai paiskia urakalla piikkiä mahaan. Oli työstämisen makua siinä hommassa :whistle: Mutta notkosta voi vain nousta, niin kai se on ajateltava! |O

Että tämmöstä! :heart: :wave:
 
Tervetuloa joukkoon Maricce ja Miimi :wave:
Oltiin Mariccen kanssa tuossa joulukuun toiveikkaissa yhdessä piinailemassa ja valitettavasti myös negailemassa. |O Näin me "vanhat tutut" aina ennen pitkää näköjään palaamme taas piinailemaan. :headwall:

Mielialat menee täälläkin ihan laidasta laitaan, mikä on outoa, kun pistelyiden aikana ei ollut lainkaan tällaista heittelyä. Ens viikkoa odotellessa ja limistä kasvatellessa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maricce:
Keskiviikko 21.1.2009



NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF.........12.1.09................pp 9
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF..........13.1.09................pp 8
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09................pp 1
Lion32 (TAYS)..................1.PAS/1.IVF(+).....28.1.09..............
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF..........23.1.09..................
Kentia.............................1.PAS/1.IVF..........vko 4..................
Kainni (Väest.liit.)............1.PAS/1.IVF..........vko 4.................
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF..........vko 5................
Ellastiina (TAYS)...............1.PAS/1.IVF .........vko 5................
Haltia (Väest.liit./Hki).......1.PAS/1.ICSI........vko 5-6.............
Janski71 (Felicitas/HKI)....1.PAS/2.IVF..........vko 6................
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF..........vko 6..............
kolmisin (OYS)..................1.PAS....................vko 6................
Janniina (P-KKS)...............1.PAS/2.ICSI........vko 8-9.............
Poloinen...........................1.PAS/1.IVF............???.....................
Pupuvaimo.......................1.PAS/1.IVF............???...................
Wilsson............................1.PAS/1.IVF(+).......???...................
Hipkukka (TYKS)...............3.PAS/2.ICSI..........???..................
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)......???...................
Aliisa08............................3.PAS/1.IVF.............???...................
Junnu (TAYS)....................1.PAS/3.ICSI...........???...................
Himpunpimpula................1.PAS/1.ICSI...........???.................
Retuli82...........................1.PAS/2.IVF.............???....................
Pohtijatar........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Sani-Sani.........................1.PAS/1.IVF.............???...................
Nippe81...........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Marakatti72 (NKL)............1.PAS/2.IVF/ICSI.....???..................
Vanha..............................2.PAS/1.IVF.............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF..............???...............

[align=center]
[/align]
 
HEI vaan kaikille!

Tahomalle minultakin pahoittelut. Tosi tylsä juttu.

Taolle ja muille jännäämään jo päässeille tsemppiä ja onnea matkaan. Miten Soleilsulla piina etenee? Alat olla jo loppusuoralla...jännää...

Minä palstailen täällä harvakseltaan mutta mukana menossa kuitenkin (olen muuten ensikertalainen tällaisessa jännäyspinossa ja päivitin itse tuohon tietoni. Onhan se käytäntö?). Tänään VIHDOIN sain ovulaatiotestiin kauan odottamani plussan! Helpotus! Meillä siis ilman ovistestiplussaa ei olisi koko siirtoa tehty, kun mennään luomukiertoon ilman lääkkeitä. Meinasi jo hermo aivan mennä ja epätoivo iskeä . Clearbluen digitestillä plussan lopulta löysin. Kuten moni täältä suositteli, se oli kivan selkeä kun tulos on joko-tai. Toisaalta kun olen tottunut vertailemaan viivoja ja seuraamaan pikkuhiljaa vahvistuvaa viivaa, oli aika tuskaa joka aamu vaan tyytyä eioohon, varsinkin kun ovis antoi taas odottaa itseään. Onneksi kävi hyvin.

Siirto on nyt sitten jo perjantaina, mikäli alkio(t) selviää sulatuksesta. Ja sitten luge-tukea perään.

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

 
merilintu: Hienoa!

Mulla on menneet aika helposti ja nopeasti nämä piinapäivät, ihme juttu. Tosin huomasin, että olen hieman alkanut tarkkailla oireita ja toivoa... Enkä oikein millään haluaisi elätellä (todennäköisesti turhaa) toivoa!

