PAS maalis-toukokuussa

Ultra kuulumisia tulin kertoilemaan virtuaalikavereille =)
Uä:ssä oikealla folli kasvaa 1mm per päivä kuulema hyvä tahti. Nyt kp 12 oli follin koko 14mm ja limis 8mm..Huomisesta aloitan dg digitestillä bongaamaan ovista ja sit ku + niin varataan siirto aika. Varmaan ovis tuossa ens viikon alussa... tai sit ei tuu ollenkaan jos huonosti käy..sit siirtyy ens kuulle. Toivottavasti ei näin käy. Punktio sekottaa vielä vähän kait kiertoa...
 
:attn: nostelen Miltsulle tätä pinoa...

Sannuli toivottavasti pääset siirtoon, hyvältähän noi lukemat kuulostaa. Minä tulen huomenna viisaampana kertomaan, lähdetäänkö mulle tässä kuussa siirtoa yrittämään...

Toiveikasta torstaita kaikille! Ja haltian pienelle sissille oikein sisukasta otetta. =)
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa perjantaina 20.3.2009:[/color]

haltia................. 1.ICSI 1.PAS..... 18.3....... pp2

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... ? .......... pp--

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... ? .......... pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS....... ? ......... pp--

Pikku-Tintti........ 2.PAS................ ? .......... pp--

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... ? .......... pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS..... ? .......... pp--

Merilintu............ PAS................... ? .......... pp--

wilsson.............. PAS................... ? .......... pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS......? ...........pp--


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

 
Huomenta! Ihan ensiksi haltialle tarrasukkia, toivotaan, että saat kunnian tuoda tähän ketjuun ekan plussan!

Sitten uunituoreita ultrakuulumisia: folli noin 14 mm ja limis 11 mm, eli ihan ok tilanne. Myoomia tai muita "ylimääräisiä" juttuja mitä ennen joulua ultrassa näkyi, ei onneksi enää näkynyt. Lääkäri sanoi, että luultavasti sen kohdunulkoisen raskauden "hässäkän" yhteydessä sieltä on tullut kaikki ylimääräiset pois. Huomenna alkaa oviksen metsästys, tai jos haluan pelata varman päälle niin voin testata jo tänään. Onko kellään kokemusta Väestöliitosta ostetuista ovistesteistä? Hommasin niitä, mutta jos ne ei toimi niin sit täytyy varmaan hankkia se Clearbluen testi apteekista. Lekuri oli sitä mieltä, että useimmilla toi niidenkin testi toimii.

Mukavaa perjantaita kaikille!
 
[/url][color=Green3]


haltia: 1.ICSI 1.PAS 18.3 pp 2

Tao74:2.IVF 3.PAS vko ? pp--

Sini78: 2.ICSI 1.PAS vko ? pp--

millis1981: 1.IVF 1.PAS vko ? pp--

Pikku-Tintti: 2.PAS vko ? pp--

Sannuli-81: 1.PAS vko ? pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI 1.PAS vko ? pp--

kolmisin: 1.ICSI 2. PAS. vk. 11

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

[/quote]

 
siirryn tänne maaliskuun pinosta. missasin oviksen joten siirrosta ei tullut mitään. helmikuussa oli siirto josta nega. nyt olisi 2 pakkasessa jäljellä ja toivon että kumpikin selviytyisi sulatuksesta. mieheni kanssa ollaan riidelty jatkosta, ja ilmeisesti hävisin taistelun. joten tää on viimenen yritys. :snotty: mä oon niin raivona sille :kieh: pitäisi luonnollisesti ja hah kai se ois tärpänny viimesen 5v. aikana jos ois tullakseen. mä oon vaan niin raivona sille, etten tiiä mitä tekisin... :headwall:
 
siirryn tänne myös maaliskuun pinosta, missä tehtiin pas mutta ei tärpännyt tällä kertaa. tänään alko uusi kierto ja zumejen syönti, aprillipäivänä(1.4) pitäis mennä ultraan kattoon limiksen paksuus. toivotaan parempaa onnea tähän kertaan pakkasessa on vielä 6 alkiota toivottavasti kestävät sulatuksen
 
jerpuska: jos sun pitää tikuttaa ovista niin varo se tulee aikaisemmin kuin normaalisti...ainakin mulla tuli.. ja mähän myöhästyin siitä... :headwall: mutta sulla taitaakin olla lääketieteelliseen kiertoon.
 
