Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

2 kyytiläistä haettu. 2 meni vielä pakkaseen. Oon niin mielissään tästä tuloksesta :) Nyt sitten piinaillaan. Jotenkin on semmonen olo, että selviän tästä piinasta helpommin kuin viimeksi, toivotaan että meneekin niin. Lisäksi selvisi, että saadaan vielä yksi hoito julkisella, koska siittiöitä jäi pakkaseen. Tuokin oli helpottavaa kuulla, koska keväällä toinen lääkäri sanoi, että kolme on ehdoton maksimi.

Tsempit piinailijoille ja voimia hoitokierrolla oleville tai sitä odottaville!!
 
VautsiMeillä aina lyhyt hoito ,kun pitkällä ei tule solun solua...
Toivottavasti teidän uusi hoito nyt pääsee sitten pyörähtämään ja tulevat päänsäryt ovat sitten kaiken vaivan arvoisia.

KrisseliTsempit huomiseen punktioon! Ja mulla kanssa tukihoitona luget, mutta olen joskus jostain muusta lääkkeestäkin kuullut.

Vieno02Oikein paljon onnea kyytiläisistä ja hyvä että vielä pakkaseenkin jotain tuli. Onkohan meilläkin mahdollisuus sitten neljänteen hoitoon julkisella jos oikein ruikuttaa,toivotaan!

Leppäkerttu Toivottavasti tämä päättyy nyt hyvin ja päättyy nimen omaan terveen lapsen syntymään! Voitte sitten rueta keksimään perheen yhteisiä vauva-ajan harrastuksia!

-T0iv0 ja pp6 (ei vieläkään tunnetta suuntaan ,eikä toiseen...)
 
Huh hei!

Joko olen tulossa a)kipeäksi b)raskaaksi c)hulluksi tai sitten vaan hormoonilääkkeet pistää kaiken ihan....

Paleltaa ja välillä tulee kunnon huononolon kohtauksia ,pissittää ja sattuu toisen silmän yläpuolelle päähän vietävästi.

Mites onko muilla ollut tällaista???

-t0iv0 ja pp 8-
 
Toivo, pidetään peukkuja vaihtoehdolle B ja uskotaan siihen. Samoja oireita olen saanut Lugeista aina, paitsi silmän yläpuolen pistoa, jospa se olisi SE oire :D!

Miten muut piinalijat, miten sujuu?

Perjantaina oli sitten punktio, huimat 21 solua saatiin, tänään biologi soitti, oli tullut näin lauantaina kurkkaamaan väliaikatietoja, eli 15 oli hedelmöittynyt, yksi ainakin oli ilmeisesti raaka ja loput 5 ei vaan olleet hedelmöittyneet. Maanantaina saa sitten lisätietoa. Voi, että toivon että suurin osa jakautuisi jne. normaalisti, meillähän menee tuohon hedelmöittymiseen saakka yleensä kaikki ihan hyvin mutta sitten alkaa tapahtua kaikkea ei niin kivaa...Maanantai aamu tulee olemaan niiiiin piinaava, siirto on klo. 11.

Tulen sitten maanantaina kertomaan lisää..
 
Moi Leppis sullekin taas! Onnea sullekin tähän viimeiseen hoitoon, jaksetaan nyt uskoa että teillä, niinku meillä muillakin on vielä riittävästi onnea varastossa, eiks juu? Ja kaava oli ilmeisesti lyhyt?

Piinailijoille peukut pystyssä! Vieno teillähän meni varsin mukavasti sitten hoito. Tuo tyyni mieli on hyvä enne, sillä on plussattu monesti! :) t0iv0 mä NIIIIN toivon!! Vastaan B! Uskon sen olevan oikea vastaus... Voi voi, millon aiot testata? Jännää jännää! Mites futuremamin piinapäivät? Entäs Tringa, pääsetkö sä jo kohta testailemaan?

Ja Krisseli, hieno saalis! Nyt vaan kovasti peukut pystyssä teidän puolesta että mahd. moni hedelmöittynyt jatkais eloaan. On varmaan ihan kamalaa odotella sitä maanantaita!

Onks RouvaPapusen elämässä tapahtunut mitään mullistavaa? Kuten kierron vaihtumista?

Mä vaan oottelen... Ihanaa kun ei tartte tikuttaa eikä muutenkaan odotella mitään muuta kun sitä lääkärikäyntiä. Oviksen kyllä tunnistan ja tunnen jos se on tullakseen ennen perjantaita. Ja kukas se jo hienosti laskikin että on sitten kiva joulu tiedossa jos hoitoon päästään. Meidän joulu tulee muutenkin olemaan vähän karu, joten siinä onkin sitten mukavata testailla negoja tai kattella tuhruja. Ja vielä hienompaa tietty ottaa elämänsä eka mukana pysyvä tuoresiirtoplussa!!

Kirjotelkaas oireista lisää t0iv0 ja futuremami ainaskin!!!
 
Toivo mulla oli tuota silmän yläpuolikipua keväällä piinapäivinä, ja silloinhan plussasin! Huonoa oloa oli myös. Jospa se olisi plussaa sinullakin, toivotaan nyt kovasti niin!! Milloin ajattelit testata?

Ja Krisseli, hieno saalis tosiaan!! Eiköhän sieltä jokunen jatka matkaakin, että pääsette siirtoon, toivon niin.

Vaustille mukavaa odotteluaikaa

Mulla nyt pp4. Alamaha on turvoksissa, ja oikeaa munista jomottelee aika ajoin. Siinäpä oireet/olotilat nyt tähän toviin. Mieli on tyyni edelleenkin, ja menee pitkiäkin hetkiä, etten ajattele koko asiaa:)
 
Täällä paskat fiilikset. Eilen oli niin mahtava menkkamainen pääkipu koko päivän, mikä on yleensä aina, ei kipulääkkeet auta eikä varsinkaan tuo p**ka Panadol. Kaiken lisäksi naama kukkii ja testi näyttää negaa, okei joo on vasta pp 9 mut silti. En jotenki osaa yhtään enää olla positiivisella mielellä.

Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille
 
Moikka!

tässä ehdin kirjoitella kuulumisia :)

vausti kyseli kuulumisia niin kerrotaan pikkasen elikkäs ne "menkat" mitkä villoin viimeksi tulivat eivät olleet menkat eli nyt torstaina alkasi menkat ihan siis oikeat ja kunnon vuodollakin :D ja samana päivänä laitoin sit estradotit eli lääkkeellisellä siis mennään uuteen yritykseen :) toivottavasti vaan nää laastarit sit kasvattaa sitä limistä tarpeeksi eli limisultra olis sit 14 päivä ja siitä katsotaan siirto sit jos limis on kasvanut.

Tsempit piinailijoille eiköhän me omat joululahjat saada ;)

RP
 
Mulla kans ihan p***at fiilikset. Pientä vuotoa alkoi joskus viikolla ja muutamana kertana tullut pyyhkiessä vähän enemmänkin :( Pahaa oloa on edelleen välillä, mut luulen niiden johtuvan Lugeista. Tänään pp 11 tein testin, joka selvä nega :( Huoh, tässäkö tää sit oli???
 
Paskat fiilikset täälläkin.Oireista jäljellä vain toisen silmän yläpuolella oleva särky ja pikainen testauskin tänä aamuna näytti negaa.No tosi ihme se olisikin ollut jos sellaisella rupulla olisi onnistunut kun ne yleensä heitetään roskiin ,eikä edes siirretä!

Tsemppiä muille ja halaukset muillekkin toivonsa menettäneille!

-T0iv0 ja pp 10-
 
Toivo, Lion ja Futuremami :hug:, eipä siinä mitkään sanat auta.

