Suhde väljähtynyt lapsen jälkeen, kannattaisiko vielä yrittää vai erota suosiolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aa pee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aa pee

Vieras
Ollaan oltu miehen kanssa 5 vuotta yhdessä, meillä on 1,5-vuotias tyttö. Ennen lasta kaikki meni hyvin, mutta lapsen jälkeen suhteemme on väljähtynyt jotenkin. Meillä ei ole oikein lapsenhoitajia tms. tukiverkostoa koska kaikki asuvat kaukana, emme ole viettäneet kahdeskeskistä aikaa ollenkaan lapsen syntymän jälkeen, ei siis yhtäkään iltaa.

Tuntuu että parisuhde on yhtä arkea, enkä oikein edes muista miksi mieheen rakastuin, kun en näe sitä ihmistä enää. Näen vain väsyneen ja pahantuulisen miehen, joka istuu netissä ja katsoo telkkaria, jos edes kotona on. Usein hän viettää vapaa-aikansa harrastuksissaan.

Kaipaan niin paljon rakkautta, hellyyttä, läheisyyttä ja henkistä yhteyttä että joka päivä melkein itkettää kun en sellaista saa. Olen useasti ehdottanut kivaa yhteistä tekemistä, mutta miehellä ei ole koskaan aikaa. Olen vain töissä, kaksistaan lapsen kanssa tai joskus omissa harrastuksissani tai ystävien kanssa, omaa aikaa minulla sentään on ihan viikoittain. Mutta kun en kaipaa omaa aikaa ilman miestä, vaan miehen kanssa.

Seksiäkään meillä ei ole enää kuin hädintuskin kerran kuussa, ja siinäkään ei ole tunnetta. Kumpikaan ei oikein halua enää, tuon suhteen väljähtymisen takia. En edes pystyisi, koska olen luonteeltani herkkä ja tunteellinen, en pysty olemaan lähellä tuota tiuskivaa ja stressaantunutta jörrikkää.

Silti tiedän että pienten lasten vanhemmille tämä on tavallista, ja ettei kannattaisi tässä vaiheessa erota. Olen yrittänyt parhaani, mutta mies ei jotenkin ota yrittämistäni vastaan. Jos olen laittautunut kauniisti, hän ei edes huomaa, tai jos yritän järjestää meille romanttista iltaa, se menee ihan pieleen koska mies ei ole hengessä mukana, yleensä vaan syö ja painuu suihkuun ja tietokoneelle.

Olen huomannut olevani lievästi masentunut ja itku tulee helposti, ja olen alkanut haaveilla erosta.

Mitä ihmettä tässä on oikein tehtävissä, pelastaako meitä edes enää yhteinen aikakaan?

Nimenomaan, juuri nyt ei kannata erota. Antakaa suhteellenne reilusti ainakin vuosi, puolitoista aikaa ja yrittäkää tosissanne. Se kahdenkeskinen aika olisi suhteen kannalta elintärkeää, samoin tieto siitä, ettei tuo pikkulapsivaihe kestä ikuisesti. Tahtokaa, keskustelkaa.

Meillä oli myös juuri tuota pitkään, meillä kaks lasta. Erottiin 2 kertaa virallisesti, mutta lopulta ollaan palattu yhteen... Siltikin asioista yhä vaikea puhua oikeilla nimillä. Miten miehes reagoi eropohdintaan?

[QUOTE="helena";22682389]Nimenomaan, juuri nyt ei kannata erota. Antakaa suhteellenne reilusti ainakin vuosi, puolitoista aikaa ja yrittäkää tosissanne. Se kahdenkeskinen aika olisi suhteen kannalta elintärkeää, samoin tieto siitä, ettei tuo pikkulapsivaihe kestä ikuisesti. Tahtokaa, keskustelkaa.[/QUOTE]

Olen kuullut ja lukenut että tällainen on yleistä lapsen jälkeen. mielestäni minä yritänkin, mutta puhumisesta ja omasta yrittämisestäni huolimatta mies ei tunnu yrittävän.

Kaipaan nimenomaan positiivisia fiiliksiä toisesta. Niitä saisimme jos viettäisimme kahdenkeskistä aikaa. Ehkä saamme sitä jossain vaiheessa järjestettyä.

Rakkaus ei meillä ole uskoakseni loppunut, sitä vaan ei enää huomaa. :-((

[QUOTE="vaimoke";22682414]Meillä oli myös juuri tuota pitkään, meillä kaks lasta. Erottiin 2 kertaa virallisesti, mutta lopulta ollaan palattu yhteen... Siltikin asioista yhä vaikea puhua oikeilla nimillä. Miten miehes reagoi eropohdintaan?[/QUOTE]

Puhuin asiasta viimeksi viikko sitten, mies sanoi vaan että ette te pärjää ilman häntä. En saanut hänestä kerrassaan muuta irti. Ja sen on sanonut että häneltä ei kuulemma ole rakkaus minuun loppunut.

Meillä oli samanlaista toisen lapsen syntymän jälkeen. Me käytiin parisuhdeterapeutin juttusilla muutamat kerrat ja saatiin solmuja auki. Teki todella hyvää ja molemmat näki taas, miksi oli toiseen aikanaan rakastuneet. Suosittelen. Mun mies ei ollut alun perin halukas lähtemään terapiaan, mut parin kerran jälkeen myönsi sen auttaneen. Ja terapiaan voi mennä yksinkin, jos et saa miestäsi mukaan. Sussa tapahtunut muutos saa melko varmasti miehesikin muuttumaan parempaan suuntaan. Tai sit jos ei, on aika erota. Tsemppiä

Meillä oli samanlaista toisen lapsen syntymän jälkeen. Me käytiin parisuhdeterapeutin juttusilla muutamat kerrat ja saatiin solmuja auki. Teki todella hyvää ja molemmat näki taas, miksi oli toiseen aikanaan rakastuneet. Suosittelen. Mun mies ei ollut alun perin halukas lähtemään terapiaan, mut parin kerran jälkeen myönsi sen auttaneen. Ja terapiaan voi mennä yksinkin, jos et saa miestäsi mukaan. Sussa tapahtunut muutos saa melko varmasti miehesikin muuttumaan parempaan suuntaan. Tai sit jos ei, on aika erota. Tsemppiä

Olen yrittänyt jo vuoden verran parantaa suhdetta. Noin vuosi sitten avauduin itkun kanssa asiasta ensimmäisen kerran miehelle, asiat eivät ole siitä ainakaan parantuneet. :-/

Olen yrittänyt jo vuoden verran parantaa suhdetta. Noin vuosi sitten avauduin itkun kanssa asiasta ensimmäisen kerran miehelle, asiat eivät ole siitä ainakaan parantuneet. :-/

Eipä meilläkään paljoa auttanut, kun itkin miehelle tunteitani. Se ei vaan osannut asettua mun asemaan eikä käsitellä sitä tunteiden määrää. Yritin minäkin kaikenlaista ennen kuin mentiin terapeutille. Ulkopuolisen sanat vasta sai sen näkemään mun kannan ja että olin oikeassa joissakin asioissa. Toki mullakin avautui silmät tietyissä asioissa ja ymmärsin miestä paljon paremmin sen jälkeen.

Kokeile sitä terapiaa yksikses, jos mies ei lähde. Saat sieltä tukea ja konkreettisia neuvoja muuttaa omaa ajatteluas. Sieltä se muutos lähtee, ei niinkään niistä romanttisten iltojen järjestämisistä. Kun saat ajatukses järjestykseen ja alat olla onnellinen, se tarttuu. Tai jos sekään ei auta, erotkaa. Ei sitä määräänsä enempää tarvii yksin yrittää ja olla vastuussa suhteen toimivuudesta.

Ikävää, ettei miehesi puhu. Siitä huolimatta ei kannata erota, kuten itsekin sanoit. Ei se elämä sitten ainakaan helpommaksi muutu, jos jäät totaali-yh:ksi, kun äidillehän se lapsi todnäk tuossa tilanteessa jää.

Yhteistyössä