Parhaat lasten suusta

Meillä poika vähän yli 2-v kailotti taannoin kassajonossa nähdessään jonkun ostavan "mäyräkoiran", että "äiti kato, ISIN PULLO ISIN PULLO". Meillä tämä isin pullo -hokema lähti siitä, että isukki oli viemässä tyhjiä pulloja kauppaan ja poika halusi auttaa mättämällä niitä muovikassiin. Isi sitten hermostuneena tokaisi, että älä koske, ne on isin pulloja! Siitä lähtien kaikki pullot kaljasta limppariin ovat olleet "isin pulloja" :ashamed: :headwall:
 
Meillä harvoin juodaan alkoholia. Kerran kuitenkin isukki otti lasillisen viiniä ruuan kanssa (itse olin raskaana tuolloin). Poika (2 ½v.) kysyi, "onko mummi tulossa kylään?". Mummi kun usein viikonloppuisin ottaa lasillisen viiniä.

Samainen poika joitakin kuukausia myöhemmin istui keittiössä ja söi välipalaa. Itse touhusin tiskien kanssa. Mietiskeli siinä ja sanoi sitten: "Äiti, sullahan ei oo pippeliä?" Ja ennen kun ehdin mitään vastata, jatkoi sitten: "sulla on vain pylly, sinä voit siis vain kakata..." :LOL:
 
Jostain syystä kaupan kassajono on aina paikka jossa esitetään visaisia kysymyksiä. Esimerkiksi poikani, 3 v., kysyi kerran: äiti , mihin isi käyttää pippeliä? Muilla jonottajilla oli hauskaa kun katselivat miten selviän tilanteesta...
 
Niittyrölli
Olin menossa 3v ja 4v tyttöjeni kanssa kodinkoneliikkeeseen ostamaan astianpesukonetta ja etukäteen perustelin miten kaupassa käyttäydytään (ei hilluta ja kiljuta, kun annatte minun rauhassa etsiä hyvää konetta niin äitin ei tarvitse iltoja tiskata vaan voidaan aina tehdä jotain mukavaa, lukea kirjoja jne.)
Ihmettelin kuinka hyvin viesti meni perille kunnes yhtäkkiä (pitkän hiljaisuuden jälkeen), kesken myyjän pesuluokka- vertailumonologia, nuorempi kysyy reippaalla äänellä:"Äiti, miksi sinulla on karvainen pimppi?" Hauska oli siinä keksiä hyvää vastausta myyjän odotellessa.
 
Nalle Luppakorva
Esikoinen 2v8kk totes mulle tänään, kun olin menossa viemään kuopusta pesulle. Olin siis itse myös ilman vaatteita, joten siinä tutkiessa sanoi, et "äitin tissistä tulee kyl vielä maitoa". Mä sit sanoin, et ei tule enää. Hetki meni ja tultiin pesulta pois. Istahdin sohvalle ja esikko tuli sitte puristelemaan mun tisuja ja sano samalla et "kato nyt äiti, ei sieltä enää tulekaan maitoa". :D

Lisäänpäs vielä. Tässä kuukausi takaperin suunnilleen oltiin esikoisen ja kuopuksen kanssa kaupassa. Käytiin kävellen kun on lyhyt matka. Mentiin torin poikki ja siellä oli mansikkamyyjä. Käytiin kaupassa ja sanoin sitte esikolle, et ostappa mansikoita 1litra. Poika meni sit myyjälle sanoo et "1litra mansikoita", lähtiessä antoi rahan ja sai pussin mansikoita käteen. Täti sitten ojenti vielä poitsulle yhden mansikan, johon totes "toi on ihan liian iso! En ota sitä". Eli saipas sitten vähän pienemmän. :D <br><br>
 
Menin käymään äitiysneuvolassa ja tyttö (2½v) lähti mukaan. Huoneeseen päästyämme th kysyi tytöltä: Mitäs sinulle kuuluu?
Tyttö katsoi hetken, kumartui lähemmäs ja tuumasi: "Minulla on pimppa, isillä on pippeli ja äitillä on karvoja." Siinähän ne tärkeimmät kuulumiset... :D

