Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Iltaa! Omaa napaa nyt tulee kun ihan täpinässä. Kaksi blasto-alkiota haettu kyytiin tänään Pietarista, olivat top-luokkaa. Pakkaseen jäi myös 6 blastoa, upeaa miten hyvin ne selvisivät 5 päiväisiksi! Ainut huolenaihe on limis, joka ehti vain 7,3mm paksuiseksi. Onko muilla ollu millaset limikset? 9mm ois pitänyt olla mutta ei kasvanut. Lääkäri sanoi, että pitäisi olla riittävä kiinnittymiselle, oli rakenteelta muuten hyvä. Itseä vaan pelottaa jos tuo limis nyt pilaa kaiken. Noh, en mieti sitä nyt, vaan olen testipäivään asti onnellisesti raskaana:heart:, ja vielä kaksosia odottaen.

Iitu pp0
 
Hieno homma Iitu! Nyt peukut pystyssä!

Tänään pp13 ja testi edelleen negaa. Eilen oli aika koviakin menkkakipuja, tänään ei sit taas mitään. Testaan vielä varmuuden vuoksi huomenna ja soitan sit klinikalle et tää(kin) oli nyt tässä. Johan tässä marraskuun alusta asti vedetty jos jonkinlaista hormonia, lukuunottamatta sitä kolmen viikon lyhyttä kiertoa icsin ja passin välissä. On jo aikakin päästä normaalitilaan...
 
Me saatiin tänään matkaan yksi hyvin sulatuksesta selvinnyt hyvä, mutta ei top alkio. Pakkaseen jäi vielä kaksi samaan olkeen odottelemaan. Onnekkaita piinapäiviä kaikille!

Milloin olette muuten passin jälkeen testailleet? Kuukautistenhan mulla pitäisi alkaa jo viikon päästä, jos Lutinukset eivät pidä vuotoa poissa. Virallinen testipäivä on toki kahden viikon kuluttua.

En osaa tuohon limakalvoasiaan sanoa mitään, kun multa ei ole sitä koskaan siirtopäivänä mitattu. Katsottu vain silmämääräisesti, että on hyvä.

Mitä Nipsulle kuuluu? Saitko kyytiläisiä?
 
Viimeksi muokattu:
Inseminaatio tehty. Kai tässä nyt pitäisi olla hyvin jännittynyt ja toiveikas, mutta ajatus on jo siinä seuraavassa ivf:ssa. Ei oikein jaksa usko riittää tämän onnistumiseen kun ei ne aikaisemmatkaan inseminaatiot onnistuneet. Tyhmää... Tää nyt oli tällainen omanapainen kirjoitus. Pitää alkaa nyt sitten jännäämään teidän muiden onnistumista ja unohtaa tämä oma "takapakki",
 
Oho, täällähän on taas tapahtunut. Onnea kyytiläisistä Joku_raja ja Iitu! Mites Nipsu?

Iitu78, vau, miten monta blastoa saitte pakkaseenkin! Ihan mahtavaa!

Prinsessatyttö, tervetuloa mukaan piinailemaan!

Kirsi, höh, vai ei sitä saanut muutettua ivf:äksi... No toivotaan että inssi onnistuis. En muista, että oliko sun miehellä sperma ihan ok? Meillähän lapsettomuuden syy on vasta-aineet miehen spermassa, joten ei onnistuis meillä inssi. Kyllähän sitäkin 4 krt alussa kokeiltiin, kun on pakko.

Melinda: kiva kuulla susta! Tsemppiä odotteluun!

ON: täällä kaikki hyvin. Ultrassa näkyi 10 isompaa follia ja joitain pienempiä. Isoin oli jo 20mm, limis 11mm. Punktio siis keskiviikkona. Tänään Gonapeptyl masuun, ja piikit ois siinä vähäksi aikaa (paitsi tietty sit on vielä silloin kiinnittymispäivänä toinen Gona). Luget aloitetaan tällä kertaa jo punktiosta seuraavana päivänä, vaikka siirto on vasta 5. päivänä. Alkaa jo jännittää, toivottavasti myös soluja löytyy...
 
