PAS tammi-helmikuussa

Täällä kans yksi tuhruttelija ilmoittautuu... Tänään siis aamulla tuli paperiin vaalean ruskeaa tuhrua ja päivällä hiukan lugen kanssa. Meinasin jo kirvestä alkaa heittää kaivoon, mut loppuun astihan tää homma on katottava ja testipäivänä vasta tiedetään missä mennään!
On tää erikoista hommaa... :|

Toivottavasti janniina on saanu kyytiläisen matkaa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja merilintu:
Hipkukalle piti vielä sanoa: kiitos vinkistä. Pitää ruveta katsomaan kaupungilla pyöriviä lapsiperheitä uusin silmin. ;)
Jatkona täytyy vielä kertoa, että olen esikoisen kanssa vauvasta asti käynyt perhekerhossa. Kun poika oli lähemmäs vuoden ikäinen alkoi minulle selvitä, ettei meidän koeputkilapsi ollutkaan mikään erikoisuus siinä lapsijoukossa :whistle: Lapsista yksi on adoptoitu, kahdella yritystä oli kestänyt 2-3 vuotta, yksi oli clomi-lapsi, yhden takana oli 7 keskenmenoa, löytyi toinen koeputkilapsi ja yksi joka oli tärpännyt luomukierrossa klinikan hoitotauolla (olivat odottaneet PASsiin pääsyä ).
Olen mie aina tiennyt, että tahattomasti lapsettomia on paljon. Mutta silti jotenkin yllätyin siitä määrästä mitä tuossakin pienessä porukassa meitä oli. Ja olihan se lohdullista, noinkin moni on lopulta saanut toivomansa lapsen =)

 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Nippe81.................1.PAS/1.IVF..............20.2................pp 12
Tao74 (TAYS)..........2.PAS/2.IVF................23.2.............pp 9
Hipkukka (TYKS)......3.PAS/2.ICSI.............24.2..............pp 8
Merilintu..................2.PAS/1.IVF................24.2............pp 8
Junnu (TAYS)..........1.PAS/3.ICSI(+)........25.2...............pp 7
Nea-Milla................1.PAS/1.IVF ................25.2............pp 7
Pikku-Tintti.............1.PAS/1.ICSI(+)..........26.2.............pp 4
Janniina (P-KKS).....1.PAS/2.ICSI...............4.3...............
Aliisa08...................3.PAS/1.IVF...............???..................
Retuli82..................1.PAS/2.IVF................???...................
Pohtijatar...............1.PAS/1.IVF................???....................
Sani-Sani................1.PAS/1.IVF................???...................
Vanha.....................2.PAS/1.IVF................???..................

[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]

Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF (keskenmeno rv6+4 :'( )
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+) :flower: :flower: :flower:
Ellastiina (TAYS)..............1.PAS/1.IVF :flower: :flower: :flower:
Pupuvaimo......................1.PAS/1.IVF :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]

Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF :hug:
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF :hug:
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF :hug:
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF(+) :hug:
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+) :hug:
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF (haamuilu) :hug:
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF (haamuilu) :hug:
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF :hug:
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF :hug:
Viinirypäle........................1.PAS :hug:
Kukka-75...............3.PAS/2.IVF-ICSI :hug:
kolmisin (OYS).......1.PAS....:hug:
Poloinen................1.PAS/1.IVF :hug:

[align=center]
[/align]