Oireiden tarkastelu on kyllä ihan turhaa, koska kyseessä on ensimmäinen PAS, niin kaikki tähän kuuluvat tuntemukset ovat uusia. Ja niin paljon voi johtua lääkkeistä. Alavatsassa tuntuu välillä siltä, että menkat voisivat alkaa. IVF:ssä menkat alkoivat lugeista huolimatta, mutta tässä lääkkeellisessä PAS:ssa ne kai odottelevat niin kauan kunnes lääkkeet on lopetettu.
 
Torstai 22.1.2009



NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF.........12.1.09................pp 10
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF..........13.1.09................pp 9
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09................pp 2
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF..........23.1.09................
Lion32 (TAYS)..................1.PAS/1.IVF(+).....28.1.09................
Kentia.............................1.PAS/1.IVF..........vko 4..................
Kainni (Väest.liit.)............1.PAS/1.IVF..........vko 4.................
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF..........vko 5................
Ellastiina (TAYS)...............1.PAS/1.IVF .........vko 5................
Haltia (Väest.liit./Hki).......1.PAS/1.ICSI........vko 5-6.............
Janski71 (Felicitas/HKI)....1.PAS/2.IVF..........vko 6................
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF..........vko 6..............
kolmisin (OYS)..................1.PAS....................vko 6................
Janniina (P-KKS)...............1.PAS/2.ICSI........vko 8-9.............
Poloinen...........................1.PAS/1.IVF............???.....................
Pupuvaimo.......................1.PAS/1.IVF............???...................
Wilsson............................1.PAS/1.IVF(+).......???...................
Hipkukka (TYKS)...............3.PAS/2.ICSI..........???..................
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)......???...................
Aliisa08............................3.PAS/1.IVF.............???...................
Junnu (TAYS)....................1.PAS/3.ICSI...........???...................
Himpunpimpula................1.PAS/1.ICSI...........???.................
Retuli82...........................1.PAS/2.IVF.............???....................
Pohtijatar........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Sani-Sani.........................1.PAS/1.IVF.............???...................
Nippe81...........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Marakatti72 (NKL)............1.PAS/2.IVF/ICSI.....???..................
Vanha..............................2.PAS/1.IVF.............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF..............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI.......???................

[align=center]
[/align]

 
Huomenta vaan kaikille. :wave:

Onnea Tao kyytiläisestä ja Merilintu tsemppiä sinullekin, hienoa, että homma etenee. Nyt vain paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia, että saisi pikkuinen kovasti kiinni ja jäisi asumaan. :heart:

Peukkuja myös Soleil d:)b toivottavasti testitulos on toivottu ja pääsemme kaikki iloitsemaan ensimmäisestä plussasta pinossamme. :flower:

(.) Kyllä tämä odottavan aika on pitkä ja kun ei tarvitse oikeastaan "tehdä" mitään, kuin vaan odottaan ja pari pilleriä popsia. :eek: On niin tottunut siihen ultra-piikki-ultra -rumbaan, että nyt on ihan ihmeissään. :ashamed:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille. :wave:
 
Heissan taasen!
Pari päivää pois palstalta, ja juttua tullut mukavasti. Tervetuloa uusille, Maricce ja Miimi. Ja iiso plussa henkäys soleil, sulla on kohta jännät paikat :) Ja tsemppiä kaikille jotka ovat jo piinaileen asti päässeet, kohta ropisee iso kasa plussia tähän pinoon

Kävin ultrassa, ja kaikki oli ok. Nyt tikuttelen ovista (lääkkeettömänä mennään) ja ovisplussan ilmestyessä soitto polille ja siirtoon. Siirto on luultavasti ens viikon puolessa välissä. Lääkäri laittoi itse päättämään montako alkiota, 1 vai 2, siirretään. Ollaan nyt miehen kanssa pohdittu ja mietitty pää puhki, plussia ja miinuksia, ja päädyttiin että vain yksi siirretään. Niinkuin lääkärikin sanoi, kaksoisraskaudessa on suuremmat riskit ja kun meillä kuitenkin jo yksi lapsi... Ja esikoisen loppuvaiheessa sain raskausmyrkytyksen ja kaksoisraskaudessa se olisi vielä huonompi homma... Sinäänsä kaksoset ei kauhistuta, suvussa on muutenkin kaksosia, arveluttaa vain miten raskaus sujuisi... Toisaalta, on hirveää heittää huippualkio roskiin (ovat kuulemma kaikki huippualkioita) jos molemmat selviää sulatuksesta... Toisaalta taas, kahdella alkiolla on paremmat mahdollisuudet kiinnittyä... Kauheaa pähkäilyä :ashamed: :ashamed: Tämmöstä oman navan ympärillä pyörimistä vaan tällä kertaa :ashamed:
 
