Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Hei taas!
Sitten alkaa taas matka kohti uutta hoitoa. Huomenna olisi ultra ja piikitykset varmaan ylihuomenna. Hieman alkaa jo jännittää.

Onko meillä vielä monta piinailijaa joukossa? Hieman oon kärryiltä pudonnut kun on pitänyt itseään kasata uutta hoitoa varten.

Tervetuloa uusille yrittäjille.

Viimeksi muokattu:
Briitan kanssa samoissa fiiliksissä. Huomaamattaan raskaaksi tullut työkaveri kävi eilen kylässä. Raskaus menee jo viikoilla 8-9, siitä on kerrottu molempien lähisuvuille ja työpaikalla pomolle, neuvolaan on oltu yhteyksissä ja siellä on jo käytykin, eikä kukaan ole vielä edes yrittänyt löytää sikiön sydänääniä. Kun hommahan toimii niin että alkuun menkat jää pois ja sit tulee vauva ja silleen. Kuinka moni teistä jättäisi vr-ultran väliin?

Toisen lapsen odottaja muskariryhmästä ilmoittautui mulle myös toissapäivänä. Luojan kiitos olin näitten molempien raskauksista kuullut jo muuta kautta. Eniten pelkään just sellaisia raskausuutisia, jotka pääsevät yllättämään niin, ettei ehdi sulatella tietoa ensin itsekseen.

Kirsille piikkitsemppejä. Mahtoiko ketään muuta piinailijaa paraikaa ollakaan?

Ja siis Joseliini-rukka. Kyllä täytyy olla kivuliasta, jos on kaksi noin isoa kystaa. Mitä se tarkoittaa, toiminnallinen kysta? Onko oletuksena, että ne siis kierron jossain vaiheessa jotenkin häipyvät omineen? Mä en oikeastaan edes tiedä, mitä kystalla tarkoitetaan, mikä se on.

Mulla huomenna punktion jälkitarkastus. Siellä meinaan nyt sit kysyä lääkäriltä katsooko se että viimeksi meidän kolmen ivf:n peräperää-maraton tuotti halutun tuloksen, vai voisiko nyt jäädä muutamaksi kuukaudeksi vetämään henkeä ja popsimaan kaksin käsin lisäravinteita, joilla jotkut olettavat vaikuttaneensa munasolujen laatuun. Kun olis kiva tehdä oman tilanteensa eteen jotain konkreettisempaakin kuin vain pitää peukkuja pystyssä.

Aleksa, oon ainakin käsittänyt että kystat on puhkeamattomia munarakkuloita, jotka kasvavat jopa isoonkin kokoon ja sitten ne toiminnalliset puhkeavat, joskus ne joudutaan laparoskopiassa poistamaan. Multa on yksi poistettu. Riski on jos ne kasvaa että aiheuttavat verenvuotoa vatsaonteloon, yleensä kait ovat harmittomia.
Niin, onkos täällä piinailijoita tällä hetkellä? Ei ainakaan montaa.

Kirsi, mä tuun piinailemaan sun kanssa! Huomenna kp4 ja eka puregon-piikki. Tällä kertaa hoito siis yksityisellä ja lyhyt kaava. Viimekertaisen nestepöhön takia lähdetään liikkeelle vasta jo 4, tavoitteena kypsyttää vähän rakkuloita, mutta sitäkin laadukkaampia. Tiistaina eka ultra ja sit päätetään koska aloitan orgalutranin. Irrotuspiikkinä gonapeptyl, koska pregnyl kuulemma pahentaa hyper-oireita. Ja sit se ihana ihmepistos 6 päivää punktiosta, eli toinen gonapeptyl-piikki.

Jotenkin todella toiveikas olo. Toivottavasti ei taas tartte pudota korkeelta ja kovaa...

