Paras tamponi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

merkki

Vieras
Mikä on teidän mielestä paras tamponi? Miksi? :) Itte tykkään käyttää O.b:n normal asettimella olevia, koska ne laajenee leveyssuuntaan ja pitävät hyvin ilman ohivuotoja:)

Alkuperäinen kirjoittaja merkki:
Mikä on teidän mielestä paras tamponi? Miksi? :) Itte tykkään käyttää O.b:n normal asettimella olevia, koska ne laajenee leveyssuuntaan ja pitävät hyvin ilman ohivuotoja:)

Sama suosikki! En tykkää tampaxista, ku vuotaa ohi ja tuntuu, että tulee ulos :( jotain muitaki oon kokeillu, mut ei oo parempaa löytyny.

Onko kukaan kokeillu Libresseä?

tänään on kuukautiskiertoni 2. päivä ja Alwaysin siteet alkoivat tuntua kamalilta (täyttyi 50 minuutissa, läpimärkä kertakäyttörätti painoi alapäätä...). Sitten yritin tunkea o.b:n tamponin. Ei onnannu. Tunnin päästä taas. No ei. Hain (pyöräilin siteen kanssa huh huh) huoltsikalta lisää o.b-tamponeja, ja ne olivat normal pro conforteja, toisin kuin aiemmin koettamani. Kotona sitten laitoin (toinen jalka wc-pöntön päällä) tamponin, se meni! N. 3 h kului ja vaihdoin tamponin. Seuraavaa jouduin pakon edessä pitämääm nn. 5h, ohi vuosi oikein rytinällä. Nyt laitoin uuden tamponin taas, ei taida olla tarpeeksi syvällä kun tuntuu ilkeälle =( kaksi ekaa tamponia tuntuivat hyviltä PALJON paremmilta kuin siteet!! Huomenna lähden kotimaan lomalle ja palaan ylihuomenna illalla, joten siteitä varuiksi ja o.b:t messiin =)

Mä en ole huomannut suurempia eroja tamponeissa ja asetinkin on mulle yhdentekevä. Käytän Rainbow:n tamponeja, koska ne ovat edullisia ja ainakin riittävän hyviä minulle.

Ob:t on huonoja. Ohivuotoja vaikka kuinka sen laittaisi kunnolla. Itse suosin halpis merkkejä, olisko ollut Pirkkaa tai tmv.
Käytän tosin tamponeja ehkä pari krt vuodessa, ei vaan oo mun juttu.
Siteistä parhaat on Vuokkoset. Libresset ja "Oolweissit" on liian imukykyisiä mulle ja kuivattaa liikaa. Siivekkeet on oltava!

Hiihtoloma alkaa täs maanantaina, ja sellaselle 6h ajomatkalle mennään. Ja kuinka ollakkaa, menkkojen runsain ajankohta sattuu just sille lähtöpäivälle. mietin sitte tamponien ostoo, mut piru ku en pääse kauppaan kipeenä.

Opin 2kk sitten käyttämään tamponeja. Jotenkuten.
Joskus aiemmin olin koittanut, ja luulin että mulle ei vain sovi tamponit kun en saanut sitä tarpeeks syvälle. No 2 menkat sitten marssin hermostuksissani kauppaan. Ostin pienimpiä tamponeja, joita löysin (Libresse joku mini, sellanen söpö rasia). Aukasin ja yritin laittaa, ei mennyt tarpeeksi syvälle. Oikein takertui kiinni. Poisvetäminen se vasta sattui.

Ajattelin sit, et täytyy olla vähän kosteempi et se liukuis perille asti. Noh, sitä sitten kokeilemaan. Ja sehän toimi! Oi sitä onnea kun osasin olla sen tamponin kanssa.

Mietin kuitenkin, että aina ei voi tehdä samaa kun täytyy tamponi vaihtaa (:D:D) joten päätin ostaa asettimellisia. Ja satuin ostaa niitä OBn. Sen asettimen ansiosta ne on aivan täydellisiä. Muovinen eli hyvin liukuva asetin. Mut en vain tajua niitä pystyviiltoja, joiden takia tulee ohivuotoja. Mulla kun on kohdunsuu "etuseinämässä", eikä emättimen perällä. Eli siis voin työntää ohittain sen ohi jos tahdon.

Toisten menkkojen tullessa testasin taas, enkä kai ollut tarpeeks varovainen ja huolellinen sen asettelun kanssa, joten jouduin muutamaan kertaan laittaa ja ottaa pois kun ei onnistunut. AU sitä kipua!! (ja ei onnistunut työntää syvemmälle kun se oli siinä kuivana jumissa, ei liikkunut kuin väkisin vetämällä ulos)

Kuukuppi taitaa olla seuraava testissä. Mut epäilen sen sopivuutta kun mulla on aivan supermini emätin. Nah, toivottavasti löytyis hyvä.

Mut tosiaan, kahdesta on kokemuksia, mulla on pakko olla asettimellinen. Eli se OBn asetin on tosi hyvä.

Uusimmat

Yhteistyössä