Alkio(t) ei selvinnyt sulatuksesta :'(

Tahoma.........................1.PAS/1.IVF :'(

Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :'(

Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF :'(



















 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Nippe81.................1.PAS/1.IVF..............20.2................pp 12
Tao74 (TAYS)..........2.PAS/2.IVF................23.2.............pp 9
Hipkukka (TYKS)......3.PAS/2.ICSI.............24.2..............pp 8
Merilintu..................2.PAS/1.IVF................24.2............pp 8
Junnu (TAYS)..........1.PAS/3.ICSI(+)........25.2...............pp 7
Nea-Milla................1.PAS/1.IVF ................25.2............pp 7
Pikku-Tintti.............1.PAS/1.ICSI(+)..........26.2.............pp 6
Janniina (P-KKS).....1.PAS/2.ICSI...............4.3...............
Aliisa08...................3.PAS/1.IVF...............???..................
Retuli82..................1.PAS/2.IVF................???...................
Pohtijatar...............1.PAS/1.IVF................???....................
Sani-Sani................1.PAS/1.IVF................???...................
Vanha.....................2.PAS/1.IVF................???..................

[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]

Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF (keskenmeno rv6+4 :'( )
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+) :flower: :flower: :flower:
Ellastiina (TAYS)..............1.PAS/1.IVF :flower: :flower: :flower:
Pupuvaimo......................1.PAS/1.IVF :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]

Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF :hug:
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF :hug:
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF :hug:
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF(+) :hug:
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+) :hug:
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF (haamuilu) :hug:
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF (haamuilu) :hug:
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF :hug:
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF :hug:
Viinirypäle........................1.PAS :hug:
Kukka-75...............3.PAS/2.IVF-ICSI :hug:
kolmisin (OYS).......1.PAS....:hug:
Poloinen................1.PAS/1.IVF :hug:

[align=center]
[/align]


Alkio(t) ei selvinnyt sulatuksesta :'(

Tahoma.........................1.PAS/1.IVF :'(

Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :'(

Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF :'(




 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Nippe81.................1.PAS/1.IVF..............20.2................pp 13
Tao74 (TAYS)..........2.PAS/2.IVF................23.2.............pp 10
Hipkukka (TYKS)......3.PAS/2.ICSI.............24.2..............pp 9
Merilintu..................2.PAS/1.IVF................24.2............pp 9
Junnu (TAYS)..........1.PAS/3.ICSI(+)........25.2...............pp 8
Nea-Milla................1.PAS/1.IVF ................25.2............pp 8
Pikku-Tintti.............1.PAS/1.ICSI(+)..........26.2.............pp 7
Janniina (P-KKS).....1.PAS/2.ICSI...............4.3...............
Aliisa08...................3.PAS/1.IVF...............???..................
Retuli82..................1.PAS/2.IVF................???...................
Pohtijatar...............1.PAS/1.IVF................???....................
Sani-Sani................1.PAS/1.IVF................???...................
Vanha.....................2.PAS/1.IVF................???..................

[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]

Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF (keskenmeno rv6+4 :'( )
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+) :flower: :flower: :flower:
Ellastiina (TAYS)..............1.PAS/1.IVF :flower: :flower: :flower:
Pupuvaimo......................1.PAS/1.IVF :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]

Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF :hug:
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF :hug:
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF :hug:
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF(+) :hug:
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+) :hug:
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF (haamuilu) :hug:
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF (haamuilu) :hug:
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF :hug:
Firefox(OYS).....................1.PAS/2.IVF :hug:
Viinirypäle........................1.PAS :hug:
Kukka-75...............3.PAS/2.IVF-ICSI :hug:
kolmisin (OYS).......1.PAS....:hug:
Poloinen................1.PAS/1.IVF :hug:

[align=center]
[/align]


Alkio(t) ei selvinnyt sulatuksesta :'(

Tahoma.........................1.PAS/1.IVF :'(

Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :'(

Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF :'(




 
Pikku-Tintti Juu olin näköjään jonain päivänä vähentäny sun piinapäiviä, kun piti lisätä... :headwall: Hyvä, kun korjasit!

Janniina Toivottavasti pääsit siirtoon.

).( Samat oireet jatkuu edelleen täällä eli ei siis mitään uutta. Ei vaan millään jaksais odottaa testipäivään vaikka eihän siihen nyt niin kauan enää ole....

