Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Moikka! Vanha konkari palaa ruutuun =) Meidän poika täyttää tänään 9 kk ja on aika aloittaa uusi kierros... Ensiviikolla suunnittelukäynti ja sitten taas mennään... Ekan saamiseen meni 9 vuotta, saa nähdä miten kauan toista tehdään....

-tyyne-
 
Parempaa alkanutta vuotta teille kaikille!

Tällä ollaan taas, karvas pettymys taas nieleskelty, Visa-lasku pipariksi menneen hoidon osalta maksettu, ja voi taas kääntää nokan kohti uusia pettymyksiä.

Hitto, että elämä joskus on epäreilua. Meillä just serkku vaimoineen kertoi jouluna, että heille on tulossa esikoinen. Meinas vähän glögi maistua karvaalle suussa, kun kuulemma laskettu aika on elokuun lopussa (olisi ollut yhtä aikaa kuin meillä, JOS tuo joulukuun IVF olisi onnistunut..) Ja eilen soitteli yksi ystäväni, jonka vauvelin on aika syntyä helmikuussa (eli laskettu on samaan aikaan kuin meidän viime kesän kohdunulkoinen olisi ollut...). Mä olin varmaan tosi paska ystävä, kun en oikeasti vaan jaksanut kuunnella hänen valitustaan, kuinka raskasta on olla noin viimeisillään...

No niin, mutta siis meillä ootellaan seuraavaa kiertoa, tehdään PAS luonnolliseen kiertoon. Jos nyt tähtimerkit paikkansa pitää, niin ehditään päästä piinailemaan juuri ja juuri tammikuun puolella..

Olkaa rouvat reippaita, ja nautitaan (kaikesta huolimatta) talvesta! :)

aksu
 
Nostelen vähän tätä meidän ketjua :D

Täällä vielä odotellaan pas:ia jätin tän yhden kierron väliin, kun mulla on niin hyvät kaveri bileet tiedossa et haluan bilettää täysillä.
Eli mulla 3.ivf/icsi 1.pas sit helmikuussa sit olis viel pariin pas:in alkiot ja sit on loppu!!!
En siis enää usko yhtään et tärppää haluan vaan käydä nää "alta pois" ja jatkaa meidän elämää ilman näitä hoitoja . 2003 v asti nää hoidot on hallinnut meidän elämää tavalla tai toisella ja nyt sit saa riittää.
Oon täällä jo katellut miehelle ja mulle matkaa , kun viimeinen hoito on tehty lähtään 10v hääpäivä matkalle jonnekkin kaupunkiin Lontoo, Pariisi tai Barcelona ? on sit ainakin jotain postivista tulossa kävi miten kävi.

t: leppis
 
Heippa!

Kysyisin teiltä kokeneemmilta että miten menee kakkosen yrityksen kohdalla noit kunnallisen puolen hoidot? Meillä siis yksi lapsi on ja toisesta haaveillaan. Miehellä oligoteratozoospermia ja 100% epämuodostuneita. Ensimmäisen kohdalla oltiin jonossa kunnalliselle puolelle kun tulikin luomuplussa.

Mutta siis kauanko pitää olla yritystä toisella kertaa takana että pääsee jonoon ja mistäköhän ne aloittaa tutkimukset tämmöisessä tilanteessa kun ilmeisemmin vika on miehen siittiöissä eikä minussa?
 
Täällähän onkin iloisia uutisia heti alkuvuodesta, loistavaa ja ONNEA tuhannesti Rosetta!! Ihanaa että noita luomuplussiakin aina silloin tällöin joku aikaansaa, on ne kyllä tässä suossa tarpoville niin ansaittuja.
Tyynelle tervetulotoivotukset. Teilläpä onkin ollut hurjan pitkä taival!! Toivotaan sormet ja varpaat ristissä että saatte sisaruksen alulle huomattavasti pienemmässä ajassa, se olisi pelkästään kohtuullista. Mutta mehän jo sovittiinkin vissiin, että tämä vuosi on oikein POSITIIVINEN meille kaikille! ;)
Aksulle tsemppihalit raskausuutisten keskelle.
Mä olin jotenkin ajatellut, että kun sen oman vauvelin vihdoin vuosien yrityksen jälkeen sai, ei ne muiden vauvauutiset enää niin kovin kirpaisisi. Mutta kyllähän se aina vähän heilauttaa, kun niitä kuulee, varsinkin jos on tulossa toinen lapsi. Heti tulee sellainen olo että: ai nyt jo?? Miten se nyt jo voi odottaa?? Ja sit muistuu mieleen, että ai niin, toiset kun voi vaan päättää ja ryhtyä tuumasta toimeen... Kyllähän se pistää huokaamaan. Koita jaksaa, etkä varmasti ole yhtään huono ystävä!!

