PAS maalis-toukokuussa

Tervetuloa uudet mukaan! =)

[/b]Hipkukalle tsempit huomiseen siirtoon!

Piinailijoille todellakin pitkää pinnaa täältä lähettelen....

).( Oon ollu reissussa ja sen takia tuli taukoa palstailuun! Huomenna meen ultraan, jossa sitten selviää mahdollinen siirtopäivä. Olo on rauhallinen oikeastaan ekaa kertaa näiden hoitojen aikana. Jos tämä siirto ei onnistu niin oon päättäny alottaa vyöhyketerapian hoitotauon ajaksi. Jotain rentouttavaa täytyy kokeilla, et pää ei vallan sekoa pahemmin!! :LOL:

...Ja taas tummennokset väärin päin... ;)
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa tiistaina 24.3.2009:[/color]

haltia................. 1.ICSI 1.PAS..... 18.3....... pp6

Poloinen.............1.IVF 2.PAS.......17.3........pp7

Hipkukka............2.ICSI 3.PAS.......24.3.......pp--

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... ? .......... pp--

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... 25.3........ pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS....... ? ......... pp--

Pikku-Tintti........ 2.PAS................ ? .......... pp--

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... 25.3......... pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS..... ? .......... pp--

Merilintu............ 3.PAS................ ? .......... pp--

wilsson.............. PAS................... ? .......... pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS......? ...........pp--

kolmisin............ 1.ICSI 2.PAS...... ? ........... pp--

jerpuska........... 2.IVF 2.PAS........ ? ........... pp--



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



 
Huomenta!

Hipkukalle tsempitykset siirtoon! Meillä sama edessä huomenna, jos vaan ne pakkasukot selviäisi sulatuksesta. Mulla on edelleen ikävänä mielessä yksi puhelinsoitto klinikalta ekan IVF:n tuoresiirtopäivän aamuna, kun lääkäri soitti, että yksikään munasoluista ei ollut hedelmöittynyt, eli siirtoon ei päästy. Nyt tilanne on toki eri, mutta silti pelottaa ja jännittää...

Tao74, tervetuloa takaisin! Ja tulehan kertomaan ultrakuulumiset sitten.

Sannuli81, mä ymmärsin, että meidän alkioita sulatellaan vasta siirtopäivän aamuna, eli huomenna vasta puoleenpäivään mennessä tulee soitto jos tulee mutkia matkaan. Kuinkahan kauan siinä sulatuksessa menee? Meinaan vaan, että jos ekan oljen alkiot ei selviä ja joudutaan ottamaan uusi olki...En huomannut lekurilta tuota kysyä.

haltia, tsemiä piinailuihin, toivottavasti saat kohta seuraa =)

Merilintu, onko teilläkin huomenna siirto?

wilsson, onko menkkoja näkynyt?
 
Hipkukalle tsemppiä siirtoon!!

Sini: Onpa sulla käynyt tosi kurjasti siinä ekassa IVF:ssä! Tsemppiä sullekin huomiselle että kaikki menee hyvin! En osaa sanoa siitä sulatuksen kestosta, mutta meillä oli TAYSissa sulatettu edellisenä iltana ja sitten kanssa aamupäivällä sai soittaa miten oli käynyt. Eli ei kuitenkaan samana aamuna sulatettu. Sen vuoksi varmaankin että ehditään nähdä lähtevätkö jakautumaan.

(.) Meillä on kiertänyt mahatauti koko suvun läpi ja viime viikko meni siitä toipuessa... Jossain välissä tuli jo epäusko että voiko ne zumet tehota ollenkaan kun mikään muukaan ei pysy sisällä, mutta perjantaina ultrassa kuulee sitten tuomion.
 
Tsemppi piinailijoille ja siirtoon menijöille!

