Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Pää hajooo pää hajoo!!!

Alkaa nää pp riittää oon niin täynnä näitä hoitoja , et nää pp on niiiiiin piinaavia. Eilen olin niin kiukkunen, et jos olis ollut kirves kädessä olisin hakannut meidän ruokapöydän tuusannuuskaksi :headwall:

Eli täällä oireita rintojen arkuus/kipu no voiko olla viel pregnylistä siitä pistoksesta on 11 päivää vai onkohan lugeista vai vai... Ei mulla mun mielestä ennen lugeista ole pahemmin rinnat tulleet kipeiksi.
Niin ja mun on kylmä, mut toisaalta mä oon melkein aina jäässä.
OOn kiukkuinen kun perseeseen ammuttu karhu eli onko menkat tulossa voi plaah.
Hmmm pitäiskö alkaa testailee No en kyllä ala mut ärsyttää!!
 
:D :D naurattaa ihan ton leppiksen kiukkusuus!Mä oon ollut jo kaks päivää niin hermot kireellä ettei tosikaan!olisin kans voinut heittää lautasen eilen seinään!:D ja sama jatkuu tänään :D

tein sitten tänään testin en kestänyt enää vaan pissin aamusta tikkuun ja en nyt tiedä mikä on tulos.ajattelin että saa pikkuhiljaa valmistautua negaan,mutta en nyt tiedä ollenkaan mikä on tulos.kyllä tossa kaksi viivaa on mutta sen toisen viivan vieressä on joku ihme kiekura pakko varmaan sunnuntaina testata uudestaan jos toi testi oli jokin viallinen.jotenkin en vaan usko plussaan ollenkaan,mutta taas oireet kyllä viittais hermot kireellä ja närästää.samalla tavalla oli icsi plussan jälkeen josta syntyi meidän poika,mutta en vaan kyllä usko että toi plussa on.no sunnuntaina se selviää kun testaan uudestaan.siihen asti saan koitella miehen hermoja :D:headwall:


RP+viimeinen mohis pp10
 
Jipiii RouvaPapunen! Plussa se on haamukin, oli sitten kiekuroita tai ei :))))

Mulla on siirto tänään iltapäivällä, eli piinapäivät edesä. Lasketteko te muuten niin, että että PP1 on siirtopäivä, vai vasta se seuraava päivä siirron jälkeen?

aa
 
Kyllä se haamu on!ei hermot kestänyt odottaa jos testi olikin viallinen tein päiväpissasta uuden ja kyllä se haamu on!siis ihan uskomatonta!nyt leppis säkin varmasti plussaat toi kiukkusuus on tosi hyvä merkki!!!!:D

alexandria mulle sanottiin että siirtopäivä on pp0

RP&viimeinen mohis (tais tarttua sittekin tukasta kiinni)
 
RouvaPapuselle suuret onnittelut haamuplussasta- Kyllä se siitä vahvistuu!
Viimeinen Mohikaani on sitkeä!

ON. Tänään käyty ultrassa ja siellä oli oikeassa paikassa t0iv0nsiemen ja sydän sillä hyppi....Vaikka olinkin ihan varma ettei siellä ole mitään kun kaikki oireet loppuivat alkuviikosta , rinnat rupsahti,maha lässähti, kipuilu lähti pois, ei enää painanut virtsarakkoakaan jne...Mutta kaikesta huolimatta siellä nyt ainakin vielä oli elämää.

Tsemppiä kaikille piinailuihin, raskauksiin ja hoitoihin pääsyyn.

t0iv0 ja t0iv0nsiemen rv.7+1 (saa jatkaa yhä jännittämistä että kaikki menee hyvin loppuun asti)
 
RouvaPapunenJEEEEEEE!!!! Vähänks hienoo mä jo nään sielun silmin mohikaani hiuksisen tyttö/pojan
Nyt käyn ristii meidän pupun korvat ja tassut ristiin, että kaikki menee hyvin :heart: Kiitti tsempeistä katellaan miten käy.

