PAS tammi-helmikuussa

Paljon voimia soleil :hug: Ja muillle, jotka eivät ole siirtoon asti päässeet, toivon myös sydämeni pohjasta jaksamista.

Anskulle hurjasti onnea :flower: :heart: ihana että saatiin meidän pinon plussattili avattua.

Vähän olen pysytellyt taka-alalla koska mitään ei ole tapahtunut, lääkkeettömänä kun mennään, niin tuntuu aivan uskomattomalta, että tässä johonkin siirtoonkin vielä päästäsiin. Huomenna olis ultra, jossa sitten selviää misää mennään. Hieman jännittää jo, että mitä tästä tulee. Vielä on kamala pelko, että koko siirtoon ei päästä, kun on niin monta muuttuvaa tekijää tässä hoidossa... mutta tsemppiä piinailijoille :)
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09..........pp 6
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF...........23.1.09..........pp 3
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF..........27.1.09............pp -1
Kipsu (TAYS)....................1.PAS/3.IVF..........27.1.09...........pp-1
Lion32 (TAYS)..................1.PAS/1.IVF(+)......28.1.09...........pp -2
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+)......28.1.09..........pp -2
Kentia.............................1.PAS/1.IVF...........vko 4..............
Kainni (Väest.liit.)............1.PAS/1.IVF...........vko 4.................
Ellastiina (TAYS)...............1.PAS/1.IVF ..........2.2.09.............pp -7
Haltia (Väest.liit./Hki).......1.PAS/1.ICSI.........vko 5-6.............
Janski71 (Felicitas/HKI)....1.PAS/2.IVF...........vko 6................
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF...........vko 6..............
kolmisin (OYS)..................1.PAS....................vko 6................
Janniina (P-KKS)...............1.PAS/2.ICSI.........vko 8-9.............
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+).....vko 9...............
Poloinen...........................1.PAS/1.IVF............???.....................
Pupuvaimo.......................1.PAS/1.IVF............???...................
Hipkukka (TYKS)...............3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08............................3.PAS/1.IVF.............???...................
Junnu (TAYS)....................1.PAS/3.ICSI...........???...................
Himpunpimpula................1.PAS/1.ICSI...........???.................
Retuli82...........................1.PAS/2.IVF.............???....................
Pohtijatar........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Sani-Sani.........................1.PAS/1.IVF.............???...................
Nippe81...........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Vanha..............................2.PAS/1.IVF.............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF..............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI.......???................


[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF......... :hug:

 
Soleil76: Olen pahoillani. :'( Voimia teille!!!

Kipsu
Tervetuloa!

Wilsson: Mikähän tuo Keski-Suomen sairaalan virallinen lyhenne on?

Anksu
: Ihanaa, että sulla on jo selkeästi oireitakin ja plussa oli kunnolla vahva. Jotenkin se tuo ainakin itselleni sellaisen fiiliksen, että siellä se ihmisen alku on tiukasti kohdussa kiinni.

).( Limakalvo näytti hyvältä. Luget tulevat kehiin keskiviikosta ja siirto on maanantaina, jos alkiot selviävät. Jos molemmat selviävät siirtävät molemmat, sillä toisen laatu on heikompi. Turhaa sitäkin asiaa on stressannut...
 
Voi harmi, soleil! ISO :hug: Voimantoivotuksia minultakin isoon pettymykseen.

Huomenna ja keskiviikkona siirtoon menijöille onnea matkaan!

Täällä ei tunnu miltään, eikä kai vielä pitäisikään kun alkio ei ole tod.näk. vielä kiinnittynytkään. Mietin, että ne pp1-2:n pikkujuilinnat varmaan johtui siitä, että kohtu reagoi uuteen "palloilijaan", mutta tosiaan aika monet lähteet ilmoittavat, että alkio kiinnittyy vasta aikaisintaan 4 pv siirrosta, tietysti tämä riippuu soluasteestakin. Meillä siirrettiin käsittääkseni 4-soluinen tapaus, kun sulatus ja siirto oli samana päivänä (en sitäkään tajunnut kysyä :headwall: ). Pitäisiköhän soittaa hoitsulle ja kysyä kaikki unohtuneet asiat, ettei tarvi niitä kahta viikkoa pähkäillä...
 
voimia Soleil76 :hug:
suuret onnittelut Anksulle :flower:

soitin klinikalle niistä zumenonien otosta, ja niinhän se oli kuten täälläkin moni sanoi, eli kahdesti päivässä se 1tbl. loppuviikosta pitäs menkkojen alkaa ja ensiviikon alussa toivon mukaan viimestään pääsisin zumeja nappailemaan..

noista lugesteroneista on täällä ollu puhe.. mulla on tuoresiirroissa ollu aina 3 aamulla ja 3 illalla eli 6 yhteensä ja sama on nyt tässä pakastetun alkion siirrossakin. vahvuus siis 100mg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anksu2008:
Millä viikoilla yleensä on varhaisultra, että näkee sikiön paikan ja että lyökö sydän? Tietääkö kukaan?
TYKSissä mulle tehtiin automaattisesti rv7 (3viikkoa plussatuloksesta) klinikalla. Tuon jälkeen alettiin myös tukilääkitystä vähentämään. Ennen tuota rv7 ei välttämättä syke näy. Varhaisultran jälkeen pitikin siirtyä omaan äitiysneuvolaan.

