Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

JS
Moi! Minäkin liityn tänne piinistelemään, nyt menossa pp5. Takana siis PAS, siirto oli 28.1. Tuntuu että aika matelee, miten ihminen voikin olla näin malttamaton.

Oiretta on jos jonkinmoista, liekkö lugeista, mielikuvituksesta vai mistä =)
 
Mä en tajua miksei kenelläkään täällä flaksi käy. Siis kun meillä kaikilla on jo se yksi lapsi, niin miten kenelläkään sama juttu ei onnistu toistamiseen? Yhdelläkään meistä?

Surkeaa, Kirsi. Toisaalta on varhempia ja vähän myöhempiä plussia. Testipäivään vielä pari päivää.

Lisää, JS, itsesi listaan, se taisi jäädä tuonne edelliselle sivulle.
 
Aleksa hauska ilmaisu tuo palliammunta :D meillä mies sanoo aina ett pallit joutuu pölkylle ku operaatio tulossa. Ehdotettiinko teille että leikkauksella oltais ne simpat etitty? Meille sanottiin että jos ei TESA tuota tulosta nii sit ois vielä se mahdollisuus. Lääkäri tulisi kylläkin Turusta, mutta mahdollista siis. Meillä tosin mies ei olisi suostunut...

Täällä odotellaan vuotoa alkavaksi... vielä ei edes tiputtele
 
  • Tykkää
Reactions: piatu
Iitu: Juu-uh, mies on tullut siihen tulokseen, että lapsiluku on täysi ja että hän keksii enemmän plussia kuin miinuksia siitä miksi kaksi lasta riittää. Minua ottaa rankasti tällainen päähän. Ensin suostuu ja sitten vetää maton alta. Meillä on ollut melko hiljaista, en jaksa ymmärtää miehen ajatuksen juoksua. Lasten asioista olen jutellut, mutta mitään ylimääräistä en ole jaksanut höpistä. Tänään töihin lähtiessä totesin miehelle, että taidan soittaa klinikalle ja käsken heittämään alkiot pois. Siihenkään mies ei reagoinut. Joten näyttää että hälle se passaa enemmän kuin hyvin. Katsotaan, mitä sanoo, kun menen kotiin..
 
Viimeksi muokattu:
Jauhopeukalo, kysyttiin oma-aloitteisesti lääkäriltä aikanaan leikkausjuttua. Se sanoi, ettei ymmärrä miksi Turussa on alettu taas niitä siittiöitä avoleikkauksella etsimään. Leikkaus on kuulemma menneen maailman juttuja ja siinä tavallaan palataan vanhaan hoitomuotoon, joka oli ainoa ennen kuin biopsioita osattiin tehdä. Paljon raskaampi kuin tuo TESA ja niinkuin nyt kuvitella saattaa, toipuminen ihan jotain toista. Meillä tehtiin se biopsia ja kun siinä varmistui, että sukusolutuotanto on loppunut, siihen jäi.

Avobiopsiaksi meidän lääkäri sitä leikkausta kutsui.
 
Viimeksi muokattu:
Tulevat hoidot:

Armi74........….……...1. IVF 3. PAS...………….…..... vko 7/14?
joku_raja…...…........1. IVF 2. PAS………………….... helmikuu 2014
Tamtam......…….......2. IVF
Ciram.........……….....4. ICSI .........……………….......kesäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 2. PAS...…………….......helmi-maaliskuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………....….huhtikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA..... .. ….……..…...helmikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS….maaliskuu 2014
Neitoperho.............4.ICSI................................maalis-huhtikuu 2014
ChocolateBox.........1.PAS.......

Piinailijat:......................Testi:

Kirsi76...........................5.2
Popcorn78......................7.2.
Tamtam.........................14.2
ChocolateBox..................04.02

Plussanneet:
Moikka kaikille,
Olen teitä tässä matkan varrella seuraillut mutta oman hyvinvonnin kannalta hyppään vasta kelkkaan. Lyhyellä tarinalla itsestäni...
Meillä on takana 5vuotta hoitoja jonka jälkeen ihana, rakas pikku mies vihdoin ilmoitti tulosta <3. Nyt tämä vauhtimies on pian kuusi ja haave toisesta on elänyt jo muutaman vuoden. Edellisestä hoidosta oli vielä yksi pakkasessa joka käytettiin silloin alkuun, IVF aloitettiin vuosi sitten ja tuoresiirrosta tuli nega, yksi Pas tehtiin ja nega. Sitten pidettiin paussia ja otettiin happea. Nyt jälleen toiminnassa mukana. Ja vuodenvaihteen jälkeen alkoikin heti tapahtumaan...Kiertoa seurattiin ja aluksi näytti ettei tule hyvää kiertoa (tehtiin luonnolliseen) ovulaation jälkeen taas kontrolli ja tilanne olikin yht äkkiä loistava, samantien siirtoon, lääkkeet kehiin (mulla Grinonen kun ei Luget sovi allergian takia) Vauhti kun oli hurja lääkärikin sekoile...Eka viikko meni tupla lääkeannoksella (ei kuulemma ole merkitystä..?).
Tänään piti olla testi, mutta en pääse, huomenna vasta. Enhän pysty olee kärvistelemättä joten tein apteekkitestin ja voi KÄÄÄÄK, se näyttää plussaa:heart:
Nyt pitää odottaa huomista veritestiä ja jännittää niin vietävästi.
Edellisissä hoidoissa ollaan niin monet kerrat lyöty päätä kiviseinään että tällanen tuntuu uskomattomalta!!! Voi tätä onnen määrää (ainakin hetkellisesti) :heart::heart:
Tsemppiä muille piinailijoille!
ps. päivitin tuon listan, meniköhän oikein...:confused:
 
Hei :)

Jonkun aikaa olen taustalla tätä ketjua seurannut ja nyt varovaisesti otan osaa keskusteluun.

Taustaa... Esikoisemme sai alkunsa kesällä 2011 tehdyn 1. ivf:n tuofesiirrosta, tuota ennen oli puolisen vuotta kokeiltu Clomifen-lääkitystä tuloksetta. Taustalla mulla on sekä pco että endoa. Hyvin alkanut raskaus eteni puoliväliin, kunnes rv 19 alkoi lapsivesi vuotaa. Tätä seurasi piinalliset päivät ja viikot aluksi kotona, kun ennen rv 24 ei olisi voitu tehdä mitään, mikäli synnytys olisi käynnistynyt. Pääsimme sinne ja minut otettiin sairaalaan vuodelepoon rv 24. Pikkuruinen tyttömme syntyi kiireellisellä sektiolla joulun jälkeen 2011 rv 27+4, tuolloin kohtu oli täysin vedetön, istukka puoliksi irti ja infektoitunut. Tytön alku oli vaikea ja menettämisen pelko (sekä todennäköisyys sille) suuri. Mutta elämä oli puolellamme ja kotiuduimme kolmen kuukauden sairaalataipaleen jälkeen maaliskuussa 2012 lasketun ajan tienoilla ja nyt meillä viipottaa iloinen 2-vuotias neiti. Keskosuus kulkee vielä mukana ja tuo oman lisämausteensa arkeemme, mutta muuten kaikki on varsin mallikkaasti :)

Nyt alkaisi henkinen kantti olla kypsä mahdolliseen toiseen raskauteen ja pikkukakkoseen, kovasti tuo aihe pelottaa ja jännittää, mutta koska ikää tulee lisää (täytän tänä vuonna 35) ja kuitenkin toinen lapsi halutaan, niin olemme päättäneet jatkaa hoitoja. Tuosta ekasta ivf:stä meillä on pakkasessa 10 alkiota ja tänään juuri kävin kontrolliultrassa mahdollista PAS:ia varten. Nyt on kp12 ja ultrassa näkyi n. 14-15 mm follikkeli ja nyt siis toivotaan, että en saa ovulaatiotestiin plussaa vielä ti tai ke, koska muuten siirto ei onnistu. Pessimisti ei pety -asenteella kun olen liikkeellä, niin uumoilen plussan tulevan harmillisesti liian aikaisin, kun tänään jo haaleaa viivaa näytti. Mutta katsotaan :) Jännittävää tämä on sikäli, että aikaisemmin en ole pco:n vuoksi ovuloinut itse, mutta raskauden jälkeen kierto on säännöllistynyt ja ainakin viime kierron s-prog-verikokeen mukaan ovis olisi tapahtunut.

