Parisuhde lihavan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Pohtija
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mutsi";29677758]Jos laihduttaa sellaisilla tavoilla, mitä ei ole valmis pitämään, kilot tulevat takaisin. Mutta jos muuttaa elämäntapansa terveellisemmäksi - vähän liikuntaa lisää, pois roskaruoat ja kasviksia ruokavalioon - kilot katoavat kuin itsestään ylipainoiselta ja pysyvät poissa kun elämäntapa on muuttunut. Jos elää nälässä, kieltää ruokia, vetää liikuntaöverit --> tapahtuu paluu entiseen ja kilot tulevat bonusten kera takaisin. Jos liikuntaa harrastamalla ja terveellisesti syömällä ei ylipainoinen laihdu, on kyseessä joku aineenvaihdunnan sairaus ja kannattaa mennä lääkärille.[/QUOTE]

Elämäntapojen muuttaminen voi vain olla todella vaikeaa. Itse seurustelen ylipainoisen miehen kanssa, ja hän kärsii painostaan kovasti. Mutta mutta, vaikka hän onnistuukin välillä laihduttamaan paljonkin, niin se tapahtuu aina tiukalla dieetillä. Pysyvä ruokailutottumusten muutos tuntuu olevan hänelle mahdotonta; hän on semmoinen kaikki tai ei mitään ihminen. Tästä seuraa se, että painonsa on vaihdellut aikuisiällä 30kg:nkin verran.

Aapee; itse olen hyväksynyt ajatuksen, että mies ei välttämättä tule ikinä olemaan normaalipainoinen. Ylipainoisuus häiritsee välillä, vaikken itsekään ole mikään erityisen hoikka tai hyväkuntoinen. Suurimman osan ajasta en sitä kuitenkaan ajattele.
 
trwetwet
Itselleni eräs mies on sanonut aikoinaan että hän ei halua seurustella työttömän kanssa ja se on vaivannut minua siitä lähtien, joten ajattelen nyt että aiheuttaisin tälle miehelle traumoja kertomalla oikean syyn.
Miksi sä oot traumatisoitunut siitä, että joku ei halunnut seurustella työttömän kanssa? Olisitko sä itse halunnut seurustella tyypin kanssa, jonka mielestä työttömyys on kynnyskysymys?

Jos joku sanois mulle, ettei tahdo seurustella mun kanssani työttömyyden vuoksi, olisin varmaan hetken surullinen mutta hyvin nopeasti helpottunut, koska en haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa, jolle se on se kynnyskysymys. Kaikilla meillä on omat kynnyskysymyksemme, pitää vaan valita sellainen kumppani jonka kanssa ne kysymykset osuu siltä osin yksiin.
 
Vier
Kummallinen tuo käsitys ettei lihavat liiku. Minä liikun jatkuvasti, työmatkat ja työssä koko päivän, myös viikonloppuna liikun. Ei sillä laihdu, vaan herkut pitäs jättää pois.
 
vierasss
[QUOTE="V ieras";29677335]Alkakaa käymään yhdessä lenkillä, sillain vaivihkaa. Otatte treffipaikoiksi mukavia ulkoilmakohteita, myös kylpylöitä kannattaa harkita.[/QUOTE]

Ei toimi. Toinen ei muutu noin vain, kun on jo aikuinen ja tapoihinsa pinttynyt - ellei sitten muutoksen halua lähde puhtaasti hänestä itsestään ja silloin kaikki on mahdollista. Itse menin yhteen liikalihavan kanssa ajatellen, että hän innostuisi kanssani lenkkeilemään jne. Mutta ei innostunut, ainoastaan on paino noussut. Joten jos liikalihavuus vaivaa ja mies ei itse ole kiinnostunut laihduttamaan, ei kannata aloittaa suhdetta.
 
En voisi minäkään alkaa parisuhteeseen lihavan kanssa, enkä kyllä edes ihastua sellaiseen.
Enpä silti sanoisi kenellekään tuota syyksi, jos joku kyselisi miksen kelpuuta häntä kumppaniksi...sanoisin luultavasti enempää selittelemättä, että ei vaan natsaa.
 
