Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

joku_raja Meilläkin hoidot Oulussa (Oys)

neitoperho83 :hug: Toivotaan, että kierto olisikin maaliskuussa pidempi ja hoidot päästään aloittamaan. Turhauttavaa odotella, tiedän..

Tänään pärähti plussa ovistestiin ja soitin klinikalle, siirtopäiväksi sain maanantain. Eli jos ovis on huomenna, niin siirto on 4 päivää oviksesta. Alkio/-t otetaan sulamaan maanantai aamuna, ne on pakastettu kahden päivän ikäisenä. Ihmettelen tuota pitkää väliä siirtoon.. Jotenkin nyt tuntuu ettei tää tule onnistumaan... :headwall:
 
Mulla sama juttu eli tänään ovisplussa. En vain päässyt puhelimella aamulla läpi Oyssiin eli iltapäivällä uudestaan. Harmittaa, etten tehnyt testiä eilen illalla, olisi nimittäin näyttänyt silloin jo plussaa ja olisi päässyt pe siirtoon. Pitkältä väliltähän tämä tuntuu, mutta netistä löysinkin tietoa, että kohdun limakalvo on kyllä valmis vastaanottamaan alkion useanakin päivänä.
 
joku_raja Minä tein eilen illalla testin, kun oli sellanen olo, että voisi olla ovistesti positiivinen, mutta mitä vielä, negahan sieltä tuli. Siksipä teinkin heti aamusta uuden testin, että jos huippu onkin ollut yöllä, niin voisin saada sen vielä aamusta "kiinni" :) Tavallisesti olen tehnyt testin aamupäivästä, enkä ekasta pissasta. Lääkärikin (I.J) neuvoi ultrassa käydessäni, että kannattaa tehdä aamupäivällä... Tai no itseasiassa hän sanoi, että jos ihan varma haluaa olla, niin kannattaa testata 3 tunnin välein :whistle:
Jep, minäkin löysin tuon saman maininnan tuosta, että kohtu on vastaanottava useamman päivän oviksen jälkeen. Toivotaan, että näin käypi :) Meillä alkio sulatetaan tosiaan silloin maanantai aamuna, joten eipä ole paljoa aikaa seurata lähteekö alkio jakautumaan tms. kun siirto on sitten heti iltapäivästä.
Harmi, ettet päässyt läpi aamupäivän soittoajalla, minäkin yritin montakertaa ja roikuin linjalla pitkän tovin, ennenkuin pääsin läpi. Toivotaan, että iltapäivällä ei ole niin ruuhkaista :)

Muoks* Ai niin, onko teillä minkä verran alkioita pakkasessa joku_raja?
Meillä 4 alkiota kahdessa oljessa (2 top ja 2 vähemmän top, mutta hoitajan mukaan ihan hyviä alkioita kuitenkin). Pelottaa kovasti, että selviääkö yksikään sulatuksesta..
 
Viimeksi muokattu:
Pp8. Selkeitä menkkakipuja, ei turvonneet tissit, normaaliksi palautunut alamaha. Maailman epähedelmällisin olo... Tuskaa vaan jos lääkkeillä pitäis menkkojen alkamista pitkittää ens viikon tiistaihin asti!
 
Ciram, mulla oli tuoresiirrossa ihan samat fiilikset ja kuitenkin plussa tuli. Toivoa on.

Nipsu, meillä on 3 alkiota kahdessa oljessa. Laadusta ei mitään tietoa, mutta oletettavasti tuo kolmas huonompi, kun ei ole kannattanut yksin pakastaa. Me ollaan jo matkalla Ouluun, kun tulee tieto, jos yksikään ei ole selvinnyt.

Siirtoaika saatiin tosiaan maanantaille. Ja Lutinus alkaa vasta siirron jälkeen, vaikka näin pitkälle menee siirto. Miksiköhän luget on pitänyt vaihtaa Lutinuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä jäi munikset tänään hedelmöittymään..limis on vähän ohut, mutta lääkäri oli sitä mieltä että ehtii kasvaa tarpeeksi maanantaihin. Toivottavasti!! Eli meitä on siis kolme ainakin ma 20.1 siirrossa? Nipsu, joku_raja ja minä. Kiva!
 