Joseliini: no voi höh, mut toisaalta hyvä että selvis syy lyhyeen kiertoon. Siis puhkeaako ne itsestään ne kystat? Mitä se toiminnallinen kysta tarkoittaa? *tyhmä*

Aleksa, juu, ei tulis mieleenkään jättää varhaisultraa väliin... On se niin ihanaa kun toisilla kaikki menee niin helposti ja mukavasti... Not.

Ciramille tsemppiä!

No sitten jännitetään varmaan aika samassa tahdissa Popcorn! Mulla alkoi piikit tänään kp3, Gonal-f. Tiistaina on mullakin seuraava ultra. Siellä sitten jatkot selviää. Mullakin siis mennään lyhyellä kaavalla, syynä pco. Kai ne nykyään muutenkin suosii sitä lyhyttä kaavaa. Kuulemma hyperin riski ei ole siinä niin suuri.

Piikitys siis alkoi tänään, ja kuinka ollakaan... heti olin unohtaa koko asian. Piti pistää klo 21.00, mutta muistin koko asian vasta äsken. No parempi myöhään kun ei milloinkaan. Kylläpä olisi hävettänyt soittaa klinikalle huomenna unohduksesta. Pitää varmaan laittaa kännyyn joku herätys, ettei pääse unohtumaan. Mulla on varmaankin pää pehmentynyt tässä loman aikana...

Kiitos Mestari Muumi kertomuksestasi! Toi hiukan toivoa meillekin :) Mies suostui, että vikassa ICSIssä käytetään luovutussiittiöitä, jos omat ei selviä sulatuksesta. Nyt pitäisi vain saada klinikka suostumaan. Epäilen että ne suhtautuu melko nihkeästi tuollaiseen "lennosta vaihtoon", varsinkin kun pitäisi olla etukäteen käytynä psykologilla jne. Mutta aina kannattaa yrittää! Muista hoidoista ei puhuttu miehen kanssa vielä mitään.

Popcornille ja Kirsille tsemppiä hoitoihin! Ja samoin Briitalle PASiin. Kieltämättä joka hoito tuntuu jo etukäteen tuollaiselta räpiköinniltä, mutta eipä tässä muu oikein auta.

Me ei käyty ekassa raskaudessa alkuraskauden ultrassa, kun se ei kuulu "viralliseen" ohjelmaan ja ei sitä silloin osannut pelätä mitään ongelmia. Nyt en jättäisi väliin mistään hinnasta.

Hienoa Neitoperho, jos pääsette yrittämään luovutussiittiöillä jos ei omat pelitä, tuo taas lisää toivoa sekin.
Mä olin jo alkamassa metsästämään meidän viisumeita, kun ei näkynyt ja kuulunut. Lähtö Pietariin on ens ke ja onneksi tänään viisumit sitten saapuivat. Tiistaina vielä limis-ultra ja ke siis sperman anto ja munikset hedelmöittymään. Jännää.

Täällä ei taidakaan olla tällä hetkellä muita piinailijoita...?

Ajatuksena oli ottaa tämä piinailuaika rennosti ja koittaa unohtaa koko homma. Mulla ei tullut runsaista tukilääkityksistä muita oireita kuin turvotusta. Viime viikon perjantaina aloitin keltarauhastuen, ja ei sen jälkeenkään ilmennyt mitään oireita. Kunnes sitten eilen tuli rinnat kipeiksi. Ei ne oo ees turvoksissa, mut on arat. Varsinkin illalla kun ottaa rintsikat pois, niin tekee kipeetä. Tänään siis pp4 ja alkion ikä olisi vissiin 7 vuorokautta. Tosin hidas yksilöhän se oli, joten ei tässä varmaan kannattaisi kauheasti toivoa... Tavoite olis olla testaamatta verikoepäivään asti, saa nähdä miten hermot kestää.

Ciram, mä tiesin tässä viimeisimmässä pieleen menneessä hoidossa, etten ole raskaana, koska rinnat ei tulleet yhtään kipeiksi eikä turvonneiksi. Silloin ekassa raskaudessa se oli ensimmäinen ja todella selkeä oire. Joten toivotaan että tulevat vieläkin kipeämmiksi! :) Milloin sulla on virallinen testipäivä?