Kipsu Haa, tuttuja :D
 
Mulla lugeja menee 4xpäivässä ja 200mg eli 800mg päivässä. Lääkettä lisättiin, kun menkat on alkanu ennen testipäivää sekä inssissä et kahdessa tuoresiirrossa. Lääkitys on ainakin kohillaan!! :LOL:
 
heip,

Mullakin noita lugeja laitetaan 2x200mg aamulla ja 2x200mg illalla ja silti ensimmäisen tuoresiirron jälkeen alkoi menkat ihan ajallaan. Toisen tuoresiirron jälkeen oli tukilääkkeenä lisäksi Zumet ja silloin sentään menkat pysyi pois, kunnes sain negan ja lopetin lääkkeet. Joten lääkitys täälläkin kohillaan. :kieh:

Meidän klinikalla olis ollut ensimmäinen ultra myös kolme viikkoa positiivisesta testistä, mutta sinne asti ei sitten päästy. :/
 
Saako tulla vielä mukaan piinailemaan?

Menossa ensimmäinen pas. Siirtopäivä oli 22.1. (Tätä ennen yksi inssi ja yksi ivf joista nega). Tänään taitaa olla siis pp4 jos oikein näitä lasken. Sain kyytiin (5.päivän?) blastokystan. Tietääkö kukaan miten nopsasti pitkälle viljellyt tarraa (jos tarraa) kiinni? Mulle sanottiin tesipäiväks vasta 5.2. Miten VOI jaksaa sinne asti odottaa? Mulla on ollu mukamas jo etomista ja mahaa nippailee. Taitaa johtua lugeista :(

Soleil76: seuraava yritys voi olla The One!
Anksu2008: tsemii, tsemii, tsemii. (kohta valvot öitä kehdon äärellä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anksu2008:
Millä viikoilla yleensä on varhaisultra, että näkee sikiön paikan ja että lyökö sydän? Tietääkö kukaan? En uskalla siirtyä tuonne odottajiin ennenkuin se ultra on tehty. Ja senki jälkeen roikun ihan varmasti täällä. Täällä tuntuu niin paljon kotosemmalta, kun pitkään on lapsettomuutta takana.
Meillä oli varhaisultra Taysissa 4+1, jolloin näkyi "viiru". Viikolla 5+jotain menin uudelleen ja näkyi syke :)

 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09..........pp 7
Nea-Milla .........................1.PAS/1.IVF..........22.1.09..........pp5
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF...........23.1.09..........pp 4
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF..........27.1.09..........pp 0
Kipsu (TAYS)....................1.PAS/3.IVF..........27.1.09...........pp 0
Lion32 (TAYS)..................1.PAS/1.IVF(+)......28.1.09..........pp -1
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+)......28.1.09.........pp -1
Ellastiina (TAYS)...............1.PAS/1.IVF ..........2.2.09.............pp -6
Kentia.............................1.PAS/1.IVF...........vko 4..............
Kainni (Väest.liit.)............1.PAS/1.IVF...........vko 4.................
Haltia (Väest.liit./Hki).......1.PAS/1.ICSI.........vko 5-6.............
Janski71 (Felicitas/HKI)....1.PAS/2.IVF...........vko 6................
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF...........vko 6..............
kolmisin (OYS)..................1.PAS....................vko 6................
Janniina (P-KKS)...............1.PAS/2.ICSI.........vko 8-9.............
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+).....vko 9...............
Poloinen...........................1.PAS/1.IVF............???.....................
Pupuvaimo.......................1.PAS/1.IVF............???...................
Hipkukka (TYKS)...............3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08............................3.PAS/1.IVF.............???...................
Junnu (TAYS)....................1.PAS/3.ICSI...........???...................
Himpunpimpula................1.PAS/1.ICSI...........???.................
Retuli82...........................1.PAS/2.IVF.............???....................
Pohtijatar........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Sani-Sani.........................1.PAS/1.IVF.............???...................
Nippe81...........................1.PAS/1.IVF.............???....................
Vanha..............................2.PAS/1.IVF.............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF..............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI.......???................


[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF......... :hug:



 
Tänään siirrettiin 5-soluinen alkio. Oli ollut pakkasessa 4-soluinen, josta kuoli yksi solu, ja jäljelle jääneestä kolmisoluisesta oli kaksi jakaantunut. Ei hääppöinen, mutta ei kai ne siirrä, jos ei toivoa ole. No, pääasia, että päästiin siirtoon. :/
 
Tervetuloa Nea-Milla ja Kipsu minunkin puolesta! Sun kanssa Nea-Milla ollaankin melkein samoissa piinailuasemissa. Kipsulle kans onnea matkaan!

