Parhaat vuorilliset kurarukkaset???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jonna"

Vieras
Mitkä on parhaat vuorilliset kurarukkaset? Siis tietysti kestävät, mutta myös parhaiten istuvat ja helposti puettavat. :) Kauppoihin ei ole vielä tainnut tulla kevätmallistoja, kun ei meinaa mistään löytää vuorillisia kurarukkasia.

meillä on kyllä toiminut ihan perus lassiet, eikä maksanut kun 10 e. Toki varmaan löytyy kalliimpia ja laadukkaampia jos haluaa maksaa enemmän mut minä en kyllä koe tarvetta investoida enempää kun noi on ollut ihan hyvät.

No meillä on Lassie suprafill ja Lassie Tec sekä Jonathan tähti rukkasia ja kaikki on pitäneet kädet lämpöisinä ja kuivina. Sitten on kyllä ihan fleecevuorelliset kurarukkaset tyyliin jostain tarjoustalosta ja nekin on toimineet. Noi vuorelliset kurarukkaset vaan pitää aina kääntää nurin niskoin kun tulee sisään että kuivuvat kun niissä kädet hikoaa, ainakin meillä.

meillä on monta vuotta vanhat suprafill-hanskat (3 paria), yhdet Lassien vastaanvanlaiset sekä sitten yhdet merkittömät. Meillä on riittänyt, että se kumiosa on ranteeseen asti ja ainakin suprafilleistä on muutamasta kärjet kuluneet niin ovat hanskat pysyneet sisältä kuivina tai lähes kuivina (silloin oltu pitkään ulkona tai lapset ovat selkeesti uittaneet käsiään). Ainoa niiden huono puoli on siinä, että jos lapsi ottaa hanskat pois niin niitä ei meinaa saada enää takaisin käsiin ja useinmiten pukiessa muutenkin täytyy aina avata se "kiristysremmi", muuten ei mee peukut paikoilleen.
En tiedä ovatko huonontuneet tai muuttuneet vuosien myötä, mutta meiän lapset käyttää näitä mieluimmin kuin kurahanskat, alushanskat yhdistelmiä.

Kannattaa muuten ostaa aina kahdet parit samantien. Voi sitten käyttää ristiin ja joskus yksi hanska vaurioituu, niin on sitten varahanska tilalle. Meillä talvihanskoissa ainakin oikean käden hanskat menevät rikki ja vasemman käden kastuu pahemmin. Vasen on usein kuivumassa ja varahanskan saa nopeesti tilalle

Pk-tädit kiittää kun viet sinne semmoset fleece vuorilliset joita saa tempoa väärinpäin joka ulkoilun jälkeen.

Mun mielestä parhaat on vuorittomat kurahanskat ja villalapaset alle.

No meillä on tarhassa kahdet vuorelliset hanskat, toisia käyttävät aamupäivällä ja toiset laitetaan sitten iltapäivällä. Meillä ovat ainakin jaksaneet ne kääntää nurin. Toki mäkin tykkään ehkä eniten niistä suprafilleista joissa vaan se ohut puuvillavuori ja sitten sinne alle villalapanen mutta lapsi käyttää mielummin fleecevuorillisia.

[QUOTE="Tanjuska";25953495]No meillä on tarhassa kahdet vuorelliset hanskat, toisia käyttävät aamupäivällä ja toiset laitetaan sitten iltapäivällä. Meillä ovat ainakin jaksaneet ne kääntää nurin. Toki mäkin tykkään ehkä eniten niistä suprafilleista joissa vaan se ohut puuvillavuori ja sitten sinne alle villalapanen mutta lapsi käyttää mielummin fleecevuorillisia.[/QUOTE]

No "jaksaahan" ne tädit niitä käännellä, mutta kyllä niitä vituttaa kuluttaa tehokasta työaikaa niitten tumppujen kanssa tempoiluun.

MÄ en tykkää yksistäkään vuorillisista kurarukkasista. Hiostavia... Testattu monta merkkiä, joista en ees muista kaikkia. Rukka ja jotain muita.

Mutta niistä tuli käyttökelposia, kun leikkasi vuorin pois. :D Villalapaset alle ja toimii paljon paremmin.

Rukkan rukkasia en suosittele. Eivät kestä. Reiman rukkaset on olleet nyt jonkin aikaa testissä ja ne vaikuttaa hyvältä. Jonathanitkin meillä odottaa, muttei ole vielä kokeiltu.

[QUOTE="Nuuh";25953425]Pk-tädit kiittää kun viet sinne semmoset fleece vuorilliset joita saa tempoa väärinpäin joka ulkoilun jälkeen.

Mun mielestä parhaat on vuorittomat kurahanskat ja villalapaset alle.[/QUOTE]

Kiitos vinkeistä! Kotihoidossa ollaan, joten onneksi ei tarvitse tässä ajatella päiväkodin tätejä. :)

Ja nimenomaan etsin hyviä fleecevuorillisia kurarukkasia, hyvät välikausirukkaset tiedänkin jo. Tykkään käyttää niitä lapsella kuraisimmilla keleillä välikausirukkasten rinnalla. Yhdet ostin kerran kokeeksi mutta ne kuluivat vuorista puhki yhdessä kaudessa (H&M), muuten loistavat. Ja pienelle ei oikein istu villatumput tavallisten alle, hankala saada otetta leluista.

Mä en tykkää mistään vuorillisista kurahanskoista. Niissä kun käsi hikoaa, ne alkaa haista ihan kamalille. Ja sitten kuivuminen kestää. Jos siis puhutaan ihan peruskurahanskoista. Vuorittomat + tumput on mun mielestä paljon parempi yhdistelmä.

Yhteistyössä