ikävä kyllä sanoa mutta alkaa olla lokakuun porukka koossa taas....ei tainu siinä pinkassa kovin moni onnistua... :headwall: mutta sehän tietää sitä että me napataan ne plussat nyt ja loka-marraskuussa ollaan onnemme kukkuloilla. =) mulla pitäisi alkaa menkat viikonloppuna, joten ei ois enää pitkästi siirtoon....ihanaa...
 
Plussatuulia Soleilille, Anksulle ja Taolle!!!

Koitin jonkun aikaa pysytellä täältä poissa, kun siirto on koko ajan mielessä, mutta nyt kun täällä alkaa tapahtua niin täytyi tulla takaisin jännittämään!

Junnu: kävin tänään suunnittelukäynnillä Taysissa ja Tinkanen sanoi, että siellä pyritään aina PAS:issa kahden alkion siirtoon. Se oli aika yllätys kun luulin kanssa että niitä tehdään harvemmin. Mutta kyllä siihen varmaan saa vaikuttaa jos haluaa vain yhden siirrettävän.

Mikähän noissa pakastuksissa on käytäntönä. Meillä ei ollut kirjattu ollenkaan ylös oliko alkiot pakastettu yksittäin vain kaksittain (pakkasessa 4). Ja hassua että toiset tietävät senkin minkä luokkaisia alkiot ovat. Kai sekin käytäntö on eri eri klinikoilla. Taysissa muuten sulatetaan edellisenä päivänä ja viljellään se vuorokausi (ainakin tavalliset alkiot).

(.) Meillä menee siirto varmaankin viikolle 9 jos kaikki sujuu hyvin. Edellinen kierto oli 60 päivää, mutta nyt näytti siltä että ovis olisi ollut jo kp 12:n kohdalla. Toivottavasti oli niin odotus ei olisi niin pitkä. Nyt vaan odottelemaan menkkoja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja wilsson:
Toisaalta taas, kahdella alkiolla on paremmat mahdollisuudet kiinnittyä...
Meillä siirretään aina vain yksi, koska viimeaikaiset tutkimukset ovat kuulemma osoittaneet, että kahden alkion siirto ei paranna mahdollisuuksia saada lapsi kotiin. Oulun yliopistossa on tehty myös tutkimus, joka osoitti samaa (mä oon tällainen ketjun virallinen linkkien lisääjä :) ) :

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article140010.ece?v=t

Samaisessa tutkimuksessa taisi lukea, että keskenmenoriskin todettiin pakkasalkioita siirrettäessä olevan hieman suurempi kuin normaalisti... Voih, sekin vielä.
 
Soleil: mä en ainakaan löytänyt sellaista lausetta tuosta artikkelissa, joka olisi sanonut keskenmenonriskin olevan suurempi pakastealkioilla. Mutta silmiini osui, että se on suurempi, jos on ollut aikaisemmin keskenmeno tai on laiha. Itse olen hoikka ja IVF päättyi keskenmenoon. Voi tuska! Tieto lisää tuskaa...
 
... pääseekö huomenna siirtoon!!!
Ja totta Kentia, että kun työtahti on hikisen kiireinen, ei kyllä työpäivän aikana ehdi paljoa asiaa murehtia... Mutta täytyy kyllä tunnustaa, että yöunet ovat tiistain ultran jälkeen olleet melko heppaset... Öisin on aikaa vääntää ja kääntää pakkasukon kohtaloa ja toivoa satasella sekä saman tien vajota täydelliseen epätoivoon epäonnistumisen pelossa, uuh... Olisipa jo huominen... Meilläkään ei pakkaseen mennyt alko ollut ilmeisesti mikään huippuyksilö, tosin kuin tuoresiirretty, joka sekään ei sitten tarrautumisyritystä paremaan innostunut :( . Tuoresiirrosta tuloksena oli siis kemiallinen raskaus.
Mutta, mutta... Huurrrjjjaaat onnentoivotukset kaikille mukana hoidoissa oleville uusille ja vanhoille kohtalotovereille, nyt kyllä laitetaan tilastot uusiin lukemiin ja aletaan paukutella plussia!!! Eikös siskot?
Marakatti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellastiina:
Soleil: mä en ainakaan löytänyt sellaista lausetta tuosta artikkelissa, joka olisi sanonut keskenmenonriskin olevan suurempi pakastealkioilla. .
Joo, tuossa artikkelissa ei ollutkaan, mutta siinä itse tutkimuksessa luki:

