Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Ihanaa Rouva Papunen, pidän sinulle peukkuja! :) Itse muistan sinut hyvin marraskuun muruset ketjusta. Luin sitä koko ajan vaikka itse en kirjoitellut. En vaan uskaltanut mukaan, sillä mulla oli koko raskauden ajan ongelmia ja vastaankäymisiä. Meillä taisi olla laskettu aika ihan samoihin aikoihin. Meillä oli 2.11, mutta poika tuli vasta 12.11. Peukkuja siirtoon! Itselläni viimeinen piikkipäivä menossa ja keskiviikko aamuna sitten punktioon. Jännää!
Haleja kaikille!
 
Heissulivei pitkästä aikaa!

RouvaPapuselle ensinnä onnea siirtoon ja sä voitkin nyt aloitta plussatuulipuhalluksen sit tähän pinoon!

Anskubansku, tsemppiä keskiviikkoon ja myös eteenpäin! Nopeasti sullakin mennyt kyllä tämä hoito.

Minimaikki, ootko testannut vielä uudestaan ovista tänään? Mikäs kumma siellä nyt jarruttaa?

Mitäs Krisselin ultrassa näkyi? Joko punktiopäivä tarkentui?

Mitäs muut?

Mä pistin sen "Eloveenan" viime viikolla ja tänään oli eka ultra. 10kpl jollain lailla kasvaneita, saas nähdä miten pienimmät pärjää kun päivät kuluu. Huomenna alkaa jarru ja loppuviikosta varmasti pistän sitten Puregonia antamaan viimeiset potkut muniksille. Punktio ilmeisesti ensi maanantaina. On kyllä kieltämättä aika outoa kun tuli vaan se yks piikki... :) Sivuoireita en ole saanut mitään.

Kuulumisiin taas!
 
Hei!eli siirretty on nyt täydellisesti sulatuksesta selvinnyt kaunis blastokysti (vadelma)
ja nyt heti illasta näiden ihanien lugemunien laittoa...kaikista inhottavin vaihe...nyt sitten vaan toivotaan että vadelma kiinnittyy ja raskaus alkaisi...29.8 on testipäivä kuulemma???saas nähä kuinka käy :)

sais nyt muitakin jo päästä piinailemaa ei tätä yksin kestä :)

RP
 
Ihanaa Rouva Papunen!!! Tsemppiä piinailuun. Itse piikitin itse sen viho viimeisen, eli Pregnylin, joten nyt odotellaan vaan punktiota. Jännää!!! Jos päästään siirtoon niin meillä on testipäivä 31.8, eli aika samoissa mennään taas, joten toivottavasti saat musta sen piinailukaverin. Nyt kyllä plussataan kaikki, eli optimisti on taas täällä! ;) Jej!
vausti, monesko piikkipäivä sulla on nyt menossa?
 
Hienoa RouvaPapunen! Nyt vaan positiivista mieltä niin kyl se siitä, eiks juu?!

Anskubansku, mulla oli yksi piikkipäivä viime torstaina, ja tuo piikki vaikuttaa viikon. Ilmeisesti siis torstaina ja perjantaina nakkaan Puregonia lisäpotkuksi. Huomenna alkaa lisänä jarru, piikkiähän sekin tietää.. Mulla onkin Cetrotideä kaapissa kevään jäljiltä niin sitä sitten.

Nyt siirrynkin laatuviihteen pariin neloskanavalle... :D
 
Rouvapapuselle tarrasukkia! Tsemppiä piinailuun!

Anskubanskulle jaksamista huomiseen punktioon, muista levätä!

Vaustille tsemppiä maanantaihin. Muista juoda vettä paljon, viisikin litraa ei ole liikaa. Uskomatonta että olet sivuoireeton... kaikillehan niitä ei tietystikään tule mutta itse kärsin oikeestaan kaikesta! Jihuu, täällä oviksen plussautumista ei jäädä odottelemaan, ultrassa näkyi mukavia folleja. Pregnylin pistin tänään ja pe pas!!!

Kaikille muillekin jaksamista. Täällä mennään taas aallonharjalla. Ja kuten tiedetään, niitä aallonpohjia on ollut jo liikaa. Tuokaahan plussatuulia!=)
 
Rouva Papuselle paljon vauvaliimaa mukaan!! Tsempit piinailuun!!

Anskubanskulle ja Vaustille voimia punktioon! Ja minimaikille onnea siirtoon :)

Kirma
ja muut oviksen metsästäjät, mä en liitykään seuraanne.

