PAS tammi-helmikuussa

Pikku-Tintti; joo nimenomaan PAS -siirrosta keskusteltiin HT:n kanssa...tämä oli mun viime käynnilläni (lääkkeellisen tyhjennyksen jälkikontrolli jolloin sovittiin PAS:sista). Ja mä siis kysyin häneltä juuri tätä että onko PASsissa käytäntönä siirtää 1 vai 2.

Itse olen ollut myös kaikinpuolin tyytyväinen TAYS.iin, ainoa joka häiritsee on se, ettei mitään tietoa saa ellei tajua itse kysyä. "Palvelu" kuitenkin on nopeaa ja hyvää mielestäni, me ollaan oltu "kantis"asiakkaita vuodesta 2004 joten on kivaa kun henkilökunta tuntee ja osa muistaa vieläkin mun tuulimunakokemukset ym.

Aliisa; itsellä myös epäonnistunut tyhjennys joulukuun alussa, mutta lopulta kävi kuitenkin paremmin kuin sinulla... :ashamed: . Jaksamista tulevaan!
 
Aliisa, kuullosti karmivalle sun kokemukset, jaksamista :hug:

Täällä bongattu ovisplussa tänään, maanantaina siis soitto polille että milloin siirretään. Miten muuten luomukiertoon, siis minä kierron päivänä yleensä on siirto? Kauanko alkiot sulaa ja miten ne sulatetaan?

*nyt nukkumaan, en näköjään osaa kirjoittaa sitäkään vähää mitä yleensä* :xmas:
 
Tää ei oo totta. Tää ei voi olla totta. Kävin tänään hakemassa testin ja oli pakko heti testata. Aattelin että ei se ainakaan pos voi näyttää vielä. Mutta kuinkas kävikään. Todella selvä plussa pärähti testiin. Viivat selkeemmät kuin testiviiva. Oon niin sekaisin onnesta ja huolesta. Piinaviikot nyt siis alkaa.

Onko kukaan muuten ilmottanu klinikoille aiemmin kuin testipäivänä tuloksesta? Mietin et viitinkö heti huomenna soittaa ja varata ultraa kun sanoivat että vasta viikon puolivälin jälkeen testi..


Plussatuulia täältä muillekin!!!
 
Hienoa!! Tuhannesti onnea Anksu! :flower:

soleilille tsemppiä ja plussapuhureita! Kunpa suakin onnistais, jotta saatais tosiaan täältä mahtava plussaputki päälle. =)

Taolle tietty kans onnea matkaan. Meillä on sun kanssa vielä aika paljon odoteltavaa. Mulla ei ole mitään tuntemuksia, ehkä hetkittäin ihan pieniä alavatsajuilintoja - siis pienenpieniä. Mutta eiköhän se alkio vasta siellä hae laskeutumisalustaa. Onko se niin, että muutaman päivän kuluttua siirrosta tarttuu, jos on tarttuakseen? Koitin googlailla, ja löysin vastaukseksi 5 - 7 päivää siirrosta...Musta se kuulosti aika pitkältä ajalta. Onko jollain faktatietoa alkion kiinnittymisestä siirron jälkeen?
 
Sunnuntai 25.1.2009



NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF.........12.1.09..................pp 13
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09................pp 5
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF...........23.1.09.................pp 2
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF..........27.1.09................pp -2
Lion32 (TAYS)..................1.PAS/1.IVF(+)......28.1.09.................pp -3
Kentia.............................1.PAS/1.IVF...........vko 4..................
Kainni (Väest.liit.)............1.PAS/1.IVF...........vko 4.................
Ellastiina (TAYS)...............1.PAS/1.IVF ..........vko 5................
Wilsson............................1.PAS/1.IVF(+)......vko 5.................
Haltia (Väest.liit./Hki).......1.PAS/1.ICSI.........vko 5-6.............
Janski71 (Felicitas/HKI)....1.PAS/2.IVF...........vko 6................
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF...........vko 6..............
kolmisin (OYS)..................1.PAS....................vko 6................
Janniina (P-KKS)...............1.PAS/2.ICSI.........vko 8-9.............
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+).....vko 9...............
Poloinen...........................1.PAS/1.IVF............???.....................
Pupuvaimo.......................1.PAS/1.IVF............???...................
Hipkukka (TYKS)...............3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08............................3.PAS/1.IVF.............???...................
Junnu (TAYS)....................1.PAS/3.ICSI...........???...................
Himpunpimpula................1.PAS/1.ICSI...........???.................
Retuli82...........................1.PAS/2.IVF.............???....................
Pohtijatar........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Sani-Sani.........................1.PAS/1.IVF.............???...................
Nippe81...........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Vanha..............................2.PAS/1.IVF.............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF..............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI.......???................

