Pärjääkö 1,5 vuotias untuvahaalarilla ja kurahousuilla talven?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli siis onko talvihaalarin välttämättä oltava vedenpitävä teipatuine saumoineen yms?

Eihän pakkasella ole märkää ja sitten kun on märkää niin jos laittaa kurahousut haalarin päälle niin eikö se olisi ihan hyvä yhdistelmä? Päiväkodissakin?

Päiväkodissa ne kyllä pukee ne kurahousut usein jokatapauksessa. Mutta kyllä sen haalarin pitää jonkunlaista kosteutta/nuoskalunta pitää kun tuonikäimen istuu siellä maassa aika paljon.

[QUOTE="vieras ap";28935036]http://www.ozbaby.fi/tuote/untuvahaalari-reima-danula-red/5101132810/

Tätä siis ajattelin..[/QUOTE]

Pienten ryhmässä on pakkasraja täällä eteläsuomessa 10 astetta joten talven pärjää ohuemmallakin haalarilla +villahaalarilla. Villahaalari pitää kuitenkin olla vk-vaatteiden alle. Eri asia tietysti jos asutte lapisssa, siellä tuo voi oikeasti olla tarpeen. Tuokin on kevyesti kosteutta pitävä materiaali, haarasauman soisi olevan teipattu mutta ei taida olla.

Esim remu travalle on hyvä merkki, lämmin haalari ja alaosa vedenpitävä. En vaan tiä onko niiden talvimallistoa vielä julkastu. reimalta en vedenpitävää ostais noin pienelle kun ne on melkoisen ohuita ja kylmiä.

[QUOTE="Vieras";28935077] reimalta en vedenpitävää ostais noin pienelle kun ne on melkoisen ohuita ja kylmiä.[/QUOTE]

Saanen olla erimieltä :)
Meidän tytöllä (täytti vuoden tammikuussa) oli reimatecin haalari viime talvena, ja oli kyllä paksu ja superlämmin. Reimatec hankittuna myös tälle talvelle, suosittelen!:)

Niin siis tuo on sen kosteudenpidon suhteen aivan riittävä varmasti lapsellesi. Haarasauman pitävyyskään ei noin pienellä ole olenaista kun vaippahan siellä on vastassa..

[QUOTE="hmmm";28935267]Hei miten pärjättiin ennen talvien yli hengissä kun ei ollut teipattuja saumoja ja teknisiä asuja? Tuli vaan mieleen.[/QUOTE]

Veikkaisin lonkalta että huonommin kuin nykyään. :) Useammin taisi minulla lapsena olla vaatteet märkinä kuin nyt kosteussuojatuissa vaatteissa omillani.

Päiväkotiin meillä oli aina ihan tavallinen haalari, kun aina kostealla oli kumminkin kurikset. Siis ei satasen untuvahaalari, vaan silmää miellyttänyt mikä hyvänsä nätti ja oikean mallinen noin 30-40e haalari. Sitten ostin ohuemman kirppikseltä, sius sellaisen joka on jo pesty. Pienemmille pakkasille, alkusyksyksi, loppukevääksi...

Villahaalari tarvitaan myös.

Oikein kovalla pakkasella tuo untuva on varmasti kiva, mutta myös halvempia muhkeita lämpimiä haalareita on.

Kiitos vastauksista tähän asti.
Jotenkin vaan ihastuin tuohon haalariin niin.. näyttää niin mukavalta ja lämpöiseltä..
Meidän lapsi ei ole vielä päiväkodissa mutta menee varmaan vuoden alusta ja yritän jo valmiiksi vähän miettiä sellaisia asuja jotka toimisi sielläkin.
Oon saanu sen käsityksen että päiväkodeissa laitetaan kurahaalari heti kun on vähänkin kosteaa. Sen takia ajattelin, ettei ehkä mitään erityisen teknistä asua tarvitsisi..

No me emme ainakaan laita kuravaatteita kosteussuojattujen haalarien päälle, elleivät vanhemmat sitä erikseen toivo. Miettikää itse, paksu toppapuku ja siinä päällä täysin hengittämätön, jähmeä kumipuku! Ei ole kovin mukavaa.

Omalla lapsellani on vain laadukkaita kosteussuojattuja toppavaatteita, ja olen erikseen sanonut että ei kuravaatteita päälle. Enkä todellakaan laita lapsia pukemaan kuriksia toppapuvun päälle ikinä, jos puku on kosteussuojattu ja hyvässä kunnossa.

Meillä oli pienikokoinen tyttö, ja piti 1-vuotiaana ihan äitiyspakkauksen haalaria, ja tarpeen mukaan vedin siihen kurikset. Kun se jäi pieneksi, ostin seuraavaa kokoa lindexin aika paljon ton sun linkin näköisen talvihaalarin. Ja tosiaan kuriksia puin jos rarvitsi. Näin mentiin se talvi, tyttö syntynyt 10/05.

