Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Paiju Viimeksi tein ekaa kertaa kotitestejä ja totesin ettei ne sovi mulle ku niistä saa aina vähän haamua näkyviin ku oikein tihrustaa ;) Parempi siis olla tekemättä ja ottaa tuomio vastaan sit puhelimessa. Saan tietää vastauksen noin tunnin päästä ku niille alkaa soittoaika klo 14.00. Mulla tietysti alkaa töissä samaan aikaan puhelinpäivystys eli saas nähdä miten saan sumplittua. Negan jälkeen voi olla aika kova pala tsempata itsensä palvelemaan asiakkaita.

Noin yleisesti kun oli puhetta siitä kertomisesta niin meillä muutamat läheiset tietää missä mennään, en kyllä heitä aktiivisesti tilanteesta päivitä, mut jos kysyvät niin kerron rehellisesti. Töissä olen joutunut jossain kohden sanomaan ku ramppasin vallan lääkärillä, mut nyt olen ollut ihan hipihiljaa ku eihän mua sit enää lasketa mitenkään työntekijöihin ku kuitenkin olen pomon mielestä ihan kohta taas poissa, tosi reilua siis. Mulla on kyllä varmasti maan paras kahvipöytä täällä töissä ku ne jaksaa mua aina tsempata ja kannustaa, en varmasti olisi näin järjissäni ilman heitä. Viimeksi kun tuo nyt 2-vee poika syntyi niin heillä oli täällä poikailmapallot ja kunnon kekkerit, joista sit sain kuvia laitokselle. Yhdessä siis ollaan surtu ja iloittu.

Vähän niin ku alkais toi tulos jännittämään...

Koskas prinsessatyttö saa tietää labran tuloksen.

Negatiivinenhan se oli, voi että voi vituttaa...missäs ne menkat sitten viipyy.
 
Viimeksi muokattu:
Tiihkis voihan ruma sana! Ja halaus jos vitutus vaihtuu harmitukseen :(.
Ja joo, on ärsyttävää, ettei menkat ala lugejen takia, mutta ei siihen onneksi montaa päivää mene. Miten meinaatte jatkaa? Ainakin on hienoa, että on noin kelvot työkaverit!

Meillä ultrassa oli folleja kasvussa ihan hyvään malliin, 7 tasakokoista ja pari pienempää. Eiköhän sieltä joku selviä, joohan? Olo on kyllä yllättävän turvonnut ollakseen vasta viides pistospäivä. Ehkä se johtuu superflunssastani. Yskiminen tuntuu vähän turhan jännältä mahassa
 
Pahoittelut Tiihkikselle negasta!!
Prinsessatytölle sitten varovaiset onnittelut!! :D
Paijulla hyvin kyllä tulossa palleroita!

Mä olin ekan hoidon aikana sellain hölösuu, ett kyllä kerroin tilanteemme ja saatiin tosi paljon siitä kiitosta, kun oltiin niin avoimia ja tosi moni oli iloinen kun vihdoin oltiin raskaana. Nyt on sitten taas töihin palatessa sellainen tilanne, ett pitää loikkii klinikalla, joten eiköhän ne taas saa tietää. Tosin tiesivät myös, ett koitetaan heti saada toinen tuloilleen, joten kaipa ne töissä surkuttelee mun puolesta.. ;)

Frangipani, jooh taidettiin kirjoitella sillo samassa ketjussa.. :D Mähän lopetin imetyksen vähän niinku toista ajatellen. Voi että se tuntui pahalta!! Miedän ukkeli viihtyi tissillä ja ois varmaan vieläkin monta kertaa päivässä syömässä. Mutta yllättävän helposti tuo tissimiehen erotus onnistui. Kesällä loppu jo yöimetykset, koska äitillä meni hermot ja nyt syksyllä lopettelin pikkuhiljaa ja alkoi pullokin kelvata. En kyllä usko, että loppuajasta kauheesti on maitoo ees saanut, koska mulla ei oo ollut mitään ongelmia, ett ois tissejä kiristänyt. No mutta, tehty mikä tehty.. :( Harmittaa kyllä vieläkin... Toista vaan ei ois kyytiin saatu... Tai siis kyytiinhän se saadaan kai vasta tammikuussa.

Ihanaa kun on taas näin aktiivinen tämä ketju, niin saa jännäillä tässä muiden puolesta ja nähdä onnistumisia paljon!!!! :D
 
Voi Tiihkis :hug: En osaa sanoa mitään lohduttavaa :( Varmasti ketuttaa.

Prinsessatytölle ihan varovasti onnittelut! :whistle:

Mullakin on flunssa, ei kuumetta mutta elämää suurempi yskä ja korvatulehdus. Ylihuomenna ultra. Mitään tuntemuksia tai sivuoireita ei taaskaan ole, paitsi valtaisa limaisuus. Ei ole yhtään positiivinen olo. Toisaalta en usko a)sulatuksesta selviämiseen b) raskautumiseen ja toisaalta pelottaa ihan kamalasti, mitä pahaa tapahtuisi JOS joskus raskautuisin. Joten kävi miten kävi, v***ksi meni tämä projekti :LOL:
 
Kiitos kannustuksesta ja haleista. Taitaa tämä v...tus vähitellen vaihtui harmistukseksi. Onneksi on se yksi uhmainen päivänsäde kotona joka pitää kiireisenä. Menkat alkoi nyt tänään kunnolla, joten soittelen sairaalaan päivällä ja sitten sovitaan ovulaation tikutuksesta. Meillä on vielä kolme olkea pakkasessa.

Tehdäänkö teillä muilla PAS omaan luonnolliseen kiertoon? Mulla nämä epäonnistuneet pasit on tehty omaan kiertoon. Se pas mistä poika tuli on meinaan tehty lääkkeelliseen kiertoon ku mulla osui aina ovulaatio väärälle viikonpäivälle. Olen vaan tässä miettinyt et voisko se vaikuttaa tohon onnistumiseen.

Paiju Hyvin on kasvaneet. Mä olin kanssa viimeksi tosi turvonnut alusta asti ku en silloin ekalla kerralla ollut juuri ollenkaan.
 
Tiihkis, me käytiin joku aika sitten lääkärin kanssa keskustelua tästä pas luonnolliseen vai lääketieteellisen kiertoon. Lääkärin mukaan luonnolliseen kiertoon on huomattavasti parempi kuin lääketieteelliseen. Mutta sitten on pieni ryhmä naisia, joille on parempi avustaa luonnollista kiertoa läääkkeillä eli tähdätään siihen luonnoliseen ovulaatioon ja kuitenkin pistettään se pregnyl tai ovitrelle. Tällöin kohdussa joku "window" pysyy pidempään auki. Mulle kokeiltiin viimeksi tätä, että kun ovistesti näytti plussaa niin pistin ovitrellen lisäksi. Lopputulos oli nega, mutta alkiokin oli heikoista heikoin.

Ja itsellä alkaa tänään menopurin pistot. Vähän meni suunnitelmät uusiksi zumenonin suhteen kun täti tulikin reippasti etuajassa, mutta näillä mennään.
 
Tiihkis :hug: Mulla tehty PASsit kans luonnolliseen kiertoon. Lääkkeellistä ei ees harkita ku oma kroppa toimii...

ON: ovis+ testattu kp17. Kertaakaan ei ole tänä syksynä näin aikaisin ollut. Tietty mies työmatkalla, joskin saapuu myöhään illalla.. Tietää siis pakkoseksiä illalla ;) Toivottavasti miehelle ei tule liian kovat suorituspaineet, näinkin näet on käynyt... Huvittavaa myös että kun PASsien kannalta epäsuotuisin ovis+ pv on ollut torstai, niin nyt kun ei ole PASsia tiedossa tähän kiertoon niin se + tulee juuri torstaina :) Mut hyvä niin että se tuli just nyt. Eihän tässä luomuna ole juurikaan mahiksia kun miehen siittiöt on mitä on, mutta aina sitä pieni toivonkipinä on... :)
 
Moi kaikki!!

