Kertokaa nyt uudelle äidille että mikä ero on 150e ja 35e haalarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedustelee nöyrimmin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedustelee nöyrimmin

Vieras
Ei sen haalarin tartte olla hieno. Ei tartte olla sataprosenttisen vedenpitävä (päälle laitetaan kurahousut kun on märkää). Peppua paikataan jos se menee rikki, ja muualtakin paikataan tarvittaessa. Kunhan on lämmin (tosin väliikin voi lisätä kerroksia), ja pysyy kasassa.

En ikinä ole itellenikään ostanut yli 100e maksavaa vaatetta mutta pitäisikö tässä nyt alkaa lapselle sellaisia...?

Onko noissa niin isot laatuerot?

No on niissä kieltämättä eroa. Mä ajattelin vähän tuonsuuntaisesti itsekin ennen, mutta kyllä se käytännöllisyys ja helppokäyttöisyys vei aika nopeaan voiton. Ei tartte ostaa 150 € haalaria, mutta n. 70 € ja tarjouksesta jopa halvemmalla saa jo tosi toimivan vaatteen.

no pääseehän sillä parin tonnin autollakin paikasta a paikkaan bee, mut jotkut ajaa silti parinkymmenentonnin autolla.
se on mitäö kukakin arvostaa / harrastaa / pitää mukavuutena / mikä on tulotaso ( toiselle kallis on toiselle halpa )

Se ero, että kalliimpi on vedenpitävä (kun kaikki ei halua kuriksia käyttää), peppua ei tarvitse paikata kun haalari on kestävä (se on tärkeää monelle), ja ulkonäössäkin on usein eroa (joillekin haalarin ulkonäkö on tärkeää).

Makuasia. Toisille on tärkeämpää päteä kalliilla ja hienoilla haalareilla. :D No toki niissä varmaan laatuerojakin on, mutta uskon, että halvempi ajaa kyllä ihan asiansa.

Meillä on neiti kohta 3v. ja ollaan ostettu aina joku Lassietech alesta, alle 50e ainakin olleet eivätkä ole kyllä menneet miksikään. Tuohon hintaan saa hankautta ja kosteutta kestävät kankaat. Kalliimpaa ei aiota ostaa ellei tosissaan hajoa käsiin kun toki touhuaa enemmän mitä isommaksi kasvaa.

Kyllä mä talvihaalarin alaosalta vaatisin sitä vedenpitävyyttä, koska lumi kastaa, vaikkei olis loskakelikään. Muistatko kun itse istuit lapsena siellä hangessa ja vähän väliä piti käydä vaihtamassa kuivat vaatteet, kun oli joka kerros läpimärkää?

Muuten ei sen tarvi olla satkun haalari. Sen pitää olla semmoinen, että vastaa käyttötarvetta ja on sun mielestä nätti ja hyvä. Tunnetut merkit maksaa, mut yks tykkää yhdestä, toinen toisesta.

Itse ostan tytölle haalarit alesta, maksan noista kalliimmistakin periaatteellisesti max n. 50 e (paljon sen yli en ole valmis maksamaan). Meillä oli viime talvena Reimatec (oli erittäin hyvä) ja tälle talvelle Lenne, kummassakaan en ole hinna puolesta joutunu tinkimään tuosta periaatteesta. ;)

Viimeksi muokattu:
Eroina ominaisuudet (vedenpitävyys yms.) sekä laatu ja kestävyys. Lapsella haalari joutuu aikamoiselle koetukselle ja ainakin lähipiirissä on vetoketjut yms. pettäneet kesken talven halpahaalareissa. Hyvä haalari kestää parikin lasta, hyvänä.

[QUOTE="äiti";22096544]No kysehän on siitä, kuinka paljon sinä välität lapsestasi. Mitä kalliimpi haalari, sitä isompi rakkaus...Ainakin palstan mukaan.[/QUOTE]

Vinkki aloittajalle: Osta kirppikseltä jonkun käytetty mutta hyväkuntoinen puku. Ei ne puvut yhden lapsen käytössä pilalle mene

Niin mä olen ajatellut että kun tuon taaperon ulkoilu on toistaiseksi lähinnä hiekkalaatikossa istuskelua ynnä keinumista niin että en nyt ainakaan mitään haitekkiä siihen tarkoitukseen ostaisi...