[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:
 
Anksu2008 onnea!!!! Varmaan ajatukset ihan sekaisin siellä =) Itse en ole koskaaan tuota tilannetta saanut kokea, joten vaikea on edes käsittää tuntemuksiasi. Sinä tuot meille muillekin sitä paljon kaivattua toivoa, se mikä saa jaksamaan näitä hoitoja vuodesta toiseen.
 
Onnea Anksu2008!!! MAHTAVAA!!! Sun oireet olivat siis oikeassa! =) Hieno alku ketjulle!

Mua ei kiinnosta testata yhtään... Ei yhtään! Voisko sen vaan jättää välistä... Mä huomaan nyt, että tykkään kyllä miljoonasti enemmän siitä, että menkat vaan alkaa ja kertoo totuuden kuin tästä, kuin että on pakko testata. Mulla ei ole oikeastaan muita oireita kuin hieman tuntuu siltä, että "täti punainen" koputtelee ovella, mutta ei vielä pääse valloilleen, kun on toi lääkitys päällä. Eli ei ole mitään normaalista poikkeavia oireita, ja sen myötä on kyllä toiveetkin tosi heikot.

Eikö oikeasti voisi hypähtää ajansiirrolla viikon eteenpäin?!
 
Anksu2008 Hienoa, hienoa! Tästä se meidän plussapino nyt lähtee liikkeelle. :flower:

).( Täällä piinapäivät sujuu hienosti. Ei vielä kauhea tärinä päällä, mut kyllä se sieltä taas tulee mitä lähemmäs testipäivää mennään! Vihlaisuja on ollu alamahassa tänään aikalailla. Nostelin tuossa kaverin vauvaa ja riipas oikein kunnolla.. Mulla alko nämä tuntemukset pp 2 tienoilla. Saas nähdä sitten!

[/b]Merilintu Sullahan on kans sitten tuntemuksia samoilla piinapäivillä eli pidetään nyt peukkuja, et on kiinnittymisestä johtuvaa! =)

...ja taas tummennokset päin honkia.... :ashamed:
 
Anksu: mahtavaa!!! Tosi paljon onnea sinulle!!! :heart:

Soleil: Ymmärrän kyllä kympillä, että testaaminen on kamalaa. Se on kuin tuomiolle menemistä tietämättä, onko syyllinen vai syytön. Totuuden julkitulemista.

Itselläni on vasta huomenna ultra ja mikäli olen oikein laskelmoinnut niin siirto menee seuraavan viikon tiistaille. Huomenna sekin sitten selviää. Päättelin tämän siitä, että jos Lugeja joutuu laittamaan viisi päivää ennen kuin voidaan blasto siirtää ja viikonloppuisin TAYS:lta ei hoitoja saa, joten alkiot voi laittaa sulamaan vasta maanantaina ja silloin siirto olisi tiistaina (jos alkiot selviävät). Äh, mä en jaksa enää odottaa...
 
Maanantai 26.1.2009



NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09.................pp 6
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF...........23.1.09.................pp 3
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF..........27.1.09.................pp -1
Lion32 (TAYS)..................1.PAS/1.IVF(+)......28.1.09.................pp -4
Wilsson............................1.PAS/1.IVF(+)......28.1.09................pp -4
Kentia.............................1.PAS/1.IVF...........vko 4..................
Kainni (Väest.liit.)............1.PAS/1.IVF...........vko 4.................
Ellastiina (TAYS)...............1.PAS/1.IVF ..........vko 5................
Haltia (Väest.liit./Hki).......1.PAS/1.ICSI.........vko 5-6.............
Janski71 (Felicitas/HKI)....1.PAS/2.IVF...........vko 6................
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF...........vko 6..............
kolmisin (OYS)..................1.PAS....................vko 6................
Janniina (P-KKS)...............1.PAS/2.ICSI.........vko 8-9.............
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+).....vko 9...............
Poloinen...........................1.PAS/1.IVF............???.....................
Pupuvaimo.......................1.PAS/1.IVF............???...................
Hipkukka (TYKS)...............3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08............................3.PAS/1.IVF.............???...................
Junnu (TAYS)....................1.PAS/3.ICSI...........???...................
Himpunpimpula................1.PAS/1.ICSI...........???.................
Retuli82...........................1.PAS/2.IVF.............???....................
Pohtijatar........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Sani-Sani.........................1.PAS/1.IVF.............???...................
Nippe81...........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Vanha..............................2.PAS/1.IVF.............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF..............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI.......???................