kuka onkaan vienyt voi tunnustaa :headwall: Maanantaina piti alkaa, ei vieläkään. Aina ollut tosi säännöllinen kierto, 28pv. Tein jopa r-testinkin mikä oli tietty nega. Kohta tulee pääsiäinen sotkeen taas koko homman, ei tule mitään :headwall: :headwall:
 
Moi kaikille! Kyllä näyttäisi siltä, että me siirtoon päästään ensi viikolla, joten pysyn listassa mukana, kiitos...Olin tainnut pudota tämänpäivän uusimmasta pois, samoin wilsson ja Viinirypäle76. Mä koitin muokata tota aiempaa versiota (missä mun ihailemat hienot suorat sarakkeet, kiitos vaan sinulle Miimi joka tuskalla ja hiellä ne sinne väsäsit), mutta tänään ei jotenkin taas onnistu. Kuten siis sanoin jo aiemmin, noi päivitykset onnistuu multa vaan hyvänä päivänä.:ashamed: Vaikka siis ei tämä noin muuten ole huono päivä, kun ultrassa oli ihan kivankokoinen limis, samoin jo melko pullea folli. :p

Meillä siis kolmas PAS olisi, jos sen oviksen bongaan.

Voi harmi wilsson, toivottavasti pääsiäinen tajuisi pysyä pois tieltä ja menkat löytyvät sopivasti. Mulla meni viime vuonna inssi ohi pääsiäisen takia...
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa lauantaina 21.3.2009:[/color]

haltia................. 1.ICSI 1.PAS..... 18.3....... pp3

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... ? .......... pp--

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... ? .......... pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS....... ? ......... pp--

Pikku-Tintti........ 2.PAS................ ? .......... pp--

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... ? .......... pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS..... ? .......... pp--

Merilintu............ 3.PAS................ ? .......... pp--

wilsson.............. PAS................... ? .......... pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS......? ...........pp--

kolmisin............ 1.ICSI 2.PAS...... ? ........... pp--

jerpuska........... 2.IVF 2.PAS........ ? ........... pp--


[color=Green3]Plussanneet:[/color]
 
Minäkin siirryn tänne tuolta aiemmesta PAS pinosta.
Lyhyesti meillä on takana kaksi ICSIä. Viimesimmän hoidon PASsista sai alkunsa raskaus, jonka tulos on nyt 1v5kk poika. Yritämme nyt toista lasta, alkioilla jotka jäivät pakkaseen. Yksi PAS jo tehtiin, mutta toissa viikolla testi osoitti tuloksen olevan nega. Halusimme heti perään tehdä seuraavan PASsin, joten siirto on jo ensi tiistai :eek: Kolme olkea on vielä pakkasessa, odottamassa sulatusta.

Miulla on kaikki siirrot tehty lääkkellisinä ja nytkin on estrogeeni-laastari mahanahassa. Sunnuntaina aloitan Luget. Eilen oli kontrolliultra ja kaikki vaikutti hyvältä.

Wilsson tiedän miten raivostuttavaa on, kun menkat ei ala ajallaan silloin kun juuri olisi tärkeintä. Miulla tosin kierto on aina ollut mitä on (PCO) ja aina olen ennen hoitoja syönyt Tero-kuurin, jotta varmasti saisin vuodon alkamaan suht oikeaan aikaan. Vaikka ei sekään aina tunnu auttavan.
 
Heippa vaan kaikille.
Omaan napaan sellaista kuuluu, että tänään aamulla digiovistestiin tuli sit täys sarvi, eli huomenna sit varaamaan pas aikaa ens viikolle. Olikos se oviksesta 2-4 pvä sisällä pas? Mulle sopis hyvin keskiviikko töitten puolesta.. No huomenna tietää sen sit. Toivotaan et pakkasukot kaikilla selviää sulatuksen ja tarrautuu kiinni.

Wilsson, jokos menkat ovat alkaneet?

merilintu, onko sinulla ens viikolla pas jos niin mikä päivä? Aika samoissa päivissä mennään =)

 
Hei Sannuli, mulla tuli sama kuva tänään testiin, joten me mennään sit ihan samaan tahtiin. Mäkin soittelen huomenna aikaa...Oiskohan se sit keskiviikko? :) Kovasti kolottaa ja juilii parastaikaa tuolla munasarjassa. Hassua on se, että periaatteessa se omakin nyt irtoava munasolu voisi hedelmöittyä...