Päätin liittyä tähän ketjuun, vaikka olen tuonne muuallekkin kirjoitellut, mutta täällä monella menossa samat asiat kuin meillä ni täma tuntuu oikealta.

Eli meillä on seuraavanlainen tilanne: Meillä on v.2009 syntynyt poika, joka on saanut alkunsa tuoresiirrosta ja nyt meillä edessä PAS. Mulla PCO ja miehenkään simpat ei kovin liikkuvia ole.

Mulla on menossa nyt toinen Clomikierto kun ensimmäinen ei tuottanut yhtään kunnollista rakkulaa. Nyt söin clomeja 2 tablettia päivässä ja huomenna olis sitten ultra ja KP on 9. Jotenki sellaset epäilykset ettei nytkään mitään ole ku mitään tuntemuksia ei ole. Meillä pakkasessa odottelee 5 huurunenää, toisessa 3 ja toisessa 2.

Nyt pitää toivoa että rakkuloita on etes se yks ja päästäisiin edes tikuttamaan ovista ja sitten päästäisiin sinne PASsiin. Nyt söin ennen clomeja terolut kuurin, koska mulla muuten ollu tosi pitkä kierto ja ovis on jäänny matkalle.

Täällä on kyllä ihana lukea välillä niitä onnistumisia ja se luo toivoa meillekkin, mutta sitten taas ne epäonnistumiset meinaa vähän lannistaa. Mutta ei se auta ku toivoa että kaikki menis hyvin ja saataisiin joskus se pikkukakkonen.

Tsemppiä kaikille odottajille, piinailijoille ja hoitoihin meneville!! Toivotaan että me kaikki onnistutaan tässä asiassa !! :)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!:)

Olen kovasti käynyt täällä lukemassa, mutta nyt aion olla aktiivisempi kun on itsellänikin jotain kerrottavaa hoitojen etenemisen johdosta. Eli maanantaina olin ultrassa ja kasvamassa on folleja 9. Nyt pistän Puregonia(6*150) ja ultraan taas maanantaina. Mahdollinen punktio ja siirto olisi sitten viikolla 48.

Nyt olisinkin kiitollinen, jos joku vastaisi, että onko työnantajanne hyväksyneet sairauslomanne ja mitä siihen kirjataan syyksi vai oletteko olleet omalla lomalla?
Onko punktion ja siirron välinen päivä tarpeellista olla pois töistä?

Kiva, että uusia littyy koko ajan mukaan, vaikka olisihan se mukavampaa vaihtaa kuulumisia odottajien puolella, mutta sillä mennään mitä annetaan! Ja saammehan me olla ikionnellisia jo siitä, että saamme olla äitejä omille kullannupuillemme.:)

Onnea kaikille matkaan ja voimia teille, jotka olette jo ehtineet kohdata pettymyksiä!
 
Pikkumyy ja Mestarimuumi kiva kun on muitakin piikittelijöitä. Jotenkin mua on se touhu harmittanut aiempaa enemmän. Orgalutranista olen saanut kutinaa ja turvotusta pistoskohtaan ja nyt epäilen ahdistaako vähän henkeäkin? Puregonista en tänään pistänyt uudestaan kun 200:sta jäi joku 10 puuttumaan. Ei kai voi olla kovin vakavaa? Toivottavasti ei, tuli jotenkin suurpiirteinen olo..huomenna ultrassa sitten nähdään miten meni. Mulla on kai punktio maanantaina tai tiistaina.

Minusta sairaslomaa saa aina 2 päivää punktiosta, tarpeellisuus riippunee sinusta. Diagnoosista en tiedä, mutta validia lomaa se on, toimenpiteen jälkeiseen toipumiseen. Eihän diagnosin pitäisi mennä pomosi tietoon ylipäätään??

PAS:eista olen kuullut samaa. Onnistuminen siis pitäisi olla ihan yhtä hyvää molemmilla tavoilla.

Pikkukarhu, hienosti kiteytetty millä kaikilla tavoilla voi tuntua epäpositiiviselta :kieh:

Kata tervetuloa, ja pitkää pinnaa!
 