Mä kovasti odottelin täällä menkkoja alkavaksi, mutta ei perhana vaan kuulunut. Eilen sitten menin apteekkiin hankemaan r-testin, että voisin soittaa klinikalle etten ole raskaana ja et tarviin terolutit menkkoja varten. Muttamutta ihmetykseksemme testiin tulikin plussa!!!! Aivan uskomatonta :D Me on jo ajat sitten jätetty luomuyrittäminen pois mielestä, koska se ei ole tuntunut mitenkään realistiselta. Nyt sitten juuri töihin palanneena hieman tuntuu epätodelliselta, vaikkakin aivan ihanalta myös :heart: Katsotaan nyt sitten miten tämä tässä etenee.

Jaksamista kaikille ja iso plussapuhuri tänne!!!! Käyn tsekkaamassa kuulumisianne välillä!
 
Verve :heart:, tuhannesti Onnea!! Tästä on loppujen hyvä hypätä perään.

Anskubanskun taidetaan mennä samoissa, punktio huomenna ja siirto perjantaina niinkuin Minimaikillakin :)! Huomenna tosiaan aamulla punktio, n.kymmenen potentiaalista munista, muutamia pienempiä jotka saattaa ehtiä mukaan tai sitten ei...Hitsi että jännittää, ei niinkään toimenpide vaan saalis, hedelmöittyminen...johon saakka on aina kaikki menny hyvin, mutta sitten alkaa alamäki, toivottavasti nyt lääkkeen vaihto auttaa asiaan. Perjantaina sitten siirto, lääkäri ehdotti, että siirretään kaks...tuumasi vaan, että onhan noita siirtoja ollut, vähän epäröin mutta onpahan paremmat mahdollisuudet edes siihen yhteen, onnistuneessa pas-siirrossahan laitettiin kaks joista toinen sitten syntyi pian 2v. sitten :heart:!
Joudutaan ottamaan pojat mukaan, odotellaan kun mies käy tekemässä osuutensa, saa sitten lähteä poikien kanssa läheiseen kahvilaan pullalle kun mua pistellään.

Tsemppiä kaikille, pian saat Rouva Papunen koko joukon piinistelyseuraa!

Krisseli
 
Viimeksi muokattu:
Wow, verve! Tuosta minäkin salahaaveilen, plussa puskista! Onnea!
Onko teillä muuten kuin monta alkiota pakkasessa? Ja vielä semmosta utelen, että onko tuo ihan alkuraskaus ollut nyt samanlainen luomusti onnistuneena kuin ivf:n hormoneilla aikaan saatu?

rouvapapunen, mulla meni ihan kylmät väreet, kun kerroit onnistuneesta passista. Hitsit kun mäkin pääsisin samaan tilanteeseen..Oon tosi negatiivinen sulatuksen onnistumisesta.
Ovista alan tikuttaa torstaina, vielä ei tunnu siltä että olis kovin lähellä.

On jännä tunne lukea teidän ivf:ssä olevien juttuja, omat hoidot kun on vielä niin tuoreessa muistissa. Osaa tosi hyvin samaistua tunteisiin ja tietää mitä toinen siellä käy läpi.
Tässä pinossa on aika helppoa olla, viimeksi hoitopinossa oli oltava aika tarkka mitä kirjotti, meillä kun hoidoilla silloin tehtiin kakkosta. Useimmat yritti sitä ekaa lasta ja semmoisen on aika vaikea tajuta mitä sekundäärisen päässä liikkuu. Mutta me toivotaan nyt kolmatta, ei ole ihan minulle nimetty tämä(kään) pino, mutta rohkenin tupata itteni tänne.
Jaksamista kaikille:wave:
 
Kirma, meillehän tämä tuleva olisi jo neljäs :D! Ihan oikeassa pinossa ollaan, eikö... Siinäpä se sitten olisi, meidän katras koossa...minähän tekisin vielä vaikka kuinka monta, isännälle riittäisi kolme, tämmöinen kompromissiratkaisu :)! Kaksi ensimmäistähän ovat kotona tehtyjä, nuorimmainen IVF:llä.

Ainakaan minulla ei hoidolla alkunsa saanut raskaus eronnut oireiltaan, eikä muutenkaan luonnollisesti alkaneesta mitenkään.

Nyt kyllä pakko laittaa aamuksi kaikki valmiiksi ja mennä unten maille etten enempää ehdi jännittää huomista! Raporttia pukkaa huomenna :)!
 