"The need for hormonal substitution in cases of frozen-embryo transfer is a risk factor of miscarriage, probably because of suboptimal endometrial function."

Niin ja joo, siis vain lääkkeellisissä siirroissa kai. Meidän lääkäri kyllä sanoi, että nyt kohtu nimenomaan on saatu optimaaliseen tilaan... Mutta tosiaan, lääkitystähän pitää jatkaa tosi pitkään, jos tästä tulisi raskaus. Varmaan se jotenkin liittyy siihen.

Argh, ei pitäisi mennä katseleen tuollaisia tutkimuksia! Pitäis vaan valita ne, joissa on sopivaa ja hyvää tietoa. =)

muoks: Kannatan Marakatin ehdotusta tilastojen laittamisesta uuteen uskoon!!! Tsemppiä huomiselle!
 
Marakatti72: Onnea huomiselle! Toivottavasti pääset siirtoon ja tulos olisi positiivinen!

Tämä PAS:in odottelu on tosiaan jotenkin hermoja raastavampaa kuin ivf:ään meno. Pitää vaan odotella ja napsia nappia naamaan. Nukkumisen laatuun tämä viime aika on myös mulla vaikuttanut. Onneksi työasiat alkavat sujua sillä tavalla, että ei tarvitse niin kovasti stressata. Mutta pelko pettymisestä on suuri. IVF:ään mennessä oli iloinen ja toiveikas olo. Nyt on lähinnä pelokas. Sitä on hirveän herkkä ottamaan kaikkea tietoa ja sitä sitten kääntelemään mielessään. Kuten sanoin: tieto lisää tuskaa. Omaa onnistumisprosenttiaan miettii vaan ja pohtii kuinka lähellä nollaa sitä mennään. Toivottavasti olo helpottuu, kun pääsee lääkärin juttusille. Luotan kyllä TAYS:n lääkäreiden ammattitaitoon täysin.
 
Soleil: Niin, ehkä olisi helpompi kun ei etsisi niin paljon tietoa. Ehkä sitä olisi luottavaisempi, kun ei tarvitsisi vertailla koko aika omaa tilannettaan ja hoitoaan muihin ja erilaisiin tutkimuksiin. Mä en tuota itse tutkimusta edes lukenut - pelkästään sen esittelyteksin. Ehkä onkin parempi, että en lue. Jotenkin pitäisi pystyä relaamaan tämän asian kanssa ennen kuin on ihan hermoraunio.
 
Marakatti minultakin kovasti onnea huomiselle!!! Toivottavasti alkionne selviää hyvin. Itsekin tietysti jännitän kovasti huomista sulatustulosta, mutta meillä on siitä mukavampi tilanne, että on pakkasessa jäljellä alkioita...Mutta kyllä silti jännittää. Mulla on itse asiassa ihan fyysisesti oksettava olo. En tiedä, johtuuko ovulaatiohormoneista vai mistä... olisi tosi kiva saada sinusta piinailukaveri, kun oltais saman päivän siirtolaisia.

Kiva kuulla soleil, että piinailu on mennyt suht helposti ja nopeasti.

Ellastiinalle (ja muille, jotka vielä joudutte odottelemaan actionia) tsemppiä! Mun on aivan pakko rajoittaa nykyään tiedonjanoani aktiivisesti. Olen myös sitä sorttia, että saan itseaiheutetun ihottuman ja hengenahdistuksen, jos luen liikaa aiheesta. Toisaalta nämäkin soleilin linkit olen heti käynyt innolla lukemassa... :ashamed: Mutta siis koitan rajoittaa, paino sanalla koitan. =)
 
Tervetuloa uudet!

Tsemppiä siirtoon menijöille. Pidetään peukut pystyssä!

