Pari kysymystä häistä (kaasosta ja bestmanista)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuuluuko bestmanille kustantaa puvun (tai smokin) vuokra vaikka bestmanilla olisi itsellä olemassa tumma puku?
Entä kuuluuko kaasolle kustantaa mekko? (ei ole itsellä mitään toivomuksia hänen pukunsa suhteen)

Millaiset kiitoslahjat kaasolle ja bestmanille olette ostaneet?

Meillä oli keväthäät pienellä budjetilla ja ihan itse kustansivat pukunsa ja kolttunsa. Jos itsellämme olisi ollut jotain vaateita asujen suhteen niin olisimme maksaneet/osallistuneet tai jos heillä ei juhlavaatteita olisi ollut eikä varaa hankkia. Mut tulivat vanhoissa, paidan osti bestman.

Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Meillä oli keväthäät pienellä budjetilla ja ihan itse kustansivat pukunsa ja kolttunsa. Jos itsellämme olisi ollut jotain vaateita asujen suhteen niin olisimme maksaneet/osallistuneet tai jos heillä ei juhlavaatteita olisi ollut eikä varaa hankkia. Mut tulivat vanhoissa, paidan osti bestman.

Eli jos saa tulla omissaan niin jokainen ostaa itse, jos hääpari vaatii jotain erityistä niin kohtuullista on että he sitten hoitavat myös kustannukset. Näin on toimittu häissä missä olen ollut ja mitkä tiedän.

Mä olen ollut kahdesti kaasona ja molemmilla kerroilla olen itse pukuni kustantanut. Eka kerralla morsian esitti väritoiveen ja toka kerralla ei ollut mitään "ohjetta" morsiamelta ja meillä kahdella kaasolla olikin ihan erityyliset ja väriset puvut. Kaason lahjaksi eka kerralla morsian kustansi mun kampauksen ja toka kerralla morsian toi korun häämatkalta tuliaisena. Molemamt morsiamet ovat erittäin hyviä ystäviä, joten mielelläni itse maksoin kuluni. Meidän ystävillä on ollut tapana kustantaa puolet bestmani(e)n pukuvuokrasta.

Yhteistyössä