Pannarin ohje,joka ei jää löllöksi sisältä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mianna

Vieras
Ongelma on se,että mun pannari tuntuu aina jäävän hiukan taikinaiseksi sisältä,vaikka paistan tarpeeksi kauan,olen kokeillut lämpötilanvaihdoksia ja ajanvaihdosta.Ohje on se sama,joka täällä pyörii usein.
Haluan nyt sellaisen ohjeen joka onnistuu!!Entä onko parempi käyttää kiertoilmaa uunissa vai tavan toimintoa?
Kiitoksia!

kyllä se tuoreen pannarin kuuluukin jäädä ihanan pehmeäksi ja vähän kosteaksi sisältä. sitten seuraavana päivänä se on sellainen kuiva käntty jota sinun tekee mieli :wave:

Jaa, mun mielestä hyvä pannari saa olla hiukan löysä, ei toki taikinainen, sisältä.

Mä oon tehnyt tällä ohjeella jo kauan, ja vieraatkin kovasti tykänneet:

Pannukakku uunipannussa
4 munaa
7 dl maitoa
3 1/2 dl vehnäjauhoja
1 rkl sokeria
1/2 tl suolaa
50 g voimariinia yms. rasva

Sekoita munat kulhossa ja lisää sitten joukkoon maito, jauhot, sokeri, suola ja viimeiseksi sulatettu rasva. Anna taikinan turvota puolisen tuntia.

Kaada taikina sitten uunipannulle (voidellun) leivinpaperin päälle. Kypsennä 200 asteessa puoli tuntia.

Auttaisko, jos laittaisit pannulle vähän öljyä, leivinpaperin sijasta, ja uuniin pannu kuumentumaan. Parin minuutin päästä kaadat taikinan kuumalle pannulle ja takas uuniin tarvittavaksi ajaksi.

Yhteistyössä