Papa luokkaa 2, mistä saanu HPV viruksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oireeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos HPV-testin tulos on positiivinen, yleensä riittää, että löydöksen häviämistä seurataan. Tällöin nainen saa seuraavan seulontakutsun jo vuoden kuluttua. Jotkut positiivisen HPV-testituloksen saaneista voidaan ohjata suoraan jatkotutkimuksiin, mikäli heillä on samanaikaisesti todettu solumuutoksia.

Näin siellä lukee. Mut miks mä en saanu jatkotutkimukseen mahdollisuutta kun on hpv positiivinen ja on solumuutoksia?

No riittää varmaan, että puolen vuoden päästä otetaan uusi testi ja katsotaan onko vielä samassa luokassa. Jos on niin sillon yleensä ohjataan jatkotutkimuksiin.

Lukaisin nyt alkuperäisen viestin tarkemmin. Tosiaan olethan sinä jatkotutkimuksiin menossa. Vieras on oikeassa.

Se terkkari kun soitti niin en oikein tajunnu kysyä mitään. Jotenki menin ihan lukkoon. Sen verran asia mietityttää ja jos tieto tulee vasta 6kk päästä nii huoh.
Ja tiedän et ei välttämättä ole mitään. Mut vaivaa se silti.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jos HPV-testin tulos on positiivinen, yleensä riittää, että löydöksen häviämistä seurataan. Tällöin nainen saa seuraavan seulontakutsun jo vuoden kuluttua. Jotkut positiivisen HPV-testituloksen saaneista voidaan ohjata suoraan jatkotutkimuksiin, mikäli heillä on samanaikaisesti todettu solumuutoksia.

Näin siellä lukee. Mut miks mä en saanu jatkotutkimukseen mahdollisuutta kun on hpv positiivinen ja on solumuutoksia?

No riittää varmaan, että puolen vuoden päästä otetaan uusi testi ja katsotaan onko vielä samassa luokassa. Jos on niin sillon yleensä ohjataan jatkotutkimuksiin.

Lukaisin nyt alkuperäisen viestin tarkemmin. Tosiaan olethan sinä jatkotutkimuksiin menossa. Vieras on oikeassa.

Yleensä papa 2 saaneet vuoden päästä uuteen. Onko siis mulle tarkotuksel laitettu marras-joulukuulle jo uus näytteen otto?

Alkuperäinen kirjoittaja häääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Luokka 2 ei välttämättä tarkoita kondyloomaa.

no mä kans mietin tota, kun mulla on joskus ollut kakkos luokkaa eikä mulle mitään kondyloomasta kukaan puhunut.

papa2 voi olla ihan tulehduksen takia. Mulla oli hpv positiivinen ja tuo hpv on se syövän aiheuttaja. Niillä harvoilla siis kenelle se syöpä tulee.

Siinä papa vastauksessa on voinut lukea patologin lausunnossa että hpv-epäily, joka ohjaa että näyte otetaan aiemmin. Eli sen patologin silmään on voinut näyttää sellaiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Siinä papa vastauksessa on voinut lukea patologin lausunnossa että hpv-epäily, joka ohjaa että näyte otetaan aiemmin. Eli sen patologin silmään on voinut näyttää sellaiselta.

Ei ollu mikään epäily. vaan se hpv ON positiininen. Siis mula on se virus.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

Yleensä papa 2 saaneet vuoden päästä uuteen. Onko siis mulle tarkotuksel laitettu marras-joulukuulle jo uus näytteen otto?

On tarkoituksella :) eli sua ja sun papaa seurataan.

tietääkö kukaan, että mitä jos on todettu jonkinlaisia muutoksia papa-kokeen aikana, ja lisäseuranta on puolen vuoden päästä, ja siinä välissä harrastaa seksiä, onko miehellä sillon suurta riskiä saada tartunta? ja mitä oireita miehet voivat tästä saada? Miehillä se ei siis ole syöpäriski?? Jos joku tietää, olisin todella kiitollinen!

Alkuperäinen kirjoittaja anni:
tietääkö kukaan, että mitä jos on todettu jonkinlaisia muutoksia papa-kokeen aikana, ja lisäseuranta on puolen vuoden päästä, ja siinä välissä harrastaa seksiä, onko miehellä sillon suurta riskiä saada tartunta? ja mitä oireita miehet voivat tästä saada? Miehillä se ei siis ole syöpäriski?? Jos joku tietää, olisin todella kiitollinen!
No jos on vakituinen partneri niin eiköhän se ole sitten jo mieheen tarttunut.Kondomikaan ei välttämättä hpv:lta suojaa.

Mistähän minä HPV:n aikanaan sain, kun se oli minulla vaikken ollut koskaan harrastanut seksiä kenenkään kanssa? Ja muutokset kohdunkaulassa oli jo sellaiset, että piti jäädyttää. Tää tuli ilmi kun menin gynelle eka kertaa elämässäni 17 -vuotiaana kun olin aloittanut seurustelun.

Yhteistyössä