Tervetuloa prinsessatyttö!

Ciramille extra super halit :hug:

Iitu78 sekä joku_raja tarrasukkia ja vauvaliimaa! Iitulla hieno alkio matkassa :)

popcornille tsemppiä tulevaan punktioon.

Kirsi, toivotaan että tästä inseminaatiosta tulee toivottu tulos :heart: Vauvaliimaa ja tarrasukkia lähetän sinnekin päin :)

Omaa napaa:
No niin, siirrossa ollaan käyty. Mukana 1 nelisoluinen top alkio. Tälläkertaa ei siis sulatuksessa hävinnyt yhtään solua. Henkilökunta oli aiiiiivan mahtavaa. Paikalla paras mahdollinen lääkäri (ainakin minun mielestä, olen käynyt klinikalla 4 eri lääkärillä). Heti alkuun lääkäri mursi jään vitsailemalla minun sukista. Eli minulla jalassa sellaiset paksut talviset puna-musta-valko raidalliset sukat ja ne ilmeisesti sitten pisti lääkäriä silmään :LOL:
Lääkäri tuumasi, että näillä sukilla varmasti saadaan raskaus alkamaan :LOL:
Minua huvitti kovasti ko. kommentti. Vielä toimenpiteessäkin sanoi, että kannattaa sitten pitää näitä sukkia koko ajan. Heinäkuun helteilläkin. Vielä ovella heitti lähtiessään että näillä sukilla kyllä onnistuu :LOL:
Nähtäväksi jää. En muistanut kysyä lääkäriltä tuosta myöhäisestä siirrosta, eli nyt oli se 5 päivää ovis+, että kuinka paljon se vaikuttaa kiinnittymiseen..
Tukilääkityksenä on Lutinus 100 mg 1 kapseli 3.sti päivässä.
Testipäivä 2 viikon päästä.

Nipsu, pp1
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Hui hurjaa miten monella nyt siirto! Mä niin jännitän teidän puolesta! Onko teillä kaikilla sama testipäivä? Koska alatte testailla vai riittääkö hermot loppuun asti? Itse taisin onnistuneessa ja kemiallisessa plussata pp8-9 kohdalla.

Tosta limiksesta vielä, että mulla se oli 11mm kp12 tässä viimeisimmässä siirrossa.

Laskeskelin mun viime vuoden kiertoja ja niistä joka toinen oli 33pvää jokatoinen 44pvää 5kk ajalta. Onko teillä muilla ollu tällaiset epäsäännöllisen säännölliset kierrot synnytyksen jälkeen?

Ja piti vielä kysyä, että onko kukaan kokenut, että painon pudotus olisi auttanut raskautumaan silloin esikoisenne kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Palailen tänne taas nyt, kun PAS häämöttää parin viikon päässä.