Tyttö tunnistaa Tarja Halosen lehtikuvista ja olipa tunnistavinaan myös kaupungilla. Oikein punatukkainen nainen oli jonossa kioskilla ennen meitä ja tyttö innostui: Sehän on vesilentti (presidentti) Taljo Halonen"

Nyt kesän aikana on ollu hirveesti kärpäsiä sisällä ja olen niitä lehden kanssa napsinut kuoliaaksi. No, kerran taas oli keittiössä yks ja tyttö koitti syödä rauhassa. Aikansa kärpästä huidottuaan pyysi minua ajamaan sen pois. Kun en osunut lehdellä niin tuumasi:"potkaiseppa välissä" :)

 
Tinttana
Olipas ihania juttuja :)

Tässä muutama meiän kohta kolmivuotiaan höpinä:

Tyttö ajoi isäänsä takaa tussin kanssa ja huusi: "pysähdy isi, mä piirrän sun housuihin ruskeeta viivaa." Oli kovasti kuunnellut isin manailuja alkkareistaan..

Syötiin torilla ison isoa lettua. Isi päivitteli letun kokoa ja mietti, että jaksaakohan tyttö syödä koko letun. Tyttö totesi aivan tyynesti, mutta tosi kuuluvalla äänellä: "Kohta pierettää!" Että niin iso lettu..

Vuosi sitten keskusteltiin mun masussa olleesta pikkuveljestä, että sillä vauvalla on pienet sormet, pienet varpaat, pieni suu. Siihen tyttö: "Mulla on isot sormet, mulla on isot varpaat, mulla on iso p.erse". Kehonkuva kohdillaan pienestä pitäen..

Enempiä ei tähän hätään tule mieleen, vaikka niitä kyllä piisaisi tuolta papupadalta.
 
Luovaa päättelyä
Tuli tässä mieleeni, että poika oli 5v iässä yhdistänyt sujuvasti ajatuksen ihmisen polveutumisesta apinasta ja miten ihmiset tulee maailmaan. Oli "opastanut" tarhakaveria et kaikki ihmiset ovat ensiksi olleet apinoita. Sitten ne kutistuvat siemeniksi ja menevät äidin vatsaan, josta syntyvät vauvoina :whistle: . Tämän siis kuulin tarhakaverin äidiltä, ilmeisesti oli niin selkeä logiikka, ettei ollut meille moista yhteenvetoa esitellyt.
 
Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 17:25 Luovaa päättelyä kirjoitti:
Tuli tässä mieleeni, että poika oli 5v iässä yhdistänyt sujuvasti ajatuksen ihmisen polveutumisesta apinasta ja miten ihmiset tulee maailmaan. Oli "opastanut" tarhakaveria et kaikki ihmiset ovat ensiksi olleet apinoita. Sitten ne kutistuvat siemeniksi ja menevät äidin vatsaan, josta syntyvät vauvoina :whistle: . Tämän siis kuulin tarhakaverin äidiltä, ilmeisesti oli niin selkeä logiikka, ettei ollut meille moista yhteenvetoa esitellyt.
Tytärpuloi funtsi aikoinaan lähes samaa ja kyseli, muistaako isi vielä olleensa apina...
 
Tepatepana
Siis niin hauskoja juttuja!!!
Nauroin ihan maha väärässä ja kun tuli asiakkaita, niin piti välillä kääntyy selkäpäin nauramaan!! =) =)

(oon siis töissä nyt)

Ylihauskoja olivat mielestäni ainakin; kivi uimassa, "ottaa oikeen kaljaa", astianpesukonekaupassa sattunut, ja "taljo halonen"

hohhoi, tuli ainakin naurettua =) Kiitos noiden pikkuihmisten :flower:
 
Nelivuotias pohti, että pappa on kyllä jo tosi vanha. Yritin vakuutella, että ei se nyt vielä niin kovin vanha ole. Siihen nelivuotiaamme: Kyllä on, kun sillä kasvaa nenäkarvojakin.

Kun kävelimme kaupungilla, pysähtyi vanhempi huivipäinen rouva ihastelemaan rattaissa istuvaa kaksivuotiastamme. Poikamme tuijotti rouvaa
alta kulman ja kuiskasi hiljaa "pelottava kummitus". Taisi äidin naama vaihtaa vähän väriä.