Pikkumyy mulla muistaakseni luki maha kipu tms. tuossa viimeisimmässä sairasloma lapussa. Mutta meillä saa olla 3 päivää poissa omin luvin, joten en ole koskaan noita lappuja toimittanut työpaikalle. Meillä ne toimitetaan suoraan palkanlaskentaan, eikä ne mene esimiehen kautta. Noissahan on riski, että siinä paparissa on joku koodi, jonka perusteella sairasloma ei ole olekkaan palkallista, joten tästäkään syystä en ole halunnut toimittaa työnantajalle mitään papereita.

Itse olen ollut ihan työkuntoinen punktion jälkeisenä päivänä, tietysti riippuu ihan työstä. Itse istuskelen toimistossa.

Paiju mulla on Menopurin annos 200, eikä siinä ruiskussa ole 200 merkittynä, joten aina menee vähän sinne päin ja lääkäri sanoi, että ei haittaa. Joten tuskinpa sullakaan haittaa :) Onko sulla punktion ensi viikolla vai seuraavalla, mulla on kai samalla viikolla kuin Pikkumyyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Tosta saikkulapusta, mulle laittoi siihen diagnoosiksi N98.1, munasarjojen hyperstimulaatio. Mulla ei tietääkseni sitä kuitenkaan ole? Kummallakin puolella oli 10 follia, joista napattiin mukaan yhteensä 10, joista 6 oli kypsää. Sain ohjeeksi, että seuraavaan kahteen viikkoon ei seksiä, ei kotitöitä, ei liikuntaa. Pitäisi vain maata aloillaan ja juoda paljon nesteitä.
 
Mulla on saikkulapussa ollut joku ihan lapsettomuuteen liittyvä koodi. En tosin ole sitä vienyt, vaan ollut omalla ilmoituksella poissa sen kolme päivää. Kuulemma siihen voi kirjoittaa "vatsakipu" tms, mutta kun alla lukee kuitenkin isolla "Väestöliiton lapsettomuusklinikka" niin en viitsi heilutella sellaisia lappuja... Oon kyllä ihan kiltisti makoillut sen kolme päivää kotona, toisella kerralla olin tosi kipeäkin.

Toiseen kysymykseen; mulla on aina tehty lääkkeelliseen kiertoon PAS, koska luonnollinen kierto on mitä on, vähintäänkin arvaamaton. Onnistumisprosenteista ei ole puhuttu mitään.

Tervetuloa Kata :)

(.) Ultrassa tänään, limis oli hyvä n. 8mm ja tiistaina sulatellaan. Iiik, toivottavasti edes toinen selviäisi! Pitää miettiä sopiva valhe, millä lähden töistä kesken päivän vaikka mulla olisi palaveri :whistle: En viitsi suoraan peruakaan, kun jos ei ne selviäkään, olisin ihan turhaan poissa.
 
Kiitos vastauksistanne kovasti!:)

Minäkin saan olla kolme päivää omalla ilmoituksella pois töistä, mutta olen opetusalalla ja mulla täytyy olla sijainen silloin kun olen töistä poissa ja tässä tapauksessa sijainen täytyy saada selville jo hyvissä ajoin, joten pikaflunssa ei käy mun tapauksessa poissaolon syyksi:) Ultrat olen saanut sumplittua, mutta nuo päivät kun olen kokonaan pois töistä, täytyy jonkun muun hoitaa työni. Täytyy katsoa, mitä lappuun kirjoittavat ja armollinen /armoton työnantajani sitten hyväksyy tai ei hyväksy.

Mulla piikittely sujunut ihan hyvin. Ennen menkkojen alkua olin ihan hirveän kireä ja kiukkuinen, kun pelkäsin aikataulujen pettävän ja joulukuun pyhäpäivien sotkevan kaiken, mutta nyt olen ihan turvallisin mielin, kun hoidot ovat käynnissä ja homma on ns. herran hallussa. Mulla ei ole tullut pistoskohtaan mitään tuntemuksia, toki nyt jo tietää, että jotain on kasvamassa, toivottavasti oikean kokoiseksikin vielä. Huomenna ultraan!