Nipellä testipäivä jo häämöttää. Pidetään peukkuja! =)
 
Moi!

Nea-Milla mun testipäivä on ensi tiistaina. Hiukan ajattelin kyllä ekan testin tehdä jo lauantaina. Ajattelen sen niin, että kun testaan sen negan pois niin lopullinen testitulos on enää varmistelua ja ehdin viikonloppuna surra pahimmat surut. Näin varma olen jo siitä, ettei taaskaan... :ashamed: Ei ole millään lailla erilainen olo kuin normaalisti, ei rintojen turvotusta, ei juilintoja, ei mitään. Tiedän, ettei saisi testata ennen aikojaan, mutta mun logiikalla kun ovulaatiotestiplussasta on lauantaina kaksi viikkoa, niin pitäisi jo näkyä herkällä testillä...

Hipkukka olipa kiva kuulla sinun esikoisesi perhekerhoryhmän "koostumuksesta" =) . Saako vielä kysyä, että miten pitkään teillä esikoista "tehtiin" eli kuinka pian hoidot tärppäsivät? Tässä alkaa olla mulla ainakin jotenkin kriittiset vaiheet tämän luottamisen kanssa. Kun koeputkihedelmöitykseen vihdoin päästiin (puolitoista vuotta ensin clomeja ja inssejä ), toiveet oli tietysti korkealla. Kaikkihan sanoivat, että nyt mahikset ovat paljonpaljon paremmat. Nyt sitten kun on jo kolmas siirto yhteensä jännäyksessä - ja jos tämäkään ei onnistu - alkaa olla taas hiukan vaikeuksia jaksaa uskoa...Mulla kun ei ole sitä onnistumisen kokemusta itsellä takana eikä plussan plussaa yhdessäkään tikussa. Olen tietysti toisaalta onnekas, etten ole keskenmenojakaan joutunut kärsimään. Mutta siis pointti oli, että onnistumistarinoista oikein imee aina voimaa - vähäksi aikaa...Sitten taas pitää uudestaan vakuuttaa itsensä samasta asiasta. Että onhan tässä jotain järkeä? Saanhan sen lapsen vielä, saanhan? Alkaa toi biologisen kellon tikityskin olla korvissa kohtuullisen kovana, kun ikää tulee lisää...Siksikään ei jaksaisi enää odottaa. Joka tapauksessa tiedän jo nyt olevani siellä parikymppisten ensisynnyttäjien joukossa, synnytysvalmennuksessa (jos siis sinne joskus pääsen) aika vanha täti, kohta 35. :$

Kiitos taas kun jaksatte mun vuodatuksia, niitähän tuleekin nyt harva se päivä.

Nippe korkkaapa huomenna hurja plussaputki, eikös?

Muille voimia piinaan!
 
Merilintu, älä masennu iästäsi: oot VASTA 34. Sulla on vielä paljon hyviä munasoluja jäljellä :) Toivottavasti saat ihmetellä teiniäitejä synnytysvalmennuksessa nopeammin kuin arvaatkaan! Jos asiat taas ei mee ihan putkeen (kaikkihan me täällä tiedetään että ne ei aina mee), niin miusta kannattaa jo hoitojen kaa samaan aikaan laittaa vaikka adoptiopaperit vetämään. Sekin tie on pitkä. Tämäkin voi olla.

Kannatan silti tuota ideaa, että pistetään nyt plussaputki alulle. Nippe, paljon peukkuja siulle.

Oksennustauti väistyy. Oireet katoavat sen myötä, harmikseni totesin. Merilintu, testaatko jollain herkällä testillä jos etukäteen meinaat? Mie mietin vaan, että pystynköhän olemaan hakematta acon10ä apteekista viikonloppuna..
 
