Aleksa2, kieltämättä tuo teidän tilanne kuulostaa hankalalta, mutta kuten itse totesit yksi lapsi (ja yksi keskenmeno) on todella hyvä tulos. Eli tämäkin voi aivan yhtä hyvin onnistua. Huomenna minä kuljen koko päivän peukut pystyssä sinun puolesta, kun olet punktiossa! Millainen olotila sulla on? Tuntuuko piikittämisen vaikutukset?
Tiiku13, voi jospa oireettomuus olisi juuri se oikea oire! Miten hienoa olisi saada tähän pinoon jouluplussa. Me voitaisiin sitten Aleksan kanssa hypätä sinun kyytiin
Melinda84, minä ihmettelen myös tuota, että sinä saat noin kovin nihkeästi tietoa. Eikö ne nyt tosiaan voisi ottaa sitä ultraa kauniiseen käteensä ja katsoa, että missä se alkio on?? Mitä jos vielä kovistelisit niitä, ja vaatisit ultran vielä tälle viikolle. Saisit itse helpotuksen, kun ruskuaispussi löytyisi (ehkä jo sykekin) ja mikäli se sijaitsee väärässä paikassa ei pahempaa vahinkoa pääsisi syntymään (esim. munanjohtimille). Minäkin niii-iiiiiiin toivon, että teidän pieni siellä kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia. Tuo testien vahvuus on muuten mystinen juttu. Minulla oli siitä elämäni ainoasta ja ensimmäisestä raskaudesta, josta tytär syntyi, selvästi kontrolliviivaa hailakampi viiva, tyyliin raskausviikolla 15. Muistan, että tein naureskellen kaappiin jääneen testin ja arvatkaa mikä paniikki tuli, kun viiva ei ollutkaan vahva. Ehkä kaikilla ei testit toimi siten kuten pitäisi?
Näitä lapsettomuusjuttuja, tai meidän tapauksessa hedelmöitysongelmia, tuntuu nyt tulevan joka tuutista. Eilen oli tuli joku apteekin lehti, jossa oli juttu aiheesta ja samoin Hyvä terveys lehdessä oli artikkeli. Jotenkin tuntui lohduttavalta, kun jutussa haastateltava kertoi tunteistaan ja siitä, miten kuukautiset olivat aina valtava pettymys, joihin ei lohdutukset auttaneet, vaan suru piti saada surra sekä se, miten epäreilua oli se, että mies pääsi fyysisesti helpolla. Tuossa juuri yksi ilta paasasinkin hormoonihuuruissani miehelle siitä, että miehen tehtävä on kestää naisen kiukuttelut SEKÄ hoitojen ETTÄ raskauden aikana se on pieni pieni paha kaiken sen rinnalla, mitä nainen joutuu kestämään. Mihinkähän ihmeeseen minä sitten vetoan, kun lapset on tehty eikä tätä ruljanssia voi käyttää tekosyynä. Noooh, onhan sieltä vaihdevuodet tulossa, ja viidenkympin villitys.
ON, piikittelyt jatkuu ja hyvin selkeät oireet ovat. Tuntuu kuin ovulaatio tapahtuisi tai menkat alkaisi. Vähän huolestuttaa, että mihin tämä olo tästä vielä kehittyy, kun punktio on vasta viiden päivän päästä! Onko teillä muilla ollut jomotuksia jo hyvissä ajoin ennen puktiota? Viimeksi (lyhyellä kaavalla) oireet olivat tämmöiset kaksi päivää ennen punktiota. Onneksi huomenna on vielä ultra ja sieltä sitten toivottavasti tulisi jotain arviota. Pikkuhiljaa tässä toiveet alkaa nostaa päätään.
-Briitta, piikittelypäivä 8