Mä yritin tänään selvittää oman siirretyn alkioni solutilannetta, kun jäi tosiaan siirrossa kaikki kysymättä eikä siirtävä lääkäri sanonut muuta kuin et "hyvännäköinen" alkio siirrettiin. En kuitenkaan saanut oikeaa henkilöä luurin päähän, joten täytyy tyytyä hataraan muistikuvaan, jonka mukaan alkiot meni pakkaseen 4-soluisina. Olin IVF.n jälkeen niin kipeä (hyperissä ), että meni kaikki jotenkin ihan ohi :ashamed: Ärsyttää.

Lugekeskusteluun: mulla oli sama annos kuin Janskilla tuoresiirrossa (2 krt 200 mg aamuin illoin), mut nyt on vain vaivaiset 200 mg / päivä. Kaipa lääkäri tietää, mitä määrää. Mulla oli lääkkeetön pas, joten kai se liittyy siihen sitten. Olen ihan varma, että meidän ongelmat tosin liittyy just kiinnittymiseen ja limikseen.

Viikonjatkoa kaikille!

:wave:
 
ONNEA Anksu!! :flower: :flower:

ja ISO :hug: Soleil!

Mä olin viime viikon to hcg verikokees, ja arvo oli 22... joten tällä viikolla pitää mennä uudestaan josko se olis jo alle 10. Eli terolutit saan aloittaa heti kun arvo on alle 10. Nyt en vaan tiiä miten tehä kun mulla alko vähä vuotoa tänään. On kyl niin vähäistä etten tiiä onko mulla nyt kuitenkin itsestään alkamas "menkat" vai onko tää jotain keskenmenon jämää..
Sain klinikalta tänään kirjeen jossa lääkäri on kirjoittanut että "alkio joka meillä on pakkasessa on pakastettu 5 päivän ikäisenä ja sillä on normaali jakaantumisnopeus eli se on nk. blastokysti". Mulle on kerrottu että alkio on 4-soluinen... osaako joku kertoa mitä tämä tarkoittaa? Sitä meinaan että miten voi olla normaali jakaantumisnopeus kun on viljelty 5 päivää ja soluja 4...??! Varmaan jotain jota en tajua joten joku viisaampi sais minua valaista :D
 
Kiitos Nea-Milla vastauksesta ja linkistä! :D Niinpä näyttää olevan!

No, enpä tiiä mitä uskoa enää ku juuri tämä lääkäri sanoi puhelimessa että alkio oli pakastettu siirtopäivänä.. nyt täs kirjeessä sitten korjasi tämän ja kirjoitti ettei osannut tulkita heidän merkintöja oikein!!!! No, toivotaan että eivät ole osanneet tulkita merkintöjä oikein kun ovat sanoneet että on 4-soluinen :) Alkio on kuitenin luokkaa 4-5, joten siinä on kuitenkin jotain joka tekee sen noin huononlaatuiseksi :(
 
PeePee: Ihana kuulla, että blastosi selvisivät sulatuksesta! Kaikkea hyvää piinailuusi! Mielenkiintoista kuulla, että blastot sulatetaan samana päivänä -- mä kun olin miettinyt, että kun siirto on maanantaina, niin ei kai ne perjantaina jo niitä sulata...

).( Vielä aikas monta päivää jännitettävänä ennen kuin pääsee edes siirtoon. Huomenna aloitan Lugejen laittamisen: 3x200mg/vrk eli laitan samaan aikaan kuin otan Zumeja. Mulla Luget ovat pitäneet kyllä vuodon kurissa -- keskenemenovuotokin alkoi vasta kunnolla, kun lopetin ne.

Onko kenelläkään muulla ollut Yliopiston apteekin korvaavaa lääkettä käytössä? Itselläni se oli syksyn siirrossa, koska oikeat Lugesteronit olivat loppu. Siihen sai Kela korvauksen ja niitä olisi kyllä iso purkki jääkaapissa vielä jäljellä, mutta jotenkin tuntui, että nyt haluan mennä tällä "oikealla" Lugella, niin ei sitten ainakaan tarvitse katua ja etsiä syitä, jos ei tule raskaaksi.

Entäs seksi ja jumpat - meinaatteko ihan normaalisti sekstailla ja jumppailla piinapäivinä??? Mulla tuli syksyllä IVF:n jälkeen kamala morkkis sekstailusta ja olenkin miettinyt, että pitäisi pitää taukoa ihan sillä, ettei tule syyllisyyttä. Lääkäri kyllä sanoi, että siitä ei olisi haittaa. Jumppa on toinen juttu -- pitäisi olla ok, mutta oman mielenrauhan takia, olisiko parempi jättää väliin piinapäivinä. Toisaalta sitten ahdistuu siitä, ettei pääse jumppaan... Ja ehkä jumpassa veri alkaa kiertää paremmin myös kohdussa ja alkiolla on paremmat oltavat...
 

Yhteistyössä