ON: Toinen piikki pistetty, jotenkin viime kerralta on jäänyt tosta pistelystä inhottava olo. Mut sille ei mitään voi. Orgalutran jännittää, kun oon kuullut että se voi sattua enemmän. Onko teillä muilla minkälaisia kokemuksia tuosta?

Heti kun Ciram kirjoitti rintaoireista tuli jotenkin positiivinen olo tuosta hoidostasi. Kovasti tsemppiä piinapäiviin! Jos olet pystynyt olemaan rennosti jo noin monta päivää, se on hyvä. Toivottavasti loputkin menevät vähintään yhtä kepeästi :)

Onnea myös muille seuraavaa hoitoa aloittaville.

Itselläni menossa kp1 ja olinkin bongannut ovulaation tässä kierrossa joka oli aika tarkalleen 2 viikkoa sitten. Turhapa oli taas hetkeäkään uskoa luomuraskautumiseen, mutta kai sitä on aina pakko yrittää. NIIN toivon, että tämän välikierron jälkeen seuraava kierto tulee nopeasti, että pääsisin pian siirtoon.

-Melinda kp1 välikierrossa

Piikitetty kolme kertaa, ainoa "oire" on se, että pinna on kireellä kuin viulunkieli. Pitää varmaan muuttaa pois kotoa, jos jatkuu tätä rataa. Tuntuu, ettei kestä edes pienen pientä vastoinkäymistä kun jo räjähtää. On sitten koko ajan kauheen paha olla, siis henkisesti.

Mites sulla Popcorn? Mä pistelin sitä orgalutrania esikoisen teon aikaankin. Se on määrältään niin paljon isompi, että se varmaan tekee sen, että tuntuu inhottavalta. Ei siitä kyllä ainakaan mulle mitään pahoja muistoja jäänyt. Kerran vaan erehdyin pistämään just vyön kohdalle, kun oltiin lähdössä illanistujaisiin. Silloin oli jonkin aikaa vähän tuskainen olo!

Tsemppiä piinailuun ciram! Millon sulla oli se virallinen testaus? Sen minäkin muistan esikoisen raskauden alusta, että rinnat oli TOSI kipeät ja ihan kosketusarat. Jospa nyt sitten alkais se kaivattu plussaputki!

• Tykkää
Reactions: Popcorn78
Ciramille tsemppiä piinailuun! Toivotaan että olisi hyvä merkki :)

Popcorn: musta se Orgalutranin piikki on sellainen "tylsän" oloinen, eli sitä joutuu vähän enemmän ujuttamaan ihoon. Samanlainen taitaa olla gonapeptylissä. Mutta ei se juurikaan enempää sattunut kuin puregonkaan. Mulla tulee poistelyn aloittaessa aina huono olo. En tiedä onko se puregonista vai henkisestä stressistä, mutta näin on ollut joka kerta.

Mun mielestä Orgalutranin piikki on vähän paksumpi... Ja mulla ainakin sen lääkeaine jää kirvelemään vähäks aikaa. Mut mä nyt oon muutenkin piikkikammonen, ei sillä varmaan oikeesti oo kauheeta eroo!

Näin aamulla ei tunnu tissit niin kipeiltä kun illalla. Voihan se siis johtua noista lääkkeistäkin. Nyt on eilisestä asti vihlonut nivusia, ja sitä on kyllä ollut kaikissa negakierroissakin. Ja jos nyt oireita ihan etsimällä etsitään, niin perjantaina vihloi muutaman kerran parin tunnin sisään niinkun kohtuun. Sitä ei oo ollu sen koommin. Veritesti ois 21.1. Ihan hullua jos tää nyt onnistuis. Mä jotenkin pidän tuoresiirroissa onnistumisen mahdollisuuksia parempina. Varsinkin kun alkio oli nyt niin hidas reppana, 3-päiväisenä nelisoluinen, vaikka olisi pitänyt olla vissiin 6-8 -soluinen... Et olisko se muka voinut jo kuuden päivän ikäisenä kiinnittyä...