Jos mä tapaisin ihanan isomman miehen niin kokisin että olis sääli jonkun ylipainon takia jättää suhde katsomatta.
Ainakin siinä tapauksessa jos urheilu tai liikkuminen jollan tasolla edes kiinnostaa.
Ainahan miehen voip laittaa kuntoon, mä oon hyvä suostuttelemaan. (lue:ruoskimaan):D Terveyssyistä tietenkin.:D

Siihen ikään on näköjään jo tultu, että osaa arvostaa ihmisessä enemmän luonnetta kuin ulkonäköä, vaikka oma ulkonäkö itselle onkin todella tärkeä.
Ulkonäkö on kuitenkin katoavaa, se kannattaa muistaa.

Sitäpaitti läski lähtee liikkumalla mutta ruma naama ei.:xmas:
 
relax!!
Onko tässä nyt sellainen tilanne, että jos haluat seukata tän pullukan kanssa, ni joudut muuttamaan Andorraan ja vaihtamaan nimesi,uskontosi ja jatkaa elämää kuudentena jalkavaimona, jolloin ymmärrettävästi on asiaa punnittava tarkoin? Vai olisko kenties mahdollista, että tapailisitte, tutustuisitte, tunnustelisitte ja katselisitte tilannetta puolin ja toisin? Jos olet kolmekymppinen, etkä vielä ollut pitkässä parisuhteessa, niin voihan olla, että sinustakin paljastuu jotain, mikä ei miestä miellytä. Tai että teistä molemmista paljastuu jotain, joka tekee hommasta hienon ja ainutlaatuisen.

Viskaa ne kiikkutuoli skenaariot hetkeksi syrjään ja tutustu siihen ihmiseen. Anna piut paut hänen kiloilleen ja KOKEILE. Jos se tuntuu sinusta vilpilliseltä ja väärältä, niin mieti tätä: kukaan ei ennakkoon tiedä, onks toi just se oikea, kaikki kokeilee, et onks toi just se oikea.

Mä oon kohta 9v ollut naimisissa miehen kanssa, jollaisen kanssa en IKINÄ kuvitellut yhteen käyväni. Onneksi kävin. Olen onnellinen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis ja Lispetti
Onko tässä nyt sellainen tilanne, että jos haluat seukata tän pullukan kanssa, ni joudut muuttamaan Andorraan ja vaihtamaan nimesi,uskontosi ja jatkaa elämää kuudentena jalkavaimona, jolloin ymmärrettävästi on asiaa punnittava tarkoin? Vai olisko kenties mahdollista, että tapailisitte, tutustuisitte, tunnustelisitte ja katselisitte tilannetta puolin ja toisin? Jos olet kolmekymppinen, etkä vielä ollut pitkässä parisuhteessa, niin voihan olla, että sinustakin paljastuu jotain, mikä ei miestä miellytä. Tai että teistä molemmista paljastuu jotain, joka tekee hommasta hienon ja ainutlaatuisen.

Viskaa ne kiikkutuoli skenaariot hetkeksi syrjään ja tutustu siihen ihmiseen. Anna piut paut hänen kiloilleen ja KOKEILE. Jos se tuntuu sinusta vilpilliseltä ja väärältä, niin mieti tätä: kukaan ei ennakkoon tiedä, onks toi just se oikea, kaikki kokeilee, et onks toi just se oikea.

Mä oon kohta 9v ollut naimisissa miehen kanssa, jollaisen kanssa en IKINÄ kuvitellut yhteen käyväni. Onneksi kävin. Olen onnellinen! :)

AAMEN!
 
