Palstalta opittua numero 396.

• Viestiketjun aloittaja Kepsis
  • Ensimmäinen viesti
"luppis"
Sektiot on mielestäni luonnon tahdon vastaisia ja ne pitäisi lain voimalla kieltää ja antaa luonnon ratkaista ketkä selviävät ja ketkä tuhoutuvat. Sektio siis levittää ihmiskunnan sekaan yksilöitä, jotka luonto olisi itse tuhonnut ja näin luonnon määrittelemä virheellinen geeniperimä leviää.
nyt en voi olla kommentoimatta..
sektio on konsti pelastaa äidin ja lapsen henki.. olet siis sitä mieltä että sektiot pitää lailla kieltää eli hyväksyt siinä vaiheessa sairaalan tappavan äidin ja lapsen vain sen takia että nopea helppo leikkaus kiellettäisiin.. huhhuh..
en ole lapsia saanut enkä niitä meinaa koskaan hankkia (joten olen pohjasakkaa ja aivan väärässä mestassa siis.. joojoo vanha laulu.. buuhuu..) mutta silti hyväksyn sektion koska ilman tuota leikkausta mua ei olisi tässä maailmassa.. eikä olisi myöskään pikkubroidiani <3 äitini olisi menehtynyt jo minun synnytksessä.. ja se olisi mielestäsi oikein??
nojoo typerä kysyä koska tiedän vastauksesi jo valmiiksi.. :)

Sektiot on mielestäni luonnon tahdon vastaisia ja ne pitäisi lain voimalla kieltää ja antaa luonnon ratkaista ketkä selviävät ja ketkä tuhoutuvat. Sektio siis levittää ihmiskunnan sekaan yksilöitä, jotka luonto olisi itse tuhonnut ja näin luonnon määrittelemä virheellinen geeniperimä leviää.
Huomasin nyt tuon 'mielestäni' sanan, oletko tosiaan tuota mieltä? Sama kuin kieltäisit rokotukset ja muut lääketieteen edistysaskeleet luonnonvalinnan vastaisia.

Huomasin nyt tuon 'mielestäni' sanan, oletko tosiaan tuota mieltä? Sama kuin kieltäisit rokotukset ja muut lääketieteen edistysaskeleet luonnonvalinnan vastaisia.
Joo, tää on tärkein asia mitä mä oon oppinut tältä palstalta: Majurin mielestä mun ja mun lapsieni pitäisi olla kuolleita, vaikka modernin lääketieteen saavutuksien ansiosta emme ole, ja lapseni ovat geneettisesti viallisia luonnonoikkuja. :D Ainoo vaan et mä en välitä. :D Ja oikeesti geeneillä ei oo mitään tekemistä sen kanssa että se synnytys sattui menemään huonosti ja jouduttiin hätäsektioon. :rolleyes:

Hra Majuri
Lääketiede on mielestäni syyllinen siihen, että maapallon väkiluku on paisunut liian suureksi. Toisinsanoen lääketieteen avulla on estetty luonnon oman sääntelymekanismin toimintaa, jolloin väkiluku kasvaa kasvamistaan, eikä maapallo enää kohta kykene ruokkimaan kaikkia.

Kepsis
Tuossa sanassapa olikin ainoa syy miksi reagoin majurin kirjoitukseen aiemmin :D Mutta majurille on tärkeintä saada huomio ja reaktio jostain tekstistään, millä tavalla, onkin aivan sama hänelle.