Ja sitten omaa napaa ja kuvioita: Ovisplussa hymyili testitikussa tänään!! Jes!! Olin AIVAN satavarma että tää kierto menee ohi, mutta nyt on sitten PAS tulevana perjantaina (13.päivä...:O) sikäli mikäli sulatuksesta yksikään kaveri selviää. Sitä sitten jännittämään seuraavaksi! Hui!! Pitäisi vielä miettiä viikon aikana sellaistakin, että halutaanko siirrettäväksi 1 vai 2 alkiota, jos joudutaan sulattamaan sellaisesta oljesta jossa on 2 ja molemmat selviää. Siinähän sitä on tälle rouvalle pähkäiltävää loppuviikoksi...
 
Tulin kurkkailemaan tänne mitä teille kuuluu??itse olen viettänyt pikkuista hiljaiseloa kun ei tiedä vielä mitään varmaa onko kaikki tuolla hyvin..perjantaina 13 päivä se selvii sitten :) lääkäri siis varoitteli keskenmenoa koska alkio oli hieman pieni päiviin nähden mutta toistaiseksi ainakin on pysynyt sisällä,mutta kun vielä sykkeen näkisi ja muutenkin että kaikki on hyvin niin voin rentoutua tästä raskaudesta.katsotaan..

täällähän alkaa taas olemaan joulutauon jälkeen osalla tosi kyseessä ja toivon että kaikki täällä plussaa!niin uudet kuin vanhat :) tuon plussatuulia tänne :)

Leppis varaa se matka niin varmasti tuut raskaaksi :) mä varasin sellaisen hoidon päättymisen kunniaksi kanarian matkan jolla juuri parhaillaan ollaankin :) vähän niin kun valmistuin lohduttamaan itseä ettei näistä hoidoista mitään tuu :) ja kas kummaa tärppäs :) nyt jo katselen syksyksi matkaa jos ei sykettä löydykään perjantaina niin lähden 30v synttäreitä viettämään italiaan :D

alexandria tiedän miltä susta tuntuu kuunnella noita raskausjuttuja..siis voin sanoo ettei vois vähempää kiinnostaa..omasta kokemuksesta..mutta paljon onnenpotkuja takapuoleen että nyt seuraavasta tärppäis :)

RP jotain rv9 ehkä???
 
Moikka kaikki ja hyvää (=parempaa) uutta vuotta!

Rosettalle onnitteluhalaus luomuplussasta!

Tsemppejä kaikille kiertojen, alkuraskauksien ja hoitojen ym. epävarmuuksien keskelle.

Mulla alkoi kierto pari päivää ennen vuodenvaihdetta ja hoitoja ei voinut aloittaa klinikan joulutaon vuoksi. Ei haittaa yhtään. Oikeastaan parempikin niin, että vasta tämän kuun lopulla aloitetaan uusi kierros. Mekin ajateltiin lähteä reissuun heti hoitojen jälkeen. Tai katotaan nyt, lähetäänkö heti helmikuussa vai mennäänkö vasta maaliskuussa. Kahden vaiheilla ollaan, että mentäiskö ihan vain kotimaan lomallae Katinkultaan ja samalla reissulla ystävien luo Mikkeliin ja Sotkamoon vai lähdettäiskö Kanarialla aurinkoon. Mutta jotain kivaa ja rentouttavaa halutaan talven keskelle :)

Junioirilla on 40 asteen kuume, saas nähdä paraneeko viikonlopuksi, kun pitkästä pitkästä aikaa oltais viikonloppuna lähdössä miehen kanssa elokuviin, syömään ja hotelliin yöksi ja poika mummolaan.
 
Heippis!
Ja terveisiä piinailun ihmeellisestä maailmasta... Perjantaina sulatetuista 3:sta alkiosta selviytyi yksi kyytiin. :) Eipä siis tarvinnut miettiä monta siirrettäisiin. Pakkaseen jäi vielä 2. Lugesteronit aloitin eilen. Jotenkin ei ole kauheasti odotuksia että tää onnistuisi, vaikka kaipa ne mahdollisuudet on ihan yhtä hyvät kuin yleensäkin. Alkiokin oli ihan jees 2-luokkaa. Olen kai vain niin henkisesti valmistautunut useamman vuoden yrittämiseen, kun viimeksikin raskautumiseen kului vuosikausia... Ei vaan osaa ajatella, että voisi tärpätä ekalla yrityksellä edellisen raskauden jälkeen. Onneksi pikkumiehen kanssa on kädet täynnä työtä, että asian välillä ihan tyystin unohtaa.

Mä en valitettavasti osaa sanoa Sannulille mitään noista kunnallisen hoidoista kakkosen yrityksessä, kun me ollaan käyty yksityisellä alusta asti.

Ihania matkasuunnitelmia teillä yhdellä jos toisella. :) Kuulostaa erittäin hyvältä ajatukselta lähteä reissuun hoitojen jälkeen, voi kun itsekin pääsisi...
Eemis
 
Heippa pitkästä aikaa!

Reilu viikko oltu vähän nettipimennossa. Olimme kyläilemässä sukulaisissa, ja en siellä viitsinyt heidän koneellaan palstailla. Nyt taas rivistössä.

Oman navan ympäriltä sen verran, että nyt mennään kierron toista viikkoa, ja aamulla kävin ultrassa. Suunnitteilla siis PAS luomukiertoon. Ovis lekurin mukaan viikonlopun tietämillä, mutta hän halusi tsekata asian vielä perjantaina uudelleen. En kyllä oikein tiedä miksi. Jostain syystä munasarjoissa oli 2 johtofollikkelia (molemmin puolin!). Eipä sillä mitään väliä ole, kun minullahan on molemmat munatorvet kohdunulkoisen seurauksena poistettu kesällä. Siksi vähän ihmetyttää.. Mutta eipä siinä mitään, mukava lekuri, niin aivan se on sama käydä uudelleen ultrassa pyörähtämässä. Nyt vaan sitten tikuttelemaan ovista, toivotaan että päästään siirtoon ensi viikon alussa.

Jotenkin on tosi pessimistinen olo. Meillä on näitä raskautuneita ympärillä enemmän ja vähemmän tällä hetkellä, ja mua lähinnä v***aa seurata toisten masun kasvua. Miks ihmeessä tän pitää olla meille näin vaikeaa, kun toiset vaan ajattelevat asiaa, ja hups, raskaana ollaan...

huoh, taidan ruveta töihin ja unohtaa koko jutun muutamaksi päiväksi..

aksus
 
Sannuli79 Meillä on takana aika samanlainen tarina. Olimme jo hoidoissa siten mukana, että kaikki oli valmista hoidon aloitusta varten. Eli tarvittavat testit/kokeet tehty ja todettu vika siittiöissä. Hoitoja ei ehditty aloittaa, kun luomuplussa tuli. Viime talvena hakeuduimme hoitojonoon uudelleen. Jonotimme ja pääsimme syksyllä aloittamaan hoidot. Tilanteemme oli huonontunut, ettei luomuplussa voinut enää olla mitenkään mahdollinen. Vanhat tutkimustulokset olivat tallessa, mutta silti minulle tehtiin peruskokeet ja ultraukset, ettei mitään muutoksia ole tullut. Näistä ei mitään uutta tullut ilmi ja suoraan ICSIIN (se olisi ollut hoitomuoto myös silloin ekallakin kerralla). Hoidot päästiin aloittamaan hyvin nopeasti.

Terveisin, Mustikka
 
Piti tulla välillä kuulumisia katselemaan ja täällähän näyttäisi olevan muillakin piakkoin toimintaa tiedossa! Toivottavasti Aksulla on ovis bongattu ja siirto edessa alkuviikosta! Oliko teillä vielä monta alkiota pakkasessa (sorry en jaksa selata ketjua taaksepäin, varmaan lukisikin jossain ;) )? Ja Vuokollakin vissiin hoidon aloitus lähenee?

Itsellä piinailua edessä vielä viikko, ellei menkat sitten ala jo aiemmin. En jaksa uskoa että Luget pitäisi vuotoa poissa kun ne menee nyt normaalia pienemmällä annoksellakin. Ärsyttävän flunssan kourissa kärvistelen ja kehittelen tietenkin vaikka mistä mukamas raskausoireita, yrittäen epätoivoisena pitää päätä kylmänä että ne johtuu vaaaaan ja ainoastaan noista ällöistä Lugesteroneista!! ;) Mutta kahvi ei ainakaan maita, se alkaa yököttää, palelee ja väsyttää... Toivottavasti ei taas ensi viikolla tulla kolinalla pilvistä alas!
Kovasti tsemppiä muillekin tositoimiin ryhtyville ja niitä vielä odotteleville
toivottaa piinattu Eemiliina
 
Mukavaa maanantaiaamua kaikille,

Länsirintamalta ei mitään uutta. Yllättäen meidän ovista ei ole näkyny! Saas nähä tuleeko sitä ollenkaan, vaikka ultran mukaan kaikki pitäisi olla ihan ok... no, katellaan vielä pari päivää..

Kiire viikko tulossa töissä, saa onneksi muuta ajateltavaa!

anselmi
 
Tilannetiedotus... kiva kun saa teille kirjoitella turhuuksia ja oman navan tuijottelua, kun ei oikein ole ketään muutakaan kenen kanssa asiasta jutskailla. Mä olen tosi huono juttelemaan näistä lapsettomuusasioista ystäville ja sukulaisille, jotenkin kait alitajuntaisesti kuitenkin tunnen itseni jotenkin epäonnistuneeksi...

Meillä on näköjään ovis kateissa.. nyt on jo kp 17, eikä vieläkään... Jos mun kierto pääsääntöisesti kuitenkin ollut ollut 27-30, niin pitkäksi menee nyt... perse.

toivottavasti teillä muilla on positiivisemmat fiilikset tällä viikolla :)

aksus
 
Valitettavasti täällä ei ainakaan kovin positiivisissa tunnelmissa olla. Vatsaa vihlonut eilisestä alkaen ihan älyttömästi ja olo on aivan sellainen että menkat alkaa päivänä tai hetkenä minä hyvänsä. Ei varmasti tartte edes testailla. :( :( Olen kyllä jo ihan tyystin toivoni menettänyt... Että ottaa päähän!!
Vaikka olin luvannut itselleni etten sure negasta huolimatta, niin kyllä nyt taas v-ituttaa tää lapsen saamisen vaikeus!!! Eikä tässä oikein pysty muuta ajattelemaankaan kun mahaa jomottaa koko ajan. Kele!!:mad:
Toivottavasti Aksu ovis löytyy lähipäivinä, jos tää nyt vaan on joku megalomaanisen pitkä kierto...?! En mäkään oikein tykkää näistä hoidoista jutella varsinkaan sellaisille jotka eivät itse ole niitä joutuneet läpi käymään. Jotenkin ihmisillä tuntuu olevan se käsitys, että "kunhan nyt meette siihen koeputkihoitoon niin hetihän sitä sitten tulee raskaaksi!" Tai sitten näitä perus-kommentteja: "-Ja hei, ainahan voi adoptoida jo se ei onnistu... Niin ja meidän naapurikin yritti kymmenen vuotta ja sitte simsalabim se oli heti raskaana kun ne otti sen koiran!!" :headwall:
Alkaisi sitten ne menkat niin korkkaisin punaviinipullon! :(
 
Jihaa, että voi joku olla iloinen yhdestä pienestä hymynaamasta :) Eli siis digit. ovistesti näytti plussaa vihdoin tänä aamuna!!

Soittelin jo Väestöliittoon, ja meidän 2.IVF:n 1.PAS tehdään perjantaiaamuna (jos siis huurunenät selviävät sulatuksesta). Noi meidän pakastetut alkiot (4 kpl) on pakastettu yksitellen, mutta hieman oli puhetta, että taidetaan siirtää 2 alkiota. Tämä siksi, kun sen kohdun ulkoisen jälkeen tähän touhuun on lisätty vähän vaikeusastetta mun kropan toimesta, eikä oikein mikään tunnu toimivan kuten pitäisi. No, lekuri vielä vähän miettii asiaa, eli kattotaan perjantaina mitä tehdään.

Mikäs tilanne Eemiliina?

alex
 
Jeiii!! Loistavaa Alexsandria!! Nyt vaan sitte intona kohti perjantaita, kyllä niistä neljästä joku selviää ihan varmaan että siirtoon pääsette, toivotaan että kaksikin niin mahikset eikun paranee. :) :) Hengessä mukana jännäilemässä!!

Oma tilanne on "no news" -piinailu jatkuu... Vielä ei oo menkat alkaneet, mutta edelleen olo sekä oireet on sitä luokkaa, et hanat aukeaa milloin tahansa. En oo viitsinyt ostaa ees raskaustestiä (vaikka kyllä tekisi mieli jo testata nyt menossa kp 28), yritän jaksaa sinnitellä perjantaihin jos ei mitään tapahdu sitä ennen.
Kumpikohan muuten on ärsyttävämpää, testata nega, vai ettei päse ees testaamaan??
Nenä on edelleen tukossa varsinkin aamuisin ja lämpö koholla, se oli muuten silloinkin kun raskauduin, mutta nää nyt on taas näitä... : /
Palailen asiaan kun on uutisia kerrottavaksi. :)
 
Moikka kaikille :) En jaksanut ketjua lukea alusta asti, mutta terve vaan tutuille jos teitä täällä pinossa on. Minä tuolla kympin hoidoissa/plussanneissa/vauvautuneissa kirjoittelin aikoinaan. Nyt on ruvennut käymään pikkukakkos haaveet niiiiin ylitsepääsemättömän koviksi, että ollaan ruvettu miettimään hoitoihin paluuta.
Ensimmäisen yritykseen meni kaikki julkisen puolen hoidot ja nyt olisi pakko lähteä yksityiselle. Mietityttää nuo kustannukset, että missä suuruus luokassa ne mene kaikkineen päivineen per kerta yritys? Siis omavastuu osuus? Tavallinen IVF omilla sukusoluilla? Onko kellään kokemusta? Ja mitä yksityistä suosittelisitte tampereen seudulla ja miksi? Joku tietty lääkäri? Onko millään klinikalla osamaksu mahdollisuutta? Anteeksi, että minulla on kyselyikä mutta en tiedä parempaa paikkaa kysellä näitä kysymyksiä kuin kohtalokaverit =)
Kiitos vaustauksista jo etukäteen!
 
Nega ja sen pituinen se. :'(
Lopetin luget ja pirautin tuloksen jo klinikallekin. Jään odottelemaan menkkojen alkamista. Tyhjä olo. Miten sitä kuvittelikin että tää kakkosen tehtailu olisi jotenkin henkisesti helpompaa. Tavallaan ehkä onkin, ei ole enää syli tyhjä, mutta... Ajatus näistä pettymyksistä toisensa perään rupesi kyllä ahdistamaan niin että... Jostain kai täytyy taasen kaivaa taistelutahtoa jatkoon, voi kun sitä löytyisi.:|
Alexikselle parempaa onnea tähän päivään!! Sovitaan että sä aloitat tämän vuoden plussa-aallon kun meiltä ei onnistunut! :)

T: Eemis
 
Voi Eemis, harmittaa niin paljon sinun puolestasi :-( Mä olen rypenyt itsesäälissä jo vaikka kuin kauan, eli lämpimiä ajatuksia sinulle :hug:

Meillä onnistuneesti siirto takana, aamulla kaksi pikkuriikkistä huurunenää siirrettiin kyytiin. Edessä on siis taas pitkät piinapäivät. Viralliseksi testipäiväksi laitettiin 12.2., mutta kattotaan kuinka pitkälle jatkan sinnitellä. Mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että negan testaaminen on vielä inhottavampaa kuin se, että menkat alkaa jo ennen kuin ehdit testailla. Olen niin monta kertaa tuijottanut sitä tyhjää ruutua.. Eli jos vaan kantti kestää, niin kyllä mä ainakin seuraavat 14 pv pysyttelen pois apteekin lähistöltä (enkä todellakaan osta testiä valmiiksi kaappiin odottamaan) :)

aksuli ja pp0
 
Maricce, kyllähän kunnallisella puolella saa kakkosta yrittää, vaikka ensimmäiseen lapseen olisi jo käytetty 3 IVF:ää. Toista lasta yrittäessa saa tietääkseni samat 3 yritystä, mikäli muu kriteeristö täyttyy eli alle 42v jne. Vasta kolmannesta lapsesta joutuu suoraan siirtymään yksityiselle.

Itse olen tällä hetkellä jonossa kunnalliselle yrittämään pikkukakkosta, jono on puoli vuotta ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Teimme yhden IVF-kierroksen nyt syksyllä Väestöliitossa Helsingissä ja se maksoi n. 2200e kelakorvauksien jälkeen sisältäen lääkkeet. Nyt odotan pääsyä pakastealkion siirtoon ;) Katsotaan josko onnistaisi, ennen kuin jono on selätetty.

Voisin mielelläni liittyä rupattelemaan, jos teille vain sopii :D
 
Jeeh!maricce! tsemppiä hoitoihin :) mä olen pikkasen jo edellä sua :) siis meillähän onnistui syksystä se eka pas joka sitten oli kemiallinen mutta nyt ollaan jo hyvällä mallilla 12+2 ja ainakin siellä yksi sisukas kaveri asustelee :) la 10.8 jee! mä aloin jo oikein jännäilemään sun ja kirman puolesta :) kiva kun muitakin jo alkaa hiiviskelemään takaisin :) Niin kysyit siitä mikä olisi hyvä yksityinen tampereella ja mehän käytiin ykistyisellä koko ruljanssi eli tampereen Ovumiassa ja mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa.Siis henkilökunta oli tosi ihanaa.Ja meillä ainakin hoidot onnistui ihan täydellisesti :) eli icisistähän meillä poika ja sit kahteen passiin jäi alkioita joista ekasta siis kemiallinen ja tokasta nyt toivottavasti synnytykseen asti :) hinnatkin ovat pikkasen halvempia kuin AVA:ssa muistaakseni.Meillä kävi silloin poikaa yrittäessä että siellä oli meidän omapaikkakuntalainen lääkäri,joka ei ole siellä enää,mutta tämä ketä meille teki toisen PAS:in vaikutti ihan mukavalta.Johannako se oli tai jokin :) mut jos vielä mahdollista niin kokeilkaa ihmeessä sitä kunnallista :)

RP
 
Valma Olisin todella kiitollinen jos antaisit enemmän tietoa teidän kunnan käytännöstä ja mikä se kunta on jossa toimitaan näin! Monella hoidolla ensimmäinen lapsenne sai alkunsa? Sillä minulle sanottiin TAYS :sista selvä sanaisesti että se on kolme hoitokertaa riippumatta tuloksista, ei muuta. Jos haluat niin laita vaikka yksityisviestiä jos et halua julkisesti puhua paikkakunnastanne yms.

Rouva Papunen:heart: Onnea paljon! Olet jo päässyt ns. pahimman yli viikkojenkin puolesta! Me ollaan haaveiltu jo pitkään pikuukakkosesta mutta meillä on ollut niin paljon muuta ruljanssia elämässä, ettei ole ollut edes mahdollista haaveilla toisesta lapsesta :'(
Sitä pitkään odotti lasta ja kun vihdoin se saatiin, niin tämä vuosi on ollut aika hirveä! LAPSI on ihana :heart: Emme voisi olla onnellisempia, mutta silti kaikki muu mitä tässä on tapahtunut on tehnyt tästä elämäni rankimman vuoden!

Samoihin aikoihin kun tulin vihdoin raskaaksi ostimme uuden kodin. Raskauden aikana sairastin paljon (flunssaa, yskää, nuhaa, nivelkipuja, väsymystä yms.) Kaiken laitoin raskauden piikkiin. Myös mies sairasti, mutta ajattelin että minä sen aina tartutan. Likka syntyi ja ensimmäinen kunnon flunssa oli 3 viikoisena :O Siitä alkoi lapsen sairaskierre. Nyt ollut yhteensä 15-16 antibioottikuuria, yli kymmen korvatulehdusta (lapsi nyt 1v 3 kk), jatkuva yskä johon aloitettiin astmalääke yms. Ja me sairastastamme siinä siivussa myös koko ajan ja eikä minun nivelkivut mihinkään hävinnet raskauden jälkeen. Tässä HYVIN LYHYESTI mitä kaikkea meillä ollut.