Alkuperäinen kirjoittaja merilintu:
Hipkukka olipa kiva kuulla sinun esikoisesi perhekerhoryhmän "koostumuksesta" =) . Saako vielä kysyä, että miten pitkään teillä esikoista "tehtiin" eli kuinka pian hoidot tärppäsivät?
Lyhyesti meidän hoitohistoria on sellainen, että varsinainen yritys alkoi 2004. Saman vuonna hakeuduin epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi gynelle ja loppuvuodesta tehtiin ekat lapsettomuustestit. Meillä vikaa on vähän molemmissa ja tutkimusten tulos oli se, että meille ei kannata yrittää kevyempiä hoitoja.
2005 loppuvuodesta tehtiin eka ICSI, josta tuoresiirto ei onnistunut. Pakkaseen saatiin vain kaksi alkiota, joilla raskaus myöhemmin alkoi, mutta keskeytyi rv6.
2006 loppuvuodesta tehtiin 2. ICSI. Siinä ei lievän hyperin vuoksi tuoresiirtoa tehty. 2007 alkuvuodesta tehtiin PAS, josta raskaus alkoi ja 11/07 syntyi poika :heart:
Tämä PAS on tehty juuri tuolloin 2006 hedelmötetyillä alkioilla. Ja vielä pakkaseen jäi kolme olkea, joten kovasti olemme toivekkaita onnistumisen suhteen.

Mie olen nyt viime öinä nähnyt tosi painostavia ja ahdistavia unia. Viimeksi olen näin paljon tämänlaisia unia nähnyt pojan raskausaikana. Heti kävi mielessä, että johtuisivatkohan nytkin raskaudesta. Tosin viimeksi ahdistavat unet alkoivat vasta toisella kolmanneksella. Voihan syy uniin olla muussakin, mutta olisihan se kiva, jos johtuisivat raskaudesta...
 
Pahoittelut ja :hug: neganneille.

Yrittäkäähän nyt saada plussia pinoon, toi on aika huolestuttavan näköinen pino :/

(.) Tulin siis kertomaan omia kuulumisiani. Aamulla kävin ultrassa ja onnellisia uutisia saimme! Kyytiläinen oli mukana ja vastasi viikkoja :heart: Kokoa kaverilla oli huikeat 12mm! Sykkeenkin näimme :heart: Voi tätä onnen päivää!!! Neuvolan varasin äskön ja se on sitten viikon päästä, 13 päivä perjantaina... Toivotaan, että se on meille onnen päivä! Lääkärin mukaan LA olisi 21.10.2009 =)
 
kiitos kaikille peukutuksista! =)

toinen alkioista kuoli, mutta toinen siirrettiin. oli kuulema erittäin hyvälaatuinen (tarkemmin en kysellyt kun olin niin onnesta sekaisin, et siirto onnistuu). Lääkäri sanoi, että on tosi luottavainen nyt onnistumisen suhteen, kun kaikki oli niin mallikkaasti. itsellekin tuli tosi hyvä ja luottavainen olo lääkärin sanoista.

Lion32: hienoja uutisia sinulla!
nippe: peukuttelen täällä sulle huomiselle..
 
Ihanaa kuulla Lion32, että teillä kaikki hyvin!!! Paljon onnea loppumatkaan.

Janniina , ihanaa että siirto onnistui ja oot jännittämässä mukana.

ON, nyt taas olo että ei tuu mitään tästä hommasta. On näet NIIN pms-kiukkuinen akka täällä että varmana menkat alkaa viimestään ajallaan.
 
Poloinen Voimia sinulle pettymykseen ja toivonsäteitä siitä taas nousemiseen!

Ultrakuulumisia sen verran, että molemmat kyytiläiset olivat tallessa, mutta toinen oli liian pieni, vaikka syke löytyi molemmilta. Lisäksi kohdussa oli iso hematooma, joka vuotaa. Viikon päästä on uudestaan ultra ja jos kaikki on silloin hyvin tämän vahvemmat yksilön kohdalla, on todennäköisempää, että kaikki tulee menemään hyvin loppuun asti. Nyt pitää vaan ottaa rauhallisesti. Luget kuulemma rauhoittavat kohtua ja estävät supistelua.
 