Täällä on niin paljon uusia, että kerron vielä "historiani". Meillä on 6/12 syntynyt tyttö, 1. IVF:n tuoresiirrosta alkunsa saanut. Viime keväänä lähdettiin toista hakemaan PAS:illa, kun pakkaseen oli jäänyt viisi alkiota. Toinen PAS (kesäkuussa) onnistui, pakkaseen jäi enää yksi, mutta eipä se haitannut, kun ajateltiin, että kaksi lasta meille riittää. Aina ei kuitenkaan kaikki mene niinkuin luulee... Rakenneultrassa viikoilla 21+5 todettiin poikavauvallamme paha sydänvika ja huulihalkio. Lisätutkimuksissa saatiin diagnoosiksi 13-trisomia, eikä elinmahdollisuuksia. Raskauteni keskeytettiin 1.11. viikoilla 23+2. Toipuminenkaan ei mennyt ihan putkeen, kun jouduin kaksi kertaa sairaalaan runsaan verenvuodon takia. Ekalla kerralla todettiin pala istukkaa jääneen kohtuun, ja se poistettiin. Toisella kerralla syytä vuotoon ei löytynyt, mutta se lakkasi onneksi itsekseen nopeasti. Jälkitarkastuksessa joulukuussa kaikki oli ok, ja viikko sitten oli ensimmäinen käynti lapsettomuusklinikalla (Tays) koskien jatkoja. Toivomme, että se yksi alkio selviää sulatuksesta ja siirretään seuraavassa (lääkkeellisessä) kierrossa. Jos PAS ei nyt onnistu, pääsemme IVF-hoitoon ilmeisesti toukokuussa. Luomuraskauttakin varovasti toivon, kun mitään erityistä syytä lapsettomuuteen ei meillä ole löydetty. Nimimerkin mukaisesti kuitenkin ensi syksynä tulee maaginen 40 v täyteen, eli liikaa toiveita en elättele...

Tämä raskaan keskeytysprosessin aikana ja jälkeen suurta ihmetystä on aiheuttanut se, miten kylmästi lapsettomuusklinikalla asiaani on suhtauduttu. :( Kukaan, jonka kanssa olen asioistani keskustellut, ei ole millään tavalla osoittanut empatiaa. No, ehkä julkisella puolella ei tarvitse moisesta välittää, kun ei tarvitse asiakkaita miellyttää?? Onneksi on muuten hyvä tukiverkko!

Zumet ja Luget (yök) odottelevat kaapissa; onneksi niitä jäi yli viime hoidoista. ;) Toivottavasti liitymme piinailijoiden joukkoon ensi kuussa!

Yritän päästä kärryille teidän muiden tilanteista. Kivaa, että täällä on näin aktiivista porukkaa!
 
Hih, ihanaa kuinka moni on saanut alkiot kyytiin ja nyt sitte piinistellään! Kaikkien todennäköisyyksien mukaan ainakin joku meistä raskautuu.
Tervetuloa mukaan Armi74, on kyllä todella surullinen tuo sinun tarina, en voi edes kuvitella sitä tuskan määrää kun hoitojen jälkeen käy noin. Toivottavasti onnistutte vielä! Onneksi ikä ei ole vielä este, ja kantsii pitää mielessä tietyt naapurimaat, joissa voi samoja hoitoja jatkaa vielä 10 vuotta sinun iästä eteenpäin, eikä hoidot ole sen kalliimmat.
Täällä piinistellään, olen ajatellut etten kiusaa itseäni kotitesteillä tällä kertaa, vaan menen suoraan veritestiin ja se on sillä selvä sitte 31.1. Ei uskalla mitään toivoa.

Iitu pp1
 
Terveiset punktiosta, joka meni hyvin. 18 munasolua saatiin kerättyä, yllättävän paljon! Lääkäri sanoi että hyvä määrä, rakkuloita oli vain muutama enemmän eli melkein jokaisessa rakkulassa oli munasolu. Tänään ne sit icsataan ja huomenna saadaan jo eka väliaikatieto, miten moni on hedelmöittynyt. Jospa tällä kertaa saatais jotain pakkaseenkin. Maanantaina siirto ja huomenna alkaa Luget.

Armi: tervetuloa takas! Ihan hirveitä ootte joutuneet käymään läpi. Toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin!

Nipsu ja Joku_raja, milloin teillä on viralliset testipäivät? Onko 31.1. kuten Iitulla?
 
Onnittelut hyvästä saaliista Popcorn!

Mulle ei ole koskaan mitään virallista testipäivää annettu, mutta ohjeessa lukee, että kotitesti kahden viikon päästä. Eli ma 3.2. kai sitten. Mutta mulla tosiaan pitäisi kuukautiset alkaa jo viikon päästä, jos ei Lutinukset pidä niitä poissa, joten ei ehkä tarvitse jännittää niin pitkään.

Surullinen kyllä Armi sun tarina. Olisi ihana ajatella, että niille, joille raskauden alkuun saattaminen on vaikeaa, ei suotaisi enää enempää ongelmia. Mutta niinhän se ei valitettavasti mene. Itsekin olen hoitaja enkä ymmärrä, mikä siinä empatiassa tuottaa joillekin niin suuria ongelmia. Koskaan ei pitäisi liukuhihnalla tai persoonattomasti hoitaa, mutta itsekin tullut näiden hoitojen aikana huomattua, että monesti se niin menee.
 
Ciramille pahoittelut :(

Tervetuloa mukaan Prinsessatyttö! Ja Armille tervetuloa takaisin!

Melinda: mulla on ollut aina noin, että n. joka toinen kierto on lyhyempi (22-25pv) ja joka toinen pidempi (24-28). Ei tuo ero montaa päivää oo mutta silti ihan selkeä. En tiedä mistä johtuu, mutta oon miettinyt, onkohan tuossa toisessa munasarjassa jotain vikaa... Jos se ei vaikka jaksakkaan tuottaa riittävästi keltarauhashormonia tai jotain.

Juuri mietin, onkohan sillä vaikutusta, tehdäänkö IVF mun pidempään vai lyhyempään kiertoon. Molemmat läpi viedyt hoidot on tehty lyhyempään kiertoon ja niin näyttäisi olevan myös tämän maaliskuun hoidon kanssa. Jospa se onkin tuhoontuomittu heti alkuunsa tuon takia... Olisin halunnut testata siihen pidempään kiertoon, mutta sitten pitäisi odottaa huhtikuulle : / Tosin viime vuonna keskeytetty hoito tehtiin tuohon pidempään kiertoon ja silloin ei kasvanut kuin yksi munasolu, joten ei kai sillä sitten niin väliä ole. Tai sitten on. Mistä näistä tietää!

Tseppiä kaikille piinailijoille! Jospa tästä nyt alkaisi plussatuulahdus uudelle vuodelle.
 
popcorn, upea saalis muniksia! Toivottavasti tulee huippualkioita.
Tietääkö joku noista alkioista enemmän..sain tänään klinikalta loppuraportin, jossa osa venäjää, jotain kansainvälisiä merkkejä, kuten se että ymmärsin, että meille jäikin 7 alkiota pakkaseen eikä 6 kuten luulin! Kaikki ovat blastoja, käsitin että 6 ja 8-soluisia. Siirretyt blastot olivat myös 6- ja 8-soluiset mutta mitä tarkoitti BLAA ja BLBB noissa siirretyissä? Tietääkö joku? Toi BL-alku oli kaikissa, tarkottaa varmaan sitä Blastoa mutta tuo AA ja BB? Valaiskaa..

Iitu pp2
 
Blasto ei ole 6- eikä 8-soluinen, vaan jo niin iso rykelmä, ettei solujen määrää voi laskea. Blastoksi viljely kestää viisi päivää. Kaksipäiväinen alkio on 4-soluinen, kolmipäiväinen 8-soluinen. Nelipäiväisenä normaalisti jakaantuva alkio on morulavaiheessa, eli soluja on siinä toistakymmentä.
 
Jee, hyvä popcornin munasarjat ja -solut! Toivottavasti kaikki alkavat jakautua!

Onnea myös Iitun satsista! Koetko muuten ahdistavaksi kun et ymmärrä kaikkea ulkomailla hoidoissa. Vai ymmärrätkö? :D

Neitoperho mäkin aloin miettimään, että onkohan sillä merkistystä kumpaan kiertoon siirto tehdään. Tosin mulla tehdään lääkkeelliseen kiertoon niin onkohan sillä väliä? Saatikka sitten koko ivf-hoito! Luulis hormonien pistävän koko kropan uuteen uskoon.

