Parisuhde masentaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nyt harmaana"

Vieras
En saa mieheltä huomiota enkä hellyyttä enkä edes yhdessä oloa. Oltiin tossa joku aika sitten ulkona ja hän vaan katseli muita naisia. Kärsin lihassairaudesta joka aiheuttaa välillä ihan hirveitä kipuja, eikä hän koskaan viitsi/jaksa hieroa mua vaikka se auttaisi.

Olen niin väsynyt ja masentunut tähän parisuhteeseen että on ihme et aamuisin jaksan edes nousta ylös sängystä. Olen lasten kanssa kotona ja hoidan kaikki pakolliset lasten hommat mutta muuten katson vain telkkaria kun voimat ei riitä muuhun.

Mitä mun pitäis tehdä? :(

Ala olemaan välinpitämätön miestäsi kohtaan. Siis jos puhe ei auta asiaa. Minä puhuin, puhuin ja kyllästyin. Aloin elää omaa elämää lasten kanssa ja hups, johan alkoi vaimo ja lapset kiinnostamaan.

No, huomioiko miehesi sinua muulla tavalla? Esim. kantaako asiallisesti taloudellisen vastuun perheestänne (jos olet siis kotona)? Entä voisiko mies itse olla sen kuulumisten kysymisen/ huomion tarpeessa? En kysy tätä syyttelevästi vaan ajattelin, että voisiko miehesikin olla ihan loppu eikä osaa vain kertoa sitä sinulle?

Voimia joka tapauksessa:/

[QUOTE="vieras";23074737]No, huomioiko miehesi sinua muulla tavalla? Esim. kantaako asiallisesti taloudellisen vastuun perheestänne (jos olet siis kotona)? Entä voisiko mies itse olla sen kuulumisten kysymisen/ huomion tarpeessa? En kysy tätä syyttelevästi vaan ajattelin, että voisiko miehesikin olla ihan loppu eikä osaa vain kertoa sitä sinulle?

Voimia joka tapauksessa:/[/QUOTE]

Tietysti, kotihoidontuella ei paljoa laskuja maksella... No mä laitan hänelle töihin monta kertaa viestiä, kyselen kuulumisia ja kerron kuinka ikävä on jne... Iltaisin yritän kovasti halia ja päästä kainaloon nukkumaan, mutta koko ajan tuo vaan karkaa kauemmaksi kunnes tulee seinä vastaan...

Mihis on kadonnut "kohtele toisia, kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan?" Eli vastaus tuohon "ole miestäsi kohtaan välinpitämätön"

Välinpitämättömyys ei edes tulisi auttamaan; Aiheuttaa vain sen että kasvaa erilleen.. Nyt ei muutako kissa pöydälle; jos ei selitystä / mies ala puhumaan tuntemuksista, täytyy miettiä toinen ratkaisu! Ja tämän asian esität miehelles erittäin määrätietoisesti. Eiköhän keskustelu siitä avaudu, ja ymmärtää että nyt on pakko tehdä JOTAIN.

Mihis on kadonnut "kohtele toisia, kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan?" Eli vastaus tuohon "ole miestäsi kohtaan välinpitämätön"

Välinpitämättömyys ei edes tulisi auttamaan; Aiheuttaa vain sen että kasvaa erilleen.. Nyt ei muutako kissa pöydälle; jos ei selitystä / mies ala puhumaan tuntemuksista, täytyy miettiä toinen ratkaisu! Ja tämän asian esität miehelles erittäin määrätietoisesti. Eiköhän keskustelu siitä avaudu, ja ymmärtää että nyt on pakko tehdä JOTAIN.

No ollaan puhuttu, ja monesti... Mies vaan totee aina ettei kauheesti jaksa kun joutuu tekemään melkein kaikki kotityöt ja olemaan paljon lasten kanssa kun mä tarvitsen lepoa... Mutta millä mä autan niissä kotitöissä kun mieli on ihan rikki ja kun mies ei käsitä sitä että mä en välillä pysty edes kävelemään kunnolla enkä ole varmaan kahteen vuoteen pystynyt kunnolla edes kumartumaan ja että jos hän jaksaisi tuhlata edes kahdesti viikossa sen pelihetkensä (n.1h) siihen että hieroisi mua ja mun kipeitä lihaksia niin mäki pystyisin osallistumaan paremmin kotitöihin.... Kun raha ei riitä hierojalle/fyssalle enkä saa edes lääkäristä vielä lähetettäkään...

