Meillä on kaksi autoa, joista ei ole kummastakaan lainaa, eikä ole koskaan ollut. Minusta autot, kuten kaikki muukin lukuunottamatta asuntoa ostetaan käteisellä. Jos ei ole rahaa, niin ollaan ilman.
En tiedä, lipsahtaako tämä jo sovinismin puolelle, mutta sanonpa kuitenkin. Onko kukaan muu miettinyt tätä niin, että ne omaan tulo- ja varallisuustasoon nähden aivan liian kalliit autot ovet kuitenkin enemmän nuorten miesten juttu ja ne nuoret äidit on tavallaan huijattu mukaan tuohon hulluuteen höpisemällä pehmoisia mm. niistä ehdottoman tärkeistä ja vain uusimmista ja kalleimmista autoista löytyvistä turvavarusteista, joita ilman meidän pilttiä ei uskalla edes liikenteeseen viedä?Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä touhua;28894335:Olen ihan järkyttynyt tätä ketjua lukiessani. En ole ymmärtänyt, että ihmiset oikeasti voivat olla näin tyhmiä. Ja uskomatonta, että näitä tyhmiä riittää näköjään paljon.
No jos tulot sallivat autolainan ja asuntolainan niin ok. Monet vetävät taloutensa ihan piippuun ja joutuvat vähän väliä turvautumaan visaan auton takia.En mä ymmärrä miksi autolaina on monille teistä joku kauhistus. Me otettiin laina, kun tuotiin ulkomailta auto muutama vuosi sitten. Maksetaan se loppuun vuodenvaihteessa. Sen jälkeen sama summa lähtee tilille seuraavaa autoa varten, tätä varmaan ajellaan vielä joku aika. Haluttiin hyvä, luotettava auto, jota ei parilla tonnilla osteta. Mies tarvii sitä työssään, joten sen on siksikin oltava hyvä. Miksi emme olisi ottaneet lainaa, mitä meidän olisi pitänyt tehdä? Meillä ei ollut ongelmia maksaa lyhennyksiä, onhan meillä asuntolainaakin.
Mikä on kunnollinen? Mun mielestä esim. vaikka volvo s40 on hyvä auto. Kymppitonnilla saa esim. -04 vuoden. Varmasti on kunnollinen auto.Ja vielä, kymppitonilla EI saa kunnollista autoa. Enkä ole missään vaiheessa puhunut, että auto olisi sijoitus! Eihän se sellainen ole, mutta pakollinen hankinta.
Mä en käsitä sun asennetta. Se, että ihmiselä on autolaina, ei kerro mitään kyvystä maksaa sitä pois. Se, että joku makselee hillittömiä lainoja 250 neliön linnastaan perähikiällä ei ole minusta piiruakaan järkevämpää. Uudet autot ovat myös järjestään turvallisempia kuin vanhat.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28894366:En tiedä, lipsahtaako tämä jo sovinismin puolelle, mutta sanonpa kuitenkin. Onko kukaan muu miettinyt tätä niin, että ne omaan tulo- ja varallisuustasoon nähden aivan liian kalliit autot ovet kuitenkin enemmän nuorten miesten juttu ja ne nuoret äidit on tavallaan huijattu mukaan tuohon hulluuteen höpisemällä pehmoisia mm. niistä ehdottoman tärkeistä ja vain uusimmista ja kalleimmista autoista löytyvistä turvavarusteista, joita ilman meidän pilttiä ei uskalla edes liikenteeseen viedä?
Se, minkä vuoden malli auto on ei taas kerro mitään itse autosta.Mikä on kunnollinen? Mun mielestä esim. vaikka volvo s40 on hyvä auto. Kymppitonnilla saa esim. -04 vuoden. Varmasti on kunnollinen auto.
mä nään sen niin että nuoret miehet joutuu laittamaan suhteettoman kalliita autoja houkutellakseen naaraitaAlkuperäinen kirjoittaja Isämies;28894366:En tiedä, lipsahtaako tämä jo sovinismin puolelle, mutta sanonpa kuitenkin. Onko kukaan muu miettinyt tätä niin, että ne omaan tulo- ja varallisuustasoon nähden aivan liian kalliit autot ovet kuitenkin enemmän nuorten miesten juttu ja ne nuoret äidit on tavallaan huijattu mukaan tuohon hulluuteen höpisemällä pehmoisia mm. niistä ehdottoman tärkeistä ja vain uusimmista ja kalleimmista autoista löytyvistä turvavarusteista, joita ilman meidän pilttiä ei uskalla edes liikenteeseen viedä?
:O Tämä ihan vain esimerkkinä kymppitonnin autosta: Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - NettiautoJa vielä, kymppitonilla EI saa kunnollista autoa. Enkä ole missään vaiheessa puhunut, että auto olisi sijoitus! Eihän se sellainen ole, mutta pakollinen hankinta.
Niin, mutta kun on kyse lainarahasta, niin se ei ole omaa rahaa.Jokainen tehkööt rahoillaan mitä lystäävät.
Jos haluaa fiksun ja tervejärkisen naisen itselleen, niin sitten ei kannata autoon liikoja panostaa, koska tällaisille naisille auton merkki ja hinta ovat toissijaisia.mä nään sen niin että nuoret miehet joutuu laittamaan suhteettoman kalliita autoja houkutellakseen naaraita
ainakin täällä maalla auto on pillumagneetti
Niin, mutta kun täällä arvostellaan, että autolaina on aina idioottien puuhaa. Tietenkään mikään liian suuri laina suhteutettuina tuloihin ei ole järkevää! Me maksetaan neljässä vuodessa auto pois kokonaan, kun ajateltiin pitää tätä yli sen kolmen vuoden joka tapauksessa. Käteisellä ei olis ollut tähän varaa, mutta lainanlyhennys onnistuu helposti. Jostain kumman syystä taas valtavat talolainat eivät aiheuta tällaisia tunteenpurkauksia.No jos tulot sallivat autolainan ja asuntolainan niin ok. Monet vetävät taloutensa ihan piippuun ja joutuvat vähän väliä turvautumaan visaan auton takia.