Siirrosta kotiuduttu, huoh. Kaksi kyytiläistä sain matkaan. Pikkasen jännitti kun lääkäri tuli juttelemaan odotusaulaan (ei ollut muita), niistä teidän alkioista...Siinä vaiheessa jätti sydän lyönnin välistä. Mutta siis, biologi oli ehdottanut alkionkuoren avausta, olivat melkoisen paksukuorisia ja avaus saataisi auttaa kiinnittymiseen, mutta olihan silläkin hintansa, 450e. No, soittelin miehelle ja päätettiin koikeilla, voidaan tehdä vain tuoresiirrossa. Lääkäri kyllä suositteli kun näinkin mones siirto jo joudutaan tekemään. Ihania olivat kaikki, 2 muuta hoitanutta lääkäriä lähettivät siirtohuoneeseen terveisiä ja onnea matkaan.

Kuusi jäi sitten pakkaseen, aikamoinen kato oli taas käynyt, fragmentaatiota ym.

Niin, ja olihan sitä Kela korvattavaa progesteronia olemassa, saatavilla ainoastaan Yliopiston Apteekista (valmistavat itse). Sellaisia jättimäisiä suppoja :LOL:
 
Krisseli79 Loisto uutisia silti että nyt on luksusluokan kyytiläiset ,jotka varmasti tarttuvat kynsin hampain kiinni ja sitten vielä muutemia mahdollisuuksia pakkasessakin! Stressitöntä piinailuaikaa ja toivotaan että se päättyy positiivisesti!(kaikki peukut ja varpaat on ylhäällä sen puolesta)

Limiksen kasvatussäteitä RouvaPapuselle!


-T0iv0 ja pp10 nega-
 
Täällä taas yksi ihminen tulee hulluksi. Tänään testattu nega mut silti menkat ei oo viel alkanu. Kaiken järjen mukaan eilen tai viimeistään tänään pitäis alkaa. Muistelen, että ihan ekassa ICSI:ssä tuoresiirrossa luget piti menkat pois, mut sen jälkeen on tullu lugeista huolimatta. Argh, miksi ei menkat voi sit alkaa ajoissa, niin päästään suunnittelemaan uutta hoitoa. Yks mun ystävä laitto tänään aamulla klo 7 viestiä, että ootko raskaana?? Kuulemma sillä oli semmonen tunne. Ei siis tiedä meidän hoitojutuista eikä et yritetään toista mitään. Toivon niin, että hänen tunteensa olis oikeessa :)
Fm ja pp 11
 
Tänään pp14 testattu taas nega :'( Eli tää oli sit meidän osalta tässä. Alustavasti oli päätetty, ettei uusiin hoitoihin lähdetä. Nyt tuntuu kuitenkin tosi haikeelta... Eli kova mietintä päällä. Esikoinen täytti just 2-v. eli ainakin kevääseen täytyy lykätä hoitoa (heti ei siis hoitoon ole mahdollista päästä...), koska alkuvuodesta palaan töihin ja täytyy keretä oleen sit vuosi töissä tai äitiyspäiväraha lasketaan kodinhoidontuesta... Mut onneks meillä on jo ihana poika olemassa =)

Tsemppiä kaikille muille!
 
Oi voi, oikein paljon lohturutistuksia kaikille neganneille. Miten tää voikin olla nyt näin hankalaa kaikille?
Lion33:lle pitää kuitenkin lohdunsanoja kirjotella eli eikös se ole vaan 6kk ennen äitiyspäivärahan hakua/laskettua aikaa kun tarvii olla töissä äippärahan nostamiseks? Näin mä oon ainaki aina luullut?!
Mä vielä odotan, tänään on kp15 ja ylihuomenna lääkäriaika. Toiveissa edelleen että päästäs heti alottamaan ne sumut.
T: vausti
 
Täällä pp 12 ja nega ja vähän vaalenapunaista vuotoa. Tää oli tässä sit, kyllä mä sen tiedän, vaikka klinikalta käskettiin käyttää lugea vaikka esiintyis vähäistä vuotoaki. Mut nyt en tiiä enää kannattaako, ku aika kalliitaki nuo on. No, meillä hoidot jatkuu, nyt vaan ei tiedä miten ja milloin.
Lion 33 Voimia teille paljon vaikeaan päätökseen.

Onko täällä muita joilla tulee huonosti munasoluja? Millä lailla sitä yritetty "hoitaa?" Eli mulla oli viime hoidossa Menopur 300 iu käytössä, lyhyellä kaavalla mentiin. Eli onko mitään "vahvempaa" lääkettä tms. millä sais ku viimeksiki saalis oli vaan 3 munasolua. Kokemuksia? Joo, kyllähän lääkäri sit varmaan kertoo, että miten jatketaan. Mut silti olis kiva tietää, että miten muilla.
Toinen kysymys, miten sen nyt menee sen kelan korvauksen kanssa yksityisellä, ku on jo yksi lapsi, niin klinikalla sihteeri sano, että 3 hoitoa korvaa. Eli onko niin, että sen jälkeen kela ei korvaa neljättä hoitoa ollenkaan? Entä jos päädytään icsien jälkeen inseminaatioon luovutetuilla siittiöillä? Tätäkin yritin kysellä sihteeriltä, mutta ku ei siitä oikein saa irti mitään.
Sori, kauheesti kysymyksiä :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
vausti kiitti tiedosta, muistelin vuotta, mut tarvii tarkastaa. Tosin mitään päästöstä ei ole vielä tehty. Ja eihän sitä tiedä vaikka hoitoihin lähtis, että tuleeko sieltä pikku kakkosta ollenkaan...

futuremami tsemppiä, joillain on kyl muuttunu nega loppumetreillä vielä plussaksi. Meijän esikoisesta mulla alko vuoto pp13 ja plussa testin tein pp14. En tosin testaillu aikasemmin ollenkaan. Oiskohan nytkään kannattanu?!?
Muniksia mulla saatiin 5 punktiossa. Niistä 4 hedelmöittyi ja 3 oli top-luokkaa. 1 siirrettiin tuoreeltaan->nega, passissa 2 päivän alkio->plussa. Tollon ekaan passiin sulatettiin kummatkin ja kumpikin selvisi, toinen laitettiin ja toinen jatkoviljeltiin blastokystaksi ja pakastettiin uudestaa. Nytkin selvis sulatuksesta 100%, mut ei se näköjään takaa mitään ja luokka oli 4AB (paras on kait 5AA) eli suht hyvä alkio muutenkin...
 
Pahoittelut kaikille neganneille!! Pahalta tuntuu teidän puolesta...
Ja tuntuu kyllä nyt siltäkin, että liityn joukkoonne muutaman päivän päästä. PP 4-5 oli niitä repäisykipuja, tuon jälkeen ei mitään. Nyt pp8 meneillään. Edes lugeista ei ole oireita :(
 
Vautsi Mitäs tohtori sanoi? Pääsitkö sumuttelemaan?

Lion Suuri lohtuhali ja paljon voimia päätöksen tekoon.

Vieno02 Älä heitä vielä hanskoja tiskiin ja älä varsinkaan testaile liian aikaisin...( syy selviää kyllä kohta kun luet mun kirjoitukset loppuun...)

FuturemamiTestasitko vielä tänään? Kyselit huonosti munivista niin laitoin kysely ketjun samasta aiheesta näille sivuille jokin aika sitten ja sain itsekkin sinne jonkin verran vastauksia. Minähän olen huonosti munivaa tyyppiä.
Meille on tehty mieletön määrä hoitoja ,mutta niitä ei lasketa hoidoiksi ,koska niissä ei ole päästy punktioon asti edes. Minulla on pco ja munasoluni eivät vain kasva tarpeeksi. Ekan lapsoseni sain niin että minulta saatiin punktioitua 2 vai 3 munasolua joista vain yksi hedelmöittyi ja siirrettiin ja syntyi. Sen jälkeenkin on ollut reilusti hoitoja mutta punktioon ei ole päästy, paitsi tässä hoidossa jossa taas heikosti muniksia ja vain tämä yksi monitumainen oli siirrettävissä. Olisivat halunneet sitä jatkoviljellä ,mutta en halunnut (pelkäsin ettei sitten olisi mitään siirrettävää).

ON: Tänään siis pp14 ja raskaustesti (digitaalinen clearblue) näytti tekstiä raskaana. Ja sorruin testailemaan jo pp10 lähtien päivittäin mammaksi herkillä raskaustesteillä ja ne näyttivät aina tyylipuhdasta negaa. (ja oireita oli vain pp8) Olin täysin luopunut toivosta, mutta kylläpäs tämä testin tulos nyt hämmästytti! Oireita ei ole mutta myös eilen otettu veritesti antoi lukeman
238.

-T0iv0 ja toivonsiemen-
 
toivo Ihan mahtava uutinen!! Isot Onnittelut plussasta! Ja antaa ihan takuulla toivoa muillekin.
Koetan täällä nyt rauhoittua muutamaksi päiväksi ja aloittaa sitten testailut. Mulla on läjä niitä davidin testejä. Omakohtaista kokemusta niistä ei ole, mutta uskon, että plussan näyttävät, jos niikseen tulee.
 
Siis mitä häh t0iv0 ONNEA ONNEA ONNEA!!!!!! :flower: Aivan mielettömän hienoa! Vetää ihan sanattomaksi...!

Vieno testaa sitten t0iv0n seuraksi plussan myös, eiks joo?! Etkös sä sanonut että on rauhallinen olo? Se tietää plussaa, usko mua!

Mä kävin tänään lääkärissä ja pääsen alottamaan sumut ens viikolla. Joten nyt on ratkiriemukkaat joulunodotukset tiedossa kuumien aaltojen, kiukkuisuuden ja päänsäryn saattelemana. Lucky me! ja ennen kaikkea sääliks käy ukkokultaa joka saa mua kestää. :LOL:
 
nyt tulee vaan omaa napaa. tänään sit petti hermo ja testasin. 2 viivaa piirtyi davidin liuskaan. pp 11 on nyt. iloita en juuri uskalla, koska huhtikuinen km niin tuoreessa muistissa. virallinen testipäivä on perjantaina. sit jos viiva vahvistunu voi jo ehkä hymyilläkin :)
 
Moikka!

Onnittelut t0iv0 ja vieno!!ihan mahtavaa!:cool: siitä se meidän plussaputki nyt alkaa :)

Jee täälläkin päästään tositoimiin!tänään oli siis limisultra ja JEE!tiistaina olis siirtopäivä!kiitos estradotin että kasvatti mun limiksiä :)nyt vaan toivotaan että alkiot selviää sulatuksesta :) tää on yhtä stressiä :D

RP
 
Vieno02: Hienoa! Tosi paljon onnea- kyllä se siitä vahvistuu. Ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!

RouvaPapunen Täällä pidetään peukkuja että alkiot selviävät sulatuksesta!
Hyppäät nyt sitten plussajunan kyytiin!

-T0iv0-
 
Heippa kaikille palstailijoille

Vihdoin saan aikaiseksi kirjoitella tänne itsekin, eli ilmoittaudun mukaan palstailemaan ja jakamaan hoitojen ilot ja surut kanssanne!

Meillä haaveillaan sisaruksesta huomenna :)D) 1 vuotta täyttävälle tytöntylleröisellemme. Tänään aloitetaan uusi IVF Elonva-piikillä (onko muilla kokemuksia, ihan uusi tuttavuus minulle?), ja tavoite olisi päästä parin viikon päästä punktioon.

Taustastamme sen verran, että esikoinen syntyi IVF:llä tasan vuosi sitten. Kesällä tehtiin ainokaisella pakkaseen jäänneellä alkiolla PAS, joka päättyi kohdun ulkoiseen raskauteen ja hätäleikkaukseen repeämän vuoksi. Nyt on saatu veriarvot taas kohdilleen ja suunnataan kohti uusia hoitoja. Pakkanen meillä on tyhjä, eli punktio on edessä. Tämä on tulee olemaan meidän viimeinen julkisen puolen kustantama hoito (raja täällä 3 hoitoa tai 2 lasta), eli toivotaan, että saadaan pakkaseen hurjasti aarteita, niin tulevaisuudessa sitten omakustannehoitoa ei tarvisi aloittaa ihan a:sta..

Nyt rupean selaamaan viestiketjua taaksepäin, niin pääsen hieman kärryille teidän toisten tilanteista

-aksu-
 

Yhteistyössä