Mie täällä oottelen menkkoja. Oisvat nyt sit kunnossa myöhässä, niin menis siirto kätevästi pääsiäisen jälkeen. Tai en tiiä kuin tarkkaa siirtoajankohta on lääkkeellisessä PASissa... No, soittelen klinikalle ja kyselen jahka menkat alkaa. Tässä taas alkaa kohta kuvittelemaan, et jospa sittenkin ihme ois tapahtunut ja oisin raskaana. No, ootellaan nyt vaan menkkoja, eiköhän ne sieltä ennenpitkää tuu.
 
Täällä tulevan ekan PAS:in ajankohta riippuu siitä koska menkat nyt alkaa. Jos ne alkaa tällä viikolla, niin pas siirtyy pääsiäisen takia toukokuulle. Jos taas menkat alkaa ensi viikolla niin sitten on pas heti pääsiäisen jälkeen. Täällä nyt sitten kumminkin lääkkeetön pas.
Ittekin viinirypäleen tavoin odottelen jahka tässä kierrossa olisi tapahtunut luomuihme. Varsinkin kun rupean sitä enemmän ajattelee, niin kaikkea mitä kummallisempaa oiretta tulee mieleen. :LOL:
 
Kulumisia ultrasta: Munasarjasta löytyi kysta, joka oli parin sentin kokoinen. Tilanne siis sellainen, et perjantaina meen aamulla ultraan uudestaan ja katotaan onko kysta poistunu. Jos on niin siirto tehdään mahdollisesti ens viikon maanantaina. Perjantaina ollaan siis viisaampia siirron suhteen...

Huomenna siirtoon meneville onnea matkaan! =)
 
Moi, mullakin on ollut vähän kiireitä tässä...mutta tulin vaan pikaisesti sanomaan, että kyllä, siirto on huomenna, jos alkiot selviää. Tosi kiva, että olette sini ja sannuli samaan aikaan piinaamassa! Sini pidän kovasti peukkuja, että alkiosi tällä kertaa selviävät ja jakaantuvat nätisti.

Toivottavasti Hipkukalla meni tänään siirto mukavasti. Haltialle ja poloiselle tsemppiä piinailuun! Teillä onnelisilla on jo viikko takana. =)

Tao kiitos, ja harmi että sinulta löytyi kysta. Toivottavasti se tajuaa lähteä sieltä perjantaihin mennessä.

Täällä tulee varmaan roikuttua taas enemmän, kun piinapäivät iskevät tajuntaan...Nyt lähden jumppaan :wave:
 
Hiphurraa! Menkat ilmestyi sunnuntaina ja juuri 3.4. menen ultraan, poli onkin sitten viikot 15 ja 16 kiinni ja siirto tehdään yksityisellä jos siis siirtoon päästään. Kerrankin tuuria :D Taisi hoitaja kyllä kuulla äänestä että pakkohan tuo on ultraan ottaa, kun kiljaisin sille puhelimeen että "et ole tosissas!" kun kertoi polin menevän kiinni =)

Taustoista sen verran, nyt on ekan IVF:n toinen PAS, tuoresiirrosta tuli ikiliikkuja, nyt 1v2kk
 
Viinirypäle Mulla on sellainen kuva, että lääkkellisessä siirto pyritään tekemään kierron puolivälin paikkeilla. Riippuen myös limakalvon paksuudesta. Mutta koska limakalvoa ylläpidetään lääkkeellisesti, voidaan siirtoajankohtaa venyttää pitkällekin. Mulla kerran pohdittiin, että venytetäänkö pyhien yli vai ei. Tuolloin limakalvo kasvoi sen verran hyvin, ettei tarvinnut venyttää siirtoa.

).( Tänään oli siirto. Yksi olki oli sulatettu. Kolme alkiota siinä oli ollut, mutta yksi ei ollut pakastusta kestänyt. Ja ne kaksi muutakin olivat 4 ja 5 soluiset. Eli huono ja vielä huonompi alkio :/ Siinä hetki keskusteltiin ja päätettiin lopulta molemmat siirtää. Me ollaan miehen kanssa pohdittu kaksosten mahdollisuutta ja meille se on OK. Tuohon päätökseen vaikuttivat myös se, että esikoisen raskaus sujui hyvin ja ongelmitta. Sekä se, että olen hyvin raskaudesta ja synnytyksestä toipunut. Moni seikka näköjään vaikuttaa siihen suostutaanko kaksi alkiota siirtämään (vaikka huonompiakin olisivat).
Tästä se kahden viikon piina sitten alkaa...
 
