Tarhatäti huomauttelee lapsen varusteista ihan jatkuvasti :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plong
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plong

Vieras
Ei haittaisi, jos aiheesta huomauttelisi. Mutta kun esimerkiksi kuluneen kahden viikon aikana huomautukset (yleensä muiden lapsiaan hakevien vanhempien edessä annettuja, oikein veemäisellä sävyllä) on olleet tällaisia:

Teidän lapsenne kurarukkanen on rikkinäinen. Tuokaa uudet. -> Lapsen nimikoidussa sadevaatehenkarissa on nimikoituja kurarukkasia KOLME paria! (Kahden vuorettomat, yhden vuorelliset) ja näistä siis yksi hanska mennyt rikki.

Olisi hyvä tällä kelillä pitää lapsella kurahousuja, että voisitteko huolehtia että sellaiset on mukana -> Lapsen nimikoidussa sadevaatehenkarissa on nimikoidut, ehjät, sopivan kokoiset kurahousut, joita he siellä tarhassa eivät ole lapselle laittaneet.

Lapsella ei ole villasukkia, tuokaa -> Lapsella oli villasukat aamulla hoitoon mennessä, nimikoidut sukat vieläpä. Kun menin etsimään, sukat löytyivät lapsen omasta lokerosta.

Voisitte kyllä tuoda tuolle lapselle saappaat päiväkodille, ei tuollaisille kengillä ole hyvä olla tällä kelillä -> kenkähyllyllä on kahdet saappaat, toiset vuorilliset ja toiset vuorittomat, kummissakin lukee lapsen nimi. Saappaat on ehjät ja sopivat jalkaan.

Lapsi tarvitsisi kyllä tänne jotain vaihtovaatteita -> lapsen nimikoidussa repussa, joka on lapsen nimikoidussa naulakossa nimikoidun lokeron alla, on joka ikinen päivä paita, housut, alushousut, sukat, mahd. pitkät kalsarit jne.


Tuntuu kyllä melko henkilökohtaiselta kaunalta :(
 
[QUOTE="vieras";23435517]Oletko sanonut hoitajalle näistä asioista heti? Että on siellä.

Tietääköhän täti lapsenne nimen? Jos se sekottaa johonkuhun toiseen...[/QUOTE]

Tietää kyllä lapsen nimen, eikä ole lapsella kaimaakaan siellä päiväkodissa. Ja aina sama täti joka huomauttelee. Ja siis välillä olen sanonut, joskus olen saattanut sanoa että eikö ollut tullut villasukkia mukaan tms, koska lapsen isä usein vie lapsen aamulla ja minä haen. En välttämättä siis tiedä, vaikka isä olis sukat unohtanut, ennen kuin olen käynyt hakemassa ne kamppeet sieltä sisältä. He on siis aina ulkona, kun haen.
 
Tietää kyllä lapsen nimen, eikä ole lapsella kaimaakaan siellä päiväkodissa. Ja aina sama täti joka huomauttelee. Ja siis välillä olen sanonut, joskus olen saattanut sanoa että eikö ollut tullut villasukkia mukaan tms, koska lapsen isä usein vie lapsen aamulla ja minä haen. En välttämättä siis tiedä, vaikka isä olis sukat unohtanut, ennen kuin olen käynyt hakemassa ne kamppeet sieltä sisältä. He on siis aina ulkona, kun haen.

Kun palaat sieltä sisältä niin menet takaisin tädin juttusille ja sanot, että kaivatut vaatteet ovat koko ajan olleet naulakossa. Ja kysy vielä, että eikö ne tosiaan pue sun lapselle tarvittavia vaatteita ulos päälle? Ja painota, että ensi kerralla katsovat naulakosta ensin. Ja että lapsen nimi on se ja se.
Mulla ainakin alkaisi keittää jos aiheetonta kommentointia olisi koko ajan...
 
Kannataa sanoa asiasta suoraan kyseiselle henkilölle tai jos ei tajua, niin sitten jollekin toiselle ryhmän aikuiselle tai viime käsessä soita suoraan pk:n johtajalle. Ei tuollaista tarvitse suvaita, jos vaateasiat kerran ovat kunnossa. Yleensä noista asioista saa sanoa vanhemmille monta kertaa ihan aiheesta, mutta silti kurahousut on pienet, kuminauhat retkottaa ja rötköttää ja kurarukkaset on puhkisyödyt.
 
Tietää kyllä lapsen nimen, eikä ole lapsella kaimaakaan siellä päiväkodissa. Ja aina sama täti joka huomauttelee. Ja siis välillä olen sanonut, joskus olen saattanut sanoa että eikö ollut tullut villasukkia mukaan tms, koska lapsen isä usein vie lapsen aamulla ja minä haen. En välttämättä siis tiedä, vaikka isä olis sukat unohtanut, ennen kuin olen käynyt hakemassa ne kamppeet sieltä sisältä. He on siis aina ulkona, kun haen.

