Nää on hyviä.
Meillä neiti ollut pienestä saakka kova laukomaan juttuja...
Ikää tais neidillä olla n. 1,5v, kun isänsä kanssa tuli riitaa illalla hampaiden pesusta. Siinä sitten tyttö viuhtoi niin että isän kädestä putosi hammasharja pesukoneen taakse. Isä kurkkasi että siellä se harja on, ja totes "voi p*ska!". Tyttö katseli hissukseen ja antoi nätisti pestä uudella harjalla hampaat. Minä olin seuraavana aamuna jo koko episodin unohtanut, mutta kun neiti istui pesukoneen päällä hoitoalustalla odottamassa hampaiden pesua, tämä kurkkasi koneen taakse ja totesi "VOI P*SKA!" Sen jälkeen on tarkempaan katottu mitä suusta pääsee.
Sitten samainen neiti, ikää reilu 2v oli jälleen isänsä kanssa vessassa iltapuuhissa. Mies tiputti mun hiusharjan korista lattialle. Tyttö katsoi isäänsä kulmat kurtussa ja mitään sanomatta otti harjan lattialta käteensä. Hän tuli luokseni olohuoneeseen, näytti harjaa totisena: "Voi lumaliste (=jumaliste), iskä tiputti sun haijjan (=harjan) lattialle!" Kääntyi kannoillaan kohti vessaa ja mutisi itsekseen: "Voi hitto sentään!".
Ole siinä sitten totisena kun ei niin saa puhua...
Samaisen neidin, nyt ikää 2v9kk, jutut muuttuu kettuilevimmiksi koko ajan: Tyttö leikki menevänsä vauvansa kanssa suihkuun. Vauva tuotiin iskälle kuivatettavaksi ja hän meni itse vielä "pesulle". Mies sitten oli leikissä mukana, ja sanoi tytölle että muista ajaa parta.
(Tyttö joskus miehelle sanonu et "aja paata niin on palempi syälä" (Aja parta niin on parempi syödä). Tyttö katsoi iskää, silitti poskeaan ja totesi: "Ei mulla ole pitkät hiukset, en mä oo mikään iskän näkönen".
Mies tuumas et kai sitten ens viikolla parturiin...