Hipukalle kovasti kiinnittymisonnea! Oon kuullut että "huonoillakin" alkioilla lopputulos on ollut vallan mainio. On se vaan merkillinen juttu tuo kiinnittyminen, vaikee siitä on etukäteen sanoa mitään. Eikä oireistakaan voi päätellä yhtään mitään, sanoo nimimerkki kokemusta on, se on vaan jaksettava pari viikkoa piinailla.

Mites Merilinnun, Sannulin ja Sinin siirrot sujuivat?

Miulla ei edellekään menkkoja kuulu, eikä oo mitään oireitakaan, joten odottelua täällä vaan.
 
Nyt on kyytiläinen kyydissä! Yhden oljen olivat sulattaneet, eli 2 alkiota, joista toinen ei ollut siirtokelpoinen. Toinen oli 5-soluinen, keskinkertainen, sanoi lääkäri. Eli ilmeisesti samaa luokkaa kun sulla Hipkukka. Ei huippuluokkaa, mutta kaipa siinä jotain mahdollisuuksia on. Toivotaan ainakin!

Mites Merilintu ja Sannuli?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viinirypäle76:
Hipukalle kovasti kiinnittymisonnea! Oon kuullut että "huonoillakin" alkioilla lopputulos on ollut vallan mainio.
Kyllähän minä tuon tiedän, mutta silti sitä vain tahtoo pessimistisesti ajatella.
On minulle kerran sanottu alkionsiirrossa, ettei alkioista voi oikein sanoa muuta kuin, että elossa ilmeisesti ovat. Ei mitään tietoa siis jakautumiskyvystä tms. Silloinkin päätettiin siirtää kaksi alkiota. No, tuosta siirrosta sai alkunsa poika :heart:

Sinille myös piinailu onnea!
 
Moi!

Mullakin on nyt kyytiläisiä...kaksi. Kaikki aiemmat 3 siirtoa ovat olleet jotenkin tosi automaattisesti yhden alkion siirtoja, joten olin aika yllättynyt, kun lääkäri ehdotti kahden siirtoa. Nämä ei olleet ihan niin hyvälaatuisia kuin aikaisemmat ja siitä syystä tähän päädyttiin. Oltiin onneksi just miehen kanssa puhuttu asiasta ja sovittu, että kaksikin voidaan siirtää, jos sellainen tilanne eteen tulee. Nyt alkaa taas jännät ajat, hui.

Onnea matkaan myös Sinille ja Hipukalle! Mitenkäs sannuli teillä meni tänään?
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa keskiviikkona25.3.2009:[/color]

Poloinen.............1.IVF 2.PAS.......17.3.........pp8

haltia................. 1.ICSI 1.PAS..... 18.3....... pp7

Hipkukka............2.ICSI 3.PAS.......24.3........pp1

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... 25.3....... pp--

Merilintu............ 3.PAS.................25.3........pp--

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... 25.3.........pp--

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... ? ..........pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS....... ? .........pp--

Pikku-Tintti........ 2.PAS................ ? ..........pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS..... ? ........pp--

wilsson...............1.IVF 2.PAS........? ............pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS......? ..........pp--

kolmisin............ 1.ICSI 2.PAS...... ? .........pp--

jerpuska........... 2.IVF 2.PAS........ ? .........pp--



[color=Green3]Plussanneet:[/color]




 
Hei mukava, että muutkin olette päässeet siirtoon, ja piinailemaan. :) Olenkin pysytellyt vähän taka-alalla, koska töissä on niin hirveää kiirettä, että aika ei meinaa riittää paljon mihinkään muuhun, ja sitten pitää yrittää pitää ajatukset pois testailusta. Typeränä eilen jo pp6 testasin syyskuussa vanhenneella raskaustestillä negan. No mitäs muuta sitä olis voinut odottaa, mutta kun kaapissa oli, niin ajattelin, että olisko näkynyt haamua. Nyt päätin pitää näpit kurissa siihen ensiviikkoon, ja oikeaan testipäivään, ettei enää pahaa mieltä tule turhasta.