Mutta lopputulos oli se, että rupesin epäilemään kosteus/home vaurioita asunnossamme. Taloyhtiö ei ollut mitenkään haluaks tutkimaan asiaa, edes pienen lapsen sairastelun takia : / No, juttu on pitkä ja mutkikas, mutta nyt ollaan siinä tilanteessa, että asianajajat on palkattu, taloyhtiö tappelee edellen vastaan vaikka selvät sanat on tullut asiantuntijoilta. Me asumme väliaikaisesti vuokralla ja asuntomme seisoo tyhjillään. Maksamme lainanlyhennyksiä sekä vuokraa, koska emme halua että lapsemme joutuu kärsimään noista myrkyistä. Tilanne tuntuu välillä toivottomalta, mutta elämän on jatkuttava.

No, nyt olemme onnellisia siitä, ettei meidän tarvitse enää asua tuolla ja meillä on asiantunteva lakimies hoitamassa asiaa eteenpäin. Ehkä asiat rupeaa luistamaan jossain vaiheessa.

Tämän kaiken jälkeen siis varovasti olemme ruvenneet haaveilemaan pikkukakkosesta kun kerran olemme pääseet asumaan puhtaaseen asuntoon. Se mitä meidän oikealle asunnolle tapahtuu, on vielä hyvin epäselvää, mutta ei me voida koko elämäämme pysäyttää tuon takia. Ikääkin on sen verran varsinkin miehellä, ettei toisen lapsen tekoa voi kovin pitkälle lykätä jos sellaisen haluamme.

Anteeksi, kamala vuodatus :snotty:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!
Valmalle ja Mariccelle tervetuloa toiselle kierrokselle!! :)
Olin ollut samassa käsityksessä kuin Valma, että julkinen puoli tarjoaa hoidot 2:n lapsen yritykseen ja sen 3 yrityskertaa kumpaiseenkin. Toisaalta, käytännöt kai tosiaan vaihtelevat kunnittain. Meidän suunnalla on ymmärtääkseni kuitenkin tämä em käytäntö, mutta edelleen, omat kokemukset puuttuu julkisen hoidoista tyystin. Yksityisellä ollaan oltu alusta asti ja rahaa palanut niin paljon, ettei viitsi edes ajatella. Varsinainen "million dollar baby" tuo meidän lapsukainen ;). Meillä oli syynä lähinnä etäisyydet ja aikataulut, miksi yksityiselle hakeuduttiin. Tyytyväisiä ollaan kuitenkin oltu, rahanmenosta huolimatta. Ihana klinikka ja mahtava henkilökunta!!

Rouva Papusella on jo ihanasti viikkoja koossa, paljon onnea vielä!! :heart: Ja Alexsadria piinailee jo täyttä häkää ja vielä tuplamahikset!! Loistavia uutisia!! :) Nyt kovasti vaan plussapuhuria sinnepäin!!
Mariccella kuulostaa olevan tosi rankka vuosi takana.Toivottavasti saatte asuntoasiat pian selviämään ja pääsette kohti uutta vauvan yritystä! Pääasia ettei tarvitse enää asua homeen keskellä.:hug:

Täällä on viikonlopun aikana kaivauduttu ylös pettymyksen suosta ja menossa kp2. Tähän kiertoon yritetään taas luomu-pas, joskin itse ajattelen lähinnä, että sulatetaan ne viimeiset 2 alkiota sieltä pakkasesta. En yhtään usko että päästäisiin siirtoon asti. :( Suokaa anteeksi suunnaton negatiivisuuteni, mutta tuntuu ettei nuo meidän alkiot kestä alkuunkaan sulatusta! Alkiot on olleet aina ihan hyviä, 1.ICSIssä 2-ja 2-3 luokkaa, 3.ICSIssä oikein hyviä 2-luokkaisia 4-soluisia kaikki pakastettaessa. Mutta niin vaan kato käy, eikä siirtoihin ole jäänyt kun pari hassua, eikä yhdestäkään edes haamua raskaustestiin. (2.ICSIssä ei saatu pakkaseen mitään, tuoresiirrosta kemiallinen raskaus. ) Tuntuu ettei nää pas:it ole oikein meidän juttu... : / Olenkin jo alkanut laittaa toiveita ensi syksyyn, josko sitten päästäisiin uuteen ICSIin. Nyt keväällä ei anna finanssipuoli myöten, kun hoitelen tuota muksua kotona valtavien kotihoidontukien turvin. Mutta, koitetaan nyt vielä onnea tässä kierrossa. Eli kohti oviksen metsästystä!!
 

Yhteistyössä