Kaikille oikein hyvää alkavaa viikkoa!
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 23.3.2009:[/color]

haltia................. 1.ICSI 1.PAS..... 18.3....... pp5

Hipkukka............2.ICSI 3.PAS.......24.3.......pp--

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... ? .......... pp--

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... 25.3........ pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS....... ? ......... pp--

Pikku-Tintti........ 2.PAS................ ? .......... pp--

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... ? .......... pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS..... ? .......... pp--

Merilintu............ 3.PAS................ ? .......... pp--

wilsson.............. PAS................... ? .......... pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS......? ...........pp--

kolmisin............ 1.ICSI 2.PAS...... ? ........... pp--

jerpuska........... 2.IVF 2.PAS........ ? ........... pp--



[color=Green3]Plussanneet:[/color]

 
Moikka! Päivittelin listaa, lisäsin sinut sinne Hipkukka. Meitä onkin aika monta menossa nyt tällä viikolla PASiin, itse sain sunnuntaina plussan ovistestiin ja aamulla soittelin aikaa siirtoon. Tää on meidän eka PAS, joten jännittää ihan hirveästi miten meidän alkiot selviää sulatuksesta! Ettei ne kaikki kuolisi...

Jännittävää ja toiverikasta viikkoa meille kaikille!
 
Tervehdys kaikille!hyppäänpä mukaan tähän ketjuun.Meillä siis oli nyt sitten tuo ekan ivf:n toinen pas viime ti (17.3.) ja su olis nyt sit testipvä,jos (TOIVOTTAVASTI :heart: ) sinneasti päästään!

Vapaapäivää tässä viettelen kaksin nelikuisen Bolognese neidin kanssa...pitää emännän mielen ja kropan sopivan positiivisen pirteänä ja ajatukset arjessa tän kaiken rumban keskellä mitä nää hoidot kropassa ja mielessä teettää.

Enkeleitä ja tarrasukkia kohti kevätaurinkoa! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sini 78:
Moikka! Päivittelin listaa, lisäsin sinut sinne Hipkukka.
Kiitos!

Miun pitäs lähteä apteekkiin, hakemaan lisää Lugeja. Edellisen PASsin Luget ei riittänyt kuin nyt aamuun. Ja samalla pitäs muistaa ostaa lisää vitamiineja, foolihapot näköjään lopussa kaapista.
Rauhaksiin tässä oleillaan, jotta huomenna jaksaa aloittaa jännäämisen siirron jälkeen :whistle: Ulkona sataa lunta, lieneekö hyvä vain huono enne. Eilen oli todella keväistä jo +4 ja auringonpaistetta.
 
Hei,

Anteeksi kun tuppaudun tänne kysymykseni kanssa, mutta arvelin, että osaatte selittää... Eli me ollaan juuri aloitettu tutkimuksen väestöliitolla ja miehen siemenet niin huonoja, että icsi ainoa mahdollisuus, vaikka kuitenkin eka kokeillaan inssiä. Rahatilanne lievästi huolestuttaa ja olen noita hintoja yrittänyt laskeskella. Eli kysymykseni on se, että eikös toi pas tarkoita sitä, että icsiä tehtäessä, jos saadaan säilöön munasoluja, ne voidaan sulattaa ja koko kaavaa ei tavitse alusta lähtien tehdä. Onko tämä pas siis perus icsiä halvempi?osaako joku sanoa, mikä hinta on väestöliitolla? Minussa ei ainakaan toistaiseksi ole huomattu vikaa, jos se nyt tähän jotain vaikuttaa. Nämä asiat pyörii päässä koko ajan ja lääkäri sanoi, että jutellaan tästä icsistä sitten enemmän kun sinne asti päästään. Siihen vaan on vielä niin kovasti aikaa. Kiitos vastauksistanne!

tytti
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytti82:
Eli kysymykseni on se, että eikös toi pas tarkoita sitä, että icsiä tehtäessä, jos saadaan säilöön munasoluja, ne voidaan sulattaa ja koko kaavaa ei tavitse alusta lähtien tehdä. Onko tämä pas siis perus icsiä halvempi?osaako joku sanoa, mikä hinta on väestöliitolla?
PAS = pakastealkio. Pelkkiä munasoluja ei pakasteta, koska ne eivät kestä pakastusta ja sulatusta kovin hyvin. ICSIssä munasolut hedelmöitetään siittiöillä ja hedelmöittyneistä alkioista voidaan tehdä tuoresiirto heti punktion (munasolujen keräys) perään. Jos alkioita saadaan paljon ne pakastetaan, jolloin niitä voidaan käyttää myöhemmin.
ICSI ja IVF-hoidot eroavat toisistaan vain siinä miten munasolut hedelmöitetään. IVFssä siittiöt saavat itse hakeutua kasvatusalustalla munasoluun. ICSIssä valittu siittiö viedään neulalla suoraan munasolun sisään.
En tiedä mitä PAS-hoito maksaa yksityisellä puolella. Mutta julkisella PASsiin ei enää tule muita kuluja kuin poliklinikka käynnit (n. 2 kpl). Ja mahdollisesti käytetty tukilääkitys (n. 80e)
ICSIn kuluihin kuuluu munasolujen kasvatukseen tarvittavat lääkkeet (hormonihoito) ja kontrollikäynnit sekä punktiokerta.

Vastasinkohan mie jo vähän ohi siun kysymyksenkin :shame:

Klinikalla kyllä kertovat ja kannattaa kysyä, jos jokin on epäselvää. www.hedelmallisyys.fi on ollut sivusto, jota itse selasin paljon lapsettomuustaipaleeni alussa. Sieltäkin löytyy paljon tietoa.
 
Keskiviikkona ois sit aamupäivällä 1. pas jos pakkasukot selviää sulatuksen. Huomenna voi soittaa iltapäivällä klinikalle ja kysyä tulosta, jänskättää. Siitä sit alkaa kahden viikon piina + lugesteronin laitto.

merilintu, Onkos teillä pas keskiviikkona, mennääkö ihan samoissa päivissä. =)

sini78, Minä päivänä teillä on pas? Samoin täällä jänskättää tosi paljon kun on ensimmäinen pas ja toivottavasti viimeinen.
 
tytti Meillä sama tilanne, että miehen spermassa on hyvin vähän oikean muotoisia siittiöitä, Myös laatu ja määrä on heikko, minulla ei ole havaittu vikaa... Olemme Helsingin väestöliitolla hoidossa, ja meille sanottiin suoraan että IVF tai ICSI me halusimme ICSI:n koska tuntui vamemmalta. Meillä saatiin ICSI-hoidoissa kerättyä kokonaiset 18 munasolua, joista kaikki hedelmöityi, muutama kuoli heti tai oli huonoja, mutta yksi siirrettiin tuoresiirtona (alkoi tuulimunaraskaus, joka piti keskeyttää) ja pakkaseen jäi jopa 10 alkiota 5 olkeen. Nyt PASissa sulatettiin yksi olki, jossa oli 2 alkiota, niistä toinen siirettiin, ja nyt jännitetään miten kävi. Hintaa väestöliitossa PASista tuli n 600 ? hinta vihtelee n 350-n700 ? välillä riippuen kuinka monta ultraa tarvitaan jne. ja koska meillä tehtiin siirto luonnolliseen kiertoon, ei tarvinnut maksaa lääkkeistä.. Eli on siis huomattavasti aempi kuin ICSI-hoito, ja jos tästä ei ala raskaus, niin meillä on vielä 8 alkiota pakkasessa, tai jos hyvä tuuri käy, saattaa meidän kaikki tulevat lapset olla nyt sielä pakkasessa. :)

Hipkukalleoikein paljon onnea huomiseen siirtoon :)


Sini
Mille päivälle teidän alkion siirto osuu?

Ihanaa, että pääsette piinailemaan seuraksi, tämä on niin aikeaa odottaa ja odottaa. Mulla ei ole oikeastaan oiretta suuntaan eikä toiseen, vaikka yritän keksimällä keksiä. ainut on, että hirveä päänsärky yllttää usein, välillä nipistelee alavatsaan, nivusiin tai rintoihin. Vaikka rinnat ei ole yhtään kosketusarat, siis ei juuri tunnu miltään, mutta välillä molempia pistelee itsekseen, hankala selittää, mutta epätoivoinen kehittelee kaikesta raskausoiretta. Kauhulla odotan, että jos kuukautiset alkaakin.

Tervetuloa uusille! ja onnea hoitoihin :heart:
 
Kiitos Hipkukka ja Haltia!
Meillä on sitten aikalailla samanlainen tilanne teidän kanssa haltia: myös meillä on takana tuulimunaraskaus, tosin tuli helposti luomuna ekayrittämällä :( Ei se sitten lopulta meille kuitenkaan tämä vauvan saaminen ollut helppoa, vaikka alku oli lupaava...

Kiitos teille tiedosita. Taas on hiukan viisaampi olo ja tietää mitä odottaa.

Toivon plussapuhuria tänne teille kaikille!
 

Yhteistyössä