Minkä ikäisiä Hipkukka tidän alkiot oli? hmm. voi olla, että mulla on mennyt jotain ohikin, vaikka olen täälä plstalla lukemassa käynytkin.

Onkos muilla piinailijoilla poloinen vielä oireita? Itsellä ei kyllä vielä mitään. kylmä on kokoajan, mutta voi olla alkava flunssakin. Ja aina kun laitan niitä lugeja tunnustelen kohdun nipukkaa, ja se perkele, ei kyllä ikinä muutu minkäänlaiseksi. Alan jo uskoa, että ei tässä mitään raskaana olla. Päätinkin kyllä, että jos nyt ei ala raskaus, niin haluan pitää vähän taukoa, koska mulla on fyysisesti hyvin rankka työ, ja epäilen, että se ei ole alkion kehitykselle/kiinnittymisella parasta mahdollista. Haluaisin odottaa, että työt rauhoittaa, ja voin hyvällä omalla tunnolla kasvataa vauvaa mahassani.

Merikukka ihanaa, että teilläkin alkion siirto meni hyvin. Itsekin haluaisin, että meille siirrettäisiin 2 alkiota, mutta lääkärit ovat toistaiseksi halunneet siirtää vaan yhden.

Tsemppiä siirtoa odottaville, ja muille joilla Pas vasta aluillaan. Paljon plussaonnea tähän pinoon :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haltia:
Minkä ikäisiä Hipkukka tidän alkiot oli? hmm. voi olla, että mulla on mennyt jotain ohikin, vaikka olen täälä plstalla lukemassa käynytkin.
Ne oli otettu edellisenä päivänä sulamaan. Eli tuossa vaiheessa olisi pitänyt olla jo kahdeksan soluisia. 4 ja 5 solua on siihen verrattuna vähän.
Pojan kohdallahan (siis siirto josta hän sai alkunsa ja josta edellisessä viestissä mainitsin) oli käynyt niin, että edellispäivänä sulatetut alkiot oli kuollut ja klinikalla oli siirtoaamuna sulatettu yksi olki. Mutta sulatuksen ja siirron välillä oli niin vähän aikaa, ettei soluissa ollut ehtinyt tapahtua muutoksia. Siksi ei tiedetty muuta kuin, että elossa ovat.

Joillain klinikoillahan sulatetaan aina vasta samana päivänä. Jotenkin minä tykkäisin siitä enempi. Onhan kohtu nyt parempi ja oikeampi paikka kasvaa kuin kasvatusmalja. Ja silloin jäisi myös nää tiedot jakautumisnopeuksista tietämättä. Voisi olla henkisesti helpompaa, kun ei tiedä on kyseessä TOP vai heikompi yksilö.
 
hipkukka toivottavasti noista pienistä jompikumpi kuitenkin osoittautuu innokkaaksi jakautujaksi :) Meillä Helsinginväestöliitossa sulatus on usein samana päivänä kuin siirto. Meillä kun haluttiin siirtää vain yksi alkio ja kaksi selvisi sulatuksesta niin viljeltiin vielä toinen päivä.. Toinen jakautui 8 soluiseksi. Toinen 6 soluiseksi. Vain 8 soluinen siirrettiin. Minäkin olen sitä mieltä, että parempi olisi siirtää samana päivänä, kuin on sulatettu. Mielestäni, kyllä ne sitten jakautuu siellä kohdusa paremmin, ja parempi kuin ei tiedä miten, koska niistä hitaammistakin jakautujista saattaa joku olla loppujen lopuksi se paras.