Ciram Jospa ne menkkakivut kuitenkin enteilisi plussaa :) Minullakin on ollut ennen plussaamista jos jonkinlaista menkkajomotusta :)

joku_raja Meillä kans sama juttu, että liikkeelle ehditään lähteä ja soitto voi tulla matkan varrella.. Toivotaan, että alkiot selviää sulatuksesta, niin teillä kuin meilläkin :)

Iitu78 Toivotaan, että päästään kaikki siirtoon, olisi sitten piinailuseuraa :)

ON: tänään ollut jomottavaa kipua vasemman munasarjan kohdalla, joten luulenpa, että ovis on ollut nyt aamulla. Testiinhän tuli eilen aamusta plussa, joten ajallisesti passaa..
 
Voi Ciram ja harmi! Katso nyt kuitenkin veritesti vielä...! Mä päätin, että jos siirtoon päästään, niin en testaa kertaakaan ennen verikoetta. En kestä sitä pettymystä ja sit vielä kuitenkin veritestin haluaa katsoa. Tietää sitte kertalaakista kuinka kävi.
 
Oho, täällähän eletään jänniä hetkiä. Maanantainahan on ihan hulinaa! Tsemppiä siirron odotteluun, Joku_raja, Iitu ja Nipsu!

Iitu78, toivottavasti limis kerkeää kasvamaan tarpeeksi! Mikä kierron päivä sulla on nyt menossa? Ja monentena päivänä siirto tehdään?

Ciram: tsemppiä vielä viimeisiin piiniksiin, vielä on toivoa!

Täällä eka Orgalutran pistetty, ihan ok meni, vaikka jännitti ihan pirusti. Mut kirveli kyllä tosi paljon. Tänään meni jo 7. Puregonkin. Eilen kävin vielä spinningissä, mut ei kyllä pystynyt täysiä vetämään, mahaan alkoi sattumaan. Joten piti lopputunti poljeskella vähän rauhallisemmin. Maha onkin tänään ollut vähän arka, lääkkeet toimii. Onneksi huomenna on taas ultra, niin kuulee miten follit kasvaa.

Kirsi, mites sulle? Joko sulle meni Orgalutran?
 
Eka Orgalutran pistetty myös täällä. Ja huomenna on ultra mullakin. Vähän on jomotusta alaselässä, mutta paljon vähemmän kun viimeksi. Sehän tässä nyt sitten pelottaa... Jospa olisi huomenna hyviä uutisia. Millaisella annoksella sulla Popcorn se Puregon menee?
 
Pp10. Kipuja ei oo enää oikeestaan ollu. Toissapäivänä vihloi ja melkein niinkun kirveli nivusia. Eilen vähän jomotteli vähän mahaan ja selkään. Tänään ei sit mitään enää, ehkä vähän selän puolella jomotuksia. Ei oo kipeet tissit, turvotus mahassa vaihtelee. Ei oo vuotoa. Aamulla sit uutta testiä...
 
Popcorn, en ole varma kierron päivästä kun meni ihan sekaisin siinä alussa, suunnilleen joku 17.pv ja viidentenä päivänä on siirto. Alkioista en ole vielä kuullu mitään vaikka lupasivat tänään ilmoittaa..lekuri tosin meilailee iltaisinkin.
 
Miten Kirsillä meni ultrassa? Mulla toi Puregon annostus on 125iu, kun on lievää PCO:ta.

Saitko Iitu jo tietoa alkioista?

ON: Ultrassa meni hyvin, 15 isompaa follia näyttäis olevan tulossa, vaikuttaa hyvältä. Koko oli n. 10-14 mm eli punktiopäivä edelleen keskiviikko. Limakalvokin oli jo 10 mm. Maanantaina vielä yks ultra, jossa vielä tarkistetaan että follit on tarpeeksi isoja. Ma iltana sit Gonapeptyl ja punktio päivänä Pregnyliä 1500. Siirto olis maanantaina eli 5 päiväinen alkio siirrettäis.

