Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27254896:
Kirjotin tähän pitkän vastauksen, mutta huomasin pari virhettä ja aloin korjailemaan, onnistuin samalla vetäsemään koko viestin ihan sekasin.
Joten antaapi olla, sorruit juuri siihen mihun sun oletinkin sortuvan. Tunget sanoja mun näppikselle, oletat ja vänkäät just sitä mitä siun oma pää suoltaa.
Joten kivoja kypsymisiä ja mustavalkosia hetkiä sulle!
Voisin sanoa nyt sulle Tytsi ihan samat sanat.
Mä en ole sanonu, että täällä kävisi VAIN kypsiä, hyvinvoivia aikuisia ihmisiä, joilla on asiat kunnossa eikä suinkaan elämänhallinnanongelmaisia, syrjäytyneitä, mt-ongelmia omaavia ja/tai pahansuopia, pelkkää omaa pahaa oloaan purkavia ihmisiä pelkästään. Huomaahan sen, mikä tän palstan taso toisinaan on.
Ja ei, ei ole oikein heitellä sairaita kommentteja. Idioottinako sä mua pidät? Huh.
Ja ei, ei ole oikein haukkua toisen ulkonäköäkään, koska se ei ole suinkaan tarpeellista.
Mun mielestä on vaa niin pirun turha vinkua että "kiusataan" (hei pliis, kiusataan keskustelupalstalla? Oikeesti?), jos itse ei ole valmis tarkastelemaan yhtään mitä sieltä näppikseltää suoltaa.
Jokainen luo aivan omin sormin sen kuvan, mitä muille tulee.
Mä en nimittäi usko tuota, että silmätikuksi joutuu "syyttä suotta". Ei täällä jää ihmisten mieleen, jollet 'pakota' ihmisiä sinua muistamaan.
IRL on ihminen uutena tyyppinä porukkaan kävellessä kykenevä tekemään sen päätöksen, että tahtooko jäädä positiivisessa mielessä mieleen, vaiko negatiivisessa.
(ts. alatko heti inttämään ja polkemaan jalkaa, vai oletko vastaanottavaisella tuulella ja mukava keskustelukumppani huolimatta mielipide eroista.)
Sä nyt vähän käännät mun sanomisia päin vittua ja lisäilet omiasi, mutta sulla on ilmeisemmin se tyyli, joten en nyt siihen takerru.
Mä en usko tuota, että silmätikuksi joutuu "syyttä suotta". Ei täällä jää ihmisten mieleen, jollet 'pakota' ihmisiä sinua muistamaan.
Mun tarkotus oli peräänkuuluttaa sitä, että ottais huomioon sen, jotta jokaisella on joskus huono päivä, joillekkin aihe on vaan arempi kuin toisille.
Esimerkiksi nyt tuo Katylina, jonka sanomisia lainailit. Hän on aika usein kuulema ilmeisen julma, ja sitä piirrettä en osaa arvostaa. En ymmärrä häntä. MUTTA, hänellä on myös hauskoja kommentteja, hyvä huumorintaju. Ironinen neiti.
Hän on itse valinnut tyylinsä, ja ottanut riskin 'kiusattuna palstalaisena'.
Mä en tajua kuitenkaan, miksi Katylinaa täytyisi joka ketjussa olla tunkemassa hoitoon ja huutelemassa mielenterveysongelmista..?
Varmastikkin mukava nainen ja mukavaa seuraa, mutta kärkkäät mielipiteet joita muiden on vaikea käsittää.
Ymmärsitkö nyt pointin, mitä ajan takaa?
Ympäri mennään ja yhteen tullaan, se että jos itse kirjottaa juurikin tuota MT-potilasta ja on toimittamassa ihmisiä hoitoon harvase päivä, täytyy se kestää myös itseä kohtaan.
Ja nimetön kritiikki omasta ulkonäöstä..? En oikein ikinä ole tajunnut miten ihmeessä se voi vaikuttaa omaan minäkuvaan. Haluisitko avata hiukan ajatusmaailmaasi asiaa koskien?
Ei ole ylläri että täällä ilkeillään, jos itsetunto on niin alhanen että nimettömästä huutelusta tulee paha mieli, kannattaa oikeasti olla postaamatta niitä kuvia. Tai edes lukematta kommentteja.
Jokainen meistä on kuitenkin tavallaan kaunis, sulla on esimerkiks hiton hienot hiukset ja oot upeesti saanu painoa pois.
Toiset vaan nauttii siitä, että kokee jotain vallan tunnetta kun saa nimettömänä ihmisen itsetunnon horjahtamaan. Se on surkeeta se, mutta nettimaailmassa todella yleistä ja normaalia.
Painotan vielä, että OIKEIN SE EI OLE.
Mä tavallaan vihaan tätä palstaa ja tavallaan taas rakastan tän viihde arvoa.
Täällä on paljon hienoja ihmisiä, mielenkiintosia persoonia, mutta paljon taas niiden vastakohtia. Lie vaikka samoja olisivat, siksi kannattaa lukea kommentti kerrallaan sekä paneutua siihen ilman ennakkoasennetta, ja olla luomatta niitä mielipiteitä kenestäkään sen kummemmin.
**
Just luin sen mun sähköpostin kautta, oli liian tunteella kirjoitettu poistettavaksi!