[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF......... :hug:
 
:hug: ja :flower: tarvitsijoille. Mie oon hattarapää ja unohdin jo kelle kaikille piti osoittaa :ashamed:

Hattarapää tosiaan |O eilen hokasin, että kp20 oli lauantaina ja silloin oli tarkoitus aloittaa Terot. Ihan varmuuden vuoksi, jottei kierto ala veny-yy-mään tyypilliseen tapaansa. Ja mie olen unohtanut ihan täysin, lääkkeetkin on vielä apteekissa. Täytyy tänään käydä hakemassa. Muistelisin, että kuuluvat vakiovarastoon, ettei tarvi tilata ja odottaa. Samalla tarvii varmistaa noiden muiden tarvittavien lääkkeiden varastotilanne apteekilta.
....mihinköhän mie olen ne reseptit tunkenut....
EI onneksi tämän isompi vahinko. Ei muuta haittaa, kuin pari päivää pidempi kierto. Mie niin kovasti olen odottanut siirtoon pääsyä, että olen unohtanut laskea kp:t ja merkata kalenteriin :whistle:
 
Anksu :flower: :flower:
Soleil :hug: :hug:

Polille soitettu, siirto olis keskiviikkona. Keskiviikko aamuna pitää vaan varmistaa että sulatus on onnistunut. Olin melki varma että siirto ois ollu jo tiistaina, mutta ei. Luget alkoi tänään, 2xpv.
 
Kiitos kaikille onnittelijoille. Tarrasukkia ja kaikkee mahollista täällä tarvitaankin. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Eilen tein testin niin tänään kuin pyynnöstä alkoi pahoinvointi. Nyt sitten pitää jaksaa vaan tätä kolmivuorotyötä. Vaikka tiukkaa teki jo tänä aamuna nousta ylös. Saapa nähdä sitten myöhemmin, mikäli kaikki menee hyvin.. Aina on se MUTTA mukana kaikessa.

Millä viikoilla yleensä on varhaisultra, että näkee sikiön paikan ja että lyökö sydän? Tietääkö kukaan? En uskalla siirtyä tuonne odottajiin ennenkuin se ultra on tehty. Ja senki jälkeen roikun ihan varmasti täällä. Täällä tuntuu niin paljon kotosemmalta, kun pitkään on lapsettomuutta takana.
 
Soleil :hug: ja jaksamisia sinulle ja miehellesi. Olen niin pahoillani!

Anksulle suuret onnittelut! :flower:

Wilsson missäs sä oletkaan hoidossa? Erilaisia tapoja näköjään tossa Lugejenkin käytössä. Mulla alkoi ne eilen ja 3xpv. Onko sulla lääkkeellinen vai lääkkeetön PAS? Toivotaan onnea meidän huuru-ukoille!
 
Ollaan hoidossa Keski-suomen keskussairaalassa. Ja lääkkeettömänä mennään. Muistelen että viimeksi oli luget kans 3xpv, ja sit jossain vaiheessa vähennettiin eka kahteen ja sitten yhteen päivässä. Juu, vähän jänskättää miten pakkasnenät selviää...
 
Aika erilaisia tapoja tuossa Lugejenki käytössä. Mulla on mennyt nyt annoksella 3kapselia aamulla ja 3 illalla. Kuus siit päivässä yhteensä. Tuntuu aika paljolta kun vertaa esim. Wilssonin määrään. Miten ihmeessä ne uskaltaa joskus lopettaa..?
 
Hei, onkos tänä oikea ketju; meillä on huomenna eka PAS, joka on kolmannen IVF-hoidon ainoa pakastealkio. Kolmannen IVF-hoidon tuoresiirto on ns. elossa, täyttää yksi vuotta piakkoin. Alkio on Taysissa ja sulamassa parhaillaan...
 

Yhteistyössä