Kotiäidit eivät joskus muista, kuinka raskasta se työnteko kodin ulkopuolella (myös) on!! Eikä muisteta sitä, että taloudellista vastuuta harteillaan kannattelevan puolison mieltä voi painaa myös huoli perheen toimeentulosta.

Totta kai se neljän seinän sisällä majaileva puoliso kaipaa kumppaniltaan hellyyttä, huomiota ja keskusteluseuraa korostuneen paljon, koska aikuiskontaktit ovat minimissä kotonaolon vuoksi. Mutta ei se työpäivästä väsynyt ihminen välttämättä JAKSA jutella, hieroa ja olla lähellä vaan haluaa vaan olla!

Meillä helpotti paljon, kun palasin itse töihin. Koska tehdään molemmat samankaltaista työtä, on nykyäänyhteistä sävltä aiempaa enemmän. Ymmärretään, miksi peti voi joskus kutsua jo kahdeksalta illalla, ja miksi mieli voi olla ihan muualla vaikka keho on läsnä. Enää ei seksihaluttomuuskaan tunnu maailmanlopulta. Kun tajuaa, että joskus ei vaan jaksa, vaikka haluttaisikin.

Kuulostaa ihan samalta kuin meidän elämä hetki sitten. Yhtäkkiä sitten mies ilmoitti jonkun keskustelun aikana että on jo kauan miettinyt avioeroa. Minulle tilanne tuli yllätyksenä. Tiesin toki, että elämä on ollut tasaisen tappavaa puurtamista jos kauan, eikä rahatilanne anna tilaisuutta tehdä irtiottoja arjesta oikein mihikään.
Noh, saatiin kuitenkin onneksi juteltua paljon ja päätettiin jatkaa yhdessä..
Mies siis kertoi olevan todella väsynyt ja turhautunut tähän rumbaan ja kertoi että voisi olla paremmin asiat, jos eläisi omillaan ilman minua ja lasta..
PUHUKAA! Miehesi saattaa olla myös masentunut!

[QUOTE="alkup.";23074805]No ollaan puhuttu, ja monesti... Mies vaan totee aina ettei kauheesti jaksa kun joutuu tekemään melkein kaikki kotityöt ja olemaan paljon lasten kanssa kun mä tarvitsen lepoa... Mutta millä mä autan niissä kotitöissä kun mieli on ihan rikki ja kun mies ei käsitä sitä että mä en välillä pysty edes kävelemään kunnolla enkä ole varmaan kahteen vuoteen pystynyt kunnolla edes kumartumaan ja että jos hän jaksaisi tuhlata edes kahdesti viikossa sen pelihetkensä (n.1h) siihen että hieroisi mua ja mun kipeitä lihaksia niin mäki pystyisin osallistumaan paremmin kotitöihin.... Kun raha ei riitä hierojalle/fyssalle enkä saa edes lääkäristä vielä lähetettäkään...[/QUOTE]

Ei milläänpahalla, mutta olet todella itsekäs. Odotat kotityöt ja elatuksen hoitavan miehesi vielä uhraavan hengähdystaukonsa hieromiseesi? Pyydä kuule vanhemmiltasi rahaa hierojaan.

Eipä silti, tää on selvä provo.

Ei milläänpahalla, mutta olet todella itsekäs. Odotat kotityöt ja elatuksen hoitavan miehesi vielä uhraavan hengähdystaukonsa hieromiseesi? Pyydä kuule vanhemmiltasi rahaa hierojaan.

Eipä silti, tää on selvä provo.

Ei se ole minun vanhempien homma maksaa minulle mitään hierojia, eläkeläisillä ei ole siihen varaa. Vaan mies on naimisiinmennessä tiennyt minun sairastavan. Hän on tiennyt että jonain päivänä luultavasti olen niin huonossa kunnossa että tarvitsen omaishoitajan ja pyörätuolin. Jos hän haluaa että mä vielä tulevaisuudessa pystyn tekemään kotitöitä tai vaikka palaamaan työelämään niin se 2h hierontaa viikossa häneltä ei ole mun mielestä paljoa vaadittu kun herra on kerran tiennyt mihin ryhtyi...

Kotiäidit eivät joskus muista, kuinka raskasta se työnteko kodin ulkopuolella (myös) on!! Eikä muisteta sitä, että taloudellista vastuuta harteillaan kannattelevan puolison mieltä voi painaa myös huoli perheen toimeentulosta.

Totta kai se neljän seinän sisällä majaileva puoliso kaipaa kumppaniltaan hellyyttä, huomiota ja keskusteluseuraa korostuneen paljon, koska aikuiskontaktit ovat minimissä kotonaolon vuoksi. Mutta ei se työpäivästä väsynyt ihminen välttämättä JAKSA jutella, hieroa ja olla lähellä vaan haluaa vaan olla!

Meillä helpotti paljon, kun palasin itse töihin. Koska tehdään molemmat samankaltaista työtä, on nykyäänyhteistä sävltä aiempaa enemmän. Ymmärretään, miksi peti voi joskus kutsua jo kahdeksalta illalla, ja miksi mieli voi olla ihan muualla vaikka keho on läsnä. Enää ei seksihaluttomuuskaan tunnu maailmanlopulta. Kun tajuaa, että joskus ei vaan jaksa, vaikka haluttaisikin.

Terveet eivät joskus muista, millaista on olla sairas.

[QUOTE="alkup.";23074942]Terveet eivät joskus muista, millaista on olla sairas.[/QUOTE]

Ja omaishoitajaa ei siis saa uuvuttaa? Jos mies edustaa sinulle lähinnä elättäjää, kotityökonetta ja hierojaa, voi olla, että hellyys loppuu jossakin vaiheessa. Miksi et saa julkiselta puolelta apua, jos olet kovin sairas? Vaadi sitä!

Ja omaishoitajaa ei siis saa uuvuttaa? Jos mies edustaa sinulle lähinnä elättäjää, kotityökonetta ja hierojaa, voi olla, että hellyys loppuu jossakin vaiheessa. Miksi et saa julkiselta puolelta apua, jos olet kovin sairas? Vaadi sitä!

Sä haluat ihan tahallas loukata? Mä en ole missään vaiheessa sanonut mitään tuollaista. Vaan toivoisin apua mun mieheltä nyt kun se vielä auttaisi. Mun mies on mulle parasta mitä mulle on ikinä tapahtunut ja rakastan häntä ihan mielettömästi. Mutta minkä takia mun pitäisi jaksaa ilman hänen apuaan?

voiei, vaikutat katkeroituneelta ja kärttyiseltä :/ Jos et ole sitä, niin kipu ainakin tekee ihmisestä sellaisen. Hoida kivut lääkityksellä, älä ole marttyyri vaan tsemppaa ittes sieltä sohvan pohjalta ylös. Väitän, että iso osa sinunkin ongelmista tai teidän ongelmista on korvien välissä ja asenteissa. Kukaan ei jaksa aina valittavaa naista. Oletko ajatellut että miehesikin voi olla väsynyt tai jopa masentuntu?
äläkä tule sanomaan, että sinulla on sairaus, ja minä en tiedä mistä puhun.

[QUOTE="nyt harmaana";23074698]En saa mieheltä huomiota enkä hellyyttä enkä edes yhdessä oloa. Oltiin tossa joku aika sitten ulkona ja hän vaan katseli muita naisia. ([/QUOTE]

ei kai tuollaisen miehen kanssa kannata olla edes vain rahan takia ... :D

ei kukaan ole kieltänyt kirjoittamasta palstalle.
jos loukkaannut provoksi mainitsemisesta, niin se on so what, sano Lipponen. Ihan vapaasti saat loukkaantua, Suomi on vapaa maa...

Alkuperäinen kirjoittaja ryhdistäydy;23074990:
voiei, vaikutat katkeroituneelta ja kärttyiseltä :/ Jos et ole sitä, niin kipu ainakin tekee ihmisestä sellaisen. Hoida kivut lääkityksellä, älä ole marttyyri vaan tsemppaa ittes sieltä sohvan pohjalta ylös. Väitän, että iso osa sinunkin ongelmista tai teidän ongelmista on korvien välissä ja asenteissa. Kukaan ei jaksa aina valittavaa naista. Oletko ajatellut että miehesikin voi olla väsynyt tai jopa masentuntu?
äläkä tule sanomaan, että sinulla on sairaus, ja minä en tiedä mistä puhun.

Minkä takia asenne on täällä aina tämä? Vika on aina naisessa. Siinähän väität mitä väität. Mutta mä en jaksa ryhdistäytyä ennen kun on takuita siitä että se tuottaa tuloksia. Nimittäin viimeksi vedin kaksi viikkoa sellasta täydellistä kotiäitiroolia eikä miehessä tapahtunu mitään muutosta, itse vaan olin ihan mustelmilla kun ei jalat jaksanu enää iltapäivästä kantaa.

[QUOTE="alkup.";23074985] Mun mies on mulle parasta mitä mulle on ikinä tapahtunut ja rakastan häntä ihan mielettömästi. [/QUOTE]

No sullahan on sitten käynyt tsägä, onnea kultakimpaleen bongaajalle :flower:
joillekin varmaan riittää sitten mies joka katselee muita naisia ja jolta ei saa hellyyttä ja niin edelleen en nyt muista enää...ne aloituksen ensimmäiset lauseet... :)

[QUOTE="alkup.";23075018]Minkä takia asenne on täällä aina tämä? Vika on aina naisessa. Siinähän väität mitä väität. Mutta mä en jaksa ryhdistäytyä ennen kun on takuita siitä että se tuottaa tuloksia. Nimittäin viimeksi vedin kaksi viikkoa sellasta täydellistä kotiäitiroolia eikä miehessä tapahtunu mitään muutosta, itse vaan olin ihan mustelmilla kun ei jalat jaksanu enää iltapäivästä kantaa.[/QUOTE]

Et edelleenkään vastannut, että onko käynyt mielessä että miehesikin voi olla väsynyt tai masentunut? kysytkö koskaan mitä hänelle kuuluu, miten hän jaksaa, miten hänellä menee? En ole sinua syyttänyt mistään, mutta tiedän vain sen mitä olet kertonut ja siihen osaan pelkästään tarttua.
Jätät huomiotta johdonmukaisesti kysymykset siitä, mitkä koskavat miestäsi ja hänen jaksamistaan. Sinun jaksamisesi jo tiedetään ja se että olet ihan loppu.
Mitä miehesi kommenntoi, kun pyydät hieromaan? Mä epäilen, ettette oikeasti keskustelleet kunnolla siitä, missä mättää ja miten teillä menee.

Alkuperäinen kirjoittaja ryhdistäydy;23075041:
Et edelleenkään vastannut, että onko käynyt mielessä että miehesikin voi olla väsynyt tai masentunut? kysytkö koskaan mitä hänelle kuuluu, miten hän jaksaa, miten hänellä menee? En ole sinua syyttänyt mistään, mutta tiedän vain sen mitä olet kertonut ja siihen osaan pelkästään tarttua.
Jätät huomiotta johdonmukaisesti kysymykset siitä, mitkä koskavat miestäsi ja hänen jaksamistaan. Sinun jaksamisesi jo tiedetään ja se että olet ihan loppu.
Mitä miehesi kommenntoi, kun pyydät hieromaan? Mä epäilen, ettette oikeasti keskustelleet kunnolla siitä, missä mättää ja miten teillä menee.

Itseasiassa me jutellaan asiasta tosi useinkin ja mies on itsekin sanonut olevansa ääliö mua kohtaan ja on luvannut että nyt alkaa taas parempi aika ja että hän auttaa mua selviämään tästä. Tässä sitä odotellaan varmaan 500:tta kertaa... Ja mies on sanonut olevansa hieman väsynyt ja kaipaavansa apua niissä kotitöissä. Ja tähän mä totean edelleen että millä helvetillä mä teen niitä kotitöitä kun en pysty kumartumaan (esim en pysty kunnolla pesemään pyykkiä kun en pysty kumartelemaan et saisin pyykit koneesta, pyykit saan kyllä koneeseen, imuroidessa selkä menee kyyryyn mikä aiheuttaa järkyttäviä kouristuksia ja vihlaisuja esim käsissä, jaloissa ja selässä.), mutta kun se hieronta auttaisi. Jos mun mies jaksaisi hieroa mua alkuun vaikka 2 kertaa viikossa kahden viikon ajan niin se helpottaisi jo niin paljon että pärjäisin päivän 2x800:lla buranalla.

Yhteistyössä