Palvikinkku ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Pitääkö tosiaan paikkansa, että palvikinkkua ei saa syödä raskausaikana??! Mulle ei neuvolassa oo sanottu mitään, ja oon surutta syönyt sitä paljonkin jo monta kuukautta. Nyt kuulin, et ei saisikaan syödä. Apua!!

mä voin tunnustaa, että kysyin tuota ihan samaa täältä omana raskausaikana ja sillon kukaan ei päivitellyt sitä kysymystä vaan mulle sanottiin, että periaatteessahan palvikinkkua ei ole kuumennettu ja siksi sitä ei sais syödä...

no sehän on selvää pässin lihaa ettei saa raskausaikana hengittää ilmaa saati syödä mitään kun kaikki on kiellettyä :D

Siis tää ei ole vitsi! Siinä neuvolassa saadussa vauvau- kirjasessa mainitaan näköjään myös palvikinkku kielletyissä ruuissa. Miten mä en oo huomannut sitä!!!! Voihan nyt itku!

Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
mä voin tunnustaa, että kysyin tuota ihan samaa täältä omana raskausaikana ja sillon kukaan ei päivitellyt sitä kysymystä vaan mulle sanottiin, että periaatteessahan palvikinkkua ei ole kuumennettu ja siksi sitä ei sais syödä...

No onhan se kuumennettu, FGS sehän on paistettu! Oiskohan se siksi jossain "kiellettyjen" joukossa, et se on savustettu, ja siksi siinä voi olla karsinogeenejä?

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

No onhan se kuumennettu, FGS sehän on paistettu!

Jaa, no mikäs kinkku se sitten on mikä kypsennetään jotenkin muuten...?

Raakaa sikaako se palvikinkku on? Onhan se paistettu niinkuin yleensäottaen kinkulle on tapana tehdä :)

eli käytännössä ei saa syödä mitää raskaus aikana,oikeesti alkaa tuntumaan siltä.
Mutta mulle ei neuvolassa olla tuota kielletty eikä se lue siinä neuvolapaperissa missä lukee ne mitä suositella raskaus-aikana.
Jos se ois niin vakava juttu niin se ois jo siinäkin lapussa...

Vauvau-kirjasen mukaan on "raakaa lihaa", eli ilmeisesti savustuksen aikana ei lihan lämpötila nouse tarpeeksi korkeaksi. Nyt loppu mun kinkun syönti tähän paikkaan. Ja neuvolaan annan palautetta, kun eivät ole siitä maininneet...onneks kaveri potkii ainakin vielä.

ei kai joku oikeasti voi olla noin hysteerinen???!!! suomessa on ruoka niin puhdasta, että täällä voi oikeasti kohtuudella syödä kaikkea raskausaikana. ja tämä on ihan asiantuntian sanomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vauvau-kirjasen mukaan on "raakaa lihaa", eli ilmeisesti savustuksen aikana ei lihan lämpötila nouse tarpeeksi korkeaksi. Nyt loppu mun kinkun syönti tähän paikkaan. Ja neuvolaan annan palautetta, kun eivät ole siitä maininneet...onneks kaveri potkii ainakin vielä.

:D :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

OIskohan tässä kyseessä käännösvirhe. Suomessahan on käsite "kylmäsavustus". Eli kylmäsavukinkkuakin vois siis olla. Sitä ei kyllä raskausaikana suositella, mutta lämminsavukinkku kyllä kypsyy läpikotaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö palvikinkku muka ole kypsää lihaa siinä missä muutkin leikkeleet sun muut?

Kyllä on palvikinkku ihan kypsennettyä lihaa ja ihan huoletta voit syödä!!! Ja niitäkin mitkä on näiden "kiellettyjen" ruokien listalla, niin niitäkin saa syödä mutta ei paljoa....

Yhteistyössä