Neulojat, miksi mulla kipeytyy pikkusormi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuloja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuloja

Vieras
Oon nyt palautellut neulomisen jaloa taitoa mieleeni ja hyvin lähti sujumaan, muttta kertokaa, että miks mun vasen pikkusormi on tosi kipeä jo pienen neulomisen jälkeen? Tutkin tekniikkaani ja huomasin pitäväni lankaa pikkusormella kiinni, mutta eihän siitä voi olla pitämättä kiinnikään. Kertokaas, että mitä mä teen väärin?

mäkään en pidä kiinni, siinä se kulkee sormien välissä...? Yritä muuttaa tekniikkaa. Teetkö tiukkaa? Kokeile vaikka bambuisia puikkoja, ne ei ole niin liukkaat tai vaihda lankaa tai puikkokokoa?

Mä näköjään pidän keskisormella, peukalolla ja nimettömällä puikosta kiinni, lankaa puristan pikkusormella kämmeneen kiinni ja etusormen yli kulkee normisti lanka. Kokeilin sitäkin, että pidän myös pikkusormella kiinni puikosta ja se lanka kulkee siellä kaikkien sormien ja puikon välissä, niin lanka jää helposti liian löysälle ja sitten ei tuu mistään mitään... ei oo helppoa :D

Jaa-a vaikea sanoa.
Mulla kulkee lanka aina etusormen päältä, keskisormen ja nimettöm'n alta ja pikkurillinympäri, ei tuu kireetä eikä löysää näin. Eikä sormetkaan väsy.

Yhteistyössä