Olipas sekavasti kirjoitettu, anteeksi :D

Siis en aina välttämättä tiedä, vaikka isä olisikin unohtanut lapselta villasukat aamulla kiireessä. Lapset ovat ulkoilemassa, kun käyn hakemassa oman lapseni kotiin, ja hoitaja kertoo kuulumiset, tai tämän yhden hoitajan kohdalla huomautukset, aina ennen kuin ehdin hakea lapsen tavaroita sisältä.

Joskus olen siis vastannut heti, että tuolla sisällä on kyllä kumisaappaat/kurahousut jne, ja joskus olen saattanut sanoa että unohtikohan isi sitten aamulla sukat vai miksi niitä ei ole. Sitten olenkin ne löytänyt lapsen lokerosta.
 
Olipas sekavasti kirjoitettu, anteeksi :D

Siis en aina välttämättä tiedä, vaikka isä olisikin unohtanut lapselta villasukat aamulla kiireessä. Lapset ovat ulkoilemassa, kun käyn hakemassa oman lapseni kotiin, ja hoitaja kertoo kuulumiset, tai tämän yhden hoitajan kohdalla huomautukset, aina ennen kuin ehdin hakea lapsen tavaroita sisältä.

Joskus olen siis vastannut heti, että tuolla sisällä on kyllä kumisaappaat/kurahousut jne, ja joskus olen saattanut sanoa että unohtikohan isi sitten aamulla sukat vai miksi niitä ei ole. Sitten olenkin ne löytänyt lapsen lokerosta.

No ensi kerralla, kun näin käy, ota kamat mukaan lokerosta ja vie ne pihalle tätille näytille. Kerro, että kyllä nämä oli lokerossa ja kysy, miksi niitä ei lapselle ole puettu.

Tee asiasta tosi iso. Aamulla, kun lapsi viedään tarhaan, käy näyttämässä kuravaattee, villasukat yms. kyseiselle tädille ja kerro erikseen, että "laitan nämä nyt lokeroon". Näytä, että niissä on nimi. Ja vielä lähtiessäsi käy kertomassa, että ne on lokerossa. Pyydä sitä vielä katsomaan.

Tai kirjoita lista, jossa on kuvaukset lapsen kampeista tai vaikka valokuvat ja paikka, mistä ne tarhasta löytää. Vie lappu tädille.

Eiköhän lopu kettuilu.
 
Onko siellä ulkona kaksi tätiä kun haet lasta? Jos on niin sano tädille että mennään yhdessä etsimään minne ne vaatteet on hävinny kun varmasti olet ne sinne tuonut. Kyllä ne lapset voi hetken yhdenkin tädin kanssa olla pihalla, sama tilanne jos jollekin tulee pissahätä. Kerrot ihan ystävällisesti missä mikn tavara on (vaikka tädin pitäisi se tietääkin) ja pyydät häntä tarkistamaan tilanteen. Sinä aamuna kannattaa laittaa reppuun varmuuden vuoks ylimääräiset villasukat jos ne onkin isiltä aamulla unohtunu ;).
 
Olipas sekavasti kirjoitettu, anteeksi :D

Siis en aina välttämättä tiedä, vaikka isä olisikin unohtanut lapselta villasukat aamulla kiireessä. Lapset ovat ulkoilemassa, kun käyn hakemassa oman lapseni kotiin, ja hoitaja kertoo kuulumiset, tai tämän yhden hoitajan kohdalla huomautukset, aina ennen kuin ehdin hakea lapsen tavaroita sisältä.

Joskus olen siis vastannut heti, että tuolla sisällä on kyllä kumisaappaat/kurahousut jne, ja joskus olen saattanut sanoa että unohtikohan isi sitten aamulla sukat vai miksi niitä ei ole. Sitten olenkin ne löytänyt lapsen lokerosta.

No ensi kerralla, kun näin käy, ota kamat mukaan lokerosta ja vie ne pihalle tätille näytille. Kerro, että kyllä nämä oli lokerossa ja kysy, miksi niitä ei lapselle ole puettu.

Tee asiasta tosi iso. Aamulla, kun lapsi viedään tarhaan, käy näyttämässä kuravaattee, villasukat yms. kyseiselle tädille ja kerro erikseen, että "laitan nämä nyt lokeroon". Näytä, että niissä on nimi. Ja vielä lähtiessäsi käy kertomassa, että ne on lokerossa. Pyydä sitä vielä katsomaan.

Tai kirjoita lista, jossa on kuvaukset lapsen kampeista tai vaikka valokuvat ja paikka, mistä ne tarhasta löytää. Vie lappu tädille.

Eiköhän lopu kettuilu.
 

Yhteistyössä