"Ainokki"
Paino ei ole syy lempata ketään, mutta on selvää, että sairaalloisesti ylipainoinen ihminen voi sairastua painon seurauksena ja painonhallintaa olisi hyvä tukea. Yksi ystäväni tapasi ihanan miehen, joka on todella ylipainoinen. Ystäväni itse on hoikka. Heillä on nyt pieni lapsi. Mies on vasta kolmekymppinen, mutta kärsii korkeasta vetenpaineesta, kolesterolit on taivaissa ja sokerin sietokyky heikentynyt. Mies syö ystäväni mukaan paljolti vain pikaruokaa. Miehen suvussa on sydäntauteja.
 
Ken guru
[QUOTE="Ainokki";29679952]Paino ei ole syy lempata ketään, mutta on selvää, että sairaalloisesti ylipainoinen ihminen voi sairastua painon seurauksena ja painonhallintaa olisi hyvä tukea. Yksi ystäväni tapasi ihanan miehen, joka on todella ylipainoinen. Ystäväni itse on hoikka. Heillä on nyt pieni lapsi. Mies on vasta kolmekymppinen, mutta kärsii korkeasta vetenpaineesta, kolesterolit on taivaissa ja sokerin sietokyky heikentynyt. Mies syö ystäväni mukaan paljolti vain pikaruokaa. Miehen suvussa on sydäntauteja.[/QUOTE]

Mulle pelkkä huomattava ylipaino on riittävä syy olla seurustelematta. En pystyisi olemaan ihan senkään vuoksi että miltä lihava tuntuu. En pystyisi nukkumaan vieressä jne.
 
Ken guru
[QUOTE="hmh";29680099]Niinpä... miksi aloittaa suhdetta sellaisen kanssa josta ei syty?[/QUOTE]

Sama mulla kuin huomattava ylipaino, on esim sen suhteen että jos juo paljon tai polttaa tupakkaa. On mussakin piirteitä tai asioita jotka on jollekin ehdoton no no. Vaikka tällainen turhanpäiväinen palstailu, tai se, että kiroilen joskus, varsinkin suuttuessani.

Ja puhun nyt oikeasti ihan reilusta ylipainosta, en siitä ettei vanhemmiten ole enää 20 v kropassa.
 
Delina
Onpa kiva lukea joidenkin kirjoituksia. Olen ylipainoinen ja joidenkin mielestä sen takia ilmeisesti täysin kuvottava tapaus jonka vieressä ei voi nukkua jne. No onneksi ei ole miehiä mun paino haitannut vaan seurustelukumppaneita on riittänyt ja tälläkin hetkellä seurustelen ihan normaalipainoisen miehen kanssa. Eikä ole todellakaan mikään luuseri mies joka ei ketään muuta saisi, hän nyt vain sattui tykästymään muhun ja haluaa jopa seksiä mun kanssa mahdollisimman paljon. Miehen edellinen nainen oli ihan normaalipainoinen joten ehkäpä tässä on ihminen joka ei valitse sopivaa kumppania painon perusteella vaan näkee ihmisissä muutakin.

Mutta joo kiitos vain Kengurulle ja muille teidän mieltä ylentävistä viesteistä. Toivottavasti ette kenellekään sano tuollaisia päin naamaa, mutta valitettavasti sellaisiakin ihmisiä on. En tajua miksi toisten paino niin paljon häiritsee muita, en mä pakota mun päälle katsomaan. Enkä todellakaan ole sohvalla makaava laiskimus vaan kuljen töihin pyörällä ja teen fyysistä työtä.
 
Ken guru
Onpa kiva lukea joidenkin kirjoituksia. Olen ylipainoinen ja joidenkin mielestä sen takia ilmeisesti täysin kuvottava tapaus jonka vieressä ei voi nukkua jne. No onneksi ei ole miehiä mun paino haitannut vaan seurustelukumppaneita on riittänyt ja tälläkin hetkellä seurustelen ihan normaalipainoisen miehen kanssa. Eikä ole todellakaan mikään luuseri mies joka ei ketään muuta saisi, hän nyt vain sattui tykästymään muhun ja haluaa jopa seksiä mun kanssa mahdollisimman paljon. Miehen edellinen nainen oli ihan normaalipainoinen joten ehkäpä tässä on ihminen joka ei valitse sopivaa kumppania painon perusteella vaan näkee ihmisissä muutakin.