Jösses sentään verve minkä tekasit, VAU!!!! Ja ennenkaikkea ONNEA kera syyskukkasten :flower: !!!!! Nyt alkaa menemään niin kuin pitääkin, plussia plussia! =)

Teitä muitahan on nyt sit hyvä joukkio piinailemassa samaan aikaan. Tasapuolisesti vaan onnea kaikille!

Kirma tuntuuks susta tämä kolmosen teko taas paljon erilaiselle kuin kakkosen? Meillä ois kolmonen kans "haaveena" (olen välillä sitä mieltä että nämä kaksi työllistää mua ihan riittävästi), ja musta tässä on iso ero kakkosenkin tekemiseen.

Äh, nyt ei runosuoni oikein syki. Mä pistin äsken Cetrotide-jarrun, että se osaakin olla ärsyttävä kun sitä ilmaa jää aina sinne ruiskuun. Onko muilla ollut Cetrotide ja onko kokenut tuon jotenkin ongelmaksi?

Kertoilkaahan sitten huomenna punktiokuulumisia!
 
Kiitokset onniteluista =)

Kirma, mulle tuli ekassa raskaudessa tuoresiirrosta hyperi. Mutta muuten siitä selvittyä raskaus oli hyvin helppo, ei ollut pahoinvointia, rinnat tuntuivat turpoavan aikaisin. Nyt en mitenkään osannut arvata tätä raskautta, alavatsalla _aivan_ samanlaiset tuntemukset kuin ennen menkkoja. Ei pahoivointia, ei rinnoissa mitään tuntemuksia. Väsymystä vain, mutta poika aloitti päiväkodin ja minä työt tässä juuri, ja sekin kyllä väsyttää.

Öitä!!
 
Voi verve, ONNEA! :D :heart: Ihanaa!! Uskomatonta että luomua pukkaa!

Anskubansku ja krisseli, toivotaan että kaikki natsaa tänään ja vielä perjantainakin =). Muistakaa vielä juoda punktion jälkeenkin vettä runsaasti! Ei siitä ainakaan haittaa ole =)

Meilläkin yritetään kolmosta, eka luomuna, toka IVF:llä (kohta 2v) ja nyt sitten passia kohti. Ja jos tämä kolmonen tärppäisi, tekisin vielä monta (jos vain saisin) ja ikää riittäisi.:p

Onhan se eri asia olla täysin lapseton kuin tämä että lapsi/lapsia on ja lisää haluaisi. Mutta rankkaa silti on!!:attn:
 
Moikka!
Nyt kotona punktiosta ja otin just pienet nokoset.|O Hieman surullinen olen. Ainostaan oikealta puolelta kerättiin, sillä vasen puoli oli niin ylhäällä ja arpikudokset ja suonet olivat tiellä, että lääkäri ei millään saanut sieltä mitään. Yritettiin kolmesti, mutta sitten lääkäri lopetti sen kesken koska oli niin suuri riski että hän olisi pistänyt suoneen. Nyt syödään sitten penicilliiniä ja antibioottia kolme päivää, sillä tulehtumisriski on suuri.:| Saatiin kuitenkin oikealta puolelta jotain, eli viisi munasolua, niillä siis mennään. Mua nyt vähän ärsyttää sillä aamulla mulla oli niin hyvä feelis, mutta nyt se hemmetin pessimisti on taas palanut taloon. Lääkäri sanoi että pitää oikein katsoa miten toi mun vasen munasarja jaksaa jatkossa. Se ei muutenkaan tuota kun. n. 1-3 munasolua koska endometrioosi on antanut sille kyytiä. Huomenna lääkäri itse soittaa ja kertoo kuinka moni on hedelmöittynyt. Meillehän tehdään aina ICSI, joten katsotaan nyt miten käy. Miehen näytteessä ei ainakaan mitään vikaa, onneksi. Voi, voi, jotenkin on niin surullinen olo.:( Luulin jotenkin että kun se meidän viimeisin viides punktio meni niin nappiin ja poika siitä tuli, niin ei enää palata noihin huonoon lukemiin mitkä meillä oli punktiokerroilla 1-4. Silloinhan kaikki meni ihan päin seiniä. No, en ole menettänyt toivoa (vielä...), mutta jotenkin mulla on niin tyhjä olo. No niin, nyt pitää vaan levätä ja odottaa sitä soittoa huomenna. Jos nyt edes se yksi olisi hyvä!
Miten krisseli?
 
Anskubansku, toivotaan ja uskotaan, että laatu korvaa määrän :hug:! Tämä se on rankkaa, ensin kovasti odottaa, sitten kaikki ei menekään nappiin, taas pitäisi tsempata ja nousta ylös kohti uusia koettelemuksia. Mutta perjantaina haetaan kyytiläiset matkaan ja vapautetaan ne vasta kevään tullen!

Oma punktio meni kaikinpuolin hyvin, yhteensä 16 munasolua saatiin, tosin hoitaja sanoi, että muutama oli pienempi, eikä siis varmaankaan kypsä. Mutta mutta...klinikalle ei saa enään soittaa, että miten ovat hedelmöittyneet jne. Huomenna klo 15-16 tulee puhelu jos tilanne on huono, pelkään sitä puhelua niin ettei mitään rajaa... Perjantaina olisi sitten siirto klo 11, jolloin saa tietää miten kävi. Meillähän on aina tullut munasoluja hyvin, ovat hedelmöittyneet suht hyvin mutta sitten alkavat aina vaikeudet, tulee fragmentaatiota ja muuta häikkää ettei pakkaseen saada juuri mitään. Oon varmaan ihan hermoraunio perjantaihin mennessä :kieh:.

Minimaikkia vielä komppaan, rankkaa tämä on vaikka lapsia jo onkin, ei se lapsettomuuden tuska minnekkään katoa, muuttaa ehkä muotoaan. Varsinkin kun tietää ettei niitä millään muulla keinolla enää koskaan tule saamaan...
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas!

Harmittavasti käynyt sulle Anskubansku, mutta tosiaan toiveet on sitten siellä hyvän puolen muniksissa! Onhan se viisikin ihan hyvä lukema, mä jotenkin ajattelen että se yksikin hyvä alkio riittää, loput on sit plussaa... Kovasti tsemppiä ja onnea nyt tuleviin päiviin!!!!

Krisselillähän on hyvin tullut muniksia. Musta on jotenkin ihan käsittämätöntä että noin monta voi ees kasvaa, kun itsellä ollut aina n. 10 mitä on saatu. Tsemppiä ja onnea sullekin, toivotaan parasta!!!

Minimaikki taitaa huomenna mennä siirtoon? Kerrohan sitten miten kävi...

Mites Vuokko, Leppäkerttu, Kirma, ketäs muita oli vielä nyt elokuussa "toimivia"? Kirjotelkaahan kaikki!!

Mä kävin tänään tokassa ultrassa, ja ihan hyvältä näytti. n. 10 follia siellä oli taas kasvamassa, ja tilanne näyttää paljon paremmalta kuin viimeksi, kasvu ollut tasaista. Huomenna alkaa kolmen päivän Puregon-lisä, jarru menee tässä rinnalla ja sit sunnuntaina Pregnyl. Tiistaina on siis punktio. Viime kierrossa mun Puregon-annos oli ilmeisesti vähän turhan korkea (klinikan vaihto, pitkästä lyhkäseen kaavaan siirto, pari vuotta ikää lisää...) niin follit kasvoi turhan nopeaan, ja sit tuli vielä viikonloppukin sotkemaan kuvioita. Mulla tais olla punktio siinä jo kp11, ja ilmeisesti ne munasolut ei ollu ihan parhaaseen kypsyyteen vielä päässy, kuulin tänään. Nyt siis odotukset alkaa nousemaan, kun alkaa tajuamaan mitä tässä taas tehdään!
 
No niin, täällä kaikki viisi solua ovat hedelmöittyneet. Nyt vaan toivotaan että ne myös jakautuvat hyvin. Kyllä taas jännittää niin, että rakko varmasti tyhjenee vahingossa huomenna (jos siis päästään siirtoon)... ;)
Oletko krisseli saanut mitään väliaikatietoa?
 
Täällä optimisti!krisseli ja anskubansku pääsee varmasti siirtoon :) hyvin siinä menee mutta älkää pissatko lääkärin päälle :D

Itsellä hieman tissejä särkee sivuilta ja hieman poltetta alavatsassa.veikkaan kyllä että nuo oireet johtuvat lugeista :) vaikka viimeksi käytin lugeja niin mulla ei ollut mitään oireita mutta ehkä se johtui siitä että olin jo niin pumpattu täyteen hormooneja :)

jee huomenna saan piinailukavereita toivottavasti :)

RP
 
Hienoa Anskubansku, sitkeitä sissejä!
Sanoivat, että soittavat tänään jos siirtoon ei päästä tai muuta vakavaa tapahtuu, sydän jätti lyönnin välistä joka kerran kun puhelin pirahti, mutta juuri sitä puhelua ei onneksi tullut! Nyt kyllä jännittää huominen niin ettei mitään rajaa, ei siis mitään tietoa mistään. Siirto olisi kymmeneltä, menen kyllä ajoissa, että pysyn jotenkuten kasassa tämän jännityksen kanssa.

