Palstalaiset joiden päähän haluaisit takoa vähän järkeä? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keyla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27250979:
Mun mielestä on aika 'raju syytös' epäillä ihmisten mielenterveyttä, jos he eivät allekirjoita sun mielipiteitä. Tai jos he eivät pidä sinusta, niillä on asiat huonosti..?
Öh..?
Palstakiusaamisen vaikuttaa TODELLAKIN se, mitä tänne itsestään antaa. Sitä voi vähän tarkastella, onko oikeasti tarvetta jakaa täällä ihan kaikkea.
Ja kun keskustelupalstalla ollaan, on tarkoitus keskustella. Ei suinkaan jankata omaa mielipidettä mustavalkoisesti, kykenemättä näkemään vastapuolen kantaa. Toisinaan se vastapuoli on tosiaan se, kenellä on enemmän sitä tietotaitoa.
Ei voida olettaa, että kukaan tulee vastaan, jos itse ei sitä koskaan tee. Leimautuu aika äkkiä hyvinkin mustavalkoiseksi ja suppeakatseiseksi palstailijaksi jos ei ole kykyä avartaa omaa näkemystään, ja tästä syystä harvempi kykenee avartamaan tälläisen palstailijan mielipiteen kautta omaansakkaan. Mielipiteen arvo tavallaan laskee.
Kiusaamiseen keskustelupalstalla vaikuttaa myös se, kuinka itse kohtelee muita.

Mä luultavasti jaan kyl kaikkee koska on oikeasti tarvetta.

[video=youtube_share;xH-1nITNmpY]http://youtu.be/xH-1nITNmpY[/video]

Hyvää tekstiä Äksysen Maijalta.

[QUOTE="vieras";27250815]Mamu tai manne minullekin tulee mieleen, kun ei tosiaan missään ole mainittu tekijän puhuneen suomea tai
väitetty tekijää suomalaiseksi.[/QUOTE]

Virolaisista oli jossakin maininta.

[QUOTE="vieras";27250623]:laugh: sun jytkykeppi se töpöttäis äärimmillään jos ampuja olis mamu.[/QUOTE]

:laugh:

Tämä oli kyllä niin hyvä, että täytyy panna lausahdus korvan taakse, loistava kuvaus :D

Mun mielestä on aika 'raju syytös' epäillä ihmisten mielenterveyttä, jos he eivät allekirjoita sun mielipiteitä. Tai jos he eivät pidä sinusta, niillä on asiat huonosti..?
Öh..?
Palstakiusaamisen vaikuttaa TODELLAKIN se, mitä tänne itsestään antaa. Sitä voi vähän tarkastella, onko oikeasti tarvetta jakaa täällä ihan kaikkea.
Ja kun keskustelupalstalla ollaan, on tarkoitus keskustella. Ei suinkaan jankata omaa mielipidettä mustavalkoisesti, kykenemättä näkemään vastapuolen kantaa. Toisinaan se vastapuoli on tosiaan se, kenellä on enemmän sitä tietotaitoa.
Ei voida olettaa, että kukaan tulee vastaan, jos itse ei sitä koskaan tee. Leimautuu aika äkkiä hyvinkin mustavalkoiseksi ja suppeakatseiseksi palstailijaksi jos ei ole kykyä avartaa omaa näkemystään, ja tästä syystä harvempi kykenee avartamaan tälläisen palstailijan mielipiteen kautta omaansakkaan. Mielipiteen arvo tavallaan laskee.
Kiusaamiseen keskustelupalstalla vaikuttaa myös se, kuinka itse kohtelee muita.

Öh...ja musta on aika raju tapa tulkita toisen tekstiä NOIN päin metsään. Missä kohtaa puhuin siitä, että on mielenterveysongelmia, jos ei allekirjoita mun mielipiteitä? Missä kohtaa edes sanoin puhuvani itsestäni? Voit vapaasti olla eri mieltä, mutta minusta EI ole normaalia käytöstä esim. heitellä sellaisia sairaita kommentteja, kuten "ansaitsit sen, että lapsesi kuoli" tai esim. päivittäin käydä täällä haukkumassa jonkun ulkonäköä tai muuten käydä todella henkikökohtaiselle alueelle, ryhtyä jonkun "perskärpäseksi" tai lähetellä uhkaavia y-viestejä (kuten olen joillekin kuullut tapahtuvan). Ei, en suinkaan pidä kaikista ihmisistä, mutta mulle on ollut lapsesta asti selvää, ettei sitä ole kohteliasta huudella kaikille, saati ryhtyä kiusaamaan niitä, joista "ei pidä".