T0iv0: Ihana kuulla, että kaikki hyvin. Koitahan nyt sitten nauttia raskaudesta!!

T: Leppis ja Miina ja Manu pp 7
 
Moikka,
mukaan saa varmaan liittyä? :)
Ollaan eka poika saatu hoidoilla (IVF tuoresiirto) 03/09 ja nyt ollaan juhannuksesta yritetty pikkukakkosta :) On tässä syksyn aikana ehditty tehdä jo 2 passia ja 1 IVF. Nyt uusin keräys tehtiin viime tiistaina ja siirto oli torstaina. Masuun siirrettiin köllimään 1 4-soluinen top-1-luokan alkio. Nyt mennään siis pp 2 ja koskaan ei 2 viikkoa tunnu niin pitkältä kuin siirron jälkeen :)

Toive ja haave on kova. Pakkaseen saatiin 9 alkiota, mutta sen jälkeen taitaa olla hoidot hoideltu :) Toivonkin kovasti, että nyt kävisi hyvä tuuri :)
Syynä on "selittämättömyys" :)

Paljon onnea kaikille plussanneille - se on ihana tunne, jota me kaikki odotamme vuorollamme :)
 
Heippa!

kyllä se viiva vain vahvistuu..huomenna soittelen lääkärille. vieläkin ihan uskomattman epätodellinen olo!siis en olis voinut uskoa..toivottavasti nyt kestäis synnytykseen asti :) Jokos leppis on testaillut??tai koska aiot testata??

ninajoh tervetuloa!ja tsemppiä piinailuun :)

RP&viimeinen mohikaani
 
Voi onpas kerrankin pelkkiä hyviä uutisia täällä, ihanaa!!!

Onnea siis hurjasti RouvaPapuselle kera mohikaanin, juhuu!!! Suuresti on nyt peukut pysytssä että pysyisi kyydissä tämä!! Aivan mahtavaa!

Sitten t0iv0lle ja t0ivonsiemenelle onnea ihanista ultrakuulumisista!!

Alexandrialle ja Ninajohille kovasti onnea tuleviin päiviin, ja paaaaaljon kärsivällisyyttä!! Tulehan kertomaan kaiista tuntemuksista!! Ja Ninajoh tervetuloa! Toivottavasti pääset pian pois täältä paremmille palstoille !

Mitenkäs Leppis? Mitäs kuuluu????

Mä vaan pistelen.. Ja pistelen vielä tulevan viikon. Punktio varmaan häämöttää tuolla 12. päivänä. Ja ne sumutkin sit puolittuu huomenna, ei ole enää niin iso huoli siitäkään. Ehkä tää tästä?! Onneks mä oon päässy nyt tosi vähillä sivuoireilla sumujen kans, ei ole tuntunut kovin pahalta.

Kirjotelkaahan kuulumisianne kaikki, myös just plussanneetkin, esim Krisseli!?!!
 
Huomenta kaikille,

Onpas meillä ollut viime päivinä positiivinen ketju :)

Siirto takana perjantaina onnistuneesti. Punktiosta saatiin kerättyä 6 solua, niistä 5 lähti jakautumaan, eli pakkaseen saatiin 4 alkiota odottelemaan tulevaa. Yhden top-alkion kera lähdettiin nyt piinailemaan. Nyt ei auta kun (yrittää) ottaa rennosti ja toivoa parasta..


Aksus pp 3
 
Rouva Papunen, Onnea!! Ja Leppiiis, joko kohta testailet, tissien pistely on kyllä tosi hyvä merkki! Toivolla ihania ultrakuulumisia, kuinka usein/pitkälle ultrataan noin tiheään?

Toivottavasti uusien tulokkaiden tie jää lyhyeksi ja piinailijoiden taival tässä pinossa päättyy tähän.

Oma olo on aika epävarma...Viikon verran on tullut kellertävän rusehtavaa progesteronien seassa, ei muuta, vielä. Samaan aikaan kun tämä alkoi nin loppui myös oireet, tissen pistely ja pahoinvointi. Oon ihan varma ettei kaikki oo hyvin. Kaikissa onnistuneissa raskauksissa oon voinu todella pahoin, voikun se nyt alkaisi :|, olisi niiiiin paljon varmempi olo.

Ultra olisi ensi tiistaina, 8 yön päästä...

Krisseli 6+1
 
Hello!

ultra olis nyt sit varattu ja olis sopivasti ennen joulua 23päivä,mutta lääkäri ilmoittaa lähteekö itse lomalle silloin niin voi olla että aika muuttuu aikaisemmaksi.Joulu pikkasen sekottaa.Ja me itse lähdemme sitten reissuun joulun jälkeen pariksi viikoksi.

Nyt kaikki loput sitten plussatkaan siitä vuorotellen..seuraavaksi leppis :)
Krisselillä on pitkät 8 yötä!:)

RP&viimeinen mohikaani
 
Viimeksi muokattu:
ohhoh kun on vain plussa-uutisia! mutta hienoa niin.

Papuselle ja krisselille onnea matkaan!

Alexandrialle ja ninajohille nopeasti kuluvia päiviä!

Täällä on punktio keskiviikkona. Olisi muuten ollut huomenna, mutta itsenäisyyspäivä siirti sen keskiviikolle (pitääkö sellaistakin tänä vuonna juhlia...?). Toivottavasti ei olisi liikaa "ylikypsiä". Täällä vaan panikoidaan nyt kohta pistettävää Pregnyliä ja sitten panikoidaan keskiviikon punktiota.

Mukavaa itsenäisyyspäivävapaata (toivottavasti monella olisi siis vapaa) kaikille!

Terveisin, mustikka
 
Moikka! Rohkaistun tänne tulemaan, vaikka oon koittanut pitää pään kylmänä toisen lapsen haaveilun suhteen. Meillä on yksi 1v 7kk ikäinen tyttö, joka sai alkunsa kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen. Eka vuosi yritettiin luomuna, toinen vuosi kului tutkimuksissa ja inseminaatioissa, ja sitten viimeisenä vuonna tehtiin kaksi ICSIä, joista jälkimmäinen onnistui. Meillä ongelmaa on siittiöiden määrässä ja liikkuvuudessa. Ekassa hoidossa mulle tuli hyperi, mutta saatiin silti kolme top-alkiota, joista yksi siirrettiin. Siitä hoidosta en tullut raskaaksi. Sen jälkeen piti olla PAS, mutta eivät alkiot kestäneet sulatusta. Vihdoin sitten elokuussa 09 päästiin toiseen ICSI-hoitoon. Tässä hoidossa alkiota saatiin muistaakseni vähän alle kymmenen, joista saatiin kuitenkin vain yksi 2-luokan alkio, ja kaksi 3-luokan alkiota. Lääkäri sanoi tuolloin, että jos raskaus ei ala niin pitää tutkia lisää. Aloin kuitenkin tuolloin odottamaan meidän tyttöä ja painoin nuo ikävät hoitorumbat unholaan. Tänään kävin gynellä ja saatiin lähete menemään lapsettomuutta hoitavaan sairaalaan. Tänään tuli sitten nuo kaikki asiat mieleen... Onko teillä tietoa että miten vielä voidaan tutkia tuota alkioitten jakautumista, kun siinä kait piilee myös ongelmia. Onko se jotenkin harvinaista että kymmenestäkään alkiosta ei tule yhtään top-alkiota? Mitenkähän hoitoon pääsy menee julkisella kun takana on jo hoitoja? Pitääkö taas odottaa kuukausikaupalla ensikäyntiä ja sen jälkeen taas monta kuukautta ekaa hoitoa, vai päästäisikö nyt vähän nopeammin jo hoitoihin?
 
PP 5..plaah... miten voi tuntua päivät näin pitkiltä :) Mä erehdyin illalla aikani kuluksi lueskelemaan kaikkia vanhoja viestiketjuja, joissa kirjoiteltiin piinapäivien oireista. VIRHE! Sen jälkeen väkistenkin tulee tarkkailua jokaista risausta ja nipsausta omassa kropassaan :p

Tervetuloa Ciram mukaan palstailemaan, toivottavasti pääsette pian hoitoihin! Mehän olemme periaatteessa hoidossa julkisella, mutta itse hoidot tehdään maksusitoumuksella Väestöliitossa. Me ainakin päästiin uusiin hoitoihin ensimmäisen IVF:n jälkeen pelkästään yhdellä puhelinsoitolla ja suunnittelukäynti saatiin 2 vkon päähän yhteydenotosta. Toivottavasti teillä toimii yhtä näppärään.

Mustikka, tsemppiä punktioon, tulehan kertomaan miten sujui!

aleksis pp5
 
Moikka!

tulin vilkuilemaan jos leppis olis jo testannut mut taitaa pitää meitä jännityksessä..
Täällä ajoittain etovaa oloa..ruuat lentää siis muutaman lusikallisen jälkeen koiralle kun alkaa tökkimään.en tiedä sit johtuuko stressistä kun jännittää ultra niin kovaa,mutta eiköhän se tästä.tissit on tosi turvonneet ja alkaa näköjään sivuilta nipistellä..

Alexandrialle tsempit pitkiin päiviin :) mäkin oon eksynyt niihin oireketjuihin ja täytyy sanoa että kaikenlaista löytyi tosi kuitenkin pää sanoi että kaikki oireet vaan johtuu lugeista :D

ciramTervetuloa!toivottavasti visiitti jää lyhyeksi :)

RP&viimeinen mohikaani
 
Moe kaikki!
Alexandria, sullahan on hyvin käyny punktiossa, kun noin moni munis hedelmöitty ja jatkoi kasvuaan! Toivottavasti kyytiin päässyt yksilö päättäis kasvaa ihan vauvaksi asti! Nyt vaan paljon tekemistä ja roppakaupalla kärsivällisyyttä tuleviin päiviin!

Mites meni mustikan punktio?

Ciram tervetuloa! Samoin kuin muille uusille, toivotan kyllä pikaista poistumista parempiin pinoihin! =) Meillä on vähän samankaltainen tausta kuin teillä. Onko sussa todettu mitään? Mussa ei, eli miehen tilanteen takia täällä pyöritään. Meillä on icsillä saatu jo kaks muksua, nyt haaveillaan vielä kolmannesta. Ja noi punktiot/alkiot on meillä myös menny vähän samalla tavalla kun teillä, eli vaikka munasoluja tulee, on lopullinen alkioiden määrä vähäinen. Se on onneksi meillä riittänyt, molemmat lapset on tulleet "oman hoitonsa passista". Kummalla kaavalla sulle on hoidot tehty? Meillä lapset on tulleet pitkistä hoidoista, nyt on kokeiltu lyhyttä kaavaa (kahdesti), mutta ei tulosta, joten nyt on meneillään taas pitkä kaava. Mä en tiedä meidän saatujen alkioiden laadusta oikein mitään, ei kai ne koskaan mitään huippuja ole ollut?! Ainakaan ei tuota Top-sanaa ole meidän kuullen koskaan lausuttu.

No mutta, siitä omaan napaan eli tosiaan punktio on nyt sit maanantaina. Todennäköisesti suurimmat munikset on homehtuneet jo siihen mennessä, mut onneksi oli pienempiä sen verran tulossa että uskon meidän saavan taas se n. 10 munasolua joista toivottavasti muutama päätyy käyttökelpoiseksi alkioksi saakka. Ja mua ärsyttää, voi että mua ärsyttää että testi osuu niin lähelle joulunpyhiä!

Krisselille tsemppiä odotteluun, on varmasti kauhean pitkät päivät ennen ultraa! Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki olisi ihan hyvin...

Ja Leppis, tulehan kertomaan kumpi sieltä nyt pätkähti!!
 
heippahei,

ja terveiseit hyvin menneestä punktiosta. Sain ennen toimenpidettä esilääkkeen, joka ei minusta vaikuttanut ollenkaan, mutta kunhan suoneen meni sitten kaikki mömmöt, niin johan auttoi. En tuntenut oikeastaan muuta kuin sen neulan piston molemmille puolille, muuten ei tuntunut oikeastaan mitään. Mielestäni olin vielä ihan skarppi koko ajan, juttelin kaikkea hoitajan ja lääkärin kanssa. Mutta nyt kun asiaa miettii,niin enhän mä oikein muista siitä mitään, joten kyllä se kipulääkitys taisi sittenkin aika tujua olla. Olo punktion jälkeen oli tosi hyvä. Olisin voinut lähteä vaikka heti kotiin jos siis vain olisin saanut. Mutta siis kymmeneltä oli punktio ja puoli yhdeltä pääsimme kotiin. Illalla vähän oli vatsa kipeä, nyt enää hellä. Saalis meillä oli 15 munasolua. Toivottavasti vain huomenna aamulla ei tule puhelua ja pääsemme siirtoon asti.
 
Tänään en jaksanut enää odottaa vaan päivällä testasin ja tuli niin tyylipuhdas nega ei mitään haamun haamuakaan ei vaikka missä valossa katsoi teki mieli purkaa koko testi :headwall:
No huomen aamulla viel varmistus mut kyl se juu tässä oli....
Olo on aika löyty top alkiot ja tuoresiirto ja ei minkäänlaista kiinnittymuis yritystäkään PASKA!
No sit pas:iin tammi tai helmikuussa en edes tiedä onkoniitä alkiota saatu pakastettua lisää 5 niitä saatiin ja kolmea jatkoviljeltiin niistä ei mitään tietoa.
Krisseli Tsemppiä ultran odotukseen! Uskotaan , että kaikki on hyvin ja sydän lyö pum pum puuuum :heart:
Vausti
Tsemppiä punktioon jos siit sit tulis se joulunlahja :heart:
Rouvapapunen: Siellähän kuulostaa hyvältä!! Pidähän hyvää huoltoa mohikaanista :heart:

Alexandria: Tsemppiä piiiitkiin piina päiviin ei kyl tarvi ihmetellä miks niiden nimet on piina päivät

Uuh mä en jaksa enää kirjoittaa sori kun unohtelin varmaan puolet mut alkaa painaa sellanen vitu**s että

T: Leppis
 
Mä täällä taustailen :wave: Luin koko ketjun läpi. Meillä on tyttö 10kk ja hoidoilla aikaansaatu ja kakkonen on haaveissa. Joskaan ei ihan vielä olla hoitoihin lähdössä (rahakysymys, kun säästöt käytetään nyt eka siihen, että voin olla lapsen kanssa mahdollisimman pitkään kotona, ties vaikka tämä olisi ainut kerta, kun tämmöiseen on mahis). Mutta mielenkiinnolla ja pelolla lueskelen, meinaa aivan pakokauhu iskeä, että taasko se on otettava vastaan nuo pelottavat piinailut ja kaikki tunnekuohut ja pelot. Eikä ole takeita onnistumisesta, huoh :'( Vaan mitäpä sitä ei tekisi..

Joku kirjoitti aiemmin alkionkuoren avauksesta ja että sen voisi tehdä vain tuoresiirrossa. Mulla on tehty tuo avaus kahdesti ekalla IVF-kierroksella ja nimenomaan PASseissa, kun osa alkioista oli paksukuorisia. Mulla tuli vielä molemmissa PASseissa plussat kahdenalkion siirroissa, kun tuo kuori oli avattu. Näitä ennen oli tuoresiirto + kaksi tuloksetonta PAS-siirtoa. Tosin nuo molemmat plussatkin menivät kesken ja mielessä pyöri kyllä ajatus, että olivatko siksi vaan tarttuneet kiinni, kun kuoreen oli tehty se avaus, vaikka muuten eivät olisi olleet edes elinkelpoisia..

Joku muu kyseli, että onko muilla tullut 10 tai enemmän alkioita eikä yhtään TOP-alkiota. Täällä jälleen eräs, jolle on näin käynyt. Ekassa IVF:ssä soluja 15, hedelmöittyi 13, jakautui 11. Näistä yksi siirtoon ja kaikki loput 10 pakkaseen. Ei TOP-alkiota. Kahdesta PASsista plussat ja km:t, kuten yllä kirjoitin.
Tokalla IVF-kierrolla 13 solua, 11 kypsää, 7 hedelmöittynyttä ja kaikki jakautuivat. Ei TOP-alkioita. Tuoresiirtoon kaksi ja plussa ja yksi lapsi :heart: Loput viisi pakkaseen. Meillä ovat alkiot kestäneet hyvin myös sulatuksia ekalla kerralla, vasta vimppaa siirtoa varten piti sulattaa loput kaksi olkea, kaikissa muissa riitti yksi olki. Mutta tästä nyt pakkasessa olevasta satsista ei olekaan koskaan sulatettu mitään, että vaikea sanoa kuinka käy.

Oikein paljon onnea ja tsemppiä kaikille hoitoihin. Toivon paljon plussia tähän ketjuun :heart: Seurailen varmasti taustalla ja hyppään mukaan sitten joskus, kun on oikea aika lähteä koittamaan uudestaan (luomuna me emme voi lasta saada, joten luomuyllärit voidaan unohtaa ihan kokonaan).
 
Voi ei leppis!mä olin niin varma että plussaat :hug: ei näköjään hermokohtaukset olekaan raskausoireita :( hö..no mut pas:ista nyt sit ens vuonna tärppää jos ei nega ole jo vaihtunut plussaksi??elättelen vielä toiveita niin kovasti.

RP&mohis
 
pp 7, eikä oikeen mitään ihmeempää olotilaa suuntaan tai toiseen.. Kuvittelin eilen muka tuntevani tisseissä jonkinsorin "kuumotusta", mutta mä epäilen, että se oli ihan vain mun omaa mielikuvitustani.

Tarkastin aiemmista ketjuista, että edellisessä PAS:issa (joka siis päättyi kohdun ulkoiseen) plussasin pp11, ja mietin nyt uskaltaisiko testata jo silloin. Mun kierto oli kyllä ennen tuota ku-leikkausta supertäsmällinen, mutta sen jälkeen onkin heitellyt miten sattuu, eli vaikea arvoida joko näkyisi alkuviikosta... kait se vain pitäisi jaksaa sinniä loppuviikkoon saakka, jos ennen sitä ei punaista paholaista näy:p Miten tää voi olla näin hermoja raastavaa :)
 
Miekin täällä taustailen ensi syksyyn asti. Meillä on 14 kk ikäinen tyttö, joka on saanut alkunsa 1.ICSI:n ekasta PAS:sta ja alkioita on tuosta hoidosta odottamassa vielä 5kpl, jotka kaikki on Top-alkioita. Mie olen vielä kotona hoitamassa esikoista ja mielelläni haluaisin olla töissäkin vähän aikaa ennen kuin jatketaan hoitoja uudelleen, mutta kesätauon jälkeen aion polille soitella. Toiveet on ehkä turhankin kovat, että saataisiin pikkukakkonen noista pakkasalkioista, mutta jos ei niin sitten pitää vaan aloittaa alusta.

Tosi paljon on tullut tähän ketjuun plussia vähälle aikaa:). Onnea kaikille ja toivottvasti kaikki menee hyvin loppuun asti.
 
  • Tykkää
Reactions: soja

Yhteistyössä