Tsemppiä piinailuun. :heart:
 
Hei!Näyttäisi siltä että vuoto olisi alkamassa,joten se siitä sitten taasen...eivät jaksaneet "Aino ja Reinokaan" matkassa mukana. :'( Vielä yhteen Pas:iin alkiot pakkasessa ja sitten on pohdinnan paikka.Ihan tosissaan mietin adoptiojonoon siirtymistä.Mieskin on jo asteenverran lähempänä adoptio vaihtoehdon hyväksymistä.Ehkä tämä on sitten meidän kohdalla tarkoitettu meneväksi näin...katkeruudelta en kuitenkaan voi välttyä ja :heart: :een sattuu aikalailla!Voimia ja enkeleitä teille kaikille matkaan...Poloinen poistuu "kanavalta"!
 
Voi ei Poloinen, ikävää. Tsemppiä seuraavaan yritykseen, toivottavasti se tuottais toivotun tuloksen.

Miulla alko tänään kunnon menkat. Soitin klinikalle, sain ultra-ajan 8.4. Pääsiäinen ei haittaa, siirtoa voi aivan hyvin venyttää pääsiäisen yli.
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa perjantaina 27.3.2009:[/color]

Poloinen.............1.IVF 2.PAS.......17.3.........pp10

haltia................. 1.ICSI 1.PAS..... 18.3....... pp9

Hipkukka............2.ICSI 3.PAS.......24.3........pp3

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... 25.3....... pp2

Merilintu............ 1. IVF 3.PAS.......25.3........pp2

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... 25.3.........pp--

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... ? ..........pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS....... ? .........pp--

Pikku-Tintti........ 2.PAS................ ? ..........pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS..... ? ........pp--

wilsson...............1.IVF 2.PAS........? ............pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS......? ..........pp--

kolmisin............ 1.ICSI 2.PAS...... ? .........pp--

jerpuska........... 2.IVF 2.PAS........ ? .........pp--



[color=Green3]Plussanneet:[/color]






 
Hui, uskalsin koskea tuohon listaan...En vielä poistanut poloista, kun sinulla on vielä testipäivään aikaa...ajattelin, että josko kuitenkin olisi tärpännyt. Eikö aika monella ole menkkamaisia oireita ja jopa tuhrua ennen plussaa? No, toki sen itse paremmin tietää, missä mennään.. Sannulille en laittanut vielä kp:eitä...Tulethan kertomaan miten kävi, jahka ehdit.

Olen ollut pari päivää ihan täpinöissä ja googlaillut kaiken mahdollisen mm. kahden alkion siirroista. Nyt pidän viikonlopun "lomaa" täältä nettimaailmasta etten lähde liikaa stressaamaan näillä asioilla. Kaipa siellä lähipäivinä kiinnitytään jos ollaan kiinnittyäkseen...

Hyvää viikonloppua kaikille! B)
 
Tervehdys kaikille! Ilmoittautuisin uutena mukaan pinoonne.
Meillä on suunnitteilla 1.ICSI:n 1.PAS. Siirto tehdään luomukiertoon ja ultran perusteella siirto olisi ensi viikon lopulla.

Ovista yritän bongailla Clearbluen digitaalitestillä ja siitä olisikin kysymys teille, joilla on kokemusta kyseisestä testistä. Voiko sen testin todella tehdä aamupissasta?
Niissä ohjeissahan sanotaan, että sen voi tehdä mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, mutta silti tuo asia minua epäilyttää, sillä muissa ovulaatiotesteissä on ollut huomautuksia siitä, ettei tulisi käyttää aamun ensimmäistä pissaa testin tekemiseen.

merilintu , rentouttavaa irtiottoa netistä! Mutta tulehan heti maanantaiaamuna kertomaan kuulumiset =)

Kaikille tsemppiä odotteluun ja piinailuun! Ja aurinkoista viikonloppua B)
 

Yhteistyössä