[QUOTE="Zap";28894667]Onnistuu jälkiä jättämättä, kunhan osaa. Ei riitä että itse mittarin ohjainyksikön tai ECUn koodaa uusille kilsoille, yleensä pitää koodata myös koritietokone. Lisäksi joissakin autoissa, kuten MB:ssä, on lisäksi erillinen tiedonkeruuyksikkö, jonka loki pitää putsata. Yleensä tämä tiedonkeruuyksikkö vain tyhjennetään, jolloin on oletettavaa, että jotain vilunkia on tehty. Pro-ruuvarit editoi itse lokia ja tähänkin on automatisoidut työkalut. Vaihtoehtoisesti väärennetään koko lokitiedosto (löytyy valmiita hyviä lokeja, jotka näyttävät aidoille n. 130 tonnia ajetun auton lokilta).[/QUOTE]
Ok. Kuinka tarkkoja lukemia nuo eri yksiköt keräävät? Eli kuinka tarkkaan vaikkapa ECUn ja sen erillisen tiedonkeruuyksikön lukemien on täsmättävä, jotta homma vaikuttaa vilpittömältä? Näitä tehdään varmaan sitten ihan sarjatyönä? Veikkaisin, että yhden tai kahden kymmenen vuotta vanhan auton mittarilukemat rukkaamalla saatava hyöty ei ole niin suuri, että noihin laitteisiin kannattaa investoida. Tusinasta 2-3 vuotta vanhasta taksista 200tkm kustakin pois, niin hommasta jäänee jo jotain käteenkin.