Huomenna sitten siirtokuulumisia, lisäksi myös Anskubanskulta ja Minimaikilta, eikö? Miten muut pinolaiset, huhuu :wave:!
 
APUA, täällä aamulla naurunaama ovistestissä:eek: Mä kun olen niin ollut epäuskonen tästä päivästä, hoidot on tuntuneet niin kaukaiselle ajatukselle pitkän aikaa ja nyt tämä on sitten tosinta totta. Kierrotkin on olleet vielä suht pitkiä, viimeks 32pv ja nyt tänään on vasta kp12, tosi lyhyt kierto siis tulossa.
No soitin klinikalle ja tiistaina YRITETÄÄN passia. Aamupäivästä voin soitella ja kysyä tilannetta, sunnuntaina alkaa luget. Mä en ole ees hakenu niitä vielä, ajattelin niin, että tästäkin kierrosta tulis yli 30pv. Täällä maalla, kun kaikki hormonit on tilattava apteekkiin niin säikähdin, että mistä mä luget nyt haen. Soitin sitten sinne ja onneks löytyy 2 pakettia.
Olisko vyöhyketerapian ansiota että kierto lyheni, uskon niin.

Kuin te olette päättäneet, että montako alkiota siirretään?

Kaksi vauvaa kerralla tuntuu aika hurjalle, mutta yhtään alkiota en ole valmis roskiinkaan heittämään. Lääkäri sanoi puhelimessa, että uudelleen pakastus on aika rankka ja siitä alkiot huonosti selviää.

rouvapapunen voi kun olis kiva, että voitas jatkaa juttuja vielä toisenkin odotuksen kanssa! Olis kyllä liian hyvä tuuri. Mutta toivotaan!
Meneekö sulla, kun pitemmälle viljelty alkio, piinapäivät samallalailla kun normaali 3pv:n ikästen siirroissa? Luulis, että piinailtavaa olis sitten viikko vähemmän, eikös sen pitäis melko heti kiinnittyä jo siirron jälkeen? Aattelen kans, että varmaan onnistumisprosentitkin on parempia, jos isompi alkio selviää siirtoon asti.

Onko teillä ollut lapsia mukana siirrossa?

Kysyin tästä lääkäriltä, kun mies haluais olla matkassa, mutta se meinaa sitten sitä, että tuo pikkumuru pitäis ottaa kans mukaan. Muistan, että kerran, kun menin klinikalle, niin siellä oli yhellä parilla vauva ja siitä tuli kyllä niin paha mieli! Lääkäri kyllä sano, että ei haittaa, mutta mua tuo mietityttää.

Ja oli "kiva" tajuta, että mä en olekaan ainut "outo", kolmosta jo tehdään:ashamed: Tuntuu, että pitäis tuntua sieltä, että olis oltava vaan onnellinen näistä kahdesta saadusta ja elää tätä hetkeä eikä haikailla mahdotonta.
Mikä se on se kaipuu, että tätä jaksaa aina alottaa uudestaan? Ei se voi siitä olla kiinni, että kun ne alkot pitää käyttää pois pakkasesta, minä olisin ollut valmis aloittamaan neljännen ivf:n. Ja krisseli ainakin jaksaa painaa isoa perhettä päin! Mites teillä sitten tehdään pakastetuille, jos neljäs jää viimeiseksi?

vausti ainakin toistaiseksi tämä on tuntunut minusta helpommalle. Meillä myös eka on luomu ja luomusti alkoi myös kohdunulkopuolinen. Sitten pitkää hiljaisuutta ja kolmas ivf vasta onnistui. Se oli välillä semmosta vääntämistä hampaat irvessä, ei muuta elämää kun hoidon eri vaiheita. Nyt, ainakin vielä, tämä on mennyt tässä sivussa ja ollut vaan jännää.
Jotenkin on semmonen tunne, että kolmonen tullaan saamaan ja aika helposti. Kakkosta tehtailtaessa oli olo, että tulee kestämään. Ja sehän kesti, melkein neljä vuotta.

Mutta nyt kun päästäis siirtoon, meitä oliskin useampi piinailemassa!

Odottelen myös kuulumisia siirroista, anskubamsku ja krisseli!
 

Yhteistyössä