Mä peukutan myös Ciramin tissioireille..!

Mä pistin tässä viimeisimmässä hoidossa Orgalutranin itseeni seitsemänä iltana ja onnistuneessa hoidoissa aikanaan kahdeksana. Siinähän se menee. Neula on vähän isompi kuin muissa, mutta vain vähän. Aikanaan Orgalutranin ohjeissa oli, että se pitää pistää mielellään reiteen ja 45 asteen kulmassa, toisin kuin muut, joissa ohjeena on napamakkaraan ja 90 asteen kulmassa. Tämä nyt oli silkkaa kiusantekoa tällainen ohjeistaminen, mutta kun mulla oli pari muutakin piikkiä samoille illoille, niin olihan se edes vaihtelua, ettei tullut kolmea uutta reikää navan ympärille per ilta. Tällä kerralla sain kuitenkin klinikalta ohjeistuksen, että mieluiten mahaan sekin piikki, luki ohjeissa mitä tahansa, joten sit tikkasin navan seutua oikein urakalla.

Ja siis piikistä huolimatta Orgalutranhan on yksi helmi noitten piikkiaineitten joukossa, valmiiksi täytetty ja annosteltu, senkun iskee sen nahkaansa. Mulla oli tässä viimeisimmällä kerralla viisi piikkiä Pregnyliä, joka vaatii lasiampullin rikkomisen, nesteen ja jauheen sekoittamisen ja annostelun ja vasta sitten pääsee pistämään. Niin siihen verrattuna vaan Orgalutraneja mulle.

Kiitos kaikille Orgalutran-kokemuksista. Mulla ei siis ole mitään piikkikammoa, ainakaan ollut, mutta nyt viime hoidossa Pregnyliä pistäessä sattui aika paljon, joten jotenkin alkoi jännittää se pistäminen. Nyt sitten joka ilta kun on piikin aika, joutuu vähän puhaltelemaan ennen pistämistä. Sen takia jo jännittää, että kohta niitä piikkejä onkin kaksi/ilta. Ja toinen vielä näyttää isommalta...

Aleksa, totta, onhan se niin helppo, ei tartte präkäillä uuden neulan kanssa saatikka sekoittelemaan mitään keskenään. Siitä vaan suoraan piikkiä napaan.

Täällä jotenkin alakuloinen fiilis ja masussa jotain tuntemuksia. Tiistaina klinikalle kuulemaan, miten homma edistyy. Punktio näillä näkymin 20.-21.1. Ollaankohan Kirsi samoihin aikoihin punktiossakin? :)

Pp6, ei oireita. Tissitkään ei oo enää kun ihan vähän kipeet. Eilen illalla ei ollu yhtään arat, ennen kun otin sit primolutin. Eli lääkkeistä tais sekin johtua. Vaikka ne sillon pari päivää oli kyllä kipeet ennen iltalääkettakin. Tutkimattomat ovat lääkehormonien tiet... Taidanpa testata lauantaina, niin ehtii sit viikonlopun toipua.

Ciramille paljon tarrasukkia, jospa alkio olisi oikein sitkeä sissi ja tarraisikin kiinni oikein lujasti :heart:

Popcorn ja Kirsi Tsemppiä tulevaan hoitoon!

ON:
Eilen kävin ultrassa, näkyi 17 mm follikkeli ja lääkäri neuvoi aloittamaan ovistestien tekemisen, eilen eikä tänään vielä tullut plussaa ovistestiin. Mietin, että jos kasvutahti on 1-2 mm per päivä, niin ovis on ehkä torstaina tai perjantaina. Netistä lueskelin, että jos ovisplussa torstaina, ei pystytyä tekemään siirtoa :(
Onko teillä tietoa tästä...?

