Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Heissan heissan! Mitäs kuuluu piinailijoille ja odottelijoille, RouvaPapunen miten kävi? Selvisikö alkiot? Entäs Krisseli?? Eikös sulla ala olemaan jo ratkaisun hetket käsillä? Mä niin toivon että säkin plussaat nyt!!! (kukapa ei... :) )

Entäs Leppis, joko olet tositoimissa?

Ja Vieno, sua mä en ehtinytkään vielä onnitella, joten roppakaupalla onnea plussasta, huippua!!!!!!! Onhan teillä molemmilla, t0iv0lla ja Vienolla vielä kaikki okei?

Alexandrialle tervetuloa! Toivottavasti pääset pian paremmille palstoille täältä! :) Mä sain nyt syksyllä lyhyeen kaavaan tuon Elonvan, ja lisäksi muutaman päivän pistin Puregonia. Se toimi kai ihan kivasti, tosin tai ehkä juuri tuon takia mulle tuli 16 follia, mutta vain 8 oli munasolu. Aiemmissa hoidoissa mulla ei ollut ihan noin suurta määrää tyhjiä folleja, mut munasoluja on ollut 8-11 joka kerta (neljä hoitoa takana). Eli uskon että se on ihan pätevä lääke. Eipä ainakaan tarvitse pistää kuin en yhden kerran! Mä itse palasin kahden tuloksettoman "kokeilu-lyhyen-hoidon" jälkeen pitkään kaavaan ja tuttuihin tulosta tuottaneisiin Synarelaan ja Puregoniin. Eli oma napa tähän perään, olen nyt aloittanut Synarelat, ja toivon pääseväni pienillä sivuoireilla...
 
juups, eli päivitystä vielä mun tilanteeseen. Viikko sitten torstaina alko kunnon vuoto, eli et se siitä sitten. En oo jaksanu kirjotella, anteeksi. Keskivviikkona 23 pvä mennään klinikalle kuulemaan, että miten jatketaan, mut kuitenki varmaan tammikuulle menee. Että silleen.

Onnea plussanneille <3
 
Heippa!

vausti älä nyt vielä hätäile :) ens viikon tiistaina vasta siirto ja aamusta!pikkusen alkaa jännittämään selviikö alkiot :) aahh odottavan aika on pitkä.meillä nyt siirretään siis kolmen päivän ikäiset alkiot.siis kaksi kappalein jos selviää.Huomenna alkaa luget aamusta :( eiks ne muuta vois jo keksiä kun sen munan laiton tonne alapäähän mikä sit valuu mönjänä pois yök!:D

alexandrialle oikein paljon tervetuloa! ja futuremami älä nyt vielä luovuta hiljaa hyvä tulee :)

Palailen sit tiistaina kertomaan kuulumiset kuinka kävi :)

RP
 
Tervetuloa Alexandria, toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi!

Vautsi Joko ukko on ihan hermona, eli onko tullut paljon sivuoireita? Etkös sää sanonut että saatat muuttua melko kiukkuiseksi...Millon sulla alkaa pistokset?

Futuremami:hug:

Rouvapapuselle tsemppiä tulevaan siirtoon!

ON. Yhä vissiin raskaana...Ainakaan vuotoa ei ole tullut. 2.12. alkuraskauden ultra, jossa sitten nähdään onko siellä elämää vai ei.

-T0iv0 ja toivonsiemen-
 
hei täältä :) pp 15 tänään ja digi antoi raskaana 2-3. olen nyt mukana tutkimuksessa, jonka puitteissa ultrataan viikottain 11 rv asti. Eka köynti jo ens maanantaina. Oireita ei ole juurikaan mitään, aavistus etovaa oloa ja pienehköjä kipuja alamahalla.

Toivottelen tasapuolisesti kaikille plussatuulia ja muutenkin tsempityksiä!!
 
Voi Vieno ja tOivO, ONNEA!

Futuremamille :hug:!

Täällä ollaan taas pohjalla, en oo jaksanu edes kirjotella kun ottaa niin koville tämä jatkuva epäonnistuminen. Eli tänään pp12, eilisestä asti ollut ruskeaa vuotoa ja tosi kipeitä menkkakipuja, tänään varmaan hanat aukeaa kunnolla. En oo testanannu, enkä aiokkaan. Kyllä tämä ottaa koville, 5 kahden alkion siirtoa, nyt tehtiin vielä alkionkuoren avaus eikä siltikään...Hävettää jo soittaa maanantaina klinikalle ettei taaskaan. Ottaa niiin päähän tämä epäonnistuminen, joka ei todellakaan ole ilmaista...

Tsemppiä Vaustille, Rouva Papuselle ja Aleksandrialle, toivottavasti teidän taipale tässä pinossa päättyy tähän.
 
krisseliälä nyt toivoa menetä!

ja meillä joka tapauksessa hoidot päättyy nyt tähän tulinpa raskaaksi tai en :) saan alkaa suunnittelemaan jatkoa.enkä pety vaikka en tule raskaaksi koska meillä on jo yksi täydellinen poika :) olen onnellinen siitä :)

RP
 
Tätä ette kyllä usko, tänään pp 15 sain testiin plussan! Lauantaina, pp 12 tuli vähän ruskeaa vuotoa ja tosi kovia menkkakipuja ja luulin vuodon alkavan samalla kaavalla kuin ennekin mutta eipä alkanutkaan. Olo on kyllä aivan epätodellinen, voikun tämä nyt olisi tässä!

Summa summarum, ei niin mitään oireita, vasta nyt viime päivinä alkanut paineentunne rinnoissa, pp 3 saakka menkkakipuja, välillä tosi koviakin, niin kovia että jopa yöllä heräsin niihin.

Onnea matkaan kaikille, onko Rouva Papusella tänään siirto? Ihailen niin tuota sun tyyneyttä hoitojen suhteen. Oma suhtautuminen on aivan toista luokkaa, aivan niinkuin joku koe joka olisi pakko läpäistä...joo, hieno vertaus mutta siltä se tuntuu :)!
 
Voi onnea hurjasti Krisseli, ihania uutisia!!

Mie kävin aamulla seurantaultrassa, Elonva on toiminut kiitettävästi, molemmin puolin löytyi lupaavia alkuja. Nyt jatketaan Puregonilla ja Orgalutralla muutama päivä (seuraava tsekkaus perjantaina), ja näillä näkymin punktio on ensi maanantaina.. En ole edes ehtinyt miettiä tätä asiaa, kun meillä on ollut esikoiset 1-vuotispäivä hulinat meneillään:)
 
Ihan mahtavaa Krisseli79!! Onnea!! Nyt kaikki ulokkeet ristiin, ja toivotaan, että pysyy matkassa! Kyllä pysyy :)

ON: En osaa siirtyä täältä mihinkään odottajien pinoon, ainakaan vielä. Eilen kävin ekassa ultrassa, ja 1 sikiöpussi näkyi kohdussa. lääkärin mukaan muuta ei oikein vielä voisi näkyään, mutta siltikin tämä jotenkin taas epäilyttää. Vuotoja, kipuja ei ole. Raskausoireina rintojen arkuus, satunnainen pahoinvointi, palelu, väsymys. Lääkäri muuten laski raskausviikot Pregnylpäivästä alkaen. Minusta vähän outoa, en ole kuullut muualla näin tehtävän. Eli siis Pregnyl päivä on hänen mukaansa 2+0. Tuon kaavan mukaan mulla nyt 5+1 :) Eipä tässä auta kuin odotella. Ensi viikolla ultrataan jälleen.

RouvaPapunen, joko siirtokuulumisia? :)
 
Hei kaikille...

Ja onnea plussanneille ja tsemppiä muille hoitoihin! :)

Elikkäs meillä esikoinen on pian vuoden vanha ja alkaa olla vauvakuumetta taas...
Esikko sai alkunsa 2.ivf:n tuoresiirrosta (kaksi alkiota laitettiin).
Nyt siis ollaan oltu puoli vuotta ilman ehkäisyä ja annettu toiselle lapselle mahdollisuus tulla mutta eipä ole kuulunut...eli paluu hoitoihin on edessä. (Näin arvelimmekin käyvän)
Sellaista vaan kysyisin teiltä että koska otitte yhteyttä teitä hoitavaan lääkäriin ja kuinka pian uudet hoidot aloitettiin?
Me emme siis ole vielä olleet yhteydessä minnekkään...