Kiitos tsemppailuista!

Loistavaa Janniina että pääsit siirtoon, tervetuloa piinaviikoille mukaan :) Poloiselle voimahali, voi kuinka harmillista... :'( Jaksamista!

Ihania ja aika huimiakin uutisia Lionilta ja Ellastiinalta (kävin kurkkimassa ultrakuulumisesi toisessa pinossa, jännitti sun puolesta niin ;) )!!!!! Onnea miljoonasti molemmille teille! Kyllä nyt alkoi niin paljon itseäkin jännittää kun olen saman klinikan asiakkaita ja samanlaiset alkiot siirrettiin kuin teillä...huih!! Ihania uutisia teille kertakaikkiaan, vaiikka sen toisen alkion ei kai määrä olekaan jaksaa, mutta toinen sitäkin sisukkaampana! Ellastiina, miten se LA menee siis blastosiirroissa?

(.) Pari päivää ollut nyt päänsärkyä ja tänään pientä huippausta. Hieman pientä etovaa tunnetta tuossa päivällä mutta taitaa johtua kahvikupillisesta joka oli ensimmäinen siirron jälkeen...Itse aion malttaa raskaustestin tekemisen siihen päivään jonka lääkäri antoi (11.3), koska en halua negaa tikkuun turhaankaan jos osooittautuisikin plussaksi. Mun teorialla ei tee hyvää raskaudellekaan noi romahtamiset -jos on vielä turhaa. Mä tosin olen ostanut ihan Apteekin Raskaustestin, niihin mä aina olen pissinyt :LOL: eikä ne taida niin herkkiä olla kuin jotkut muut merkit.

Nippe, tsemppiä ja peukkuja testailuun!!!
 
Janniina Onnittelut hyvin menneestä siirrosta!

Lion ja Ellastiina Onnea ja tsemppiä teille molemmille! :flower:

Junnu Toivotaan, et mekin saadaan plussat tikkuun ja parannetaan siten Taysin blastosiirtojen onnistumisprosentteja! ;)

Samanlaiset tunnelmat tuntuu olevan meillä kaikilla piinailijoilla eli yritetään pysyä järjissämme testipäiviin saakka..
 
Kiitos! Olette ihania! Tsemppiä teille kullekin! Toivon niin kovasti, että kaikki pääsisitte tuonne meidän uuteen pinoon!

Junnu: En ole ihan varma miten se laskettuaika sitten määritetään. Lääkäri laski, että olisi ollut nyt 7+1 blastojen siirron mukaan, kun siirto oli 2.2., mutta kooltaan tämä veijari vastasi siis 7+2 ja siinä olen ajatellut pitäytyä, sillä se tulisi myös menkoista laskettaessa (vaikka näissä nyt ei lasketakaan tietenkään menkoista sitä, mutta huhuista päätellen neuvolassa ei ole muuta käytäntöä laskea?)
http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
Oikestaan tällä laskurilla kun laskee hedelmöittymisajankohdan mukaan ja vähentää siitä sen viisi päivää, niin taitaa tulla se, miten lääkäri olisi sen laskenut...
 
Kiitoksia tsempityksistä arvon naiset! =)

Kovasti toivon itekki niitten kahen viivan ilimestyvän huomena siihen tikkuun ja sen hurian plussa aallon näin ollen pääsevän alakuunsa. Mutta toivo ja uskohan onki sitten kaks eri asiaa.. Mielesä pyörii kysymys, että miksi nyt onnistuis ku ei ole tähän asti aikasemminkaan onnistunu..? Jotaki paineen tunnetta tuola alavattasa on tuntunu, mutta luulempa senki johtuvan tästä, ah niin ihanasta, lääkkeitten aiheuttamasta turvotuksesta. Maha on iso eikä kaikki housut mahu kunnola kiini. Olenki miettiny, että jos mulla turvotuksesta johtuen ei mene housut nytkään kiini iliman että välttämättä ees olen raskaana, niin miten ihimeesä jotku onnistuu pitämmään normi housuja koko raskausajan?!?!? Noh, tuloksen saan tietää huomena aamula ja jatkosuunnitelmat tehhään sitten huomena astetta viisaampina..