).( Tänään mulla on ollut pieniä nipistelyjä alamahassa. Saa nähdä yrittääkö se alkio siellä tarrata kiinni. Toivottavasti! Sain tänään lapun Taysista koskien tiistaista siirtoa. Siinä sanotaan, et siirretty alkio säilyi 100 %:sti 8/8 solua ja jakautui 12-soluiseksi saaden täydet laatupisteet. Tällä siis mennään eteenpäin! =)
 
Merilintu: Tsemppiä sinullekin perjantaille! Toivottavasti kaikki menee erinomaisesti!

Tao74: Ahaa, sellainenkin raportti sitten kilahtaa postilaatikosta sisään TAYS:lta. Hienoa, että oli hyviä uutisia! Toisaalta miettii, että mitä jos saisi kirjeen, jonka sisältö olisi, että eipä hääppönen solu ollut, niin olisi jo valmiiksi itku kurkussa. Tai ei tulisi kirjettä ollenkaan -- joskus hiljaisuuskin on riittävän paha...

ONNEKSI huomenna alkaa viikonloppu ja saa muuta ajateltavaa. Tapaan ensimmäisen kerran siskoni vauvan. Täteillä saan sieluni kyllyydestä -- mikä on sitä toiseksi parasta äitiyden jälkeen (luulisin...).
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF.........12.1.09................pp 10
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF..........13.1.09...............pp 9
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09.............pp 2
Marakatti72 (NKL)............1.PAS/2.IVF/ICSI.....23.1.09............pp -1
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF..........23.1.09.............pp -1
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF...........27.1.09.............
Lion32 (TAYS)..................1.PAS/1.IVF(+).....28.1.09...............
Kentia.............................1.PAS/1.IVF..........vko 4..................
Kainni (Väest.liit.)............1.PAS/1.IVF..........vko 4.................
Ellastiina (TAYS)...............1.PAS/1.IVF .........vko 5................
Haltia (Väest.liit./Hki).......1.PAS/1.ICSI........vko 5-6.............
Janski71 (Felicitas/HKI)....1.PAS/2.IVF..........vko 6................
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF..........vko 6..............
kolmisin (OYS)..................1.PAS....................vko 6................
Janniina (P-KKS)...............1.PAS/2.ICSI........vko 8-9.............
Poloinen...........................1.PAS/1.IVF............???.....................
Pupuvaimo.......................1.PAS/1.IVF............???...................
Wilsson............................1.PAS/1.IVF(+).......???...................
Hipkukka (TYKS)...............3.PAS/2.ICSI..........???..................
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)......vko 9...............
Aliisa08............................3.PAS/1.IVF.............???...................
Junnu (TAYS)....................1.PAS/3.ICSI...........???...................
Himpunpimpula................1.PAS/1.ICSI...........???.................
Retuli82...........................1.PAS/2.IVF.............???....................
Pohtijatar........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Sani-Sani.........................1.PAS/1.IVF.............???...................
Nippe81...........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Vanha..............................2.PAS/1.IVF.............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF..............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI.......???................

[align=center]
[/align]



 
Hei! Lueskelin kirjoituksia ja huomasin että täällä on tuttujakin nimiä! Itse olin syyskuun hoito pinossa mm. ellastiinan kanssa. IVF:n seurauksena tuli plussa ja sitten keskenmeno noin rv 5. Se oli elämäni kamalin kokemus niin fyysisesti kuin psyykkisestikin ja vietinkin 5 viikkoa sairaslomalla. Joulukuussa päätin unohtaa kaikki hoidot ja miettiä niitä sitten vuoden vaihteen jälkeen. Elin kuin normaalia elämää ajattelematta lasta, hoitoja tai mitään niihin liittyvää. Ja kuinkas kävi...IHME! Olen rv 6+4 raskaana ja verrattuna viime kertaan, tunnen sen myös. Maanantaina on ultra ja jos sydänäänet kuuluu, sekoan onnesta. Sekoan muuten vaan jos ei kuulu. Haluan vain lähettää paljon lämpimiä ajatuksia teille kaikille plussan odottajille. Älkää menettäkö toivoa, se on tosin kamalan vaikeata, mutta ihmeitäkin tapahtuu. Ja te plussanneet, nyt me kaikki onnistutaan!
 

Yhteistyössä