pannarin tekemisestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis pannari on kypsä ja ihan normaalin näkönen, mutta päällä on jotain valkosta möhnää, olettaisin että se on kananmunaa?
pinta on löysä ja maistuu munakkaalle?

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen kokki:
siis pannari on kypsä ja ihan normaalin näkönen, mutta päällä on jotain valkosta möhnää, olettaisin että se on kananmunaa?
pinta on löysä ja maistuu munakkaalle?

Miten sä sen teet? kuulostaa ihan omituiselta.

Mä teen tällä

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/16687/Papan%20paras%20pannari

Eikä ikinä oo tollasta ongelmaa ollut...Jotain siinä menee väärin..Muakin edelleen kiinnostaa se että vatkaatko sen kunnolla?

Vatkaa ensin ne munat kunnolla, sitten lisäät muut aineet ja ei sokeria taikinaan vaan 1tl suolaa :) Anna taikinan seistä huoneenlämmössä n. tunti ennen paistoa. Ja ei rasvattomaan maitoon kannata pannaria tehdä vaan punaiseen :)

Mä sekoitan ensin maidon, jauhot, sokerit ja ripauksen suolaa. Annan sitten muhota puolisen tuntia ja vasta sen jälkeen vatkaan munat joukkoon. Voe pojat, jotta on herkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/574/Maailman%20paras%20pannukakku
Minä teen tällä, hyvää on!:p

mäkin teen tällä. sain tän kaksplussan palstalaisilta vinkiks joskus. ja on hyvää. sekoitan vain käsivispilällä nuo aineet 1min ajan. ja turvotan ehkä 5min ja laitan uuniin. hyvä tulee.

Mulla ei pannari onnistu ikinä.. Olen varmaan palstan surkein vaimo, mutta en vaan osaa tehdä pannaria.. Aina jää joko raa'aksi tai kuivaksi korpuksi.. =/

Ähäps, liityn seuraasi :wave: . Mä osaan kämmätä pannarin kans, mun pannukakusta tulee aina päältä lähes korpuksi palanutta ja sisältä se on semmosta ihme hättöä, osittain raakaakin :headwall: ... Olenkin luovuttanut sen suhteen ja keskittynyt lettujen väsäämiseen, ne mä osaan!

Ainekset
8 dl maitoa
2-3 munaa
noin 1 tl suolaa
noin 1 dl sokeria
2 tl vanilliinisokeria
4 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
50 - 100 g sulatettua voita
Valmistus
1. Vatkaa kulhossa munien rakenne rikki ja sekoita joukkoon maito.
2. Sekoita keskenään kuivat aineet. Sokerien määrää voit halutessasi vähentää.
3. Sekoita jauhoseos tasaisesti muna-maitoseokseen.
4. Anna taikinan levätä puolisen tuntia.
5. Kaada taikina leivinpaperin päälle uunipellille ja paista 225 asteeseen noin puoli tuntia. Leivinpaperinkin voi voidella öljyllä tai sulatetulla voilla, jotta pannukakku irtoaa hyvin.

60 cm leveään uuniin kannattaa käyttää litra maitoa ja lisätä suhteessa muita aineita.

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Mulla ei pannari onnistu ikinä.. Olen varmaan palstan surkein vaimo, mutta en vaan osaa tehdä pannaria.. Aina jää joko raa'aksi tai kuivaksi korpuksi.. =/

Ähäps, liityn seuraasi :wave: . Mä osaan kämmätä pannarin kans, mun pannukakusta tulee aina päältä lähes korpuksi palanutta ja sisältä se on semmosta ihme hättöä, osittain raakaakin :headwall: ... Olenkin luovuttanut sen suhteen ja keskittynyt lettujen väsäämiseen, ne mä osaan!

Joo just noin käy aina mullekkin.. Vaikka olen tehnyt just tolla maailman parhaalla ohjeella.. Mä olen kans jo luovuttanut...

Yhteistyössä