Paljonko teillä on ollut paino loppuraskaudesta?

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
77kg oli esikoisesta, jestas olen ollut iso vaikken silloin itseäni isoksi kokenutkaan :O

Toisesta oli vissiin joku 67? Ja kolmannesta enää 65. Normisti 58-59 nykyään, esikoista odottamaan alkaessa olinkin humahtanut 67 asti.
 
84 kiloa sinä päivänä kun synnytin.. :D suurinosa raskauskiloista jäi synnärille..painoa tuli 20 kiloa raskauden aikana :S:S: :D takasin omassa painossa olin jo reilu kuukauden päästä synnytyksestä..
 
"Pusse"
Voi voi, meniskin vaan 70 rikki, mutta kun se on mennyt jo kauan ennen raskauksia :D

Ekassa lähtöpaino oli 79kg, lopussa (rv 38+) 96 ja pienesti päälle. Jälkitarkastuksessa 80kg eli ei musta mitenkään huonosti että pääsin edes noin lähelle lähtölukemia.

Sen jälkeen pudotin enemmänkin, mutta tän tokan raskauden lähtölukemat olikin taas 80kg, nyt rv 41+4 ja painoa tänään 95,5kg. Nyt tosin en voi olettaa että turvotuksen mukana lähtee yhtä paljon kun viimeks, kun tällä kertaa en ole turvonnut lähes yhtään. Mutta aion silti olla jälkitarkastuksessa edes noissa lähtölukemissa :)

Tulee mieleen yks surullinen tapaus, kun töissä nuori tyttö odotti ekaansa, painoi jotain 50kg normaalisti, oli aika lyhyt ja hoikka. Valitteli mulle joskus 7-8 raskauskuukauden paikkeilla kun painaa jo melkein 60kg. En ollut itse ollut vielä raskaana enkä edes harkinnut, mutta pyörittelin kyllä silmiäni että eikö sitä painoa kuulu vähän tullakin...
Noh, tyttö ei syönyt juuri mitään ettei liho ja poltti vielä tupakkaa tehostaakseen asiaa. Lapsi kuoli kohtuun pari viikkoa ennen laskettua. En sano että johtui tytön käytöksestä, muta pistää miettimään että kannattiko siltikään...
 
xx
77 on täällä painoa, eikä ole viimeisimmän kuukauden aikana enää noussut. Laskettuun aikaan olisi vielä kolme viikkoa.

Normaalisti painan semmoiset 55-57, eikä ahdista.
 
J-t harmaana
Ekassa raskaudessa lähtöpäino 78kg ja lopussa 83kg
Tokassa lähtö 78kg ja lopussa 82kg
Kolmannessa lähtö 78kg ja nyt on mittarissa 82kg ja menossa rv31+2 eli nyt tulee eniten painoa.
 
.
[QUOTE="Pusse";23146286]Voi voi, meniskin vaan 70 rikki, mutta kun se on mennyt jo kauan ennen raskauksia :D

Ekassa lähtöpaino oli 79kg, lopussa (rv 38+) 96 ja pienesti päälle. Jälkitarkastuksessa 80kg eli ei musta mitenkään huonosti että pääsin edes noin lähelle lähtölukemia.

Sen jälkeen pudotin enemmänkin, mutta tän tokan raskauden lähtölukemat olikin taas 80kg, nyt rv 41+4 ja painoa tänään 95,5kg. Nyt tosin en voi olettaa että turvotuksen mukana lähtee yhtä paljon kun viimeks, kun tällä kertaa en ole turvonnut lähes yhtään. Mutta aion silti olla jälkitarkastuksessa edes noissa lähtölukemissa :)

Tulee mieleen yks surullinen tapaus, kun töissä nuori tyttö odotti ekaansa, painoi jotain 50kg normaalisti, oli aika lyhyt ja hoikka. Valitteli mulle joskus 7-8 raskauskuukauden paikkeilla kun painaa jo melkein 60kg. En ollut itse ollut vielä raskaana enkä edes harkinnut, mutta pyörittelin kyllä silmiäni että eikö sitä painoa kuulu vähän tullakin...
Noh, tyttö ei syönyt juuri mitään ettei liho ja poltti vielä tupakkaa tehostaakseen asiaa. Lapsi kuoli kohtuun pari viikkoa ennen laskettua. En sano että johtui tytön käytöksestä, muta pistää miettimään että kannattiko siltikään...[/QUOTE]

Juu, sellainen 8-12 kg normaalipainoiselle riittää kyllä ihan hyvin. Ei ole pakko kerryttää mitään kymmenien kilojen ihravarastoja jotta lapsi voisi muka hyvin. Eiköhän tuo sinun "esimerkkisi" ole kuitenkin ihan hyvin syönyt jos on kymmenisenkin kiloa saanut hankittua.
 
Tuo on kyllä aika vähän jos lähtöpainokin on alipaino. Ihme jos eivät neuvolasta ole mitään sanoneet.
Ovat sanoneet, että tämä on minun kehoni tapa suhtautua raskauteen. En kyllä tarkasti tiedä, mitä neuvolatäti tällä tarkoitti. Nyt toinen raskaus menossa rv 16 ja paino ei ole vielä noussut juurikaan, ei ole neuvolatädin mielestä huolestuttavaa.
 
.
Ovat sanoneet, että tämä on minun kehoni tapa suhtautua raskauteen. En kyllä tarkasti tiedä, mitä neuvolatäti tällä tarkoitti. Nyt toinen raskaus menossa rv 16 ja paino ei ole vielä noussut juurikaan, ei ole neuvolatädin mielestä huolestuttavaa.
Toivottavasti syöt kuitenkin terveellisesti ja riittävästi, etkä ole tällainen "iik musta tulee läski"-teinimamma.
 
Toivottavasti syöt kuitenkin terveellisesti ja riittävästi, etkä ole tällainen "iik musta tulee läski"-teinimamma.
En toki, pidän todella tärkeänä, että sikiö saa tarpeeksi ravintoa :) Ja olen esimerkiksi aina raskausaikana lisännyt yhden aterian päivään lisää, koska ennen raskauksia en ole koskaan syönyt kunnon aamupalaa. Syön vain terveellisesti ja liikun, niin ylimääräistä painoa ei juurikaan tule.
 
"Pusse"
Juu, sellainen 8-12 kg normaalipainoiselle riittää kyllä ihan hyvin. Ei ole pakko kerryttää mitään kymmenien kilojen ihravarastoja jotta lapsi voisi muka hyvin. Eiköhän tuo sinun "esimerkkisi" ole kuitenkin ihan hyvin syönyt jos on kymmenisenkin kiloa saanut hankittua.
Ei tietenkään, kyllä esim. mulle isosti ylipainoisena olis riittänyt, että oisin pysynyt samoissa kiloissa raskauden alusta loppuun.
En tiedä mistä nuo kymmenen kiloa oli koostunut, ravinnonpuute oli kuitenkin lääkärin mukaan ollut syy tapahtuneeseen. Sekin taas voi johtua ihan muusta kuin äidin toiminnasta, ehkä istukassa oli jotain vikaa sitten. Seuraavassa raskaudessa pyöristyi oikein nätisti ja sai terveen lapsen =)
 
Ekasta oli lähtöpaino 67kg ja päivää ennen synnytystä 76kg, tokasta lähtöpaino 54kg ja 2päivää ennen synnytystä 61kg, nyt odotan kolmatta ja lähtöpaino on/oli 54kg ja rv10 ei oo tullu vielä mitään. Joka kerta oon syöny ihan sitä mikä maistuu ja paljon.
 

Yhteistyössä