Hei
Jonkun aikaa olen taustalla tätä ketjua seurannut ja nyt varovaisesti otan osaa keskusteluun.
Taustaa... Esikoisemme sai alkunsa kesällä 2011 tehdyn 1. ivf:n tuofesiirrosta, tuota ennen oli puolisen vuotta kokeiltu Clomifen-lääkitystä tuloksetta. Taustalla mulla on sekä pco että endoa. Hyvin alkanut raskaus eteni puoliväliin, kunnes rv 19 alkoi lapsivesi vuotaa. Tätä seurasi piinalliset päivät ja viikot aluksi kotona, kun ennen rv 24 ei olisi voitu tehdä mitään, mikäli synnytys olisi käynnistynyt. Pääsimme sinne ja minut otettiin sairaalaan vuodelepoon rv 24. Pikkuruinen tyttömme syntyi kiireellisellä sektiolla joulun jälkeen 2011 rv 27+4, tuolloin kohtu oli täysin vedetön, istukka puoliksi irti ja infektoitunut. Tytön alku oli vaikea ja menettämisen pelko (sekä todennäköisyys sille) suuri. Mutta elämä oli puolellamme ja kotiuduimme kolmen kuukauden sairaalataipaleen jälkeen maaliskuussa 2012 lasketun ajan tienoilla ja nyt meillä viipottaa iloinen 2-vuotias neiti. Keskosuus kulkee vielä mukana ja tuo oman lisämausteensa arkeemme, mutta muuten kaikki on varsin mallikkaasti
Nyt alkaisi henkinen kantti olla kypsä mahdolliseen toiseen raskauteen ja pikkukakkoseen, kovasti tuo aihe pelottaa ja jännittää, mutta koska ikää tulee lisää (täytän tänä vuonna 35) ja kuitenkin toinen lapsi halutaan, niin olemme päättäneet jatkaa hoitoja. Tuosta ekasta ivf:stä meillä on pakkasessa 10 alkiota ja tänään juuri kävin kontrolliultrassa mahdollista PAS:ia varten. Nyt on kp12 ja ultrassa näkyi n. 14-15 mm follikkeli ja nyt siis toivotaan, että en saa ovulaatiotestiin plussaa vielä ti tai ke, koska muuten siirto ei onnistu. Pessimisti ei pety -asenteella kun olen liikkeellä, niin uumoilen plussan tulevan harmillisesti liian aikaisin, kun tänään jo haaleaa viivaa näytti. Mutta katsotaan
Jännittävää tämä on sikäli, että aikaisemmin en ole pco:n vuoksi ovuloinut itse, mutta raskauden jälkeen kierto on säännöllistynyt ja ainakin viime kierron s-prog-verikokeen mukaan ovis olisi tapahtunut.
Katsotaan, mitä lähipäivät tuovat tullessaan
Tsemppiä itse kullekin ketjun jäsenelle, toivottavasti tänne mahtuu mukaan seuraamaan ja tukemaan kunkin ketjulaisen hoitojen vaiheita