PAROXETIN 20mg

  • Viestiketjun aloittaja masis
  • Ensimmäinen viesti
masis
mulla odottais kyseistä lääkettä oleva resepti laukussa,mutta en ole vielä uskaltautunut sitä hakemaan,kun luin netistä pakkausselostetta niin tuntui sivuoireet olevan aika karmeat! Onko kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä ja mitä sivuvaikutuksia oli ja onko muuten ollut toimiva? Tai kun olette lopettaneet lääkkeen syönnin niin onko se käynyt ongelmitta? Ajattelin,että melkein sivuoireet ovat pahemmat kuin omat oireeni tällähetkellä ja pelottaa,että jos alan niitä syömään niin meneeköhän niistä ihan sekaisin...
 
Lääkkeenä toimiva, kenelle sopii...Mutta vieroitus oireet aika hurjat! Lääkärini sanoi että seroxatilla ja efexorilla on vaikeimmat vieroitusoireet.
Ja fyysisten lisäksi niihin jää aika helposti henkisesti kiinni..Enkä puhu nyt kaikkien puolesta, mutta moni, myös mukaanlukien minä...allekirjoitan tuon.
"Vähän verrattavissa kun alkoholisti yrittää olla ilman viinaa"..Jonkun aikaa menee hyvin, mutta jossain vaiheessa on pakko taas sortua....
 
hyvät kokemukset
Olen käyttänyt kyseistä lääkettä noin 8 kuukautta. Minulla on oikeastaan vain hyvää sanottavaa kyseisestä lääkkeestä. Ensimmäisillä viikoilla tuli sivuoireita, kuten väsymystä, mutta ne tasoittuivat melko nopeasti. Tällä hetkellä voin todella hyvin. "Pahat ajatukset" eivät enää hallitse minua!

:hug: :hug: :hug: lääkkeet ovat hyvä lisätuki toipumiseen
 
Mulla oli väsymys alkuoireena ja sellaista päässä vippaamista..
Kun lopetin niin oli muistaakseni noin parin viikon ajan silmissä sellaista värinää(oli tosi ikävää), mutta aikansa kutakin. Muuten olin ihan tyytyväinen lääkkeeseen.
 
On ihan turha yleistää minkään lääkkeen sivu-oireita, me kaikki ollaan yksilöitä ja voidaan reagoida erilailla eri lääkkeeseen. varmasti lääkäri pyrkii löytämään parhaiten sopivimman lääkkeen. joskus se tietysti voi olla vaikeampaa. mun hoitava lääkäri sanoi, että on vaikea heti löytää just sopivaa lääkettä, kun ei tiedä mikä kellekin sopii. esim. itse sairastuin masennukseen 2003 keväällä ja olen käynyt läpi 4 erimerkkistä lääkevalmistetta ja nyt tällä hetkellä ei ole masennuslääkettä ollenkaan, vaan masennuksen estolääke, joka ollut käytössä syksystä asti, se on antanut nyt suurimman avun =) :heart:
 
Oho
Siis mitä eroa on masennuslääkkeellä ja masennuksen esto lääkkeellä...en ole ikänä kuullutkaan?? Olen aina luullut että noilla masis lääkkeillä just estetään ettei masennus uusiudu....Siis sitten kun on jo parantunut?!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 18:20 Oho kirjoitti:
Siis mitä eroa on masennuslääkkeellä ja masennuksen esto lääkkeellä...en ole ikänä kuullutkaan?? Olen aina luullut että noilla masis lääkkeillä just estetään ettei masennus uusiudu....Siis sitten kun on jo parantunut?!
=) masennuksen estolääkettä käytetään kaksisuuntaisen mielialahäiriön masennusjaksojen estoon. =)
 
Söin reilut kymmenen vuotta mielialalääkkeitä ja siitä viimeiset puoli vuotta Paroxetinia (4x20mg). Lopetin hiljalleen sen ja kokonaan lopetin viime helmikuussa. Sitten tuli kovat hermosäryt selkään ja se juili myös jalkaan ja alavatsaan. Lääkäri arveli, että se voisi johtua Paroxetinin lopetuksesta ja käski syömään puolikasta lääkettä vielä kevään ajan. Lopetin taas uudestaan toukokuun lopussa ja samalla alkoivat taas säryt. Tänään neurologi sanoi minulle, että kun Paroxetinia alettiin määräämään ihmisille, siitä ei edes tiedetty kovin paljoa. Nyt kun ihmiset ovat alkaneet lopettaa Paroxetinin käyttöään, niin monelle on ilmennyt ihmeellisiäkin oireita. Joillekin on sanottu, etteivät he voi koskaan lopettaa lääkkeen käyttöä kokonaan, etteivät ikävät oireet palaisi. Kerron tämän siksi, että jos olisin tiennyt tämän kaiken ennen lääkkeen aloittamista, niin en olisi edes aloittanut sen ottamista. Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin aloittaa ko. lääkkeen ja etenkin kannattaa miettiä yhdessä lääkärin kanssa miten lääkityksen lopettaa, ettei lopeta yhtä nopeasti, kuin minä.
 
Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä