Paljonko teillä menee rahaa lasten joululahjoihin?

Muori-78
Laskin tuossa juuri, että 1000€ meni rikki. 3 lasta, 8v, 7v ja 3v. Itsellä morkkis, että paketteja on taas liikaa, mutta lapsille on niin kiva ostaa mieluisia juttuja. Meille ostettiin nyt vasta eka pelikonsoli, mistä oon ylpeä. Legot on kamalan kalliita ja niitä on monta pakettia, tosin aika pieniä. Lisäks on vaatetta ym. ja kirjoja paljon, kun minusta ne kasvattavat henkistä pääomaa ja tulevat meillä kovaan käyttöön. 3vee ei tarvi oikein mitään, kun isommilta on jäänyt niin paljon leluja, muttei voi lahjattakaan jättää. Lapset poikia.
 
0 €
0 € menee lasten lahjoihin. Lapset 8 v. ja 3 v. Lapset saavat niin paljon lahjoja isovanhemmiltaan ja meidän vanhempien sisaruksilta (meillä on miehen kanssa yhteensä 6 sisarusta), joten emme osta itse yhtään mitään. Tiedän, että 8-vuotias tulee saamaan mm. autoradan, kännykän, pöytälätkän, jääkiekon laukaisualustan jne. Eli tuossa on jo ihan tarpeeksi, ja suoraan sanottuna mun mielestä liikaakin, 8-vuotiaalle.
 
"Sirkkeli"
<<no, kauheaksi on mennyt, jos lapset saa perustarpeet eli petivaatteet ja vaatteet lahjaksi.
Lahja on jotain, mitä toivoo, muttei voi saada kuin ns. ylellisyysjuttuina - me naisetkin toivotaan hajuvettä, koruja, yhteistä viikonloppureissua miehen kanssa jne. Tauluun tulisi, jos saisin liinavaatteita....
No jos toivoo jotain tiettyä pussilakanaa lahjaksi, vaikka olis kaapissa vaikka kuinka monta, niin miksi en ostaisi. Mä ostan toiveita. nyt ne oli Susi-pussilakana, Cupcaken paitoja(joita hinnan takia ei muuten sais multa) jne. Hiton hyviä toiveita, eikä ole krääsää, vaan todellakin tulee käytetyksi.
 

Yhteistyössä