Toiselle vuodelle hankin jonkun vettäpitävän haalarin kun jo liikkuikin niin paljon. Taisi olla Lennen. Se talvi oli vetinen ja lauha, hyvin pitkään oli nollakelit. Suurimmaksi osaksi pidettiin jotain ohuempaa just tuollaista kirpparilta hankittua varahaalaria, ja kuriksia jos oikein satoi. Ja alla pidin ruskovillan villahaalaria. Oltiin kotona.

Päiväkotiaikaan mä hankin yleensä pari haalaria, jonkun oikein lämpimän pakkaseen ja jonkun ohuemman, joskus se ohuempi oli Lassien suprafill eli siinä oli kurahousukangasta alaosa.

Päiväkodissa oli aika sama vaikka olisi kosteussuoja, kuriksia vedettiin päälle. Joten sinne riitti hyvin jotkut Lassie tecit tai vastaavat halvemmatkin merkit. Kotiulkoiluun olen hankkinut vedenkestäviä.

Ostin ja ostan edelleen alesta niitä seuraavia kokoja.

No me emme ainakaan laita kuravaatteita kosteussuojattujen haalarien päälle, elleivät vanhemmat sitä erikseen toivo. Miettikää itse, paksu toppapuku ja siinä päällä täysin hengittämätön, jähmeä kumipuku! Ei ole kovin mukavaa.

Omalla lapsellani on vain laadukkaita kosteussuojattuja toppavaatteita, ja olen erikseen sanonut että ei kuravaatteita päälle. Enkä todellakaan laita lapsia pukemaan kuriksia toppapuvun päälle ikinä, jos puku on kosteussuojattu ja hyvässä kunnossa.

Teillä näin, mutta hyvin monessa paikassa edelleen koko ryhmä kurahousutetaan. Mä olen toivonut ettei, mutta näin tehdään jos ne kurikset ovat siellä kuten toivotaan. Ihan sama mikä tec tai muu siellä alla on.

Jos ei laiteta kurahousuja, niin tarkistathan ap että ostat sellaisia kosteussuojattuja vaatteita, jotka voi laittaa kuivausrumpuun tai -kaappin . Nimittäin muuten eivät kuivaa aamupöivästä iltapäivän ulkoiluun. Ja ne voi muutenkin vahingossa joutua sinne, ja pahimmillaan mennä pilalke, jos ei saa kuivsta kaapissa.

Nykyään melkein kaikki voi, vielä 3-4 v sitten ei. Ja ei nykyäänkään kaikki.

Jos välttämättä haluat untuvahaalarin, osta se hyväksi haalariksi, mutta raaskitko oikeasti päiväkotiin sitä laittaa? Luulisi että menee aika helposti rikki? Mä ostaisin kyllä tuonikäiselle ihan normaalin kossteussuojatun haalarin, ja vaikka käytettynä kakkoshaalarin(noin pienelle löytyy hyvässä kunnossa olevia kirppiksiltä ja huutonetistä). Olen aina ollut sitä mieltä että yhdellä haalarilla ei pärjää, ja on kiva että on vaihtohaalari kotona, ja tarhassa käytetään eri haalaria. Tai jos haalari on pesussa ja kuivumassa, voi laittaa sen toisen haalarin päälle.Mun mielestä näissä asioissa ei pidä olla pihi. Mutta jokainen tyylillään. Ja aina ei tarvii olla merkkihaalareita, esim noin pieni joka ei vielä kuluta haalaria rikki, voit ostaa melkein minkä vaan, kunhan on lämmin. Fleecevuorinen, kosteussuojattu olisi noin pienelle, paljon maassa istuvalle paras!!!

Kahdessa päiväkodissa oon ollu töissä ja kummassakaan ei oo laitettu kuriksia päälle talvella, jos on ollu vedenkestävä haalari. Pienen voi olla muutenkin vaikee liikkua ulkona talvella kun on paljon lunta ja paksu haalari, siihen päälle vielä kurahousut niin liikkuminen on tosi vaikeeta. Mutta tiedän kyllä että joissain paikoissa ne kurikset laitetaan jokatapauksessa päälle.

Kiva, että saan paljon vastauksia. Ja vielä aamullakin :)

Toi reiman danula on nyt ehkä kuitenkin must have kun äiti siihen ihastui :) Mutta ehkä sen vois pitää sit parempana haalarina.. Vaikka olihan siinä se hankauksen kestävyys aika hyvä.. Ja mä kyllä uskon, että untuva on luononmateriaalina lämpimin ja hengittävin.

Käytettynä ostamisessa on vaan se "ongelma", että käytetyt haluan kyllä pestä ennen kun otetaan käyttöön meillä mutta sitten niissä ehkä ominaisuudet heti kärsii..?

[QUOTE="vieras ap";28936150]Kiva, että saan paljon vastauksia. Ja vielä aamullakin :)

Toi reiman danula on nyt ehkä kuitenkin must have kun äiti siihen ihastui :) Mutta ehkä sen vois pitää sit parempana haalarina.. Vaikka olihan siinä se hankauksen kestävyys aika hyvä.. Ja mä kyllä uskon, että untuva on luononmateriaalina lämpimin ja hengittävin.

Käytettynä ostamisessa on vaan se "ongelma", että käytetyt haluan kyllä pestä ennen kun otetaan käyttöön meillä mutta sitten niissä ehkä ominaisuudet heti kärsii..?[/QUOTE]

No ei kärsi ominaisuudet yhdestä pesusta!hah! Minäkin pesen aina käytettynä ostetut vaatteet, oli haalari tai ei, koska niiden mukana voi tulla kivoja yllätyksiä( koin toukkia tai mitä lie kaappiötököitä).

[QUOTE="hmmm";28935267]Hei miten pärjättiin ennen talvien yli hengissä kun ei ollut teipattuja saumoja ja teknisiä asuja? Tuli vaan mieleen.[/QUOTE]

Minä muistan kyllä ikuisesti sen tunteen kun oli kivaa ja sitten takapuoli kastui ja tuli kylmä ja piti mennä sisään. Ja sen, kun lapasista roikkui lumikökkäreitä, ja kengät oli märät aamullakin.

Kivempi sen lapsen on olla kun on lämmin ja kuiva ulkoilupuku päällä :)

Hei ap! Katsoin babyozin mallistosta tuon reiman haalarin, aika tönköltä kyllä vaikuttaa, jos meinasit vielä kurahousut laittaa siihen päälle? Melko vaikea pienen lapsen liikkua tuossa yhdistelmässä! Mie tekisin niin, että jos ostat tuon haalarin, laitat sen päälle vain kovilla pakkasilla . Missään nimessä en laittaisi kurahousuja noin lämpimän haalarin päälle lauhkeammalla säällä,siinä tulisi kyllä kovin tukala ja kuuma, muistathan että kurahousut eivät hengitä yhtään! Sen takia kosteussuojatut haalarit on keksitty, että ne myös hengittävät, ja pitävät silti kosteuden, jotta kurahousuja EI tarvittaisi! Mutta jos ne päiväkodissa laittavat märällä kelillä kurahousut jokatapauksessa niin ostat tietenkin ohuemman haalarin sellaisille keleille. Untuvahaalari+kurahousut on ihan älytön yhdistelmä. Eli ohuemman haalarin tarvitset joka tapauksessa. Tästä talvesta ei vielä tiedä, voi olla märkää jouluunkin saakka. Ellet sitten asu Lapissa? Kannattaa miettiä lapsen mukavuutta enemmän kuin sitä miltä se haalari näyttää.

Mä hankkisin sellaisen haalarin, joka pitää kosteutta, eli just näitä reimatec-tyyppisiä ratkaisuja. Mikään ei ole inhottavampaa lapselle kun kurahousut vedettynä paksun talvihaalarin päälle!
Eihän sillä yhdistelmällä pysty liikkumaan.
Päiväkodissa meillä ei laiteta kuriksia, jos on veden-tai kosteuden pitävä talvihaalari, ellei tietenkin erikseen pyydä.

[QUOTE="vieras";28936371]Hei ap! Katsoin babyozin mallistosta tuon reiman haalarin, aika tönköltä kyllä vaikuttaa, jos meinasit vielä kurahousut laittaa siihen päälle? Melko vaikea pienen lapsen liikkua tuossa yhdistelmässä! Mie tekisin niin, että jos ostat tuon haalarin, laitat sen päälle vain kovilla pakkasilla . Missään nimessä en laittaisi kurahousuja noin lämpimän haalarin päälle lauhkeammalla säällä,siinä tulisi kyllä kovin tukala ja kuuma, muistathan että kurahousut eivät hengitä yhtään! Sen takia kosteussuojatut haalarit on keksitty, että ne myös hengittävät, ja pitävät silti kosteuden, jotta kurahousuja EI tarvittaisi! Mutta jos ne päiväkodissa laittavat märällä kelillä kurahousut jokatapauksessa niin ostat tietenkin ohuemman haalarin sellaisille keleille. Untuvahaalari+kurahousut on ihan älytön yhdistelmä. Eli ohuemman haalarin tarvitset joka tapauksessa. Tästä talvesta ei vielä tiedä, voi olla märkää jouluunkin saakka. Ellet sitten asu Lapissa? Kannattaa miettiä lapsen mukavuutta enemmän kuin sitä miltä se haalari näyttää.[/QUOTE]

Tottakai mietin lasta ennen kaikkea. Uskon että pakkasilla untuva on paras, mukavin ja lämpöisin. Mun mielestä toi haalari näyttää lämpimältä ja pehmoiselta. Täytyy tietty käydä hypistelemässä livenä..

Ajattelinkin tota untuvahaalaria ihan vaan pakkaskeleille, jolloin ei tarvita mitään kurahousuja.. Kurahousuista sanoin lähinnä sen takia kun oon tosiaan kuullut, että monet pk:t laittaa ne oli alla millanen haalari tahansa..

Täytyy sitten varmaan ostaa leudommille keleille joku kevyempi haalari, kosteussuojattu sellainen.. Ja sitten ne kurahousut jos pk vaatii...

Monimutkaista...

Yhteistyössä