Katsotaan, mitä lähipäivät tuovat tullessaan :)

Tsemppiä itse kullekin ketjun jäsenelle, toivottavasti tänne mahtuu mukaan seuraamaan ja tukemaan kunkin ketjulaisen hoitojen vaiheita :)
 
Tervetuloa kaikille uusille! Kiva kun porukkaa tulee, tokihan yksi uusista taitaa siirtyä heti odottavien puolelle:). Täällä tosiaan opiinaillaan toistenkin puolesta ja hengaillaan välikierroillakin, ihan vaan vertaistukea saamassa ja kuulumisia vaihtamassa. Itselle tästä on ainakin tullut tärkeä paikka epäonnistuneiden hoitojen välissä, kun näiden asioiden kanssa on aika yksin. Ei mies ikinä ymmärrä tarpeeksi..tai ne raskaana olevat ystävät tai ne viislapsisten perheiden äidit..
 
Kirsi, voi höh. Pahoittelut negasta!

Nipsu, älä ihmeessä soita klinikalle ja käske heittämään alkioita roskiin! Kadut sitä varmasti jälkikäteen! Ihan hölmöä jättää ne alkiot käyttämättä, kun kerta sellaiset on. Saisittekohan sovittua, että kokeilette ne, ja jos ei niillä onnistu, niin sitten annatte olla?

Tervetuloa uudet!

ChocolateBox, ehkä sä tuot niitä plussatuulia tähän negojen täyttämään ketjuun. Olet toivontuoja! :)

Hattivattinen, teillä onkin jännät hetket, toivottavasti pääsette siirtoon! Ja ihan huippujuttu, että teillä on vielä 10 alkiota pakkasessa. Kyllä niillä pikkukakkonen tulee! :)

Täällä on ollut jos jonkinlaista oiretta, mutta taitaa olla Lugejen vaikutusta. Jännittää, pelottaa, olen malttamaton. Pääsis jo testaamaan...

Popcorn, pp 7
 
Hei uusille :wave: hattivattisen kanssa odoteltiin yhtä aikaa esikoisia.

Jännitellään vielä kirsin lopullista testiä...

Aukeshan ne hanat kipujen kera. Mietin uskallanko buranaa ottaa ku sillä on taipumus tyrehdyttää vuoto ennen aikojaan. Synnytyksen jälkeen käytin sitä hillitsemään vuotoa joka alkoi olla liian runsasta, kuppia sai tyhjentää tunnin-kahen välein ja aina se oli täynnä jos ei jo yli vaikka käytössä on isompi kuppi. Nykyään jo rauhoittunut tuo vuoto määrä mut kivut on aivan järkyttävät.
 
Kiitos Popcorn, täällä jännätään sitten koko päivä, rrrrrrrrrrr
Iitu78, juurikin näin. Silloin kun ykköstä yritettiin ( hoidot kesti nelisen vuotta) oli silloin tällainen vastaava foorumi (kotipiha, onko muille tuttu) mulle elintärkee. Se valtava henkinen tuki ja muiden myötäeläminen auttoi selviämään.
Hattivattinen, tuleekin sitten ihan perässä, plussa tuulia sinne :)
 
Popcorn! Onko teidän klinikalla veritestiä!? Maltatko vielä olla testaamatta? Mä niiin jännitän sun puolesta!

Kaikkien muidenkin tietty :D!

Saako udella paljon ootte maksanu tähän mennessä tosta yksityisestä? Mulla on jotenkin niin epätoivonen olo onnistumisen suhteen. Tyyliin, että molemmat alkiot kuolee sulatuksessa. En jaksaisi millään sitä puolta vuotta odottaa seuraavaa ICSI-hoitoa..
 
Melinda, meillä on pe veritesti, mut aattelin huomenna testata. Silloin on pp9 ja siirrettiin blasto, joten luulis että jo näkyis. Hui, jännittää ihan älyttömästi... Onneksi siellä pakkasessa on vielä 3 blastoa, niin ei ole ihan kamala pudotus jos vaikka nega tulisi. Pääsisin vielä heti seuraavassa kierrossa passiin. Mut pidetään peukut ja isovarpaat pystyssä, että se plussa sieltä huomenna paukahtais!

Niistä kustannuksista kirjoitinkin tuolla edellisellä sivulla, kun joku sitä kysyi, olisko ollut äiti seiskanelonen? Vilkaise sieltä. :)
 
Popcorn, ekaa kun tehtii tuntui että lopuksi ei elämässä ja mielessä muuta ollutkaan ja se ei tehnyt hyvää :( Lopuksi kun periaatteessa oltiin jo nakattu hanskat tiskiin eikä enään edes ajateltu asiaa, tehtiin vaan projekti loppuun, eli pakastin tyhjäksi.. Silloin se elämä yllätti ja yllätys kävi juuri unille <3
Ihan siis itseäni säästäen olen yrittänyt olla matalalla profiililla.

Me ollaan oltu yksityisellä alusta asti ja ykkösen kohdalla lopetettiin laskeminen 10 000 kohdalla ja sen jälkeen oli vielä matkaa mentävänä (meidän hoitohistoriassa oli ivf, icsi, tähystys, munatorven ja kystan poisto, lukemattomia pas siirtoja ym ym)
Tällä kertaa lasku on noin 2500-3000 kieppeillä ja pakkasessa on vielä kolmessa oljessa kyytiläisiä jos nyt ei tärppää.
Juu siis tänään oli veritesti ja pp on 14 alkio oli 3 päiväinen siirrettäessä ( osa soluista kuoli sulatuksessa) ja hcg arvo oli 200. En enää muista yhtään mitkä viitearvot pitäisi olla, muistaako kukaan teistä?? Lääkärin viesti oli että lukema oli ihan hyvä eikä määrännyt uutta veritestit, ultraan sitten kuulemma helmikuun lopussa..?
Positiivisia tuulia piinailijoille ja muille jaksamista projekteihin <3
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Rohkaistui lopulta itsekkin mukaan tänne porukkaan :) pitkään olen täällä käynyt lukemassa ja vertaistukea hakemassa...
Meillä on nyt helmikuussa alkamassa 4:s icsi pitkällä kaavalla. Aikaisemmista hoidoista saatiin ihana tyttö <3 hän on nyt 4 vuotta. Muuten on tulokset olleet joko tyylipuhtaita negoja tai kemiallisia. Pakkaseen on jäänyt aina 2-4 joista siirtoon selvinnyt 1-2.

Tämmöinen tarina täällä! Kovasti plussatuulia kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Jep, ei ollut nukkuminen kovin helppoa, heräilin vähän väliä katsomaan kelloa. Puol yhden aikaan kävin pissalla ja sitten mielessäni laskin, että mihin aikaan uskaltaisin testin tehdä. Viideltä en enää kestänyt. Ja uskomatonta, plussa paukahti! Mä oon raskaana!:)
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Tulevat hoidot:

Armi74........….……...1. IVF 3. PAS...………….…........... vko 7/14?
joku_raja…...…........1. IVF 2. PAS………………......….... helmikuu 2014
Tamtam......…….......2. IVF
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............kesäk uu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 2. PAS...……………...........helmi-maaliskuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........….huhtikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA.... . .. ….….…..…...helmikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS..….maaliskuu 2014
Neitoperho.............4.ICSI........... ........................maalis-huhtikuu 2014
ChocolateBox.........1.PAS.......
Kirsi76..................2.IVF......................................helmikuu 2014

Piinailijat:......................Testi:

Popcorn78......................7.2.
Tamtam.........................14.2
ChocolateBox..................04.02

Plussanneet:
 
Hienoa Popcorni, kovasti onnea :)
Kirsi76 pahoittelut negasta :( Ja tsemppiä uuteen.
Tossa jo ylempänä kysyin tosta hcg arvosta osaako joku sanoa...
Meille siirrettiin hiukan hidas 3 pvän alkio ja testipäivä oli pp14.
Arvo oli siis 200 ja lääkäri sanoi sen olevan ihan hyvä mutta kun hittolainen meni surffaamaan nettiin ja sieltähän löyty niin laidasta laitaan... :/
Hitto kun osais vaan nauttia tilasta ja lopettaa murehtiminen :/
 

Yhteistyössä