Mutta joo kiitos vain Kengurulle ja muille teidän mieltä ylentävistä viesteistä. Toivottavasti ette kenellekään sano tuollaisia päin naamaa, mutta valitettavasti sellaisiakin ihmisiä on. En tajua miksi toisten paino niin paljon häiritsee muita, en mä pakota mun päälle katsomaan. Enkä todellakaan ole sohvalla makaava laiskimus vaan kuljen töihin pyörällä ja teen fyysistä työtä.
Onko tämä ensimmäinen kerta kun kuulet että huomattava ylipaino voi jotain häiritä? Enhän mä liity suhun mitenkään, joten turhaan minulle suutut siitä miten minä asiat koen.
 
no jaa
Onpa kiva lukea joidenkin kirjoituksia. Olen ylipainoinen ja joidenkin mielestä sen takia ilmeisesti täysin kuvottava tapaus jonka vieressä ei voi nukkua jne. No onneksi ei ole miehiä mun paino haitannut vaan seurustelukumppaneita on riittänyt ja tälläkin hetkellä seurustelen ihan normaalipainoisen miehen kanssa. Eikä ole todellakaan mikään luuseri mies joka ei ketään muuta saisi, hän nyt vain sattui tykästymään muhun ja haluaa jopa seksiä mun kanssa mahdollisimman paljon. Miehen edellinen nainen oli ihan normaalipainoinen joten ehkäpä tässä on ihminen joka ei valitse sopivaa kumppania painon perusteella vaan näkee ihmisissä muutakin.

Mutta joo kiitos vain Kengurulle ja muille teidän mieltä ylentävistä viesteistä. Toivottavasti ette kenellekään sano tuollaisia päin naamaa, mutta valitettavasti sellaisiakin ihmisiä on. En tajua miksi toisten paino niin paljon häiritsee muita, en mä pakota mun päälle katsomaan. Enkä todellakaan ole sohvalla makaava laiskimus vaan kuljen töihin pyörällä ja teen fyysistä työtä.
No. Jotkut ei sekstaa miesten kanssa, jotkut ei naisten. Joku ei tykkää lyhythiuksisista, joku ei tykkää lihavista, joku ei tykkää laihoista. Joku ei voisi alkaa olla esim. liikuntavammaisen kanssa. Joku ei voi olla kissanomistajan kanssa, joku kammoaa liian sottaista ja toinen liian siistiä.

Mutta kyllä jokaisella varmaan ainakin joku löytyy.

Itselle nounou ovat lihavat, liian pitkät tai partaiset miehet. Myöskään tatuoinneista en pidä.
 
"Samu"
Mulla menee oikeastaan ihan päinvastoin, siis tykkään hieman pullukammista. Mutta kuinkas kävikään, oma puoliso on semmonen pakkasen nussima pulkannaru. Että eipä niillä kiloilla sitten lopulta ollutkaan merkitystä:)
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29677555:
Suurin osa miehistä eivät liho vaikka mitä söisivät. Mä oon tuntenu vaan yhden ylipainoisen mihen 30v. elämäni aikana.
Tää on muuten totta. Aniharva mies lihoo huomattavan ylipainoiseksi pelkästään syömällä. Ne joilla on hirveä pötsi, ovat melkein kaikki lihottaneet itsensä sekä syömällä liikaa, että myös litkimällä valtavat määrät kaljaa.
 
relax!
Keskusteluhan eteni yllättävän pitkälle, ennenkuin joku loukkaantui. ;)

Kerta on onnellinen, haluttu ja tyytyväinen elämässään, niin miksi loukkaantuisi toisten asenteista ja ajatuksista? Vielä täysin vieraiden ihmisten ajatuksista. Jotka kaikenlisäksi näyttää rajoittavan joidenkin elämää niin, että menettää lähes yöunensa sen takia. Jos Kenguru ei halua seukata Delina sun kanssa, niin turha sun on siitä mieltäsi pahoittaa. ;)