Lapseni syntymäpäivät ovat juuri punktioviikolla ja olenkin miettinyt, että mitä saan ja mitä en saa tehdä siirron jälkeen. Kuinka tarkasti te olette olleet kyytiläisen kanssa?

Mitä muille kuuluu? Tulkaahan rohkeasti vaan kertomaan kuulumisia!:)

Nyt leipomaan jo pakkaseen valmiiksi kaakunpohjaa:)
 
Puuh, huomenna punktio ja olo on ollut tänään aikas tukala. Olin jo ehtinyt unohtaa, että tämä henkinen ärrrrrrrtyneisyys ja masennus tulee tässä jossain vaiheessa. Ja turvotuskin alkaa tuntua ikävältä. Onkohan se se pregnyl vai mikä? Hyvä joka tapauksessa, että saavat huomenna noukittua pois! Vähän toisaalta hirvittää kuinka käy, kunn selvisi viime lääkärikäynnillä, että viime hoidossa ei ollutkaan ollut paljon epäkypsiä soluja kuten olin luullut, vaan ne olivat hedelmöittyneet huonosti, vain 25%. Kuulemma jos olisi ollut huonompi olisi ollut ICSI:n paikka. Toisaalta meinasi, ettei ICSIä kannata tehdä jos ei ole pakko, etenkin kun on kerran IVF:llä raskaaksi tullut, toisaalta taas jos prosentti laskee voi käydä niin ettei ilman ICSIä jää siirrettävää. No, arpovat sitten huomenna solujen määrän ja sperman laadun perusteella. En itse osannut mitään 'toivoa', muuta kuin tämän kärsimyksen loppua ja tietty raskautta.
 
Puuh, huomenna punktio ja olo on ollut tänään aikas tukala. Olin jo ehtinyt unohtaa, että tämä henkinen ärrrrrrrtyneisyys ja masennus tulee tässä jossain vaiheessa. Ja turvotuskin alkaa tuntua ikävältä. Onkohan se se pregnyl vai mikä? Hyvä joka tapauksessa, että saavat huomenna noukittua pois! Vähän toisaalta hirvittää kuinka käy, kunn selvisi viime lääkärikäynnillä, että viime hoidossa ei ollutkaan ollut paljon epäkypsiä soluja kuten olin luullut, vaan ne olivat hedelmöittyneet huonosti, vain 25%. Kuulemma jos olisi ollut huonompi olisi ollut ICSI:n paikka. Toisaalta meinasi, ettei ICSIä kannata tehdä jos ei ole pakko, etenkin kun on kerran IVF:llä raskaaksi tullut, toisaalta taas jos prosentti laskee voi käydä niin ettei ilman ICSIä jää siirrettävää. No, arpovat sitten huomenna solujen määrän ja sperman laadun perusteella. En itse osannut mitään 'toivoa', muuta kuin tämän kärsimyksen loppua ja tietty raskautta.
Liittyykö ICSIin sitten jotain ikävää, nostaako riskejä? Meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kun siittiöt tulivat epäkypsinä kivesbiopsiasta.
 
Astrolabe ei tiettävästi liity, tosin sitä ei ole ihan niin kauaa tehty kuin IVF:ää niin ei tiedetä yhtä hyvin. Lääkäri sanoi vain, että ICSI alkioilla on vähän hankalampi tula raskaaksi, kun tämä luonnollisesti hedelmöittyneet alkiot ovat kuitenkin tarkemmin valikoituneita. Ei siitä ICSI:ssä mitään kamalaa ole, lähinnä kai kauhistuin kun olin ymmärtänyt ongelmamme laadun ihan väärin, ja kun esitettiin mahdollisuutta, ettei näistä yli kymmenestä alkiosta ehkä saada yhtään siirtoon. Missä vaiheessa sulla on hoidot nyt? Oliko sulla siis punktio perjantaina, vai ymmärsinkö väärin?

Pikku_karhu ja PikkuMyy miten meni?

Punktio meni minulla kuitenkin oikein hyvin, ei sattunut oikeastaan yhtään, ja solujakin tuli arvioitua paljon enemmän eli 15. Lohdullista! Kohta voi soittaa kuinka niiden sitten on käynyt.
 
Hieno saalis Paiju ja astrolabellakin on ihan kiva saalis.

Eilen kävin ekassa ultrassa. Mullahan vaidettiin Gonal F Menopuriin, kun tarvittiin järeämpää ainetta, no tulokset oli huonommat kuin Gonal F:llä. Nostettiin sitten annosta 200=>300. Jouduin ottamaan lapsenkin mukaan lääkäriin kun oli hieman kuumeinen ja jouduttiin ultraamaan lapsi mahan päällä kun ei hän suostunut yksin olemaan. Yöllä sitten valvoin varmaan pari tuntia surkutellen tätä meidän tilannetta. Nyt päivän valjetessa olo on parempi, mutta huolestunut. Olenpa tässä omissa ajatuksissani nimennyt lapsen jo Toivoksi :D Eilen pohdin, että miksiköhän en nimitä lasta Sisuksi, mutta ehkä tässä tarvitaan kaikista eniten toivoa.
 
Moi!!

ON: Tänään siis käyty ultrassa ja huonojahan uutisia sieltä tuli. Limistä ei ollut eikä yhtään kunnon rakkulaakaan löytynyt, joten nyt edessä lääkinnällinen hormonihoito. Ja hoito vasta tammikuussa kun sopivasti olis varmaan tuo joulu tullut sotkemaan meidän kuvioita. Nyt sitten odotellaan menkkoja joulukuussa ja sitten tammikuun menkoista alkaa lääkitys. Ensin zumenon ja sitten lutinus. Onko muilla ollut näitä lääkkeitä käytössä?? Jos on niin miten on teillä toiminut?? Ja meillähän oli edessä se PAS.

Nyt vähän paska fiilis, mutta olin jo kumminki kerinnyt asennoitumaan tähän että mennää lääkinnälliseen hoitoon, kun mitään tuntemuksia ei clomeista ollut. Nyt sitä vaan odottelee että tammikuu olis pian ja pääsis sitten pian etes sulattelemaan pikkusia ja katsomaan selviääkö ne. Sitä monesti miettii että mitenhän ne alkiot selviää ku meillä ne on ollu pakkasessa jo neljä vuotta. Onko muilla miten pitkään ollu alkiot pakkasessa??

Pikku_karhu: Miten sun sulatukset meni?? Onko teillä mones PASsi menossa??
 
Paijulla hieno saalis, eiköhän noista saada hyvin siirrettävää :)

Pikkumyy: Mä olen punktion jälkeen välttänyt voimakasta liikuntaa (juoksua, jumppaa jne.) mutta muuten elellyt ihan normaalisti, voinnin mukaan. Tosin mulla ei silloin ollutkaan lasta...välttelisin nyt varmaan myös mahan päällä kiipeilyä ;)

Kata: Mä kysyin viimeksi tuota klinikalla, ja sanoivat, ettei pakastusaika vaikuta alkioihin mitenkään. Tällä kerralla meidän alkiot ovat olleet pakastimessa yli 2,5 vuotta. Harmi, kun ette päässeet siirtoon! En ole kuullutkaan, että clomien avustuksella tehtäisiin PASeja, mutta aina oppii uutta. Toivottavasti tammikuussa natsaa!

Omaa napaa: meillä oli siis kaksi alkiota samassa oljessa, molemmat sulatettiin ja molemmat selvisivät hienosti! Niitä siis jatkoviljellään vielä huomiseen ja ollaan kädet kyynäpäitä myöten ristissä, ettei tapahtuisi mitään katastrofaalista. Kätilön mielestä on todennäköistä, että ainakin jompikumpi selviää :) Jatkoviljely siis sen vuoksi, ettei kaksosia toivota, joten pyritään valikoimaan se parempi siirtoon. Kauhea piina!
Tämä on meidän 4. PAS, eli 2. IVF:n 2.PAS eli 6. alkionsiirto.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa.