Aika mustavalkoinen ja kypsymätön näkemys _sinulla_, jos olet sitä mieltä, että täällä käy keskustelemassa VAIN kypsiä, hyvinvoivia aikuisia ihmisiä, joilla on asiat kunnossa eikä suinkaan elämänhallinnanongelmaisia, syrjäytyneitä, mt-ongelmia omaavia ja/tai pahansuopia, pelkkää omaa pahaa oloaan purkavia ihmisiä. Miksi palsta olisi sen vapaampi kiusaajista kuin koulu, työpaikka tai mikään muukaan? Naiivia kuvitella muuta. Keskustelu, mielipiteiden vaihtaminen ym. EI ole yhtä kuin jatkuva haukkuminen, kiusaaminen ja pään aukominen. Ikävää, jos nämä ovat sinulle synonyymi ja koet eri mieltä olemisen oikeuttavan kiusaamiseen. Moni joutuu täällä silmätikuksi vaikkei koskaan sanoisi pahaa sanaa muille. Siitä olen samaa mieltä, että kannattaa miettiä, mitä tänne itsestään kertoo.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;27254154:
Ei vittumaisuus ole mielenterveysongelma.

Toki moni purkaa pahaa oloaan siihen vittuiluun, mutta moni tekee sitä ihan ilman mielenterveysongelmia.

Mun mielestä vaan tässä mennään liian usein sille linjalle, että oletetaan näiden veemäisten tyyppien olevan mielenterveysongelmaisia. Samalla näppärästi tehdään mielenterveysongelmista entistä hävettävämpiä, kuka nyt haluaa leimautua vittumaiseksi ihmiseksi. Se myös mitätöi ihan puhtaiden käytöstapojen ja empatian osuutta ihmisen luonteessa, siinä miten kunnioittaa ja kohtelee toisia.

Ihan samaa mieltä! Ilkeys ei ole sairaus.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;27254154:
Ei vittumaisuus ole mielenterveysongelma.

Toki moni purkaa pahaa oloaan siihen vittuiluun, mutta moni tekee sitä ihan ilman mielenterveysongelmia.

Mun mielestä vaan tässä mennään liian usein sille linjalle, että oletetaan näiden veemäisten tyyppien olevan mielenterveysongelmaisia. Samalla näppärästi tehdään mielenterveysongelmista entistä hävettävämpiä, kuka nyt haluaa leimautua vittumaiseksi ihmiseksi. Se myös mitätöi ihan puhtaiden käytöstapojen ja empatian osuutta ihmisen luonteessa, siinä miten kunnioittaa ja kohtelee toisia.

Osittain ihan totta. Mä tosin näen jonkinlaisena "häiriönä" myös kykenemättömyyden empatiaan. Tiedän toki, että on olemassa ihan vain ilkeitä ihmisiä. Ehkä sitä ilkeyttä vain jotenkin ymmärtää paremmin, jos se ilkeilijä kärsii mt-ongelmista tai elää esim. vaikeassa elämäntilanteessa ja purkaa vain pahaa oloaan. Mä en kuitenkaan näe, että kiusaaminen ja jatkuva ilkeily (siis ei mikään yksittäinen vaan jatkuva) on mikään hyvinvoivan ihmisen merkki. Uskon, että oikeastaan aina mättää jossain pahasti, jos siihen kokee suurta tarvetta. Ei onnellinen ja elämäänsä tyytyväinen, tasapainossa oleva ihminen jaksa tulla päivittäin aukomaan sillä tavalla päätään keskustelupalstalle. Raja on aika häilyvä sen suhteen, milloin käytös on epätervettä ja milloin "vain" v"tumaista.

Eihän tytsi kirjoittanut, että epäilisi niiden ihmisten mielenterveyttä, jotka ovat hänen kanssaan eri mieltä. Hänhän kirjoitti uskovansa, että mielenterveysongelmista kärsivät osallistuvat palstaKIUSAAMISEEN muita enemmän.

Kiusaaminen ei ole sama kuin eri mieltä oleminen. Eri mieltä saa olla, kiusata ei saa.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
Tuosta "helppo se on harmaana huudella"...

Niin... Onko kovin järkevää mustanakaan kertoa ihan kaikki itsestä, perheestä, suvusta ja kuvien kera? Hieman itsesuojeluvaistoa kyllä toivoisi löytyvän jokaiselta, etenkin näiden muutamien palstadraamojen jälkeen. Toki oma moka jos itsensä munaa, mutta onko se niiden läheisten kannalta sitten epäreilua? Ehkeivät he haluaisi olla "palstajulkkiksia"?

• Tykkää
Reactions: rops
No, kukin omalla tavallaan. Turha sitten itkeä kun koko elämä vuotaa nettiin ja muutkin ihmiset alkavat levitellä juttuja siitä, mitä oot tehnyt.

Tähän sopisi kai paremmin neuvo, ettei kannata kaveerata palstalaisten kanssa livenä. :D Onneksi mulle ei ole palstasta koitunut live-elämässä oikeastaan mitään haittaa. Työelämä on ehkä se, minkä kannalta on eniten syytä miettiä, mitä itsestään kertoo netissä.

Öh...ja musta on aika raju tapa tulkita toisen tekstiä NOIN päin metsään. Missä kohtaa puhuin siitä, että on mielenterveysongelmia, jos ei allekirjoita mun mielipiteitä? Missä kohtaa edes sanoin puhuvani itsestäni? Voit vapaasti olla eri mieltä, mutta minusta EI ole normaalia käytöstä esim. heitellä sellaisia sairaita kommentteja, kuten "ansaitsit sen, että lapsesi kuoli" tai esim. päivittäin käydä täällä haukkumassa jonkun ulkonäköä tai muuten käydä todella henkikökohtaiselle alueelle, ryhtyä jonkun "perskärpäseksi" tai lähetellä uhkaavia y-viestejä (kuten olen joillekin kuullut tapahtuvan). Ei, en suinkaan pidä kaikista ihmisistä, mutta mulle on ollut lapsesta asti selvää, ettei sitä ole kohteliasta huudella kaikille, saati ryhtyä kiusaamaan niitä, joista "ei pidä".

Aika mustavalkoinen ja kypsymätön näkemys _sinulla_, jos olet sitä mieltä, että täällä käy keskustelemassa VAIN kypsiä, hyvinvoivia aikuisia ihmisiä, joilla on asiat kunnossa eikä suinkaan elämänhallinnanongelmaisia, syrjäytyneitä, mt-ongelmia omaavia ja/tai pahansuopia, pelkkää omaa pahaa oloaan purkavia ihmisiä. Miksi palsta olisi sen vapaampi kiusaajista kuin koulu, työpaikka tai mikään muukaan? Naiivia kuvitella muuta. Keskustelu, mielipiteiden vaihtaminen ym. EI ole yhtä kuin jatkuva haukkuminen, kiusaaminen ja pään aukominen. Ikävää, jos nämä ovat sinulle synonyymi ja koet eri mieltä olemisen oikeuttavan kiusaamiseen. Moni joutuu täällä silmätikuksi vaikkei koskaan sanoisi pahaa sanaa muille. Siitä olen samaa mieltä, että kannattaa miettiä, mitä tänne itsestään kertoo.

Kirjotin tähän pitkän vastauksen, mutta huomasin pari virhettä ja aloin korjailemaan, onnistuin samalla vetäsemään koko viestin ihan sekasin.
Joten antaapi olla, sorruit juuri siihen mihun sun oletinkin sortuvan. Tunget sanoja mun näppikselle, oletat ja vänkäät just sitä mitä siun oma pää suoltaa.
Joten kivoja kypsymisiä ja mustavalkosia hetkiä sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27254896:
Kirjotin tähän pitkän vastauksen, mutta huomasin pari virhettä ja aloin korjailemaan, onnistuin samalla vetäsemään koko viestin ihan sekasin.
Joten antaapi olla, sorruit juuri siihen mihun sun oletinkin sortuvan. Tunget sanoja mun näppikselle, oletat ja vänkäät just sitä mitä siun oma pää suoltaa.

Voisin sanoa nyt sulle Tytsi ihan samat sanat.

Mä en ole sanonu, että täällä kävisi VAIN kypsiä, hyvinvoivia aikuisia ihmisiä, joilla on asiat kunnossa eikä suinkaan elämänhallinnanongelmaisia, syrjäytyneitä, mt-ongelmia omaavia ja/tai pahansuopia, pelkkää omaa pahaa oloaan purkavia ihmisiä pelkästään. Huomaahan sen, mikä tän palstan taso toisinaan on.

Ja ei, ei ole oikein heitellä sairaita kommentteja. Idioottinako sä mua pidät? Huh.
Ja ei, ei ole oikein haukkua toisen ulkonäköäkään, koska se ei ole suinkaan tarpeellista.

Mun mielestä on vaa niin pirun turha vinkua että "kiusataan" (hei pliis, kiusataan keskustelupalstalla? Oikeesti?), jos itse ei ole valmis tarkastelemaan yhtään mitä sieltä näppikseltää suoltaa.
Jokainen luo aivan omin sormin sen kuvan, mitä muille tulee.

Mä en nimittäi usko tuota, että silmätikuksi joutuu "syyttä suotta". Ei täällä jää ihmisten mieleen, jollet 'pakota' ihmisiä sinua muistamaan.
IRL on ihminen uutena tyyppinä porukkaan kävellessä kykenevä tekemään sen päätöksen, että tahtooko jäädä positiivisessa mielessä mieleen, vaiko negatiivisessa.

(ts. alatko heti inttämään ja polkemaan jalkaa, vai oletko vastaanottavaisella tuulella ja mukava keskustelukumppani huolimatta mielipide eroista.)
Sä nyt vähän käännät mun sanomisia päin vittua ja lisäilet omiasi, mutta sulla on ilmeisemmin se tyyli, joten en nyt siihen takerru.

Mä en usko tuota, että silmätikuksi joutuu "syyttä suotta". Ei täällä jää ihmisten mieleen, jollet 'pakota' ihmisiä sinua muistamaan.

Mun tarkotus oli peräänkuuluttaa sitä, että ottais huomioon sen, jotta jokaisella on joskus huono päivä, joillekkin aihe on vaan arempi kuin toisille.

Esimerkiksi nyt tuo Katylina, jonka sanomisia lainailit. Hän on aika usein kuulema ilmeisen julma, ja sitä piirrettä en osaa arvostaa. En ymmärrä häntä. MUTTA, hänellä on myös hauskoja kommentteja, hyvä huumorintaju. Ironinen neiti.
Hän on itse valinnut tyylinsä, ja ottanut riskin 'kiusattuna palstalaisena'.
Mä en tajua kuitenkaan, miksi Katylinaa täytyisi joka ketjussa olla tunkemassa hoitoon ja huutelemassa mielenterveysongelmista..?
Varmastikkin mukava nainen ja mukavaa seuraa, mutta kärkkäät mielipiteet joita muiden on vaikea käsittää.
Ymmärsitkö nyt pointin, mitä ajan takaa?
Ympäri mennään ja yhteen tullaan, se että jos itse kirjottaa juurikin tuota MT-potilasta ja on toimittamassa ihmisiä hoitoon harvase päivä, täytyy se kestää myös itseä kohtaan.
Ja nimetön kritiikki omasta ulkonäöstä..? En oikein ikinä ole tajunnut miten ihmeessä se voi vaikuttaa omaan minäkuvaan. Haluisitko avata hiukan ajatusmaailmaasi asiaa koskien?
Ei ole ylläri että täällä ilkeillään, jos itsetunto on niin alhanen että nimettömästä huutelusta tulee paha mieli, kannattaa oikeasti olla postaamatta niitä kuvia. Tai edes lukematta kommentteja.
Jokainen meistä on kuitenkin tavallaan kaunis, sulla on esimerkiks hiton hienot hiukset ja oot upeesti saanu painoa pois.
Toiset vaan nauttii siitä, että kokee jotain vallan tunnetta kun saa nimettömänä ihmisen itsetunnon horjahtamaan. Se on surkeeta se, mutta nettimaailmassa todella yleistä ja normaalia.
Painotan vielä, että OIKEIN SE EI OLE.

Mä tavallaan vihaan tätä palstaa ja tavallaan taas rakastan tän viihde arvoa.
Täällä on paljon hienoja ihmisiä, mielenkiintosia persoonia, mutta paljon taas niiden vastakohtia. Lie vaikka samoja olisivat, siksi kannattaa lukea kommentti kerrallaan sekä paneutua siihen ilman ennakkoasennetta, ja olla luomatta niitä mielipiteitä kenestäkään sen kummemmin.

**

Just luin sen mun sähköpostin kautta, oli liian tunteella kirjoitettu poistettavaksi!

• Tykkää
Reactions: Äksymaija
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27254896:

Mielestäni oli sulta tosi omituista käytöstä vetää keskustelu munhun, kun puhuin yleisellä tasolla keskustelupalstoilla tapahtuvasta kiusaamisesta ja siitä, että palsta on todellakin avoin kaikille. Myös niille, joilla ei ole todellakaan asiat kunnossa. Siitä on aika lapsellista tehdä oletus, että syyttäisin mielenterveysongelmaiseksi kaikkia niitä, jotka ovat kanssani eri mieltä tai eivät minusta pidä. Se, että on eri mieltä asioista tai ettei pidä jostain ihmisestä, ei liity vielä millään tavalla mihinkään kiusaamiseen. Kiusaaminen on asiatonta käytöstä, toisen jatkuvaa haukkumista, vainoamista tms. eli aivan eri luokan asia kuin vain olla eri mieltä. Taidat puhua kanssani aivan eri asiasta. Elämä palstalla ei ole ihan sama asia kuin elämä netin ulkopuolella. Jos olisi niin maailma olisi vielä aika paljon karmeampi paikka.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä