PAS maalis-toukokuussa

Viinirypäle Toivotaan parasta!Piän peukkuja!

Täällä oon mahataudin kourissa ollu torstaista asti...mikään ei pysy sisällä...kirjottelen lisää kuhan tokenen...

...jännityksellä ootan emilyn kuulumisia..enkeleitä pikkuiselle :heart:
 
HEI KAIKILLE
vierailen tuosta toisesta pinosta ja haluaisin tietoja, kokemuksia pass-siirrosta. pähkäilen että mitä eroa, hyötyä, haittaa on luomukiertoon tai lääkkeelliseen kiertoon tehtyyn pass-siirtoon. Kesäkuussa olisi tarkoitus tehdä eka pass-siirto. Kaksi alkiota on pakkasessa odottamassa siirtoa. Kiitos etukäteen kommenteista.
 
nillanilla Minulle on tehty vain lääkkeelliseen kiertoon. Luomukiertoon minulla ei onnistuisikaan, koska kiertoni on todella epäsäännöllinen ja limakalvoni normaalikierrossa turhan ohut. Luomukierrossa joudut tikuttamaan ovista, siirto ajoitetaan sen mukaan. Lääkkellisessä seurataan limakalvon paksuutta ja siirto ajoitetaan sen mukaan. Käsittääkseni suurempia haittoja ei kummassakaan ole. No, lääkkeellisessä täytyy muistaa ottaa lääkkeet ja emättimeen laitettuna Luget tuppaavat sotkemaan. Tukilääkitystä jatketaan plussan jälkeen lääkityksestä riippuen erimittaisia aikoja. Minulla on lääkitys joka vähitellen lopetataan rv7.
 
Miulle on aina tehty lääkkeellinen PAS. Se on helpompaa, ku ei aina tarvi tikutella ovista. Miulla saattaa olla, ettei ovista tapahu joka kuukausi, ainakin aikasemmissa hoidon vaiheissa ei testi oikein näyttänyt, koska se ovis on.

Dreamille oikein kovasti paranemisia. Miulla oli vuos sitten keväällä vähän samanlainen tauti, tuntui et henki lähtee, mut eipä kuitenkaan lähtenyt. Tosi kärsimystä oli vaan.

 
Kiitos kaikille tsemppauksista!

Kyllä siellä vaan pienen pieni möykky näkyi oikeassa paikassa :heart: Lääkäri epäili, että joko alkio on kiinnittynyt myöhemmin tai olen tullut hoidon aikana luomusti raskaaksi, olis kyllä melkoista tuuria jos niin olisi käynyt! Ensi viikon lopulla katsotaan onko lähtenyt kasvamaan oikeaa tahtia mutta nyt mä ehkä uskallan jo siirtyä sinne plussanneiden pinoon =)
 
ONNEA Emily!!!Mahtavaa!! :heart:

Nyt vasta pikku hiljaa olo alkaa helpottaa...kesti ripulitauti sitte 5 päivää...todellakin tuntu jossain vaiheessa että ei tästä selviä ku ei lopu ei millään.
Noh, nyt onneksi parempi ja huomenna aattelin tohtia lähtä ulos!
Aurinkoa kaikille, kaikkiin päiviin! :heart:
 
Ihanaa Emily, onnea tosi paljon! :flower: :flower: :flower:

Miulla oli tänään hyvä päivä. Siirto toteutui, alkio selvis hengissä. Ehkä tää alkio nyt kiinnittyy... Pakkanen on tyhjä. Nää meijän alkiot oli kaikki pakastettu 4-soluisina, joten niistähän ei oikein tiedä jatkavatko kehitystä kohdussa ennenku näkee. Toivottavasti tään kehitys ei nyt lopahda alkuunsa.

Kun tulin kotiin, täällä odotti kirje, jossa sanottiin, et pääsin kuva-artesaanikouluun. JESS! Nyt ei tunnu kovin pahalta, vaikka tää alkio ei kiinnittyis, saanpahan alottaa mielenkiintosen koulun syksyllä.

Kyllä se siitä, Dream.
 
UUS YRITYS!

Tänään soitin lääkärille, perjantaina olis ultra. Sit parin viikon päästä uusi alkionsiirto. Vielä olis pakkasessa kaksi huurunenää. Toivottavasti selviävät hengissä sulatuksesta. Perjantaille sain viimeisen ajan lääkärille. On se kyllä kiireinen muori :D .
 
Hienoa Emily! =) Tosi kiva, että sinulla oli hyviä uutisia.

Viinirypäle täältä lähtee kaikki mahdolliset tsempit, plussatuulet ja vauvaliimat, jotta se nyt onnistaisi...

Kiva, että futuremami sinullakin on jo katse tulevaisuudessa, nikkisi mukaisesti. KOvasti plussatuulia sinullekin!

Nillanillan kysymykseen vielä: mun lääkäri ainakin selitti, että luonnonkiertoon PAS on ensisijainen vaihtoehto. Hänen mukaansa on paremmat mahkut onnistua, jos homma tehdään omaan ovulaatioon. Tämä on tietysti aiheuttanut aina hässäkkää ajoitusten kanssa ja esim. töiden säätämiseen tämä aiheuttaa lisäjännitystä kun tarkkaa siirtoaikaa on etukäteen tosi vaikea arvioida. Huonolla tuurilla menee siirto ohi, jos siirtopäivä osuu pahasti viikonlopuksi (siis ei niitä alkioita tietenkään silloin sulateta, mutta siirtyy seuraavaan kuukauteen). Ovulaatiota joutuu sitten kans tietty metsästämään, kuten joku jo sanoikin. Mulla on ollut joskus epäselviä ovulaatiotestejä mutta onneksi siirtokuukausina sain selvät tulokset clearbluen digitestillä.

Jos siis ovulaation tapahtumisessa on epäselvyyttä, lääkkeellinen on parempi, mutta jos ovuloit normaalisti, silloin luonnon kiertoon suositeltavampi - ainakin mun lääkärin mukaan. Tsemppiä sinulle!

*muoks* loppukierrosta käytin kaksi viikkoa lugesteronia, kai kaikille niitä annetaan? En jotenkin laske niitä "lääkkeiksi"...


:wave:
 
Hei.

Täältäkin nyt kyselen ku itsestä tuntuu jotenki oudolle ja liian pitkälle ajalle tämä. Eli nyt seura sepustus mun hoidosta..

Eli lasta lähetään passin kautta hakemaan jälleen. Mulla takana raskaus ja synnytys 11/08. JA nyt normi kiertoon yritetään uutta. Eilen tikutin oviksesta plussan ja kierto oli 13. Soitin hoitajalle ja siirto tehdään vasta maanantaina.. Siis 5 päivää plussasta.. Normisti mulle tehty siirto 2-3 pvää plussasta.. Jos näin mennään niin onko toivoa saaja plussa vielä tämän ajan jälkeen. Hieman ihmetyttää noinkin pitkään venytetty siirto..

Mulla ensimmäinen lähti luomuna (eri isukki kuin toisilla ) ja toinen ensimmäisestä pas siirrosta. Kolmas ensimmäisestä tuoresiirrosta.. Ja nyt olis meno ensimmäiseen passiin raskauden jälkeen. Mutta silti askarruttaa tuo päivien päästä oleva siirto..

Kaikkea hyvää teille kaikille.

Löllykkä
 
Moi löllykkä!

Korjatkoon joku jos olen väärässä, mutta toi sun siirtoajankohta kuulostais mun mielestä siltä, että alkiolle tehdään ns. pitkä viljely eli että se siirretään vasta blastokystivaiheessa, kun esim. 2-3 päivän päästä siirretään 4 - 8 soluisia eli kahden tai kolmen päivän ikäisiä alkioita. Siitä tuo voisi johtua, kai...Mulle siirrettiin 9-soluinen (ma ovisplussa, to siirto) ja siitä plussa. Mutta täällä on esim. ellastiina maaliskuussa plussannut blastokystisiirrosta. Hän ainakin osaisi varmaan sanoa. Ja ainahan klinikalta voi kysyä perusteluja siirtoajalle...