Joo, tää on tärkein asia mitä mä oon oppinut tältä palstalta: Majurin mielestä mun ja mun lapsieni pitäisi olla kuolleita, vaikka modernin lääketieteen saavutuksien ansiosta emme ole, ja lapseni ovat geneettisesti viallisia luonnonoikkuja. :D Ainoo vaan et mä en välitä. :D Ja oikeesti geeneillä ei oo mitään tekemistä sen kanssa että se synnytys sattui menemään huonosti ja jouduttiin hätäsektioon. :rolleyes:
Luonnonvalinta ja luonnollisuus ovat niitä asioita, joita käytetään joskus omien mielipiteiden perusteena uskontojen tapaan ymmärtämättä niitä kunnolla. Ei sektiossa ole mitään epäluonnollista. Jos välttämättä haluaa kutsua sitä muuksi kun luonnoliseksi, niin kutsukoon ennemmin yliluonnolliseksi :p

Kepsis
Lääketiede on mielestäni syyllinen siihen, että maapallon väkiluku on paisunut liian suureksi. Toisinsanoen lääketieteen avulla on estetty luonnon oman sääntelymekanismin toimintaa, jolloin väkiluku kasvaa kasvamistaan, eikä maapallo enää kohta kykene ruokkimaan kaikkia.
Ja hätäsektiot on nimenomaan se kaiken pahan alku ja juuri? :D Juu juu, kyllä kyllä.

Populaation ylikasvua tapahtuu luonnossa jatkuvasti, silti se korjautuu luonnollisin keinoin. Lääketiede on tuonut paljon enemmän hyötyä kun haittoja ja sinun kuvailemasi ajattelutapa saattaa johtaa lopulta sellaiseen mitä emme halua. On helppoa puolustaa luonnollisuudella sitä että ei auta toista tai antaa muiden kärsiä. Se on keino keventää omaa omatuntoaan ja sysätä vastuuta pois. Syntyvyyden säätely olisi paljon parempi keino, jos lähdemme väkiluvun rajoittamisen tielle. Jo elävistä meidän tulee kuitenkin pitää huolta.

• Tykkää
Reactions: Hiivatin kenkkua
Luonnonvalinta ja luonnollisuus ovat niitä asioita, joita käytetään joskus omien mielipiteiden perusteena uskontojen tapaan ymmärtämättä niitä kunnolla. Ei sektiossa ole mitään epäluonnollista. Jos välttämättä haluaa kutsua sitä muuksi kun luonnoliseksi, niin kutsukoon ennemmin yliluonnolliseksi :p
No mun pienen ihanan tyttären se ainakin pelasti ja siksi olen siitä hyvin onnellinen :heart: Mutta joo, kullakin on omat mielipiteensä, eihän se mua haittaa jos joku ajattelee niin kuin ajattelee. :D Asioiden luonnollisuuteen pohjaavat ihmiset kuitenkin hyvin harvoin itse kieltäytyvät modernin lääketieteen hoidoista ja edistysaskelista, kuten nyt vaikka hammaslääkäristä, rokotuksista, neuvoloista, antibiooteista jne. Puhumattakaan perushygieniasta. :) aikanaan, kun moderni lääketiede ei ollut vielä riesanamme, ihmisten elinikää vähensi nimenomaan puutteellinen hygienia, kulkutaudit sekä sinällään nykyaikana pienet ja vähäiset terveydelliset ongelmat, kuten hammasmätä, haavainfektiot, lievät sydänvaivat jne.

• Tykkää
Reactions: Data
Tämähän vaikuttaa sangen hedelmälliseltä palstalta,
voisi harkita jopa liittymistä :D
suosittelen, tämä palsta voisi olla osana kaikenlaisia korkeakouluopintoja, ihan yleissivistävyytensä vuoksi. Lisäksi täällä voisi suorittaa erinäisinä erikoistumisopintoja, niin painavia eri alojen asiantuntialausuntoja täältä on luettavissa. Oli kyse sitten mistä elämän osa-alueesta tahansa.

"harmaa"
Suremiseen täytyy saada lupa palstalaisilta. Raskaustestin saa tehdä vasta silloin, kun joku palstamammakin on tehnyt. Miehet pettää aina, naiset ei koskaan. Perhepäivähoitajia ei saa moittia. Opettajat eivät ole ihmisiä. Nämä vain viimeaikaisia.

Yhteistyössä