Pari kyssää kuivaksioppimisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Ensinnäkin, tyttö 2v5kk on nyt ollu kuukauden tarhassa ilman vaippaa. Alkuun meni hyvin, vahinkoja ei sattunut. Nyt on pari viikkoa tullut vahinkoja, ja muutaman kerran kotimatkalla pissat housuun. Kotonakin vahinkoja sattuu, viimeksi äsken sanoin että mennään pissalle, niin tyttö sanoi ettei ole pissahätä. Sanoin, että mennään silti, niin tämä puistelee päätään että ei, ja pissaa lattialle :headwall: Nyt kysynkin että, olisiko fiksua laittaa tytölle vaippa, ja kokeilla uudestaan vaikka joulun jälkeen miten se vaipattomuus sujuu?
Toinen kyssä, meidän 3v9kk käyttää vielä yövaippaa. Miten pojalle voi painostamatta puhua asiasta, jotta saataisiin yövaipat pois? On aika vaikeaa enää edes löytää vaippaa, joka ei yöllä falskaa... Olisko housuvaipat parempia yöksi?

Mun kokemuksen mukaan ei kannata palata vaippoihin, vaikka sattuiskin aika ajoin vahinkoja. Meidän kuopus oli varsinkin sellainen, että ei halunnut mennä käskystä pissalle ja sit tuli pissoja lattialle. Mutta se meni ohi. Nyt 1v11k täysin kuiva. Yövaipasta en tiedä; meidän tytöt on oppinu yökuiviks lähes samantien kuin päiväkuivaksikin, mutta olen kuullut, ettei yökuivuutta voi opettaa, vaan se on hormonaalista.

Mun mielestä ei kokonaan kannata palata takas vaippoihin, voi tietty olla hyvä esim. ulkoilun tai kaupppareissun yms. ajan. Ja sit vaan koittaa vaikka tammikuussa uudestaan. Ton pojan kanssa en osaa auttaa yhtään, meillä 4v. 8kk poika edelleen yövaipoissa, ja taas 2v pikkusisko ollut jo iät ja ajat yökuiva.. Me käytetään Dailyn housuvaippoja pojalla öisin, muuhun ei suostuiskaan, siis teippivaippoihin, koska ne on "vauvoille" ;)

meilläkin tyttö 2v 5 kk. otettiin vaipat pois elokuussa ja pari viikko pissi sinne tänne. sitten oppi oikein ite sanomaan ja huutamaan, että on hätä. nyt on sitten kans alkanut pissiä taas aina silloin tällöin en tiä miksi ku mikään ei ole muuttunut... ihmettelen, mutta en laita vaippaa. yritetään vaan muistaa käyttää potalla. mä kyllä laitan hänet potalle vaikka sanoo ettei oo hätä noin parin tunnin välein, pakko.

Kävin kattoo emmerin tässä välissä...
Okei, eli ei siis vaippaa enää. Mutta miten ton sais pissimään sinne minne kuuluu, eikä lattioille? Eilen tuli mun viereen pissimään, tuntuu välillä et tekee kiusaa, mutta ei se niin ole. Ite vaan väsyy... Miten siihen vahinkoon pitää reagoida, että se ei toistu?

Meillä on kaikilla tullu takapakkia jossain vaiheessa. Se on aika tavallista. Ei vaippaa enää. Kyllä se siitä taas jatkuu samaan malliin. Täälä kans 2-v takapakkeili vasta ja taas jatkuu hyvin pottailu. No hätä siis.

miten ois harkkahousut? siis ulkoiluun yms?
Meillä sälli kohta 2v on kesästä asti ollu "päiväkuiva" eli kotona ei ole vaippa kuin unilla ja ulkoillessa, toki sit jos lähetään johonki ni on vaippa kun ei puhu viel..

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Kävin kattoo emmerin tässä välissä...
Okei, eli ei siis vaippaa enää. Mutta miten ton sais pissimään sinne minne kuuluu, eikä lattioille? Eilen tuli mun viereen pissimään, tuntuu välillä et tekee kiusaa, mutta ei se niin ole. Ite vaan väsyy... Miten siihen vahinkoon pitää reagoida, että se ei toistu?

Sanot vaan, että potallehan sitä pissataan höpsö tms. Teet siis selväksi, että samalla tyylillä jatketaan ja näin tekee iso tyttö/poika. Älä rähjää, totea jämerästi vain. Kehu yrityksiä ja onnistumisia.

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
miten ois harkkahousut? siis ulkoiluun yms?
Meillä sälli kohta 2v on kesästä asti ollu "päiväkuiva" eli kotona ei ole vaippa kuin unilla ja ulkoillessa, toki sit jos lähetään johonki ni on vaippa kun ei puhu viel..

Toi voiski olla hyvä...
Toisaalta, hän kyllä osaa pidättää. On pari kertaa sanonut kotimatkalla, että on pissahätä, ja vasta kotona on tullut pissa. Nyt ei enää edes sano että on hätä...

Yhteistyössä