Terveisin toinen pullukka
 
Delina
Keskusteluhan eteni yllättävän pitkälle, ennenkuin joku loukkaantui. ;)

Kerta on onnellinen, haluttu ja tyytyväinen elämässään, niin miksi loukkaantuisi toisten asenteista ja ajatuksista? Vielä täysin vieraiden ihmisten ajatuksista. Jotka kaikenlisäksi näyttää rajoittavan joidenkin elämää niin, että menettää lähes yöunensa sen takia. Jos Kenguru ei halua seukata Delina sun kanssa, niin turha sun on siitä mieltäsi pahoittaa. ;)

Terveisin toinen pullukka
Siis kuka tässä on yöunensa menettänyt? Ihan töissä olen tällä hetkellä.
 
"mimo"
Oma mieheni oli n.120kg ja 185cm. Oli jo tuollainen tavatessamme ja itse hoikka ja haluttu nainen. Olisin saanut kenet vain mutta tiesin että hän se oikea. Nyt jo 10v yhdessä ja toinen lapsi tulossa. Ei se ulkonäkö vaan se luonne ja kokonaisuus. Mies ei uskonut aluksi että haluat hänet mutta edelleen yhdessä..
 
Mulle se ainakin on puhtaasti visuaalinen kysymys. En voisi kiihottua lihavasta, en edes katsella "sillä silmällä".
Enkä muuten voisi kiihottua esimerkiksi aasialaisesta tai negridistäkään.
Kaikkien noiden kaveri voin olla, mutta ihastumiseen tarvitaan myös visuaalista viehätystä.
Ulkonäkö ei ole pääasia -tietenkään-, mutta en ainakaan itse kiihotu jostain myyttisestä sisäisestä kauneudesta.

Ulkonäön lisäksi ällöttäisi lihavan elämäntavat ja ne kaikki ruoat, ns. läskisafkat.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan että hänen kohdallaan kaikki on kiinni ennemminkin ruokailutottumuksista.
Painin itseni kanssa nyt kun menin hänelle valehtelemaan että se jokin puuttui, kun kaikki tuntuu olevan vain siitä painosta kiinni.
Tunnen itse olevani aika ulkonäkökeskeinen itseni suhteen ainakin, eli haaveena on urheilullinen ja terve keho. Toki todellakin arvostan sisintä kuitenkin eniten.
No mutta, sinähän olit rehellinen! Se jokin todella puuttui. Kaipaat kumppaniltasi tervettä normaalipainoista kehoa, et liikalihavaa. Itsekään en syty lihavuudelle, ei sille mitään voi.
 
noup
Seurustelin todella lihavan miehen kanssa. Kauheeta myöntää mutta mua kuvotti se ajoittain. Sekai kärsi todella, hävetti kuljee sen kanssa ja sen ahmiminen oli kauheeta! Söi pellillisen pitsaa silmänräpäyksessä ja söi tauotta. Mukamas ei syöny kun lautasellisen,,,oikeesti oli kattiloilla ja kulhoilla ennen kun ruoka pöydässä. Oikeesti se söi mun rahat. Jos huomautti että älä syö kaikkia perunoita kun muut ei ole syöneet vielä niin loukkaantu,,,,
 
Vieraas
Kauneus on katsojan silmissä. Tätini tykkäsi lihavista ja inhosi laihoja miehiä. Kun äitini leskeksi jäätyään alkoi seurustella laihan miehen kanssa, niin tätini kommentit pahoittivat äitini mielen.

Pitäisi malttaa pitää mölyt mahassa ennenkuin alkaa arvostella toisten seurustelusuhteita ulkonäön perusteella. Ja jos omasta seurustelusuhteesta on kyse, niin kannattaa valita kumppani omien mieltymysten mukaan eikä lähteä sillä ajatuksella, että muuttaa kumppanin toiseksi ihmiseksi. Yhtä vaikea laihan on lihoa kuin lihavan laihtua.
 

Yhteistyössä