Palvikinkku ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
palvauksesta:

Itse palvausprosessi

Lihan tasaannuttua ruiskusuolauksesta sammiossa lihat nostellaan palvaamon savu-uuniin 36-48 tunniksi. Uunissa on koko ajan lämpöä vähintään +60°C. Optimi lämpötila savustuksen aikana on +81-83°C.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
OIskohan tässä kyseessä käännösvirhe. Suomessahan on käsite "kylmäsavustus". Eli kylmäsavukinkkuakin vois siis olla. Sitä ei kyllä raskausaikana suositella, mutta lämminsavukinkku kyllä kypsyy läpikotaisin.

Toivottavasti kyse olisikin tosiaan käännöskukkasesta. Se olisi kyllä looginen selitys.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kai joku oikeasti voi olla noin hysteerinen???!!! suomessa on ruoka niin puhdasta, että täällä voi oikeasti kohtuudella syödä kaikkea raskausaikana. ja tämä on ihan asiantuntian sanomaa.

Ystäväni vauva kuoli mahaan viikolla 21 saatuaan listeriabakteerin, joten KYLLÄ, olen mielummin liian hysteerinen kuin välinpitämätön. Vahingon kun ei tarvitse sattua kuin kerran, ja pystyn kuitenkin itse siihen riskiin vaikuttamaan.

No mä taas en jaksa uskoa, että niitä suosituksia on huvikseen tehty. Eli kyllä niillä joku ajatus taustalla on, miksi ei saisi syödä. Kukin tekee tavallaan, mutta mä henk.koht. olen mielummin varovainen kuin että joutuisin ikäni murehtimaan välinpitämättömyyttäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä taas en jaksa uskoa, että niitä suosituksia on huvikseen tehty. Eli kyllä niillä joku ajatus taustalla on, miksi ei saisi syödä. Kukin tekee tavallaan, mutta mä henk.koht. olen mielummin varovainen kuin että joutuisin ikäni murehtimaan välinpitämättömyyttäni.

Juuri näin. Vaikka on tosi epätodennäköistä, että esim. Aura-juustosta voi saada listerian, niin ei se silti ole täysi mahdottomuus. Jos niin huono tuuri käy, että listerian saa ja vauva kuolee kohtuun, niin ikinä en sitä itselleni anteeksi antaisi. Ennemmin olen varovainen kuin, että joudun katumaan.

Yhteistyössä