Tsemppiä matkaan! Sinulla on ihailtavan monta onnistumiskokemusta hoidoista jo takana. =)
 
Kiitti Merilintu tsempityksestä. Ei tänne ihmeempiä kuulu. Kiirettä pitää, ei oo kauheesti ehtinyt piinailemaan. Ihan kuin tässä PASsissa ois vähemmän kipuja ku joissakin aikasemmissa, ei oikeestaan tunnu miltään. Joskus vähän nipsasee. Mut ne on ne lääkkeet. Jospa vaikka lauantaina testais, tuun sit kertomaan.
 
Oi, kovasti onnea Hipkukkalle! :flower: :heart: :flower: :heart:

Itelläni ei oo ihmeempiä kipuja. Tänä aamuna pikkuhousunsuojassa oli häivähdys punasta. Ei oo aikasemmissa siirroissa tässä vaiheessa ollu tollasta. Yleensä miulla vuoto alkaa muutama päivä lääkkeiden lopettamisen jälkeen. Saas nähä, tietääkö tuo hyvää.
 
Hienoa Hipkukka! Tuplaonni tiedossa, mahtavaa! Minäkin olen nyt käynyt ultrassa ja syke siellä näkyi, mikä helpotus! Vaikka vieläkin kyllä välillä jännittää kaikki!

Viinirypäleelle toivon NIIN kovasti plussaa nyt...

 
Ihanaa Merilintu! Onnea, onnea, onnea ja vielä kerran onnea! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

Eipä taia miulle vielä nytkään plussaa tulla. Testasin tänään maaliskuussa vanhaks menneellä testillä, vaikka ohjeissa sanottiin ettei saa käyttää vanhentuneita testejä. Eihän siinä mitään näkynyt, ei sitten haamun haamuakaan. Muutenkin mahaa jäytää alkavien menkkojen tyyliin ja pientä vuotoa tulee, joten eipä siellä taia ketään olla. No, odottelen nyt rauhassa maanantaita ja testaan sit tuoreemmalla testillä. Nyt ku tässä pari päivää valmistautuu negaan, niin ei sitten maanantaina tunnu enää niin pahalta. Tai sit tulee iloinen yllätys...
 
Testi on tehty ja negahan siitä pärähti :( . No, olin tohon jo varautunut, ei tässä missään maassa olla etenkin ku ulkona on noin ihana ilma. Oonkohan sit vaan erityisen huono-onninen ku ei tuoresiirto eikä 4 PAS:ia tuottaneet tulosta. Ois nyt luullu et joku ois kiinnittynyt. Nyt on pakkanen tyhjä. Onneks alotan elokuussa opiskelut, niin saa tähän elämään jotain uutta sykettä. Kai sitä jossain vaiheessa pitää koittaa toisen kerran lahjamunasoluhoitoa.
 
Voi viinirypäle olen kovin pahoillani puolestasi! Elämä on välillä niin epäreilu. Älä kuitenkaan vielä luovuta. Kun lukee tuota monesko alkionsiirto onnistui -pinoa, siellä on monia, joilla on mennyt vielä monia siirtoja kauemmin. Eihän se kivaa ole, mutta raskaus voi hyvin olla vielä mahdollinen, kun vain jaksaa hakata päätä seinään.

Tosi kiva kuulla, että sait kivaakin ajateltavaa uuden mieluisan opiskelupaikan myötä. Kaikkea hyvää sinulle ja lämpimät kiitokset onnitteluista! :heart: Tiedän miten raastavaa välillä on kun muut onnistuvat ja itse ei. Arvostan siis suuresti sitä, että pystyt kuitenkin iloitsemaan puolestani. Hyvää kesää! :wave:
 
Kiitos Merilintu! :heart: Kyl tää tästä, ei myö näin vähästä luovuteta. Onhan se epäreilua, et toisten pitää yrittää tolkuttomasti, mut minkäs sille mahtaa. Onnistuu sit ku onnistuu.

Hyvää kesää siulle kans ja onnellista odotusta! B)
 

Yhteistyössä