Nyt täytyy mennä mutta palailen asiaan myöhemmin ja kiitos jos viitsitte vastailla :)

Pipa ja poika 10kk:tta :heart:
 
JEEEEEE!!!viimeinen hoito ohi!ei enää ikinä hoitoja :) alkaa olo keventyä :) kahdesta sulatetusta toinen selvisi ja nyt köllöttelee mun kohdussa :) toivottavasti tajuaa vaan kiinnittyä :Dtestauspäivä olisi sitten itsenäisyyspäivänä!

Ja mahtavia uutisia krisseli!ONNEA!

RP&viimeinen mohikaani
 
Voi hurjan paljon onnea Krisselille!Ja liimaa tietenkin että pysyy matkassa loppuun saakka.

Rouvapapuselle Rautaisia hermoja että malttaa olla testailematta liian aikaisin! Ja Toivotaan nyt parasta, että sieltä syntyy sitten se Viimeinen mohikaani!

Pipa: Me otettiin yhteyttä silloin kun esikoinen täytti vuoden ja oisko päästy ekaan hoitoon silloin ku se oli puolitoista vuotias.

-T0iv0 ja toivottavasti yhä toivonsiemen-
 
Heips!

Täällä selviydytty punktiosta elossa
Mulla oli vasemmalla puolella 8x6cm kysta niin sekin yhjennettin, mutta se alko jo täyttyä uudelleen punktion aikana. Mutta juu siis pääasia oli et saatiin 14 munasolu ja siirto olis
25.11.2011 jos nyt jotain siirrettävää ois.
Punktio oli paljon helpompi kun edellisellä kerralla ja vetäsin heti vaatteet päälle ja lähdettiin 15min punktion jälkeen hoitsu vähän naureskeli miten niin inhoon sairaaloita hyvä kun en juossut
ulos. Mut on vähän ihanaa mun ei tarvi enää never ever mennä punktioon ja piikkejään ei tarvi enää pistellä ainakaan mitään lapsettomuushormooni piikkejä.

RouvapapunenMe täällä tuuletetaan melkein samaa asiaa :D Tosin mulla on varmaan ehkä mahdollisesti viel joitakin siirtoja edessä mut ei piikkejä JEEEE!!
Tsemppiä piinailuun oisko se nyt tää se oikea :)

Krisseli79Onnea onnea :heart:

VienoTsemppiä se on piinaavaaodottaa et onko kaikki kunnossa , mutta toivotaan et on!! Ei kyl rv5 kyl mitään kai näykkään et eiköhän sit ens viikolla näy.

T: Leppis
 
Moikka!

tulin tänne vilkuilemaan joko leppis on saanut väliaikatietoja?
ja unohdin toivottaa pipalle tervetuloa joukkoon!

täältä väliaikaoireita:ei niin yhtään mitään!siis ei kertakaikkiaan vielä mitään!ja olo on 100% varma että ei tärpännyt tai ei tärppää en vaan jotenkin luota tähän estrogeeniin.en tiedä koska kiinnittyy,mutta näissä edellisissä tuoresiirrossa ja viime pas:issa oon tuntenut kiinnittymisen kohdun kouraisuna joten oon tiennyt ennen testaamista että testi näyttää plussaa.en varmaan uskalla tehdä testiä ja siihenki niin pitkä aika vielä 12 yötä!:D

RP&viimeinen mohikaani pp2
 
Heippa kaikille,

Täällä yksi uusi tahtoisi ängetä joukkoonne mukaan. Kahlailin tämän ketjun läpi ja hieman ehkä pääsin kärryille siitä, missä täällä mennään.

Aina silloin tällöin olen täällä käynyt lueskelemassa, kun hoidot ovat alkaneet olla ajankohtaisia, mutta nyt olemme sitten hoidossa jo kunnolla vauhdissa, niin ajattelin saada aikaiseksi myös kirjoittaa tänne.

Taustasta sen verran, että meillä on 2,5 vuotias luomuna syntynyt lapsi. Ensimmäistä raskautta yritettiin vuosi, jonka jälkeen selvisi siittiöiden vähäinen määrä ja epämuodostumat. Todennäköisyys raskauteen oli olematon. Emme kuitenkaan päässeet aloittamaan heti hoitoja tutkimusten ja muiden asioiden vuoksi ja ehti kulua toinenkin vuosi. Kun hoidot piti aloittaa, sainkin perua ne yllätysplussan vuoksi. Heti tämän plussauksen jälkeen mieheni joutui leikkaukseen ja se vahingoitti kivestä vielä lisää, eikä siittiöitä ole enää lainkaan. Nyt sitten pakastetuilla menemme nämä hoidot.

Nyt olemme pitkän kaavan hoidossa ja vuorossa piikitykset. Puktion pitäisi olla joskus itsenäisyyspäiväviikolla, jos sinne asti pääsemme. Ja hoitona siis ICSI.

Ihanaa lukea onnistumisista täällä ja toisaalta mukavaa, että on tällainen paikka mihin purkaa turhautumista, jos tai kun hoidot eivät mene niin kuin haluaisi.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille. Enää yksi päivä ennen niiiin kaivattua viikonloppua.

Terveisin, mustikka
 
KRISSELILLE SUURET ONNITTELUT!!!!! :flower: Ihan mahtavaa!!

Alexandria, miltäs tänään näytti ultrassa? Punktio maanantaina/tiistaina? Saanko kysyä (vaikken edes tiedä missä päin maata sijaitset...) et eihän sun lääkäri vaan satu olemaan nimikirjaimiltaan JA? En sen tarkemmin tahdo kysyä, mut tulipahan vaan mieleen... :)

Pipalle ja mustikalle tervetuloa joukkoon! Pipa, me otettiin yhteyttä klinikkaan kun esikoinen oli 9kk, ja muistaakseni pas päästiin tekemään jos ei heti seuraavaan niin sitä seuraavaan luonnon kiertoon. Kakkosen jälkeen (tuli klinikan vaihdoskin tähän väliin) soiteltiin pojan ollessa 1v, ja heti mentiin suunnittelukäynnille ja alotettiin uusi hoito lyhyellä kaavalla. Mä oon halunnu päästä mahd nopeasti suunnittelukäynnille, että sitten pääseen hoidon alottamaan joko heti tai ainakin heti kun itsestä siltä tuntuu. Mustikalle tsemppiä käynnissä olevaan hoitoon! Onko teillä monta olkea siittiöitä pakkasessa?

RouvaPapuselle tsempit nyt viimeiseen rutistukseen! Voi jospa se nyt toisikin toivotun tuloksen! Peukut on ainakin pystyssä! Entäs Leppis, miten kävi, joko oli siirto? Sä oot kyllä ollu voimissas punktion jälkeen! Mä aina makaan siellä ihan hämärän rajamailla ja pidempään ku kukaan muu! :)

Vienolle ja t0iv0llekin vilkutukset!!

Ja oma napa, sumuttelut jatkuu, nyt on vuotokin alkanut ja ens maanantaina 0-ultraan. Sit pääsis kai piikittelemäänkin. Onneks mä oon nyt (kop kop puuta, ainakin toistaiseksi siis) päässyt vähillä sivuoireilla ja pää on pysynyt jotakuinkin kasassa... Vaik kylhän tässä vielä pitää viikko kituuttaa ennenku saa annoksen puolitettua. Ei siis kurjuutta kummempaa tänne suunnalle!
 
Heippa tulin taas kurkkimaan..ei ole leppiksestä kuulunut vielä mitään toivottavasti siirto on kuitenkin onnistunut.

alexandrialle ja mustikalle tsempit punktioon!

taas omaa napaa:en usko että tästä tulee plussa siis toiveet on ihan minimissä.ei ole kuin hormooneista johtuvaa rintojen pinkeyttä ja alavatsan pöhötystä.eilen tuli tosi etova olo parista karkista ylös meinas tulla ja tänään aamusta oli huimausta mitkä uskon myös johtuvan hormooneista vaikka noita kahta viimeisintä en oo näissä edellisissä hoidoissa huomannut.mutta jotenkin vaan on kirves heitetty jo kaivoon :D mut eihän tää pettymys tuu olemaan..hirmusesti vaan jänskättää..tänään meinas siis tippua silmät päässä kun kävin pitkästä aikaa puntarilla,kun en oo viimeksi kun pari vuotta sitten painanut näin vähän ja olo ei ole todellakaan mikään kevyt tosta turvotuksesta!olin ihan varma että pari kiloa oli tullut lisää!:Deli siis jotain hyvää tästä viimeisestä hoidosta käteen kuitenkin jää :D ihan loistavaa!happy!happy!:)

RP& viimeinen mohikaani pp4
 
Moi!

Täällä ollaan :wave:
Ukko on ominu mun koneen pariksi päiväksi niin en ole jaksanut raahautua tähän miehen konelle , mutta jos nyt lyhyesti jotain sepustaisi :D

Eli kaksi siirrettiin yks huippu top 8 solunen ja toinen 7 solunen JEE!!!
14 munasolusta 9 oli tehty IVF ja 5 icsi ja niistä 10 oli hedelmöittynyt ja kaksi siis siirrettiin ja 5 meni pakkaseen ja 3 vielä jatkoviljellään ja katellaan pakastetaanko nekin. Eli siis tosi hyvin ei meillä kyllä tossa hedelmöittymisessä se ongelma ole vaan kiinnittymisessä veikkasin, kun aina niin hyvin hedelmöittyy alkiot.

9.12 on siitten testi päivä

Rouvapapunen Pidän täällä peukkuja et viimeinen mohikaani on nimensä veroinen sissi ja jaksais yllättää!!
Vausti: Tsemppiä taas hoitoihin ja onneks ei kurjuutta kummempaa siitähän selviää :D
Mustikka10Tervetuloa ja toivotaan , että visiitti jää tosi lyhyeksi tällä palstalla. Tsemppiä Punktioon ja hoitoihin.
Pipa87 Meillä tais poika olla vajaat pari vuotta ja me päästiin heti hoitoihin, kun pakkaseen oli jäänyt alkioita edellisestä hoidosta. Sitten kun ne alkoit oli käytetty jouduttiin 6kk jonoon uusia hoitoja odottelemaan siis näin kunnallisella puolella.
Krisseli Onkos sujunut hyvin ?? Joko alkaa olla sellainen olo et on raskaana :)

T: Leppis ja Miina ja Manu :D pp 1
 
Moikka!

huoh, tänää(kin) tsekkausultra. Punktio siirtyi keskiviikolle. Meillähän on lyhytkaava ja käytössä Elonva, jonka teho ei oikein tunnu riittävän, joten lisäksi otettiin Puregonit käyttöön (siksi varmaan näitä väliaikatietoultrauksia on tehty oikein urakalla). Potentiaalisia kerättäviä muniksia vaan 6 kpl... Hitto, taaskaan noi lekurit ei uskonu mua, että hormoonimääriä kannattaisi nostaa reilusti, jotta saataisiin jotain pakkaseenkin (meillähän noi munasolut hedelmöittyy aika nihkeesti).

Vausti, meidän lääkäri on EK, ollaan Oulussa väestöliitossa hoidoissa :)

Pipa, meille tehtiin PAS 7 kk esikoisen jälkeen. Tämä kylläkin päättyi kohdunulkoiseen. Nyt toi meidän neiti on tasan 1 vee, ja punktioon ollaan juuri menossa.

Tervetuloa Mustikka mukaan palstailemaan!

Aksu
 
Moe! Leppikselle ja RouvaPapuselle superpeukut matkaan!!!!! Nyt on hyvä plussa-aalto menossa, mukaan vaan tekin nyt!

Aksu, ei olla samassa paikassa.. Mulle lääkäri sanoi sillon Elonvaa käytettäessä, että yleensä siihen tulee tosiaan Puregon tms lisäksi, tosin huonoahan siinä Elonvassa on se ettei määrää/vahvuutta voi säätää kesken kaiken.

Mä kävin tänään nollaultrassa, ja kaikki näytti nollalle. Mut se mikä ihmetyttää, on se, et mä alan pistämään jo tänään (Puregon 150), ja punktio on suunnitteilla tasan 2 viikon päähän. Aiemmissa pitkissä hoidoissa pistospäiviä ei oo tullu näin montaa. Sit mun sumuannos pysyy yhä samana, se se kai sit vähän jarruttaa Puregonin vaikutusta?? Mua vaan pelottaa että munikset on tarpeeks isoja liian aikasi, ja koska siinä on se viikonloppu, menee punktion ajotus pieleen. Onneks mä en oo se lääkäri, niin voi vaan yrittää luottaa... Tää kuitenkin jos on meidän viimeinen hoito, niin mä oisin tehny kaiken TÄYSIN samalla lailla kun onnistuineissa pitkissä hoidoissa vuosia sitten. Tämä hoitava lääkäri on eri kuin aiemmin, siitäkin vähän johtuu tämä erilainen ajoitus yms. Musta on vaan tullut vähän skeptinen näiden 2 epäonnistuneen lyhyen hoidon jälkeen.
 
Moi!

Jee hienoa leppis!sä plussaat ihan varmasti!miina ja manu tarraa kun iilimadot sun kohtuun kiinni :)

vaustisäkin pääset taas tositoimiin :D hieman kyllä ihmetyttää toi nopea aloitus puregonilla mut kai ne lääkärit tietää :) mut toi on ärsyttävää miks ei oo voitu samalla tavalla tehdä kun onnistunessa kierrossa jos se on toiminut..tyhmää..

alexandrialle tsempit punktioon toivotaan että siellä olis piilossa pari solua lisää ;)

Omaa napaa!niin nega fiilis!ei mitään oireita kun huimaus ja kummallakin puolella olevat vihlaisut jotka enemmän toisella puolella mietin johtuuko lugeista?mut enää viikko!eiköhän se tässä mene :)

RP& viimeinen mohikaani pp6
 
Heippahei,

Kiitokset tervetulotoivotuksista kaikille!

Vausti: en edes tiedä montako olkea on. Kahdella eri kerralla on kuitenkin käyty luovuttamassa, jotta pakkaseen saataisiin riittävästi tavaraa. Se oli lähinnä miehen projekti hoitaa tuo pakastus ja nyt kun kysyin, että paljonkos siellä pakkasessa on, niin vastaus oli "en mä vaan tiedä"... no jotain siellä ainakin on, koska rahaa menee säilytykseen. :LOL:

Maanantaina oli täällä verikoe ja perjantaina on ultra. Puregon jatkuu samalla annoksella ainakin perjantaihin saakka. Hain eilen lisää apteekista, samalla kun hain antibiootteja poskiontelotulehdukseen. Miten ihmeessä nämä tauditkin nyt tulevat... No toivottavasti tauti olisi voitettu ennen punktiota. Tänään kerroin myös yhdelle työkaverille näistä hoidosta. On edes joku joka tietää, missä ramppaan töistä. Nyt on tosin hyvin voinut pistää nämä käynnit tämän ikuisuusflunssan piikkiin. Tiesin tämän työkaverin itsekin joskus käyneen läpi nämä hoidot, joten uskon ymmärrystä ainakin sieltä tulevan. Tai no ymmärtäisi varmaan muutkin, mutten vaan halua kertoa.

Leppikselle ja papuselle on peukut täälläkin pystyssä!

-mustikka-
 
Heippa!
kyllähän se aika matelee!vaikka jotenkin nega fiilis vaan vahvistuu päivä päivältä enemmän.pp9 olis tänään ja eilen illalla iski sellanenkin rintojen särky sivusta.ikinä ei ole rintoja särkenyt paitsi maidonnousussa.no ihmeen kauan oon pystynyt olla testaamatta vaikka tuskin se plussa sieltä tulee :)näin kyllä unta että tuli kaksi viivaa mutta en usko että se oli enneuni kun asia jollainlailla pyörii vaan mielessä kovaa.

mustikalla onkin pian punktio :)pääset säkin piinailemaan :)

RP&viimeinen mohikaani pp9
 
Hellou,

Eilinen punktio takana, ihan helppo nakki tälläkin kertaa. :) Ei sattunu yhtään, ja nytkin olo on mitä mainioin. Yhden särkylääkkeen otin aamulla (kun tänään on ohjelmassa asiakastapaamisia, niin ei viitsi siellä ähistä jos sattuu mahaa särkemään), mutta sekin taisi olla vähän hätävarjelun liioittelua.

7 hyvännäköistä munasolua saatiin poimittua. Sanoivat klinikalta, että jos tänään ei heiltä päin kuulu mitään, niin kaikki on ok, ja huomenna iltapäivällä sitten siirto.

Hieman oli muuten muuttuneet ohjeet siirron jälkeisestä olemisesta sitten edellisen käynnin. Lugeja käytetään näköjään nykyään 3 krt/pv (viimeksi oli 2 krtaa), ja testata saa vasta 16 pv siirrosta (entisessä ohjeessa lukee että 14 pvää).

alex
 

Yhteistyössä