Kata80: Mulla toi Lutinus menny nyt ja pas siirto oli. Ja ainaki minulla raskaus nyt menossa :)

Oma napa: Elikkäs jos sitä sen verran kävis täällä kertomassa että raskaana ollaan ja aika epätodellinen olo on edelleen. Vähän väliä boon uusia testejä tehny ku ei meinaa vieläkään uskoa. Eka neuvola-aikaki on saatu ens kuulle.
 
Paiju: Kiitos kuulumisten kysymisestä!:)
pikku karhu: Kiitos vastauksestasi!:)

Eilinen ultraus jännitti kovasti, että onko siellä tapahtunut mitään. Folleja oli kasvamassa viisi, jotka kaikki saman kokoisia 12mm ja kohdunlimakalvo 7mm(kp9). Lääkäri ainakin sanoi olevansa tyytyväinen, joten kait tuo ihan ok tilanne on. Puregon jatkuu annoksella 150 ja lisänä Orgalutran eilisestä lähtien. Perjantaina vielä ultraan ja tällä tietoa punktio olisi maanantaina ja siirto keskiviikkona.

Eilisestä lähtien ollut päivisin melko turpea olo vatsan seudulla, mutta nyt iltaa kohti taas normaalimpi. Mua on alkanut nyt mietityttämään, että mitä jos rakkulat ehtiikin poksahtamaan jo ennen punktiota, kun ilmeisesti näinkin voi käydä. Hoitaja meinasi ettei saisi imuroidakaan puktion jälkeen, tuntuu jotenkin hassulta, mutta kait sitä pitää totella. Tosin imuroisinkin vasta neljä päivää puktion jälkeen:)

Tsemppiä kaikille!
 
Prinsessatytölle suuren suuret onnittelut! :)

Paijullahan tosi hyvä saalis!!! :)

Pikkumyyllä myös tosi hyvä tilanne, kaikki folliikkelit tasakokoisia! vau!

Pikkukarhulle tsemppiä odotteluun. :) Toivottavasti saatte hyvän alkion matkaan. :) itsekkin olen miettinyt josko meidän seuraavassa PASsissa voitaisiin ottaa riski ja jatkoviljellä meidän 2 pv ikäistä vähän pidempään. Mitenköhän mä saisin sen esitettyä lääkärille niin että sekin olisi samaa mieltä? Tai varmaan ainakin siinä kohtaa kun sulatetaan meidän 2 alkiota jotka ovat samassa oljessa, MIKÄLI molemmat selviävät sulatuksesta, voitaisiin niitä jatkoviljellä? koska minäkään en kaksoisraskautta toivo... :)

Mestarimuumi Meillä on jo Onni :D ja Pari Toivoa menetetty. Mutta kaipa tää 3. kin PAS kyytiläinen sitten Toivo tulee olemaan :D Toi Sisu on kyllä hauska! :)
 
kopion vielä tänne hoidot jatkuu keskustelusta mun kysymyksen josko teistä joku osais vielä neuvoa parhaan strategian! :)

Hei kysymys kaikille yksityisellä hoitoja tekeville ja samalla julkiselle jonossa oleville, että miten te saitte lähetteen julkiselle? kirjoittiko yksityinen kiltisti lähetteen, vaikka teillä onkin hoidot kesken? vai menittekö terveyskeskuksen kautta? Ja kävittekö ensikäynnillä jo, vaikka hoidot yksityisellä kesken?

Itsellä kun on pakkasessa vielä 1+2 alkiota mutta usko PASseihin 0. Olisi kiva saada lähete julkiselle uutta ICSIä varten jo nyt, että pääsisi vielä kevään aikana tositoimiin. Oma lääkäri yksityisellä vaan sanoi että hoidot heillä pitää olla tehtynä ennenkuin sinne pääsee, eli ilmeisesti sitä lähetettä en saa ennen helmikuun loppua... Mietinkin nyt että pitäisikö kokeilla onneaan terveyskeskuksen kautta?
 

Yhteistyössä