Ihanaa olla yksityisellä hoidoissa, kun kaikki otetaan niin hyvin huomioon. Hoitajat muistaa nimen ja tietty lääkärikin. Ja kyselee pojankin kuulumiset! Pikkuisen eri meininki kuin Naikkarilla...
 
Viimeksi muokattu:
Ciram uuteen hoitoon päästään varmaan heti, kun yksityisellä ollaan.

Lääkemäärät oli todennäköisesti liian pienet alkuun. Olisin itse ollut valmis punktioon vaikka niillä kahdella follilla, mutta lääkärin mielestä se ei ole järkevää. Onnistumismahdollisuudet on kuulema niin pienet, ettei kannata pistää rahoja siihen. Tottahan se on, mutta paha on mieli. Että minä vihaan tätä epäonnistunutta kroppaa, kun ei se toimi edes järkyttävän kalliilla lääkkeillä. Onneksi täällä voi olla aidosti onnellinen toisten onnistumisesta, kun kaikki painii samojen ongelmien kanssa. Joten onnea Iitu huippu uuisista!!!
 
Ciramin testiä täällä jännäillään! Jospa olisikin jo muuttunut...

Kiva kuulla Iitu, että teillä on mennyt noin hyvin! Helpottaa kyllä varmasti kovasti, jos jää alkioita pakkaseenkin vielä.

Kirsi: Toi on kyllä jännä, miten lääkärien kommentit vaihtuu aina potilaskohtaisesti, kun ei mulle oo koskaan sanottu, että esim. 3 munasolun saaliilla ei voisi punktiota tehdä tai että mahdollisuudet olisi heikot. Mulle kun niitä ei koskaan kasva kovin montaa. Aina vain sanotaan, että kaikilla niitä ei kasva kovin montaa ja eihän se tarvii kuin yhden hyvän... Tavallaan olisi ollut kiva, jos meillekin olisi sanottu, että ei kannata edes yrittää, että rahat säästyy. Mutta varmaan oikein hyvä vaihtoehto teille nyt toi inseminaatio. Kahella solulla on kuitenkin tuplamahdollisuus onnistua :)

Tsempit myös kaikille PASsailijoille. Täällähän on kunnon tammihulinat päällä!
 
Kirsi76, mulla punktoitiin 2 follia, joista molemmat hedelmöittyi ja siirrettiin ja siitä syntyi tyttö silloin v.2000, eli niinkin voi tosiaan käydä. Ekassa hoidossa punktoitiin 1 folli ja siitäkin saatiin siirto. Mulla ei koskaa tullutkaan munasoluja enempää ja lääkärin mielestä oli ihan selvä juttu että punktio tehdään. Harmi tuo sun tilanne. Nythän meillä on siis lahjasoluhoito ja siitä nuo 14 munasolua.
 
Heipä hei kaikille. Liitynpä minäkin uudestaan joukkoonne. 2012 syksyllä lähdimme ensimmäisen kerran yrittämään toista lastamme, tuoresiirrosta meille syntyi tyttö heinäkuussa 2011. Ensimmäinen yritys reilu vuosi sitten päättyi valitettavasti niin että todettiin kohdunulkoiseksi raskausviikolla 7. Tammikuussa 2013 yritimme uudestaan ja testi oli negatiivinen. Viime syksynä oli tarkoitus taas lähteä yrittämään mutta jouduin leikkaukseen kun umpparini puhkesi.. Nyt olisi sitten tarkoitus lähteä uudelleen yrittämään.. Jospa kolmas kerta toden sanois ja saataisiin neidillemme pikkusisar jota toinen jo niin kovasti odottaa. Perjantaina soittelin Väestöliittoon ja antoivat soittoajan tiistaille omalle lääkärilleni. Toivon että päästäisiin seuraavasta ierrosta jo yrittämään. Olen innoissani mutta samalla huolissani.
 

Yhteistyössä