Entä kumisaappaat? Sain naapurilta yhdet käytetyt halpismallit jotka ei nyt todellakaan pysy jalassa vaikka kuinka ovat sopivan kokoiset. Lapsi ei siis vielä kävele vaan konttaa. Kannattaako konttajalle ostaa Kontioita?

ja mä en ymmärrä miksi jotkut kokee edes puolivitsillä sen jotenkin PÄTEMISEKSI tai ESITTELYKSI, jos joku haluaakin ostaa muksulleen jonkun "kalliimman" haalarin ku lassietec tai vastaava.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22096583:
Niin mä olen ajatellut että kun tuon taaperon ulkoilu on toistaiseksi lähinnä hiekkalaatikossa istuskelua ynnä keinumista niin että en nyt ainakaan mitään haitekkiä siihen tarkoitukseen ostaisi...

Entä kumisaappaat? Sain naapurilta yhdet käytetyt halpismallit jotka ei nyt todellakaan pysy jalassa vaikka kuinka ovat sopivan kokoiset. Lapsi ei siis vielä kävele vaan konttaa. Kannattaako konttajalle ostaa Kontioita?

Mä taas koin, että varsinkin maassa istuvalle on tärkeää, että se haalarin alaosa on vettäpitävä. Mut yks arvostaa yhtä, toinen toista. Mut puhutko sä nyt välikausihaalarista vai talvihaalarista?

Meilläkään ei viime keväänä pysyny mitkään kumpparit jalassa, koska lapsi vielä konttasi. Olin ostanut vettäpitävät talvikengät ensikengiksi ja niillä sit mentiinkin koko kevät. Ei tarvinnut kumppareita ja nuo ensikengät todellakin pysyi jalassa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22096644:
Mä taas koin, että varsinkin maassa istuvalle on tärkeää, että se haalarin alaosa on vettäpitävä. Mut yks arvostaa yhtä, toinen toista. Mut puhutko sä nyt välikausihaalarista vai talvihaalarista?
No kun en mä tiedä oikein itekään kummasta mä puhun ja kummat pitäisi hankkia... :D Mutta siis ajattelin että tuohon istuskeluun suojaksi riittäisi ne kurahousut.

ja mä en ymmärrä miksi jotkut kokee edes puolivitsillä sen jotenkin PÄTEMISEKSI tai ESITTELYKSI, jos joku haluaakin ostaa muksulleen jonkun "kalliimman" haalarin ku lassietec tai vastaava.

mä uskon, että nää, joiden mielestä jokainen, jonka lapsella on kallis merkkihaalari, haluaa vain päteä sillä tai esitellä sitä, on pohjimmiltaan vaan kateellisia kun heidän lapsella ei syystä tai toisesta oo. taikka sitten he vain eivät voi hyväksyä sitä, että joku toinen on valmis satsaamaan lapsen vaatetukseen vaikka he itse eivät ole.

merkkihän niillä on erona.

Halpishaalareistakin löytyy vettähylkiviä kankaita ja erittäin toimivia ratkaisuja. Varsinkin kaikista pienimmille kun yhtä haalaria ei todellakaan ehdi käyttää kun yhden talven.

ostin kirpparilta viime vuoden reiman vkpuvun, ja totesin sen huonommaksi käytössä kun lassien samanmoisen, joskin värit oli kivemmat. tuli todettua että lassiessa pitäydytään jatkossakin.

Meidän mukulat pärjänneet hienosti myös kirppishaalareissa+kuriksissa (lapset ei määrää haluaako vai ei) ja molemmat ns luontopäiväkodeissa eli ulkona kaiken mahdollisen ajan. Hoitajat kiitelleet lähinnä sitä, että riittävän paljon varavaatteittakin, kun mikään haalari ei kestä koko päivää tai ehdi kuivua "päivälepotauon" aikan...

Alkuperäinen kirjoittaja tiedustelee nöyrimmin;22096520:
Ei sen haalarin tartte olla hieno. Ei tartte olla sataprosenttisen vedenpitävä

No mun mielestä haalarin pitää olla hieno tai siis omaa silmää miellyttävä ja vedenpitävä sekä kulutusta kestävä eli sen vuoksi maksan laatuhaalarista.

En ole koskaan maksanut todellakaan 150 euroa puvusta mutta aina ne on vedenpitäviä olleet. Esimerkiksi eka puku kuopuksella Remu. Maksoin 44 euroa alessa, möin 20 eurolla. Toinen puku Reimatec 50 euroa, möin 25 eurolla. Nyt ostin Jonathanin alesta 24,5 euroa uutena. Toiset (hölmöt) taas ostaa halpishaalarin ja vielä päälle kuravaatteet ja luulevat päässeensä halvalla.

Yhteistyössä