2,5 -vuotiaana poikamme touhusi yksinään jotain vassassa. Isä meni katsomaan, mitä siellä oikein tapahtuu. Poika sanoi hiljaa "#&%?$!*", otti saippuaa käteensä ja hinkkasi suutaan ja taas sama uudelleen. On tainnut äidin uhkailut mennä perille.

Kun legotorni meni rikki, sanoi kaksivuotiaamme vihaisena "voi jumalankämmenellä".
 
Sanoin 2v 7kk tytölleni kaupassa: Äitillä on pissahätä! Hän siihen: Mene PIAN potalle!
Isi ilveili naamaansa, tyttö naurahti siihen: ON isi apina!
Sanoin tytölle ettei saa olla tuhma. Olet sentään jo kaksi ja puoli. Hän kysyy: Onko äiti kaksi ja puoli?! (Tarkoitti että olenko myös kiltti)
Ihmettelin tytölle: Mitä sinä nypit tuolla tavalla sitä leipää?! Hän vastaa loukkaantuneena: On siinä KISSANKARVA! :D
Sanon miestäni KULTIKSI aika usein tytönkin kuullen. Silloin kun tyttöni kysyy minulta jotain, on hassua kuulla sanovan MINUA kultiksi eikä äidiksi!
Usein tyttöni haluaa lähteä kirpputorille jolloin sanon että ei ole rahaa. Tämä menee reippaana käsi ojossa isin luo ja komentaa: Anna piippis-ahaa! :whistle: Keneltäköhän on oppinut!? ;) Että semmosta... =)
 
Jonsered
Pikku neiti kävi n. 2,5 vuotiaana sisarustensa kanssa lääkärillä, ja vaati tietenkin itselleenkin tutkimusaikaa. Lääkäri kysyi, että mikäs tytöllä on. Tyttö vastasi vakavana: Minulla on KAMALA tekoyskä, kuuntele vaikka *köhii naama punaisena minuutin ajan*, johon lääkäri, että niinpä onkin, onneksi se lakkaa heti, kun lopetat yskimisen... :LOL: :kieh:
 
Näin meillä
Menimme 2½ v. esikoisen kanssa aikoinaan häihin. Seisoimme kirkossa takarivissä. Jokin penkkirivi edempänä seisoi nainen jolla oli mustavalko- laikkuinen mekko. Esikoinen osoitti naista ja huusi "Kattokaa Lehmä" :ashamed:

Olin Juuson ja Roopen ( 4v ) kanssa astmalääkärissä. Lääkäri selitti Juuson taudin tilaa ja Roope vieressäni yritti samalla kertoa minulle tärkeää asiaa. Lopulta Roope hermostui kun en kuunnellut ja tokaisi lääkärille "Ole sinä hiljaa kun minä puhun äidille" :ashamed:

Laitoin kotona rintsikoita päälle kun Roope tuli ihmeissään katsomaan mitä teen. Pyysi saada kokeilla rintsikoita. Polvistuin Roopen ( silloin 3v ) eteen ja poika tokaisi rintsikoihin tarratessaan "Hyvät tissit" =)

Juuso ja Roope 3v leikkivät kovaäänisesti yläkerran rapuissa. Yhtä-äkkiä tuli hiljaista. Juuso tuumasi "Roope sä haiset" johon Roope vastasi "No niin, mulla tuli paskit housuun" Juuso huusi "Äiti, Roopella tuli taas #&%?$!* housuun, pese sen pylly" :D

 
Meidän tyttö, melkein 4v, kerran kun oltiin menossa miestäni Villeä töistä hakemaan huusi takapenkiltä että "äiti nyt sulla on uus Ville". Minä siihen sitten että "MITÄH? Mistä sä tuollaisia päähäsi saat?" Tyttö jatkoi jankkaamista ja käski katsoa takapenkille. Minä sitten pysäytän auton ja katson niin tytär istuu Villen lippis päässä ja kysyy "eikö ookkin ihana Ville?"
 

Yhteistyössä