Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Niimpä ;) Tänään pp6 eikä tunnu missään, pientä nipistelyä vaan eilen illalla. Nyt täytyy keksiä jotain muuta tekemistä kuin netissä istuminen, muuta mietittävää. MinzuS minä päivänä meinaat testailla? Itse ajattelin tehdä kotitestin pp14 ja jos se näyttää positiivista niin tilata ajan veritestiin, jotta näkee hcg:n. Noh, jännätään nyt ensin siihen testiin asti, sen jälkeen seuraava piinat.. :confused:
 
Olen nyt lukenut tämän pinon keskustelua vähän tarkemmin ja monien ajatukset tuntuvat niin tutuilta.
Antaa itselle voimia, kun tietää, ettei todellakaan ole yksin näiden kaikkien mietteidensä kanssa :heart:
Olen esimerkiksi täysin samaa mieltä, että lapsettomuus ei ole kadonnut lapsen myötä. Tuo on varmasti sellainen ajatus, jonka voi ymmärtää vain saman asian itse kokenut.
Ja vaikka onkin todella kiitollinen ja ihmeissään tästä yhdestä lapsesta, niin silti olisi vaikea niellä sitä, ettei saisi hänelle sisaruksia.

sumutin, valtavasti onnea plussasta :flower: Toivottavasti kaikki menee hienosti.
Käyhän kertomassa ultrakuulumiset.

raitapaitainen, mehän mennään aika samoissa! Meillä oli eka pakastealkiosiirto 9.9.
Onkos ollut minkälaisia tuntemuksia?
Minulla on olo ihan niin kuin ennen menkkojen alkamista, mutta niin minulla oli tuoresiirron jälkeenkin, josta syntyi tyttäremme. Mieliala vaihtelee epätoivosta toivoon.

Minzu ja Miippis, melkein samoissa päivissä mennään mekin!

Monien kirjoituksia tekisi mieli kommentoida, mutta neiti herää varmasti pian päiväunilta.
Hän nukkuu yleensä päivällä vain noin 40 minuutin unia.

Kaikille voimia ja onnea!
 
ellastiina, ei sillä liene väliä onko menkat vielä alkaneet ennen suunnittelukäyntiä, sillä kyllähän ennen varsinaisten hoitojen alkamista kuitenkin katsotaan tilannetta tarkemmin. Ennen hoitoja pitää imetys olla lopetettuna ja mielellään pari kuukautiskiertoa takana. Näin ainakin minua ohjeistettiin Oulussa. Minulla ehti olla kolmet menkat ennen PAS:ia.
 
tänään pp7 ja menkkamaisia kipuja on alavatsalla. Muistelen kyllä olleeni ihan varma menkkojen alkamisesta silloinkin kun esikoista aloin odottamaan kun silloinkin oli niinku menkkakipuja olis ollu.

Mun piti olla ihan cool tän piinailun suhteen, mutta ei onnistu!! Mä en vaan osaa olla tarkkailematta itseäni suurennuslasilla suunnilleen =)
 
Juu, kyllä tää on niin hermoja raastavaa vaikka piti todellakin olla ihan coolina tällä kertaa, ei onnistu! ;) Sama juttu että viimeks oli ihan samanlaista nippailua ja jomotusta kun kaikki meni täydellisesti ja päättyi murusen syntymään.
Mieliala vaihtelee täälläkin epätoivosta toivoon, eilen aamulla oli sellanen olo että varmasti tulee nega kun kaikki oireet katos, mutta ei voi tietää. Vähänkö tähän epätietoisuuteen hajoaa, apua..

Täytynee mennä leikkimään ton papupadan kanssa barbieilla niin saa "aivoille" muuta tekemistä ;)

Tuutte sit kertomaan miten menee, joohan!
 
Kaksi palleroa siirrettiin maanantaina...nyt siis 3. päivä menossa. :D Onneks en välillä muista koko asiaa. Yritän olla mahdollisimman tyyni viilipytty asian suhteen. Ja onneks en muista sitäkään kuinka aikaisin mahdollisia "tuntemuksia" alkaa tuntea. Tsemppiä kanssasisarille, ihan jokaiselle!!!!
 
Alkoi eilen ruuantuoksu etoa, joten uskallauduin testaamaan illalla.
Ja plussa tuli :heart:
Olo on hämmentynyt ja onnellinen.

Oireista: Minulla oli ihan kuin kuukautisia edeltäviä oireita varmaan pp5 alkaen ja jatkuvasti sellainen olo, ettei uskalla mennä vessaan toteamaan tilannetta. Viikonloppuna (pp9-10) huomasin liikuttuvani erityisen herkästi ja maanantaina tuntui hetken nännit aroilta, mutta se tunne meni ohi.
Eilen sitten alkoi kuvotus ja samalla kuukautiskipumaiset jomotukset lakkasivat. Tosin kaikenlaista pientä mahan juilintaa ja turvotusoloa on nytkin.

Miippis, onko sinulla uusia tuntemuksia?
Raitapaita ja Minzu, mitenkäs teillä?
Pidän kovasti peukkuja kaikille =)
 
nassau, hienoa, että pääsitte siirtoon.
Ihmettelit aiemmin, miksi siirto tehdään vasta muutaman vuorokauden päästä ovisplussasta... en osaa siihen oikein vastata, mutta meilläkin oli tämä PAS luomukiertoon ja siirto tehtiin kolmen vuorokauden päästä plussasta, kuten teilläkin.
Tsemppiä ja rauhallista mieltä!
 
Tirlittan onnea ihan hirmuisesti plussasta!!! <3 Toivottavasti kaikki sujuu niinkuin pitääkin loppuun asti :)
Nassau tsemppiä palleroille! Ja piinailuun kanssa, hermoilen täällä sitten sunkin puolesta :D

Itsellä tuntemukset vaikuttais samantyylisiltä kuin sulla Tirlittan, tosin nyt menossa vasta pp9. Ajattelin testata ensin vasta maanantaina, mutta saas nähdä miten malttaa..liian aikaisin en kuitenkaan uskalla. Ei oo vielä testejäkään onneks kotona..
 
nassau, hienoa, että pääsitte siirtoon.
Ihmettelit aiemmin, miksi siirto tehdään vasta muutaman vuorokauden päästä ovisplussasta... en osaa siihen oikein vastata, mutta meilläkin oli tämä PAS luomukiertoon ja siirto tehtiin kolmen vuorokauden päästä plussasta, kuten teilläkin.
Tsemppiä ja rauhallista mieltä!
toisesta ketjusta vastailen tähän väliin,että kun ovishetki on ollut niin siitä lasketaan jo hedelmöittyneitten munasolujen ikä ja siirretään kohtuun siten,että munisten ikä passaa kierron kanssa yhteen:confused: tuli kyllä sekavasti..
eli jos alkiot 3pv vanhoja niin oviksesta 3pv siirretään.Näin miulle kerrottiin.Ja luultavasti en nyt kovin väärin ymmärtänyt lääkärin selostusta.
 
minä olen testaillut jo pp8 lähtien ja tänään pp10 ja kaikki testit puhtaita negoja, ei haamuakaan havaittavissa. Kyllä mä alan jo suunnata katseeni eteenpäin ja uuteen PAS:iin heti alkavassa kierrossa.
 
Paljon onnea Tirlittan!! Mahtavaa!!

Täällä valkenee pain aamu ja pp14. Pahoinvointia on ollut lievänä melkein koko piina-ajan ja painokin on laskenut 3kg siirtopäivästä. Mitään muita tuntemuksia ei ole suuntaan eikä toiseen, että yhtään en tiedä montako viivaa tikkuun muutaman tunnin päästä tulee.. Jännittää ja vähän pelottaakin. :)

t. Raitis + Topi pp14
 
Kuinkahan kauan muuten lääkkeellisessä Pas:ssa täytyis noita lugesteroneja ottaa, just laskin että mulla ne ei tule riittämään kuin viikolle 7+0. Täytyy varmaan soittaa hoitajalle ja kysellä, luulin et niitä piti olla vielä pidemmälle ajalle...jonnekin kymmenennelle asti.
Tein kans äsken testin (pp11)ja himmeästi näytti plussaa, maanantaina täytyy testailla uudelleen. :)
Vielä ei oikein uskalla iloita, positiivista tietysti et jotain kiinnittymisen yritystä ehkä on..
 
tirlittan! onnea!!!

raitis peukkuja!

minzuS odottelehan vielä rauhassa....

nassau ai, sait 2 siirrettävää? jotenkinolin aatellu, että 2 ei siirretä jos jo lapsia?

oma haaveilua vain, imetystä vielä jatkan....

miippis varoen hymyilen...
 
Paljon onnea Miippis!! Plussa se on haaleakin plussa! :)
Mulla oli aikoinaan pp14 masussa tuplat ja plussa oli tosi tosi haalea.

Noh, tänään ei mun tikussa näkynyt edes sitä haaleaa plussaa. :/
Oli siinä itseasiassa kaks viivaa mutta toinen oli kontrolliviiva ja toinen tuli tikkuun poikittain niin, että se näytti ihan "kirkkoveneeltä". Joo, mutta siis Luget lopetan tänään. Tässä vähän vielä pelailen tuolla lopetuksella sitä, että jos pääsen heti uuteen hoitoon, niin venytän menkkojen alkamista Lugeilla muutaman päivän, koska muuten en olisi punktion ja siirron aikaan Suomessa. Taysin hoitaja (aina se sama jonka kanssa mikään ei onnistu) oli sitä mieltä, että en pääse uuteen hoitoon heti vaan pitää pitää välikierto, että kroppa saa levätä. Ja just kun lääkäri sanoi ihan toisin siirtopäivänä: Ei tarvitse pitää välikiertoa kun ei ole mitään stimuloitu vaan tehty pas. :stick:
 
Onpas siitä aikaa, kun olen viimeksi täällä käynyt. Uutisiahan on vaikka kuinka paljon!

Tirlittan, Sumutin, Miippis
valtavasti onnea plussista!!! !!! Uskomattoman ihania uutisia! Upeaa, että plussaputki on nyt avattu!

Raitis ja MinzuS: voimahalit sinne!!!

Kahden alkion siirto TAYS:ssa
: Meillä siirrettiin kaksi, joista toinen sitten menehtyi. Mulla oli runsasta vuotoa ja olin jo ihan varma, että oli keskenmeno. Vuodon syyksi selvisi hematooma. Samassa ultrassa todettiin, että toinen alkio ei selviä – vaikka löytyi kaksi sykettä, toinen oli paljon pienempi. Kyllähän sitä miettii, että mitä vastaa jos kysytään siirrettäänkö jälleen kaksi. Toisaalta olen vahvasti sitä mieltä, että en halua, että yhtään heitetään hukkaan (jos esim. pakastetaan kaksi kerrallaan).
Mä huomaan myös jatkuvasti törmääväni ”lapsettomuuteemme”. Se on sitä, kun tietää että todennäköisesti sisarusta ei saada muuta kuin vaikeamman kautta jos silloinkaan. Muiden raskausuutiset saavat mielen haikeaksi, ”kunpa se olisi meillekin noin helppoa…”

Täällä edelleen haaveillaan vain. Menkat eivät ole alkaneet vieläkään. Yöimetykset olen lopettanut, mutta sekään ei näy riittävän. Mulla on kovin haikea mieli tuosta imettämisen lopettamisesta. Neiti on niin kovin pieni vielä. Mutta meinaan kyllä vieroittaa tässä lähiaikoina. Menkkamaista kipua oli tässä joku aika sitten ja olin ihan varma, että menkat alkavat, mutta eivät kuitenkaan. Tuskin raskaanakaan olen, vaikka sitä tietysti toivoisin.
 
Kiitos kaikille vastailuistanne koskien kahden alkion siirtoa..ja mitäs muita pohdintoja mulla olikaan...

Lääkäri muuten sanoi sillon..tai pikemminkin ilmoitti suoraan kättelyssä, että "ja kaksi alkiota siirretään". En vastustellut. Enkä myöskään tiedä mitään rajoituksista, et jos on jo lapsi tms..

Mitään tuntemuksia en ole suurennuslasilla tarkkaillut, mutta ilokseni tänään on vatsaa nipistellyt muutamaan otteeseen. Juuri siihen malliin kun eka raskaudessakin. Tosin en muista oliko näin alkuvaiheessa (pp6)... No ihan sama :p Elättelen toivoa kuitenkin tuonne 4.10 asti ellei sitä ennen tapahdu mitään mullistavaa.
Hui ku tää on jännää ja vielä jännemmäks tän tekee se, että on samassa tilanteessa olevia :wave:... jotka tietää tasan tarkkaan mitä tää "lapsen teko" on (anteeksi, rumasti sanottu mut siltä usein tuntuu). Ja kuinka vaikeetakin tää on...:headwall:

Tsemppiäääää=)
 
Täällä myös pikku kakkosen piinistelijä! Esikoinen lähti 1.IVF 2. PAS ja on nyt reilu puoli vuotias (syntyi siis rv 32 ja meillä imetys ei onnistunut vaikka yritin kuukauden verran pumpata...) Ja nyt siis 1. IVF 3. PAS tehty 21.9. ja kaksi siirrettiin. Toinen TOP ja toinen ei kovin häävi, mutta roskiin olisi muuten mennyt joten sanoin että kyytiin vaan. Tänään on siis pp 5, ja olen yrittänyt olla tunnustelematta mitään oireita vaikka hankalaa se oli kun eilen illalla tuli jo ne vilun väristykset ja nokan tukkoisuus mitkä viimeksikin kun poika sai alkunsa. Flunssasta ei ilmeisesti ole kysymys kun nyt aamulla ei ole mitään tuntemuksia... Testipäiväksi annettiin 7.10 ja yritän sinnitellä niin pitkälle tuon testaamisen kanssa kuin vain mahdollista. Esikoisesta testasin selkeän plussan 3 päivää ennen virallista testipäivää joten nytkin on varmaan hakala hillitä itseänsä... ;-D

Tsemppiä kanssasisarille (on muuten paljon tuttuja nimiä... ;-))
 
Onko kenelläkään koskaan ollut alkuraskauden oireena "maha sekaisin"? Mä en usko tää johtuu mitenkään jänityksestä, koska sitä ei ainakaan mielestäni mulla ole... Mut tuntuu et vatsa on välillä ku ilmapallo..aika epämukavaa..

Ekassa raskaudessa oli tää sama juttu, mutta se kyllä johtui varmasti siitä et hormoonit ja koko kroppa oli sekaisin ja kamala hyperstimulaatio siihen päälle.. Munasoluja kerättiin sillon 15.
No kai mä oon vaan syöny jotain "väärää" : /
 
Ihanaa tänne on tullut plussauutisia. :heart:

Halit kaikille niitä tarvitseville :hug:

Me ei olla vielä lähdetty hoitorumpaan. Lääkkeetön pas varmaan tehdään,koska esikoinen sai alkunsa siitä. Meidän tyttö on nyt 8kk ja ehkä tuossa alkuvuodesta voisi alkaa miettimään pikkukakkosta. Nopsaa saa kullemma ajan,kun soitin ja kyselin.
Kiva lueskella muiden onnistumia. :)
 

Yhteistyössä