Oikein palion onnea ja jaksamista muilekki piinailijoile oireitten ja oireettomuuksien kans. Toivon kovasti, että kaiken maailman vuotamiset pyssyy kurisa ja pieniä ihimisen alakuja on aluillaan mahollisimman monta!

Ja toki onnitteluita hyvistä ultrakuulumisista Ellastiinale ja Lion32:lle!
 
Kiitos Ellastiina vastauksesta. Meille tulisikin isänpäivä lasketuksi ajaksi (yhden teorian mukaan), jos nyt onnistaisi :heart:

Tao74, kyllä, nostetaan TAYSin tilastot kattoon meidän plussillamme! It's a deal! :D
Sinulle ja muillekin piinailijoille paljon hermoja loppumetreille -ennen testiä siis-. Olen itse varmaan nettipimennossa / työmatkakiireisenä viikon joten palaan sen jälkeen kertomaan kuinka meikäläisen kävi ja lukemaan ahnaasti teidän plussakuulumisianne.

Pitäkäähän lippu korkealla!
 
Ellastiina ihana että tulit kertomaan kuulumiset. Toivon, että teidän pieni kasvaisi kuten tähän asti ja loppukuukaudet menevät hyvin!

Nippe, voikun saisit plussia ketjuun!

ON, täällä taas aamuvuotoa (alkaa aina tuon isomman hädän jälkeen. Hitto, kohta ei uskalla ees vessassa käydä!) eli aika epätodennäköiseltä tuntuis, että tää onnistuis.

Mukavaa viikonloppuja!
 
Ellastiina, Nea-Milla ja Lion kurkin tuolta luovutettujen munasolujen puolelta. Ite plussasin tuossa noin viikko sit, ja pientä vuotoa koko ajan siitä lähtien. Olisinki kyselly onko tietoa miks se tekee tätä? Ahdistus on kova ekaa ultraa odotellessa. hCG oli mulla pp15 384 kaikesta huolimattaa :/ Kunpa tietäis.
Onnea matkaan teille!!
 
Kauniskuu: Itse aloin vuotamaan plussausta edellisenä iltana ja vuoto jatkuu edelleen. Eli kohta kuukuden verran olen vuotanut. Eli tiedän, että se ahdistaa, kun ei tiedä onko kaikki hyvin. Eilisen ultran jälkeen olen hiukan paremmin voinut iloita raskaudestani, vaikka vielä kuukauden verran onkin kriittistä aikaa. Täytyy vaan ottaa rennosti, itse ei sen enempää asiaan pysty vaikuttamaan. Käsittääkseni 1/3 naisista vuotaa alkuraskauden aikana. Onko sinulla jotakin tukihoitoa? Itselläni on Lugesteron emätinkapselit ja nekin voivat aiheuttaa vuotoa.
 
kiitos Lion :heart: . Joo, mulla kans luget tai rinakaisvalmistet, eli yliop-apteekin progesteronpuikot ja estradot laastarit. Oon jotenki huomannu et vuotaa enempi ku laittaa puikot ja jos ponnistelee jotain, esim. vessareissut jne. Hassua et nekin ahdistaa nykysin :) ..Tai enempi toi on tolasta tummaa/ruskeaa/harmaata lugemössöä ja joskus satunaisesti vaaleenpunasta .. Inhoa .. Mut kiitos vastauksestasi :hug: Onnea matkalle.
 

Yhteistyössä