Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Täällä piinistellään talvipäivässä..Mä oon tosiaan ajatellut mennä vaan siihen veritestiin, mulle se on määrätty pp11 eli pe 31.1. On sitte viikonloppu aikaa surra tai iloita rauhassa. Päätin etten tee ennalta itse testejä kun viimeksi se aiheutti vaan turhia toiveita.

Iitu pp4
 
Oon samaa vuosimallia kun Melinda, eli täytin pari viikkoa sitten 29. Lasta alettiin yrittää sillon kun olin täyttämässä 22...

Menkkoja oottelen passin jäljiltä alkavaksi. Klinikalta lupasivat soittaa jatkosta, kun itse soitin sinne tiistaina, mut ylläri ylläri, mitään ei ole kuulunut. Vissiin ainakin jotain lisätutkimuksia tehdään.

Plussaonnea piinistelijöille! Jonkun on pakko joskus plussata!
 
Oho, onpas täällä taas ollut huisketta! Mä oon ollut niin jännittynyt meidän alkioiden puolesta, etten ole tännekään saanut kirjoitettua... Viime yönä en oikein saanut nukuttuakaan ja aamulla vaikka olis vielä saanut nukkua, heräsin jo 6.30. Eli eilen soittelivat sieltä ja aikamoinen kato oli taas käynyt. 18 munasolusta 10 oli kypsiä, ne icsattiin ja niistä 5 hedelmöittyi. Huh. Nyt en muuta toivo kuin että maanantaina olis jotain siirrettävää... Tänään sain tietää että 4 oli jakautunut, mutta 1 oli monitumainen (taas!), joten 3 alkiota sinnittelee. Ovat siis ihan hyviä, mutta jotenkin olen ollut ihan kauhusta kankeana, jos ne ei jaksakaan jatkaa sinne 5. päivään asti. Nää punktion ja siirron väliset piinapäivät on melkein pahempia kuin ne siirron jälkeiset!

Tää lyhyt hoito muuten sopi mulle paljon paremmin kuin pitkä, olin jo seuraavana päivänä lähes normaali, vatsassa ei ole yhtään nestettä eikä turvotusta. Viime hoidossa nestettä oli vatsaontelossakin.

Iitu, ja muutkin blastoista kiinnostuneet. Löysin tällaisen taulukon blaston siirron jälkeisestä ajasta. Se on Iitu ehkä jo kiinnittynyt! :) What Happens After an Embryo Transfer? | Fertility Center

Kiitos Aleksa muuten mielenkiintoisista linkeistä, olen käynyt niitä lueskelemassa. Paljon uutta tietoa tullut.

Prinsessatyttö, missä päin Suomea hoitosuunnitelma ja reseptit tulee postitse?

Kuten nimimerkistä huomaa, olen 35-vuotias. Alkuvuodesta täytän kylläkin jo 36 vuotta... Hui!

Tsempit muillekin piinailijoille, Kirsi, Joku_raja ja Nipsu! Ja kiva oli kuulla teistä taustailijoistakin, Melindalle erikoishalit, vaikka ei enää Naikkari-kavereita ollakaan! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Pp5 ja mä vuodan kirkasta verta. Lyhimpien kiertojen mukaan tänään voisi hyvinkin olla kuukautisten alkamispäivä. Ovulaatiosta on jo yhdeksän päivää. Pitää soittaa maanantaina polille. Eihän tämä näin voi mennä, ettei ole edes mahdollisuuksia.
 
Voi ei joku_raja! Voisiko olla kiinnittymisvuotoa? Vai jatkuuko edelleen? Tai kemiallinen, jos sulla on lyhyt kierto niin kuin mulla? Ootko testannut? Älä ainakaan lopeta Lutinuksia vielä ennen kuin selviää tarkemmin, mistä on kyse.

Popcornille tsemppiä maanantain odotteluun! Toivotaan, että kaikki 4 ovat maanantaina vielä pelissä mukana.

30-vuotta tuli täälläkin juuri täyteen. Ei kai se vielä paljon ole, mutta jotenkin synttärit konkretisoi tämän vauvajutun toivottomuuden.
 
Välillä vuoto loppuu ja välillä lorahtelee. Olo on kuin menkat yrittäisivät alkaa, mutta joku estää. Testannut en ole, ajattelin sen olevan vielä turhaa. Lutinuksia en uskalla vielä lopettaa. Mietin sitäkin, että ärsyttääkö tuo asettimen käyttö ja siksi vuotelisi, mutta taitaa olla ohut oljenkorsi. Pitää yrittää saada lääkkeellinen kierto seuraavaksi, kun hukkaanhan nämä alkiot näin menee. Ei auta kuin odotella, että mitä tästä seuraa. Anteeksi tämä vuodatus (kirjaimellisesti).
 
Viimeksi muokattu:
joku_raja, onko sulla tai yleensäkään kellään mitään tukilääkkeitä vuotoa varten? Meillä on ohje, että jos alkaa vuoto, Progynovaa 1x/tunti 8 tabl.asti, sen lisäksi useampi injektio lihakseen aamuin illoin 24h ajan. Sitte Progynovan tiputus vähitellen alas. Kai sillä on tarkoitus lopettaa vuoto ja antaa alkiolle vielä mahdollisuus jos on sattunut kiinnittymään. Noita ampulleja on kaappi täys, en muista nyt nimiä, viime hoidossa ei niitä tarvittu. Toivottavasti sulla vuoto loppuu!
Ja iästä, 35 ja loppuvuodesta 36..
Iitu pp 5
 
Joku_raja, mäkin komppaan, että älä lopeta tukilääkitystä vaikka noilla piiniksillä tapahtuis mitä.

Mun vinkkaamat linkit sain itse vinkkinä Lahjasoluperheet-foorumin tsemppienkeleiltä sen meidän joulukuun alussa tehdyn pitkän viljelyn aikana. Kun eivät mitään kirjallista tietoa meidän alkioista antaneet, niin eivät olleet oikein sovellettavissa siihen meidän senhetkiseen tilanteeseen. Popcorn, allekirjoitan niin ton, että ne viljelypäivät pitkässä viljelyssä on pahempaa piinaa kuin siirron jälkeiset päivät. Ainakin näillä meidän alkioilla.

Olen teidän puolesta iloinen, ehditte saada yhdessä vielä monta lasta, kun olette noin nuoria. Ja kyllä tosiaan nyt on niin monella hyvin rauta kuumana, että pakko jonkun on plussata.

Mun esikoinen kiinnittyi alkiona mun 36-vuotispäivänä, ja nyt olen 38. Jäljellä olevat kaksi ivf-yritystä ehditään tehdä tän ikävuoden aikana. Nyt popsin neljäätoista lisäravinnepilleriä päivittäin ilmeisesti aina tuonne huhtikuulle asti ja vasta sitten yritetään uudestaan. Lääkäri selitti pyynnöstäni tuon munasolujen kolmen kuukauden kypsymisprosessin, ja silloin ymmärsin miksi kaikkia noita aineita käsketään käyttää vähintään kolme kuukautta ennen hoitoja.
 
Joku_raja, voi p..ska, miten ne menkat voi nyt jo alkaa?! Onko tänään vielä sama jatkunut? Meinaatko huomenna soitella klinikalle?

Mites muut piinailijat? Onko mitään tuntemuksia?

Iitu78, mä en ole kuullutkaan koskaan tosta Progynovasta. Käytettäiskö sitä ulkomailla enemmän? Kävin siitä lukemassa ja sitä näköjään käytetään vaihdevuosioireiden hoitooon. Kaikenlaisia lääkkeitä meillä määrätään. :)

Mä oon ihan hermoraunio, en varmaan nuku koko yönä. Mä romahdan ihan täysin, jos ne aamulla soittaa ettei mitään siirrettävää ole. Pliis, sinnitelkää, alkio-rakkaat!

Popcorn, siirtoon huomenna (KYLLÄ!)
 
Jep, Popcorn Menee siirtoon huomenna!
Tota Progynovaa käytetään koko hoidon ajan kohdun limakalvon kasvattamiseen ja sitten vielä jos raskaus alkaa, sitä käytetään viikolle 12 asti. Sinänsä outoa, koska itse lääkkeen tiedoissa lukee, ettei saa käyttää raskauden aikana, mutta kai se liittyy siihen, kun nämä raskaudet on niin täysin lääkkeiden varassa ainakin aluksi.
Iitu pp6
 
Popcorn Onnea siirtoon! Harmillista, että kato kävi, toivotaan että nämä kolme on sitkeitä sissejä ja raskaus alkaa :heart:

joku_raja Vieläkö on vuotoa? Toivotaan, että se on ihan harmitonta vuotoa. Itsellä oli ekassa raskaudessa pp9 - pp10 vuotoa, välillä ihan punaista ja välillä rusehtavaa ja niukkaa. Mutta siitä huolimatta plussasin pp14 :) Raskaus meni hyvin loppuun saakka :)

Omaa napaa:
Puolet piinapäivistä takana, oireita ei oikeastaan ole edelleenkään. Välillä jomottelee alamasulla ja rintoja pistelee. Eilen illalla ja tänä aamuna etovaa oloa, nyt ei sitäkään. Lutinus/valkovuoto hulahduksia tulee, välillä pitää käydä tarkastamassa, oliko jo menkat. Mutta ei vielä ainakaan. Tosiaan eilen kun nuorimmaisen maha oli sekaisin ja teki ripuli kakan, teki kyllä heikkoa käydä pyyhkimässä pylly.. huh huh.
Näin viime yönä unta, että olin taas alkion siirrossa ja juuri kun lääkäri oli siirtämässä alkiota, pyysin että tarkistaa ultralla että miten aiemmassa siirrossa oli käynyt. En ollut tehnyt raskaustestiä ja olin epävarma, voiko uutta alkiota siirtää kun menkatkaan ei olleet alkaneet vielä. Lääkäri katsoi ja sanoi, että jotain siellä on ja juuri jakaantumassa.. Näytti ultralla kun alkio jakaantui.. heh heh.. Tuskinpa sitä ultralla erottaa :LOL: Enpä muista unesta, että jäikö uusi alkio siirtämättä vai siirrettiinkö se kuitenkin..

Mukavaa tamminkuun viimeistä viikkoa!

Nipsu pp7 :heart:
 
Popcornille paljon peukkuja siirtoon!

Ei ole mullekaan tuttu tuollainen Progynova.

Ei ole tullut vuotoa sitten lauantain (koputan puuta). Sama tilanne kuin Nipsulla, että välillä Lutinus hulahtaa ja heti säikähtää, että nytkö menkat alkoi. Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan, paitsi hikoiluttaa aivan kamalasti. Sama juttu oli viime kierrossa. Yleensä ovulaation jälkeen nukun kahdella täkillä, kun on niin kylmä, mutta nykyään hikoilen varsinkin yöllä. Ei varsinaisia kuumia aaltoja, vaikka hetkittäin tulevatkin. Toiveet ei ole plussauksen puolella, kun esikoisesta ainakin palelin jo ennen testiä. Myöhemmin tuli vasta hiki. Mietin, että onkohan mulla vielä imetyksen jäljiltä hormonit sekaisin.
 
Terveiseset siirrosta! Ihan käsittämätön juttu. Perjantaina puhelimessa mulle taidettiin kertoa kiireessä vähän väärät tiedot. Eli kyllä ne kaikki 5 alkiota oli jatkaneet jakaantumista lauantaihin asti, jolloin yksi oli kuukahtanut. Tänään siis oli vielä 4 blastoa pelissä mukana, joista 1 siirrettiin ja 3 omissa oljissaan pakkaseen! Oon siis toistaiseksi raskaana, kunnes toisin todistetaan. :) Veritesti 7.2.

Joku_raja, hyvä ettei vuoto ole jatkunut. Toivottavasti pysyykin poissa!

Nipsu, hullu uni, hih! Mäkin näin painajaisia viime yönä eikä tullut nukuttua. Kyllä nää uniin tulee nää hoidot. Valtaa koko mielen...

Iitu, Joo, ihme juttu, että ohjeissa kielletään käyttämästä Progynovaa raskaanaollessa, ja sit lapsettomuuslääkäri määrää käyttämään niitä raskauden alussa. Mitä varten sit erikseen kielletään, jos ne ei sit kuitenkaan ole vaarallisia?

Popcorn, pp0, pää pilvissä :)
 
Voi miten mahtavia uutisia Popcorn! Oli kyllä todella hyvä päätös vaihtaa Naikkarilta yksityselle. Jännitän mukana!

Joku_raja jos ei enää vuotele niin olisiko ollut kiinnitymisvuotoa?

Kohta saadaan joltain plussauutisia, oon varma siitä!
 
Onnea Popcorn pikku kyytiläisestä! Joo onhan se kaikkien todennäköisyyksien mukaan niin, että jonkun tässä edes pitää plussata, nyt on jo monta piinistelijää! Kyllä jännitys kasvaa kun päivät etenee..alkaa jo apteekin testi käydä mielessä..hih, mutta en mee ostamaan, en!
Mulla kun ei ole PAS:sta kokemusta, kun ei oo ikinä mittää pakkaseen jääny aiemmin..niin miten ne keskimäärin selviää sulatuksesta? Otetaanko ne siirtopäivänä sieltä vai miten se homma menee? meillä ne on 2+2+3 kappaleen oljissa. Kertokaa joku jos viittitte..sitä negaa tässä jo pelkää ja miettii seuraavaa hoitoa.
Iitu pp7
 
Hienoja uutisia Popcorn!

Meidän PAS-kokemukset ei ehkä oo ihan parhaimmasta päästä, mutta vastaan kuitenkin. Yleensä kai niistä selviää noin puolet, meillä ei oo mennyt ihan noin hyvin. Eli sillon vuosia sitten kahdesta ei selvinnyt kumpikaan, nyt esikoisen jälkeen on selvinnyt 0/4, 1/4 ja 1/4. Meidän klinikalla alkiot pyritään sulattamaan edellisenä päivänä, että näkis alkaako jakautua, mutta meidän alkiot on ollut semmosia reppaoita, että ne kaikki on jouduttu sulattamaan, joten ei oo ollut aikaa niiden jakautumista seurata. Olishan se parempi, että tietäis, et onko alkiolla edes mitään saumaa kiinnittyä. Me kun ei edes ole voitu olla varmoja, että onko alkio elinkelpoinen silloin kun se on siirretty.

Menkat alkoi. Klinikalta ei oo edelleenkään kuulunut mitään. Voi kun päästäis ennen kesätaukoa...
 
Iitu, meidän poika on ekan icsin 1. passista, 2 sulatettiin ja kumpikin lähti jakaantumaan. Toinen, parempi siirrettiin 8-soluisena, toinen hidas meni roskiin (ihan kamalaa...) Toisessa oljessa oli 3 2-päivästä, mutta ne eivät sulatuksesta selvinneet. Eli mulla on passiin suuri luotto. Mutta plussataan Iitu tästä tuoresiirrosta, jooko! :)
 
Ihan huippua Popcorn!!! Nyt vaan se jännääminen alkaa.

Itsellä ei ole oikein minkäänlaisia oireita, eikä oikein uskoakaan tähän inssiin. Tulisi vaan jo ensiviikko, niin saisi sen negan testattua ja aloittaa uuden hoidon paremmalla onnella.

Jospa nyt joku piinailija plussaisi, tietty mieluiten kaikki, niin katkeis tämä "nega-putki"!
 
  • Tykkää
Reactions: Popcorn78
Täällä kans kyllä ihan oireeton..tosin tänään tajusin hurjan väsymyksen, tuntuu ettei hereillä pysy. Tietty aattelee että JOS se johtuisi raskaudesta, mutta ei uskalla uskoo kyllä mihkään. Toivotaan todella nyt niitä plussia!
Iitu pp8 (kauheeta, johan se vois pian näkyä kotitestissä..)
 
Iitulla on jännät paikat! Aika sissi oot jos pystyt olemaan testaamatta!

Tänään vihdoin soittivat klinikalta. Kivaa säätöä taas vaihteeksi. Me tarvitaan omalta sairaalalta maksusitoumus, että saataisiin neljäs hoito. Käsitin, että sairaalat hoitaa sen asian keskenään. No klinikalta sanoivat, että oman sairaalan pitää lähettää heille se maksusitoumus. Minä sitten soitin sairaalalle, ja ne oli sitä mieltä että klinikan pitää ensin lähettää pyyntö. Lupasi kuitenkin pyytää ylilääkäriä kattomaan meidän papereita, mutta menee pari päivää. Sillon edellisellä käynnillä klinikalla sanoivat että heillä ei oo nyt pitkät jonot, että jonot menee siinä toukokuulla ja ehditään varmaan ennen kesätaukoa. Se käynti oli siis heti loppiaisen jälkeen. No tänään hoitaja sanoi että ne ei voi laittaa meitä jonoon ennen kun on sitoumus, ja sinne on tullut nyt asiakkaita, et me ei ehkä päästäkään kun vasta syksyllä. Ja tän maksusitoumus-hässäkän takia menee yli viikko jonotusaikaa hukkaan... Mä jotenkin selvisin edellisestä pettymyksestä sen voimalla, et päästään melko pian uudestaan. En jaksa taas asennoitua siihen, et seuraava pieni mahdollisuus on joskus elokuussa. Tää tuntuu taas vaihteeks niiiiin epätoivoiselta :(

Yhtään ei päivää piristänyt se, et katoin lähimmän yksityisen klinikan hinnastoja. Onko se nyt niin, et kun me on kolme tai siis pian neljä kertaa käyty hoidossa, et Kela ei korvaa enää yhtään mitään? Et maksettais se maksimi-hinta ilman mitään vähennyksiä? Mitä teillä on maksanut ICSI:t yksityisellä kaikkine lääkkeineen ja käynteineen? Katoin et ei taida paljoo alle neljän tonnin jäädä...
 
ICSI:stä en tiedä. Meidän ivf:t on maksaneet kolmisen tonnia/kpl, pitkällä viljelyllä nyt 3500-4000 hujakoilla. Siihen päälle 500€ lahjasiittiöistä per kerta. Ensimmäinen lapsi maksoi meille jokseenkin tasan kymppitonnin, kun kolmas ivf onnistui. Nyt meillä on saman verran pankkilainaa sit näihin kolmeen jälkiyritykseen, joista siis kaksi siintää vielä jossain huhtikuulla.

Sellaista scheissea. Kelan tuista mulle kerrottiin, että ne korvaisivat alle 43-vuotiaalle 3 IVF/ICSI hoitokertaa, mutta jos vielä kolmannellakaan hoitokerralla ei tule tulosta, hoitava lääkäri voi asiakkaan pyynnöstä kirjoittaa Kelaan hakemuksen, jossa pyytää korvausten jatkamista. Kela joko hyväksyy tai hylkää hakemuksen. Raskaus nollaa tilanteen, eli sen jälkeen kolmen kerran laskeminen alkaa uudelleen alusta. Inseminaatioita ja ovulaation induktioita ei kuulemma noihin kolmeen kertaan lasketa.

Tämä on siis toisen käden tietoa - jos joku on selvittänyt asian suoraan Kelasta, korjatkoon, jos levitän väärää tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Sorry tuun tänne ulkopuolisena, mutta ajattelin jos teistä joku tietäisi :attn: Tuli mieleen kun tuota Aleksan tekstiä luin. Olen 40v ja jos nyt ei tärppää toinen lapsi lääkkeillä , niin haluan vielä jollakin keinolla yrittää. Kysymys siis on, että jos menen suoraan ykistyiselle ivf toimenpiteeseen, niin maksaako Kela siitä jotain? Vai onko edellytys, että julkisella puolella pitää käydä ensin kysymässä pääseekö sinne? Vai edellytetäänkö, että välissä koitetaan jotakin muuta hoitoa, esim. inseminaatio? Onko se korvattavaa? En ole pitänyt ivf:ää vaihtoehtona, koska raha ei tosiaan riitä juuri nyt ja julkiselle on kai se ikäraja.
 

Yhteistyössä