Nipsu: meidän klinikalla on juuri tuo sääntö, että siirtoa ei tehdä, jos ovisplussa on torstaina, kun siirto osuisi sunnuntaille. Tämä koskee siis 2pv ikäisiä alkioita, eli riippuu alkion iästä.

Masentava päivä. Vatsa kramppaa kunnolla, eli ovulaatio on tänään. Eikä voida sitä hyödyntää mitenkään. Kerran kuussa se silti aina muistuttaa, että nyt olisi hyvä hetki saada jotain tuonne sisään, mutta ettepäs voi edes yrittää... Ja kahden viikon päästä menkat kertoo että taas yksi kuukausi on kulunut eikä homma etene mitenkään. Muumimukimenetelmäkin alkaa kuulostaa houkuttelevalta, jos vain jotenkin päästäisiin eteenpäin!

Lisäksi työkaveri jää ensi viikolla äitiyslomalle (plussannut samaan aikaan kun itse sain kemiallisen) ja vaikka tietää meidän tilanteessa, puhuu silti taukoamatta myös mulle äitiyslomalle jäämisestä, raskausvaivoistaan jne. Useammat kakutkin on jo syöty äitiysloman kunniaksi. Lisäksi istuu naapurihuoneessa, joten useamman kerran päivässä saan kuunnella samat sepustukset, kun ohimenevät ihmiset kyselevät voinnista ja vikoista työpäivistä. Kääntäkää vaan veistä haavassa. Viimeinen niitti oli, kun mut nakitettiin ostamaan vauvalahjaa tälle työkaverilleni, kun minä olen meistä ainoa jolla on kokemusta äitiyslomailusta. Ehkä tää helpottaa, kun työkaveri on jäänyt kotiin, eikä vauva-asiat pyöri iholla ihan koko päivää. :'(

Tajusin juuri myös, että maaliskuuksi suunniteltu hoito osuu taas mun lyhyempään kiertoon (jostain syystä mulla on lähe joka toinen kierto ylilyhyt) ja nyt täytyy miettiä koko hoidon siirtoa eteenpäin. Huhtikuu on vain tosi kaukana ja jos se hoito joudutaan keskeyttämään, ei uutta voida tehdä koko keväänä. En tiedä, onko tolla mitään vaikutusta, kun kerran koko hormonitoiminta lamautetaan, mutta ei haluaisi riskeerata mitään.

Huh, olipa omanapa-postaus :( Pahoittelut tästä. Ehkä huominen on taas parempi

Nipsu, Oulussa peruskaavan mukaan pakastetut alkiot (eli toisena päivänä punktiosta pakastetut) siirretään 3-5 päivää ovisplussasta eli aina voidaan siirto tehdä. Mullakin ovisplussa osuu ke tai to, joten maanantaina siirto. Vähän toki mietityttää, että onko mahikset sitten huonommat, kun ennen ei olisi tällä ovispäivällä siirtoon päästy ollenkaan. Mutta sen verran kalliista hoidoista on kyse, että tuskin ilman näyttöä turhaan siirtelisivät.

Kirsi: meillä isoin folli oli 10 mm, joten punktio näillä näkymin keskiviikkona. Eli saatetaan vielä olla samaan aikaan punktiossa! Samalla pienellä annostuksella jatketaan, folleja oli vähemmän kuin aikaisemmin mikä on hyvä asia. Oli niitä siltikin yli 10, mutta huomattavasti vähemmän kuin viimeksi. Torstaina eka Orgalutran ja pe seuraava ultra.

Mulla oli limisultra, limis 5,8mm ja huomenna siis munasolut hedelmöittymään ja ma siirto..limis vaan nyt on vielä ihan liian ohut kai! Lääkäri vastasi sen verran että varmisti mun syövän Progynovaa 1x3, ihan nyt hirvittää jos ei limis kasva tarpeeksi!

Yhteistyössä