Viime päivät olen yrittänyt googlailla mitä asiat edesauttaisivat ovulaation tapahtumiseen. Enpä oo vielä mitään järkevää löytänyt. Yleensä jos ovulaation bongaan, kierto on normipituinen.
 
Melinda, ei oikeestaan ole mitään ahdistavia hetkiä kielen kanssa tullut. Kaikki käydään englanniksi ja termistö tullut aika tutuksi, jos en ymmärrä kysyn niin kauan että tajuan ja haluan kaiken tärkeän myös kirjallisena, ja olen aina saanut. Tämä oli ainut, ilmeisesti heidän oma lomake, jossa oli venäjää juuri ne kaavion "otsikot" joita en tajua, muuten ei ole onneksi ollut ongelmia.
 
Kiitti linkistä Aleksa, sai sieltä hieman tolkkua, ainakin nuo kirjainsarjat täsmäävät mielestäni. Ne numerot on edelleen hepreaa, niissä oli ehkä sitten 3. ja 4.päivän jakautumiset tms.Jotain 6A, 8A jne.
 
Mulla ei ole mitään virallista testipäivää. Oli vaan puhe, että 14-16 päivää... Mutta mulle tehtiinkin se inssi, ei alkion siirtoa. Ajattelin, että jos testais 3.2.

Popcorn: päivitäs tilannettasi. Täällä jännittää jo kovasti.

Itseäni kiinnostaisi kovasti tietää minkä ikäisyä porukkaa täällä oikein on? Itse olen 37, joka varmaankin on suhteellisen helppo päätellä nimimerkistä:) .
 
Mä olen ihan kahden vaiheilla tuon testaamisen suhteen. Tuoresiirrossa sain ihan selvän plussan pp10. Mua on aikaisemmissa luomukierroissa helpottanut aikainen testaaminen, kun siihen pettymykseen on kasvanut hiljalleen eikä se lävähdä yllätyksenä päin naamaa. Toisaalta toiveet on kovat tässä passissa eikä haluaisi nähdä sitä negaa ennen kuin on aivan pakko. Mulla tuntuu selässä menkkamaisia kipuja jo nyt. Mutta tuoresiirrossakin samoja kipuja oli välillä todella kovina ysiviikolle asti. Selkeästi ainakin progesteroni niitä aiheuttaa. Että en tosiaankaan tiedä, mitä tulen tekemään.

Mites te muut piinailijat, aiotteko testata ennakkoon?

Ikää mulla tosiaan on 32.
 
Viimeksi muokattu:
Armi74 iiiso lohtuhali, surullinen tarina :hug:

popcornille onnittelut hyvästä saaliista :) Tsemppiä tulevaan siirtoon :heart:

Testipäivästä oli puhetta, minulle ei annettu virallista testipäivää, mutta oletan sen olevan 2 viikkoa siirrosta (kuten syksyn passissa). Mutta luulen, että testaan viikonloppuna niin saa rauhassa surra jos tulee nega.

ON: minulla ei ole oikeastaan ollut mitään oireita, jotain satunnaisia nippaisuja alamahan kohdalla ja välillä rinnoissa tuntuu pientä pistelyä. Tukilääkityksestä johtuu, tuskinpa vielä olisikaan mitään oireita, kun alkio on vasta kiinnittymässä/ just kiinnittynyt. Toisaalta tuntuu, että ei alkio kuitenkaan kiinnity, voiko olla enää niin hyvä tuuri, että kiinnittyisi. Minullahan siis kolme raskautta kolmesta hoidosta, mutta se syksyinen raskaus päättyi siihen tuulimunaan. Joten siksikin tässä en uskalla hirveästi toivoa, putoaa kuitenkin niin korkealta. Helpompi sitten jos tuleekin se nega, kun ei ole antanut itselle lupaa toivoa.

Mukavaa viikonloppua ihanaiset :)

Nipsu pp4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä